Guest Dyo Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Buna, Am citit constiincios topicurile despre ceea ce ma intereseaza dar nu ma pot abtine sa nu apelez la ajutorul celor care vor fi indeajuns de helpfull sa-mi raspunda la cateva intrebari punctuale, tinand cont de faptul ca e prima oara cand incercam asa ceva. Deci hardware dispunem de: COMP in configuratie: Barton 2500, 512 MB DDR, Soundblaster Live 5.1 Instrumente: Jackson PS4 cu JB in bridge/Bass Stagg 5 corzi/Epiphone LP Studio Gothic, doze stoc/Korg A5/Line 6 Ubermetal/Amp Behringer de 50W, antic/statie de amplificare Technics/boxe Stilul abordat e death metal, partiturile includ 2 chitari, bas, orga, tobe si o voce. Programe pe care le avem: pt tobe si orga in Fruity Loops, pentru inregistrari si mixaj CoolEdit2.0 Intrebari punctuale tinand cont de conditiile date: 1. Care e ordinea optima de inregistrare: tobe-bas-chitari la care adaugam apoi la mixaj orga si vocea vine deasupra? 2. Instrumentele de corzi trebuie trase cap coada? Adica tb sa-ti canti partitura perfect cap coada sau se inregistreaza pe bucati care sunt apoi editate? 3. Pentru inregistrare si mixaj ar fi bine sa folosim alt program decat CoolEdit? Este acesta suficient? 4. Care e setup-ul optim? Adica de exemplu, daca la chitari pentru un sunet diferit, am chitara->ubermetal->korg A5 (de unde folosim un egalizator si posibil putin reverb)->line in al placii de sunet? 5.Ubermetalul are o iesire de mixer. Ar fi mai bine sa renuntam la Korg A5 si sa ducem semnalul din iesirea de mixer direct in line in si sa adaugam efectele in CooLEdit (alt program sugerat de voi)? Multumesc mult celor care-si iau din timp sa raspunda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyfer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 1. Daca bagi tobe din fruityloops, programeaza intii tobele pieselor, cap coada, groove-urile principale. Apoi tragi chitara, basul dupa care rearanjezi tobele astfel incit sa puncteze niste accente si sa fie mai umanizate (daca vrei). La sfarsit tragi orga si vocea. 2. Depinde de ce vrei sa faci. Unii cauta exactitatea loopurilor, si trag citeva loopuri pe care le repeta. Altii trag chitara cap coada pentru a avea in fiecare parte a piesei feelingul si dinamica necesara. Mai exista posibilitatea sa nu poti face cap coada toata piesa fara greseala si atunci e bine sa imparti piesa in bucati. 3. E bun pentru inceput, dar sunt si alte programe cu o functionalitate superioara: Cubase SX, Sonar 4, etc... 4. Cel mai bine e sa bagi chitara in amp si de acolo preluat cu microfon, dar asa te complici, asa ca e bun si lantul propus de tine. 5. Poti incerca ambele variante si sa vezi ce suna mai bine pentru tine si pentru inregistrare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Enthroll Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 merci pentru sfaturi. ampul chitarii nu e asa grozav, insa pe viitor asa vom face. in principui daca facem rost de un mic bun o sa incercam si asa (imi imaginez ca sound-ul e mult mai "fidel"). Link to comment Share on other sites More sharing options...
