Robert Ginea Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Va salut, Ma numesc Robert, sunt un entuziast al cantatului live si de ceva timp ajut o trupa cu sonorizarea si ce mai au ei nevoie pe la concerte si cantari(trupa Firmament) Baietii au nevoie sa-si inregistreze cantarile de la iesirea din mixer, asa ca am venit cu o solutie: placa de suntet externa Behringer UCA200(pe redare suna acceptabil)+un software de inregistrat+ laptop mic. Numai ca am intampinat urmatoarele probleme: calitate slaba a sunetului, zgomot de fundal si softuri de inregistrat de tot rahatul, o data s-a blocat softul. Mai am o placa de sunet M-audio Sonica. Mi-e sila de ea ca are jack mic si mi trebe adaptoare, asa ca nu am luat-o - exclus Mai am o placa de sunet M-audio Audiophile2496 dar este de desktop si este EXCLUS sa car desktopul la inregistari - exclus Alta placa de sunet parca nu as cumpara ca deja suna a colectie. Ce ma sfatuiti? Sa cumpar un minidisc SONY MDS-JB940QS http://www.minidisc.org/sony_mdsjb940_review_dolan.html care cica ar fi printre cele mai bune? cu functia de long play acopar tot concertul si cica suna excelent) Sau aveti alta solutie? Exista alte aparate speciale pt asa ceva? Sa merg pe placa UCA200 si sa caut un soft capabil? Multumesc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Ce buget ai? Principalul lucru e un splitter pe fiecare canal inainte de mixer, si apoi laptop cu placa de sunet multi canal sau mini-discul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 (edited) Nu înainte de mixer, maică, că de asta au mixerele send-uri pe fiecare canal și multiple bus-uri separate. Dar poate fi și un bus stereo suficient, poate nu-i nevoie de multitracking. În principiu ar fi trebuit să funcționeze cum ați încercat inițial, dar nu știu ce înseamnă "calitatea sunetului" și "zgomot". Ați reglat corect nivelul semnalului? Ce mixer(e) s-au folosit? Cine s-a ocupat de mixat și tracking? Are competențele necesare? Edited July 11, 2012 by FiveseveN Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Nu înainte de mixer, maicã, cã de asta au mixerele send-uri pe fiecare canal și multiple bus-uri separate. Dar poate fi și un bus stereo suficient, poate nu-i nevoie de multitracking. În principiu ar fi trebuit sã funcționeze cum ați încercat inițial, dar nu știu ce înseamnã "calitatea sunetului" și "zgomot". Ați reglat corect nivelul semnalului? Ce mixer(e) s-au folosit? Cine s-a ocupat de mixat și tracking? Are competențele necesare? dude, cel mai important e sa ai splitteru inainte de orice preamp. iti faci apoi nivelul separat pe fiecare canal din placa de sunet. 24 de biti si gain staging corect fac o treime din produsul final. restul e in calitatea instrumentelor si interpretare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Nu, doar... nu. Ce îți pot spune mai departe de "studiază tehnicile elementare de mixare"? N-am timp să țin workshop-uri cu subiecte tangente pe RGC. Așa că va trebui să mă crezi pe cuvânt dacă nu vrei să antrenezi o discuție tehnică. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 (edited) Va salut, Ma numesc Robert, sunt un entuziast al cantatului live si de ceva timp ajut o trupa cu sonorizarea si ce mai au ei nevoie pe la concerte si cantari(trupa Firmament) Baietii au nevoie sa-si inregistreze cantarile de la iesirea din mixer, asa ca am venit cu o solutie: placa de suntet externa Behringer UCA200(pe redare suna acceptabil)+un software de inregistrat+ laptop mic. Numai ca am intampinat urmatoarele probleme: calitate slaba a sunetului, zgomot de fundal si softuri de inregistrat de tot rahatul, o data s-a blocat softul. Mai am o placa de sunet M-audio Sonica. Mi-e sila de ea ca are jack mic si mi trebe adaptoare, asa ca nu am luat-o - exclus Mai am o placa de sunet M-audio Audiophile2496 dar este de desktop