ohamoha Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Salut, Care sunt diferentele intre un amplificator pentru chitara acustica si unul pt chitara electrica? Ce ma intereseaza de fapt este daca pot folosi unul de electrica la acustica. Roland XL15 de exemplu. Dar unul mai scump pe lampi, Orange TH30 de exemplu, cum va suna cand conectez acustica la el? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted November 8, 2012 Share Posted November 8, 2012 Salut, Care sunt diferentele intre un amplificator pentru chitara acustica si unul pt chitara electrica? Lățimea de bandă, în primul rând. Amplificatoarele pentru acustică sunt monitoare aproximativ fullrange și cât mai liniare. Distorsiunea și răspunsul în frecvență limitat dau sunetul caracteristic al amplificatoarelor de chitară. De ce ai vrea să amplifici acustica? Dacă nu-o auzi pe scenă există alternative mai practice: căști, monitoarele localului unde cânți, monitoare FRFR proprii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ohamoha Posted November 9, 2012 Author Share Posted November 9, 2012 :-)) ei scena, scena mea e canapeaua din apartament. E o electroacustica, si daca tot are mufa aia ma intrebam daca n-o pot folosi la ceva. Dar banuiesc ca ai tu dreptate. Merci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 Salut, Care sunt diferentele intre un amplificator pentru chitara acustica si unul pt chitara electrica? Ce ma intereseaza de fapt este daca pot folosi unul de electrica la acustica. Roland XL15 de exemplu. Dar unul mai scump pe lampi, Orange TH30 de exemplu, cum va suna cand conectez acustica la el? Cum spune @FiveseveN ai nevoie de un amplif de banda larga si uniforma ..sa zicem ceva ca si PA-ul ..mai simplu o statie de vocii .Exista si "cube" de acustica ce are si intrare de microfon am auzit la magazin deci chit electroacustica +microfon la voce ..o cutie rellativ mica cu un dif de 10" suna neasteptat de bine .Suficient optr cantat in locatii mici genuri folk sau ceva similar . Dar mai important este de mentionat ca etajul final al amplifurilor de instrumente acustice erau in Clasa A sau ceva AB ca sa redea nedistorsionat fara prag ( gate ) si semnalele foarte slabe . Personal am un ACOUSTIC 220 de bass dar care este OK si ptr chitara dar pana si ptr voce avand doua EQ si un filtru Bright ..acesta consuma din 220W aprox 60W in gol ! etajul final fiind ceva in clasa A sau AB ce la semnale mici este A iar la semnale mari AB sau B ..Am dereglat etajul final(bias-ul ) sa nu mai consume atat in gol ptr chitara electrica este perfect .. se poate canta fara compresor l awattajul minim foarte usor nesimtind nici o distorsiune si nici piedica al vreunui efect de "prag " ce l-ar produce un bias "gresit" reglat . Daca are chitara un preamplif cu compresor incorporat +EQ se poate incerca pe un amplif cu banda uniforma (banda uniforma = amplif ce nu coloreaza soundul prea mult in domeniul de functionare) .Amplifurile ca si de ex. cele de "blues" sau alte timbre dubioase cu banda de trecere si raspuns foarte ..ca si Mesa sau alte statii combo vor denatura foarte tare sunetul chitarei acustice ,,dar se poate incerca . Acasa de fapt poti sa incerci pe orice apoi te lamuresti cu timpul . 