www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cea Mai Buna Metoda De A Inregistra


Bedivan
 Share

Recommended Posts

Salutare, RGC!

Apelez iarasi, umil, la sfaturile voastre si revin cu o mica intrebare.

 

Recent mi-am luat un cumbo Peavey 6505+ de care sunt foarte multumit la momentul asta. Are exact tonul pe care il cautam, dar as vrea sa trag niste inregistrari cu el. Nu intr-un studio sau ceva de genul. Vreau sa fac niste home recordings, sa inregistrez niste coveruri, 2-3 riff-ulete care mi-au mai venit mie in minte etc. Sa le arat nepotilor ca bunicu' era hardcore in tinerete. :D

Intrebarea mea e cum as putea sa inregistrez toate astea pe un PC? Ampul are in spate o iesire XLR (Integrated MSDI microphone-simulated XLR direct interface). O pot folosi cumva pe aia? Sau imi trebuie un microfon, o placa de sunet externa..?

Pana acum am avut un procesor si cu ala nu aveam probleme, era simplu recording-ul. In situatia asta ce as putea sa fac?

 

Va multumesc anticipat si va urez tuturor "La multi ani!" si putere de headbanging in 2013!

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Poți înregistra și ieșirea cu cabsim, dacă te satisface sunetul. Ai nevoie desigur de conectica relevantă (un cablu de la XLR la jack mic, presupun). Ai grijă la nivelul semnalului.

În rest, nu există "cea mai bună" metodă, există obiective tehnice și preferințe estetice. Unora le place ieșirea cu cabsim, altora close miking fix în miezul difuzorului, altora mai la periferie, alții preferă să capteze și reverberația camerei. Unii se descurcă cu un microfon, alții cu 10.

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis si 57, daca vrei poti iesi direct din amp, sau poti sa iti iei un microfon (de preferat, dinamic).

In ambele situatii este bine sa ai o placa de sunet profesionala (externa sau interna, nu conteaza), altfel vei avea latenta (intarziere intre ce canti tu si ce auzi prin boxe/casti), daca nu vrei sa canti peste un backing-track sau sa tragi mai multe trackuri nu e crucial, dar e enervant si nu te poti concentra atat de bine pe ce canti.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Poate cea mai simpla, dar nu cea mai ieftina.

Cablul ala e 70 ron, scump doamna scump!

Nu cred ca iti trebuie 3m de cablu, iar unul XLR de 1m e 30 ron, cu 2 adaptoare tot aia faci, dar e 55 ron.

http://www.senia.ro/...cordial-17208-3

http://www.senia.ro/...branduri-2037-3

http://www.senia.ro/...am-hall-31174-3

Edited by ValeChitara
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Si ca sa abuzez putin de ajutorul vostru, mai vin cu o mica intrebare si gata: daca comboul e prea puternic pt dormitor, ar ajuta sa folosesc asa ceva ca sa pot sa dau volumul mai sus de 1/10?

http://forums.rgc.ro/topic/79472-analog-sound-master-control/page__p__731701__hl__atenuator__fromsearch__1#entry731701

Link to comment
Share on other sites

E greu de spus pentru că e ambiguu obiectivul "ca sa pot sa dau volumul mai sus de 1/10". Dacă vrei să se audă mai tare dai volumul mai tare. Dacă nu, nu-l dai. Pentru asta e controlul de volum.

Deci problema care e?

  1. E prea mică plaja potențiometrului pt. volume utilizabile în apartament și n-ai suficient control al volumului? La asta te poate ajuta pedala. Sau un divizor fix sau potențiometru suplimentar la 3 lei, nu 100.
  2. Cauți să obții saturație de finale la volum foarte mic pentru că ai auzit undeva că ar fi o chestie mișto? Pentru asta îți trebuie un atenuator de putere sau intervenții asupra amplificatorului. Respectiva pedală ar fi inutilă.

Apropos, ieșirea de cabsim e probabil după preamp, deci dacă înregistrezi semnalul de acolo degeaba dai volumul mai tare, semnalul înregistrat ar fi identic.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Intrebarea era daca pedala aia ar putea rezolva problema tonului scos de un amp full-tube la volum de dormitor fara sa fie nevoie sa ii dai volumul 8-9/10. E destul de comuna problema si nu cred ca e nevoie sa o formulez in prea multe randuri (chiar daca ce am scris mai sus nu e tocmai coerent, banuiesc ca ati inteles la ce ma refer).