si este EXCLUS sa car desktopul la inregistari - exclus Alta placa de sunet parca nu as cumpara ca deja suna a colectie. Ce ma sfatuiti? Sa cumpar un minidisc SONY MDS-JB940QS http://www.minidisc....view_dolan.html care cica ar fi printre cele mai bune? cu functia de long play acopar tot concertul si cica suna excelent) Sau aveti alta solutie? Exista alte aparate speciale pt asa ceva? Sa merg pe placa UCA200 si sa caut un soft capabil? Multumesc. Portable digital recorder De ex Zoom R24 poti trage 8 canale la calitate foarte buna ..daca vrei sa mai faci mixare postrecording , Sau Zoom R16 tot 8 canale concomitent .... Zoom R8 doua canale Cel mai calitativ stereo +doua microfoane integrate deci 4 canale doua Line In ca sa tragi L si R semnal Line din mixer plus ptr ambiental concomitent tragi si cu cele doua microfoane integrate ....Zoom H4n . Stereo 96KHz/24 bit cred ca AD DeltaSigma 96KHz /24bit 64-time oversampling . Pe 4 canale cred ca se poate 44 sau 48 KHz /24 bit .... Are de toate ptr intregistrare calitativa. . Iregistrare live din concert de pe scena : Am mai pus aceasta secventa din concert trasa la 2 m in fata statiei de chitara pe scena .. cu microfoanele electret integrate ..recorderul era in husa inredeschisa agatata pe umar ..asa ca se sude cum ma misc pe scena si se schimba soundul ....este tras un Zoom H4 ce nu trage concomitent si cu microfoanele integrate si cu intrarile Line In ....ZoomH4n este mult mai versatil .la aceiasi calitate. Inregistrarea a fost facuta direct mp3 /256kbps /44.1KHz/16 bit doar ptr documentare ... basul a fost limitat ca sa nu am surprize ..dar dupa concert am vazut ca nu era necesar asa ca la auditie se poate ridica din EQ basul cu 3-4dB ca sa ai soundul apropiat de cel auzi de mine pe scena... soulrock cut01.mp3 Exista si recordere Sony , Boss ,Olympus ,Tascam....etc Zoom poate ar fi cel mai convenabil calitate pret .. In videoul de pe youtube se aude sunetul pe fata din PA tras cu o camera Sony Am si video tras profi de cei de la TV cu sunetul din mixer ...nu este OK sunetul deoarece este altceva decat ce se aude pe boxe ...deci trebuie mixat sunetul tras din mixer cu sunetul tras cu microfoane stereo din fata scenei .Cel mai aproape este sunetul din camera Sony la care trebuie sa dai ceva bass caci camera a comprimat basul .Orientativ despre SPL ,,in punctul de unde este facuta filmarea era greu sa stai atat de tare era toba mica . Cat despre Zoom R8 ( sau R24) iata o inregistrare de proba/test ( a doua piesa ..inregistrata/mixata//produsa cu R8 inca am de invatat sa utilizez ce poate ) http://forums.rgc.ro...ttach_id=124943 Sa nu uit ,,,mediu de inregistrare stocare SDHC Memory Card 4-32GB ai spatiu de pana la 100 ore . Uita orice are motor, capete de inregistrare/citire ..medii de stocare . voluminoase etc....sunt de mult depasite ...deocamdata mai avem HDD SI DVD .. dar incet se vor ieftinii memoriile rapide ce vor inlocui HDD -urile cu motor /disc etc... Edited July 11, 2012 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Nu, doar... nu. Ce ĂŽți pot spune mai departe de "studiază tehnicile elementare de mixare"? N-am timp să țin workshop-uri cu subiecte tangente pe RGC. Așa că va trebui să mă crezi pe cuvânt dacă nu vrei să antrenezi o discuție tehnică. wtf? dar chiar te rog sa-mi explici. ma intereseaza o discutie tehnica. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Ce rol are preamplificatorul (liniar, în cazul nostru)? Să condiționeze semnalul. Pentru ce? Pentru distribuție, filtrare, amplificare pt. redare și eventual înregistrare. Tu propui să împarți semnalul la nivel de microfon, unde e cel mai plăpând, pentru ce? Pentru a-l condiționa apoi în mod absolut redundant prin două preamplificatoare care fac același lucru. În loc să distribui semnalul de 0 dBu, care pentru asta e făcut. De ce? Speculez că nu-ți plac preamplificatoarele de pe mixer, cu toate că n-a specificat nimeni nici un model. Cu ce te-au supărat? Și ce înseamnă "gain staging"? De câte stagii de amplificare e nevoie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