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted November 9, 2012 Share Posted November 9, 2012 (edited) Salut, Care sunt diferentele intre un amplificator pentru chitara acustica si unul pt chitara electrica? Ce ma intereseaza de fapt este daca pot folosi unul de electrica la acustica. Roland XL15 de exemplu. Dar unul mai scump pe lampi, Orange TH30 de exemplu, cum va suna cand conectez acustica la el? In principiu poti sa folosesti orice amplificator . Amplificatorul pt instrumente acustice are specific clasa de functionare ,care este D. Amplificatorul pt chitara electrica functioneaza in clasele A,AB1 si B . Aceste clase se refera la modul cum o sinusoida este formata intr-un ciclu de 360 de grade si cat curent este necesar pt acest lucru. Prin metoda de formare a sinusoidei se aprecieaza si nivelul de distorsiuni. La amplificatoarele pt instrumente acustice, distorsiunile trebuie sa tinda catre 0 . Din acest motiv, cele mai multe amplificatoare sunt construite cu FET . Exista astfel de amplificatoare si cu tuburi dar sunt extrem de scumpe . Edited November 9, 2012 by ggg 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Clasa "D" este amplif cu etaj final in comutatie PWM , convenabil datorita randamentului foarte bun si raport W/Kg excelent ..este amplif universal ,,, ptr HiFi nu este recomandat . Clasele de functionare sunt explicate / descrise in mai multe articole .. pe net .. http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_amplifier Idea este ca in clasa A la semnale mici sa nu ai "crossover distortion " pe langa un bias apropiat de Clasa B la care "din semnal " sa se deschida tranzistori finali ...-> gate effect ( adica cand ciupesti coarda foarte fin sunetul nu trece prin amplif ..numai ciupit mai energic de la un volum in sus ...pe scurt nu se poate canta la un nivel acceptabil ) Edited November 10, 2012 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Pai, nu ai probleme de crossover in clasa A pt ca sinusoida este formata intr-un singur ciclu (asta scrie si in link-ul pus de tine "conduct over the whole of the input cycle" ), ceea ce motiveaza si nevoia de curent care trebuie sa fie "bãtz" pt intreg ciclul de 360 de grade .Daca nu ai curent incep "rotunjirile" alea si s-a ales praful.Vor exista alte tipuri de distorsiuni. In clasa B sinusoida este formata din doua elemente sinusoidale de cate 180 de grade . Curentul numai este atat de pretentios,nevoia de curent fiind divizata in doua (pt fiecare element sinusoidal in parte ), distosiunile scad dar sunt si alte dezavantaje , dupa cum ai spus. Clasa D aproape ca formeaza sinusoida din "impulsuri" , unde nevoia de curent este si mai mica iar distorsiunile de THD sau THD+N scad dramatic . Marele dezavantaj , vorbind la modul general , este domeniul de frecvente limitat . Dar la amplificatoarele pt instrumente acustice nici nu ai nevoie de un domeniu de frecvente foarte larg. Edited November 10, 2012 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 (edited) Pai, nu ai probleme de crossover in clasa A pt ca sinusoida este formata intr-un singur ciclu (asta scrie si in link-ul pus de tine "conduct over the whole of the input cycle" ), ceea ce motiveaza si nevoia de curent care trebuie sa fie "bãtz" pt intreg ciclul de 360 de grade .Daca nu ai curent incep "rotunjirile" alea si s-a ales praful.Vor exista alte tipuri de distorsiuni. In clasa B sinusoida este formata din doua elemente sinusoidale de cate 180 de grade . Curentul numai este atat de pretentios,nevoia de curent fiind divizata in doua (pt fiecare element sinusoidal in parte ), distosiunile scad dar sunt si alte dezavantaje , dupa cum ai spus. Clasa D aproape ca formeaza sinusoida din "impulsuri" , unde nevoia de curent este si mai mica iar distorsiunile de THD sau THD+N scad dramatic . Marele dezavantaj , vorbind la modul general , este domeniul de frecvente limitat . Dar la amplificatoarele pt instrumente acustice nici nu ai nevoie de un domeniu de frecvente foarte larg. Nu am formulat clar propozitia....deci : clasa A este de preferat deoarece nu sunt probleme de bias in jurul treceri prin "zero " dintr-o semiperioada in cealalta ,,deoarece acest punct se afla e mijlocul portiunii liniare ale caracteristici . La AB ( clasa de functionare utilizata icel mai raspandit ) poate sa apara " crossover distortion" la trecerea prin "zero" de pe o semiperioada in cealalta ,,de pe unul pe celalat element activ neliniar , mai ales in zonele de limite extreme care se intalnesc chiar la trecerea prin "zero ".. Zero real la un amplif cu arhitectura simetrica sau "zero" virtual la amplifuri quasi simetrice ( Zero virtual de obicei la U/2 in etajul final . ) Amplif in clasa "D" cred ca ptr bass sunt OK ( am si auzit doua sunt bune ) si la chitara ar ttrebui sa fie OK ptr acustic cu o banda limitata , compromisa calitatea dorita . Dar cum sunt extrem de usoare combourile in clasa D echipate cu dif usor si de randament mare cu magnet neodinium si SPL baban , face omul abstractie de super calitati si alege ce este mai usor de transportat . Edited November 10, 2012 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dgeekoo Posted November 10, 2012 Share Posted November 10, 2012 Aoleu ce va mai place sa bateti campii... 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Aoleu ce va mai place sa bateti campii... Ai dreptate ! Acum , va rugam sa ne scuzati ca vorbim despre ce diferentiaza amplificatoarele iar ca initiatorul topicului tocmai asta a intrebat . clasa A este de preferat deoarece nu sunt probleme de bias in jurul treceri prin "zero " dintr-o semiperioada in cealalta ,,deoarece acest punct se afla e mijlocul portiunii liniare ale caracteristici . Ok. Inseamna ca aici avem un numitor comun care este in consens cu ce scrie in articolul indicat de tine . Class-A amplifier Amplifying devices operating in class A conduct over the whole of the input cycle. Clasa A , intr-adevar , se poate obtine numai prin folosirea unei singure componente active . Pt ca daca vrem sa obtinem clasa A in modul de operare PP , probleme de cross over apar inevitabil , indiferent cat de perfect vei dori sa setezi acel bias . And finally , WTF is bias ???? ( http://whatis.techta...definition/bias ) Nea Karpi ! Totul este legat de transferul de curent . O duminica cat mai placuta ! Edited November 11, 2012 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted November 11, 2012 Share Posted November 11, 2012 (edited) Ai dreptate ! Acum , va rugam sa ne scuzati ca vorbim despre ce diferentiaza amplificatoarele iar ca initiatorul topicului tocmai asta a intrebat . Ok. Inseamna ca aici avem un numitor comun care este in consens cu ce scrie in articolul indicat de tine . Class-A amplifier Amplifying devices operating in class A conduct over the whole of the input cycle. Clasa A , intr-adevar , se poate obtine numai prin folosirea unei singure componente active . Pt ca daca vrem sa obtinem clasa A in modul de operare PP , probleme de cross over apar inevitabil , indiferent cat de perfect vei dori sa setezi acel bias . And finally , WTF is bias ???? ( http://whatis.techta...definition/bias ) Nea Karpi ! Totul este legat de transferul de curent . O duminica cat mai placuta ! Eu doar mai copletez ce uiti tu sa scrii ..ca sa inteleaga cat mai multi amatori despre ce este vorba . Este greu sa explici scolareste adica sa ai in vizor treaba ca cel care citeste poate nu stie nimic despre aceste lucruri deci nu este familiarizat cu terminologia specifica .Pe multi poate nu-i ajuta nici articolele din Wkipedia dar totusi aceste articole sunt scrise profi mai structurat decat ce explicam noi .Noi sa mai completam la nivel mai chitaristic .si ar fi OK., Bias =negativare ( la tuburi ) in general polarizare ... PSF -punctul static de functionare ( pe caracteristica elementului activ ) si practic regleaza "curentul de mers in gol " quaiescent current" din valoarea curentului in gol se deduce pozitia punctului de functionare avand date exacte din catalog a fiecarui tip de tub sau tranzistor ..sau se rdica caracteristica punct cu punct ptr o proiectare ..