Vale, ca sa dezvolt putin, permite-mi sa te citez: "Deci, practic e un atenuator sub forma de pedala, nu? Oricum, free UP!", iar ca raspuns ai pimit "mai bine zis preamp atenuator, power-ampul merge in acelasi regim ca si cum ampul ar fi setat pentru volum mic".

Link to comment
Share on other sites

Cum a zis si 57, daca vrei poti iesi direct din amp, sau poti sa iti iei un microfon (de preferat, dinamic).

In ambele situatii este bine sa ai o placa de sunet profesionala (externa sau interna, nu conteaza), altfel vei avea latenta (intarziere intre ce canti tu si ce auzi prin boxe/casti), daca nu vrei sa canti peste un backing-track sau sa tragi mai multe trackuri nu e crucial, dar e enervant si nu te poti concentra atat de bine pe ce canti.

Bafta!

 

De unde le scoti frate ? Ce "latentza " UNDE ???

 

Cu orice rabla de placa de sunet ...nu ai cum sa auzi latenta de inregistrare ...

 

Backing Track este pe Play ,,nu te intereseaza cat timp a prelucrat procesorul din D in A ..pur si simplu se aude trackul din DAW .

.Chitara ce urmeaza a fi inregistrata o auzi in monitor direct , concomitent cu BT-ul ,

Monitorizarea NU se face dupa inregistrare .ci se mixeaza semnalul direct al chitarei dupe preampliful din placa de sunet cu semnalul Playback al BT-ului ..asta auzi in monitor ( casca ) .

.Sincronizarea BT-ului cu chitara inregistrata este treaba DAW-ului .

 

Latenza despre care ai auzit este o problema la utilizarea PC-ului cu de ex .. GuitarRig pe post de "formator de ton " sofware . In care caz daca nu ai procesor suficient de rapid apare latenza .

La MIDI mai apare latenta .

Dar nu placa de sunet are latentza ci "softul" respectiv programul ce deserveste DSP-ul soft ,sau "masina" MIDI .

Convertoarele din placile de sunet sunt extrem de rapide se poate spune ca instantaneu convertesc din A in D .deci nu ai ce sa auzi ..latenza ..

 

@Bedivan

 

Sunetul comboului se inregistreaza cu / prin microfon ,sau ,,microfoane ,Altfel pe tot felu de iesiri nu mai ai "sunetul" ci ai alt sunet ...care poate este OK ..dar intervine si cum simti in mana tonul ...este altceva iesirea directa fata de cum se comporta sistemul cu etaj final +difuzor .

 

Pedala in fata unui combo ..ca si in fata orcarui amplif ..poti sa ai sound distorsionat /overdrive din pedala la wattaj redus ..dar nu mai ai soundul specific al difului +etaj final in totalitate ..respectiv distosriunile acestora nu mai apar deci soundul va fi diferit ..

 

.Trebuie experimentat si vezi daca-ti convine ...

 

Alti fac husa izolatoare fonica in care este "ascuns comboul " cu un microfon sub "husa izolatoare fonica " poti sa inregistrezi sunete cu scul adata la volum mare ,,,

 

De fapt cand se inregistreaza o chitara unii mixeristi inregistreaza cu 3-5 microfoane pozitionat ediferit si inregistreaza si semnal direct din preamplif ,chiar si semnal direct de la chitara deci pe 3-4 canale ca apoi la mixaj sa poata alege ce vrea el sa prelucreze sa sune mai bine in mix,,De pe aceste track-uri poate face ce vrea el ..de ex si "reamp" si efecte si distorsiuni , ptr unele pasaje poate mari definitia /clariatea mixand diferitele canalele prelucrate etc etc ....

 

la o placa de sunet normala de PC poti avea doua canale deci dou asemnale poti sa inregistrezi concomitent ...acum treaba este sa te pui sa incerci care doua semnale posibile ar .suna mai bine ..dupa mixaj ...

Este ceva de lucru ,,,timp ...experimentari ...

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.