miki Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 ai PM Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Omule, daca nu stii ce inseamna gain staging cum ai putea "să țin workshop-uri cu subiecte tangente pe RGC" ? Orice live se inregistreaza in conditii optime asa cum am descris eu. Se face asa de zeci de ani si nu cred ca se schimbe prea curind. Asta am facut si eu pentru productii comerciale, dupa ce am invatat de la alti sunetisti mult mai experimentati. Nemti. Ideea splitterului la nivel de microfon e pentru independenta totala fata de mixer. Desi sint si mixere cu preampuri decente de live regula ar fi ca in aceeasi gama de pret placile de sunet au electronica mai de calitate, cu semnal/zgolot mai mic si mai muzicale. Iei fiecare sursa pe o intrare in placa de sunet, cu splitter galvanic, sa nu ai surprize cu tensiuni de la vreun scurt. Tragi neaparat in 24 biti ca sa ai semnal fara distors de preamp. Tii headroom de macar 10 dB (in mediile profesionale se impune -18 dB) sa nu ai surprize. Daca te apuci sa faci bus separat ai ***** palaria. Aproape niciodata eq-ul pentru sala nu te ajuta pe inregistrare. Compresia de live e de obicei mai mult decit iti trebuie pe inregistrare. Si sunetistul nu are timp sa-ti mixeze tie in casti cind are o sala de tinut. Solutia cu Direct Out pe fiecare canal e ok daca nu ai buget de splitter, dar asta inseamna ca ai trecut deja prin preampurile mixerului inainte sa intri in preampurile placii de sunet (asta se poate evita daca placa are line-in-uri suficiente). Dar tot esti limitat de o setare de gain al preampului care poate nu-ti convine la inregistrare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 Ptr inregistrare multicanal in concert live ce urmeaza a fi mixat postrecording se pune un mixer separat si microfoane separate de cele de la PA , iar ptr ambiental se posteaza mai multe perechi stereo XY de la care se inregistreaza apoi se mixeaza cu sunetul "dry" tras cu microfoanele din fata difurilor . Mixerul de inregistrare poate sa fie pe scena langa mixerul de scena..eventual poate sa ia semnal de la mixerul de scena dar sa aiba microfoane separate. Se poate si cu splitarea semnaluilui de dupa preamplifuri ale microfoanelor , depinde de ce scule exista .. Cel mai cinstit si ieftin cred ca este cu microfoane separate . 24 biti sunt mai mult de reclama ...18 biti sunt deja mai mult ca suficienti (16 bit ..poate 90dB )mai ales ca se utiilizeaza si limitator si compresor nu prea are nici un sens o definitoie atat de enorma ( 24 bit 16777000 niveluri ??? ptr ce ?) 16 bit 65365 si poate 90 dB cu compresie poate si mai mult .18 bit 250000 niveluri ... In plus limitarea vine de la nivelul semnalului fata de cat a excursie permite etajul de intrare degeaba am A/D DE 100 DE BITI DACA PREAMPLIFUL DIN ETAJUL DE INTRARE SE SATUREAZA SA ZICEM LA 0,5V ..SI VA DISTRORSIONA SI PE 4 BITI SI PE 8 SI PE 16 SI PE 116 ... Un avantaj ar fi in cazul a multor biti .Chiar daca nu avem semnalul cu nivelul mediu la 70% tot avem definitie relativ buna . dar este OK numai daca avem preamplif cu zgomot "Zero" ...daca se poate .. Plaja de dinamica al preamplifului chiar si sensibilitatea dinamica a microfonului ..in functie de .nivelul de "cliping " individual si global trebuie corect ales in functie de dinamica sursei de sunet ... Staging ? Mare taina ? Asta stia orice amator cu un magnetofon sau casetofon ...cand tragea material de pe un disc regla la maxim posibl nivelul de "record" ca sa aiba dinamica buna sa nu se auda fasait de banda in loc de muzica in passajele pianissimo... Si in digitalizarea semnalelor se utilizeaza diferiti algoritmi ptr a mentine un raport semnal /zgomot satisfacator cu curba de raspuns aasemanatoare cu al unui compresor- expansor de dinamica...