( Adica daca se regleaza un curent de ex. de 35mA ptr un anume tub final si astfel se cunoaste in ce pozitie pe caracteristica se afla PSF=ul ) http://en.wikipedia.org/wiki/Biasing Clasa "A" exista si PP ( Push Pull) de ex Vox AC30 este aproape A-PP doar ca in cazul clasei A se muta punctul de functionare cand semnalele sunt mari si la VOX AC30 la semnale mari iese "un pic "din "pura" clasa A . Etajul final VOX AC 30 ,in linkul ce urmeaza http://www.ampbooks....ac30-power-amp/ . "....so by definition the amp is not pure Class A, although it is certainly closer than a Plexi...." Cum interesant este ce se intampla la semnalele mici este OK . http://www.aikenamps...SingleEnded.htm Asa ca cine nu a stiut VOX AC 30 (aproape) Class A Push Pull fara reactie negativa => soundul speciific . Edited November 11, 2012 by karpi 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Burb Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 ok si trecand peste detaliile foarte tehnice care intereseaza doar pe electricieni .... cum e de preferat ( sa se auda cel mai bine): - chitara electrica si electro acustica cu amp acustic ( cu pedale in fatza) - chitara electrica si electro acustica cu amp electric ( cu pedale in fatza) ?? asta in ideea sa nu ai 2 ampuri .. mersi ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted November 27, 2012 Share Posted November 27, 2012 Păi hai s-o luăm logic: 1. Pentru acustică îți trebuie bandă largă și pentru electrică bandă mai îngustă. 2. Poți folosi doar o parte din banda unuia fullrange dar n-o poți adăuga acolo unde nu există. Deci care e soluția, dacă-i absolut musai să folosești monitorizare comună? Un amplificator fullrange, cu care folosești un cabsim când treci pe electrică. "Cât de bine se aude" va depinde de cabsim. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted December 8, 2012 Share Posted December 8, 2012 Nu este proiectat ptr cantat live ...acesta ar trebui sa reproduca aprox functionarea unui dif intr-o boxa ....pte a avea un sound cu care esti obisnuit acasa in casca si ptr . inregistrari direct in Line-In . CABSIM din pedale efecte din acestea simple . Odata ce ai dif si boxa un cansim numai sa strice poate ..adica ai dif ce functioneaza intr-un anumit fel iar asa numitul CABSIM .. il forteaza sa functioneze altfel..... Asa numitele CABSIM din "procesoare multiefect pedale " sunt de fapy biste filtre de banda egalizate ptr cate un sound presetat ...mai simplu un EQ cu cateva setari simple ...exact cum au Radio-CD player-ele EQ preset.."DISCO"..."ROCK"...."LIVE"...."CLUB".......nimic mai mult !! Ca sa realizezi un "" quasy cabsim" cu un multiefect trebuie sa fie de calitate si sa folosesti toate automatizarile de dinamica gate , compresor ,expandor ,limitator , EQ problema este ca EQ este static .Cu un procesor ce are posibilitati de doua canale in paralel cu efecte calitative si setabile in toti parametrii se pot simula mai multe comportari ale unui amplif+dif ..dar tot la un nivel minimal ...(de ex ...pe unul din canale doar dupa un nivel de "gate" porneste un compresor pe o anumita frecventa al unui EQ setat trece banda sau opreste banda ..) Cu un EQ=compresor multunand se pot face mai multe dar .... Ptr chitare acustice ai adaptorul /preamp/compresor/EQ ce furnizeaza catre orice amplif semnalul prelucrat .limitat. comprimat ,filtrat adus in banda de amplif de chitara normal . Bineinteles ca pe tot felul de amplifuri de "blues " nu o sa sune ceva frumos dar pe amplifuri de chitara serioase de uz general va suna OK ... Nu ptr concert de chitara classica ..ci ptr chitara acustica ...electroacustica ..chit electrica cu senzor piezo .. Ptr concert chit classica sau chiar acustica microfonul este cel mai indicat mod de captare ..ptr un sound cat mai OK . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now