cyfer Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 soundul prin amp->microfon e mult mai dinamic, aerisit, real... Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Buna, Am citit constiincios topicurile despre ceea ce ma intereseaza dar nu ma pot abtine sa nu apelez la ajutorul celor care vor fi indeajuns de helpfull sa-mi raspunda la cateva intrebari punctuale, tinand cont de faptul ca e prima oara cand incercam asa ceva. Deci hardware dispunem de: COMP in configuratie: Barton 2500, 512 MB DDR, Soundblaster Live 5.1 Instrumente: Jackson PS4 cu JB in bridge/Bass Stagg 5 corzi/Epiphone LP Studio Gothic, doze stoc/Korg A5/Line 6 Ubermetal/Amp Behringer de 50W, antic/statie de amplificare Technics/boxe Stilul abordat e death metal, partiturile includ 2 chitari, bas, orga, tobe si o voce. Programe pe care le avem: pt tobe si orga in Fruity Loops, pentru inregistrari si mixaj CoolEdit2.0 Intrebari punctuale tinand cont de conditiile date: 1. Care e ordinea optima de inregistrare: tobe-bas-chitari la care adaugam apoi la mixaj orga si vocea vine deasupra? 2. Instrumentele de corzi trebuie trase cap coada? Adica tb sa-ti canti partitura perfect cap coada sau se inregistreaza pe bucati care sunt apoi editate? 3. Pentru inregistrare si mixaj ar fi bine sa folosim alt program decat CoolEdit? Este acesta suficient? 4. Care e setup-ul optim? Adica de exemplu, daca la chitari pentru un sunet diferit, am chitara->ubermetal->korg A5 (de unde folosim un egalizator si posibil putin reverb)->line in al placii de sunet? 5.Ubermetalul are o iesire de mixer. Ar fi mai bine sa renuntam la Korg A5 si sa ducem semnalul din iesirea de mixer direct in line in si sa adaugam efectele in CooLEdit (alt program sugerat de voi)? Multumesc mult celor care-si iau din timp sa raspunda. Parerea mea e sa strangi banii si sa mergi la un studio ca o sa ai rezultate MULT mai bune, iar timpul pe care l-ai pierde incercand sa inveti sa inregistrezi sa il folosesti la exersat si cautat un studio care vi se potriveste Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dyo Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Multumim pentru feed-back. Din pacate, putinul timp liber pe care-l mai avem nu e inca mai pretios (in bani) decat mersul la un studio . Si poate si ca sa mergi la un studio trebuie sa te familiarizezi putin cu ce presupune o inregistrare, macar ca sa stii ce sa ceri...zic si eu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kdavru Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 cel mai bun soft din care stiu eu e pro tools-ul p care am si tras in studio dar cubase-ul se apropie cat de cat d el k performanta...e un program foarte bun.. poti face track-uri faine d tobe si clape care si suna foarte real...in ceea ce priveste tobele poti folosi IM-7 cu compresor..ti-as mai sugera sa-ti tragi si chitara si vocea si tot in el k dupa aceea poti sa-ti faci un sunet foarte fain cu equalizer-ul si poti chiar sa-i faci un master.bafta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cearny Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Nu conteaza atat de mult ce soft folosesti cat sa fii FOARTE familiar cu el. Majoritatea pachetelor mari de tip DAW existente au ajuns sa aiba features-uri similare, deci tot ce conteaza e cat de maiastru esti in a scoate ceva bun din ele. Pro Tools nu este cel mai bun. Oricum ca interfata e clar unul dintre cele mai neprimitoare si lipsa suportului nativ pentru VST-uri (exista un convertor dar e un pic de bataie de cap in plus) il face si mai urat. Pro Tools nu mi se pare o alternativa pentru home recording, varianta M-Powered fiind dupa mine mai mult o sloutie de a-ti pregati cat de cat piesele acasa pentru ca apoi sa faci migrarea la un Pro Tools HD dintr-un studio mai usoara. Si George a zis foarte bine - mai bine faci orice de la a imparti pliante la a sterge parbrize decat sa te chinuiesti sa tragi piesele trupei in conditi austere. Si stiu cateva trupe care erau sa se sparga/s-au spart dupa o sesiune d-asta de inregistrari, care provoaca destul de multi nervi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 eu zic sa inregistrezi acasa cat mai mult , in primul rand inveti despre structura pieselor , " orchestratie " aranjament , despre timbre folosite , inveti ce timbru si ton este bun ,care nu se potriveste , unde , cand ,de ce etc....cam ce este real si ce este mitologie in toata povestea cu muzica , inregistrare , amplificare sonorizare , efecte .. vei avea mult de castigat . Inregistrezi ce lucrezi si dai la colegi sa asculte si fiecare sa- si invete partea , in asa fel se face economie de timp . Altfel poti sa cumperi CD de-a gata cantat si inregistrat de profesionisti ca sa nu-ti pierzi timpul . Daca un chitarist piere timp cand canta si studiaza , este ceva ciudat , de ce mai canta daca e timp pierdut ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dyo Posted September 14, 2006 Share Posted September 14, 2006 Trebuie sa recunosc ca primul imbold a fost faptul ca voiam neaparat sa vedem si noi cum suna macar o piesa trasa, din mai multe considerente, printre care faptul ca ajungem rar cu totii la sala. Partea cu invatatul o facem in gp si ne transmitem fisierele, la fel cu tobele la care se lucreaza. Sunt constient ca nu poti defila cu ceva tras acasa, desi in mod surprinzator unii au tras acasa si au facut doar masterizarea intr-un studio profi. Un alt motiv era sa ne facem o idee despre ce presupune o inregistrare...adik bine, strangi banii si te duci la un studio, dar nu stii ce se intampla acolo exact, ce sa-i ceri omului, etc. Oricum, multumim mult pentru sfaturi si incurajari . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now