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 George, ești pe lângă. Ce înseamnă "gain staging" și ce înseamnă un preamplificator "muzical"? Ne poți explica? Rumegi niște termeni gratuiți pe care ți i-au servit pe tavă audiofiloșii. Tragi neaparat in 24 biti ca sa ai semnal fara distors de preamp. Ce legătură are bid depth-ul convertorului cu headroom-ul preamplificatorului? Aproape niciodata eq-ul pentru sala nu te ajuta pe inregistrare. De send-uri pre-EQ ai auzit? regula ar fi ca in aceeasi gama de pret placile de sunet au electronica mai de calitate De unde vine regula asta? Tranzistorii pentru interfețe sunt mai ieftini decât cei pentru mixere? Sau folosesc electroni de import? Ce înseamnă "electronică de calitate"? Ai comparat vreodată spec sheet-ul unui mixer cu cel al unei interfețe sau vorbești din auzite? După cum ziceam, citește o carte despre mixing și tracking și mai vorbim. Link to comment Share on other sites More sharing options...
George Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 ma rog. orzul pe giste. nu stiu de ce m-am bagat. dar tot e bine. cit timp exista oameni ca voi n-o sa mor de foame. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 (edited) ma rog. orzul pe giste. nu stiu de ce m-am bagat. dar tot e bine. cit timp exista oameni ca voi n-o sa mor de foame. Nu au fost gresite sfaturie tale doar un pic imprecise .. . Este bine sa ai quantizare pe 24 bit dar la fel intra in cliping peste tensiunea de referinta oricat " bit "-i ar fi . De ex am tensiunea de refrinta 5V cum am trecut cu semnalul peste 5Vpp am limitare .... Idiferent daca impart acesti 5 volti in 8 biti-256 nivele 16 bit -65535 nivele sau 24 bit -17 M nivele tot va intra in limitare convertorul AD in caz de tensiune de intrare mai mare de 5 Vpp. ( tensiune varf-varf pe intrare =Vpp) Nu o mai complic si cu dinamica ..este destul sa observam ca precizia de urmarire in cazul a 24 bit este enorma , la 16 bit este suficienta .. In cazul unei instalatii super PRO cu 32 .--.24 biti poate nici nu ai nevoie sa faci "staging" , teoretic daca nu ai avea zgomot cu 24 bit la o tensiune de intrare Umax/256 ai avea aceiasi calitate ca si in cazul a 16 biti cu U maxim (Umax fiind tensiunea maxim admisibila ca sa nu intre in clipping ).Deci in cazul a 24 bit este de 256 de ori mai buna quantizarea decat in cazul a 16 bit .. Apoi conteaza ce tip de convertor A/D se foloseste.... . Asemanator cu "pixeli" la aparatele Foto /Video .Dintr-un pesaj facut cu un senz\oir de 1M pixel maresc o floare o sa am "patratele" ...daca insa dintr-o imagine al aceluiasi peisaj facuta cu senzor de 17 M pixeli maresc la fel se poate sa semene a floare .Adica micile detalii se evidentiaza ...daca insa ai zgomot se [pierd detaliile in zgomot ... Edited July 13, 2012 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted July 13, 2012 Share Posted July 13, 2012 cit timp exista oameni ca voi n-o sa mor de foame. Dacă cariera ta se bazează pe ignoranța oamenilor din păcate n-ai de ce să-ți faci griji. Pentru cei care preferă să nu propage mitologia, situația e simplă: semnalul preluat de microfon e amplificat/condiționat de preamp. Nivelul de amplificare îl reglezi astfel încât semnalul să fie suficient de puternic (pentru S/N cât mai mare) dar nu prea puternic pentru a depăși dinamica disponibilă a sistemului. Iar cu acest semnal faci ce vrei: îl mixezi, îl trimiți la amplificatoare de putere, monitoare, interfețe audio etc.. Nu e o activitate mistică, e foarte simplu dacă reușești să ignori tot bullshit-ul în care-i îngropat adevărul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now