www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Care-i faza cu X-urile din TAB sau acorduri?


Guest GogoAliasConstaan
 Share

Recommended Posts

Guest GogoAliasConstaan

Da as putea spune. Eu sunt inca un incepator, am numai 15 ani shi m-am apucat de chitara de vreo 5 luni. Ce inseamna x-urile alea de pe tab-uri?

Link to comment
Share on other sites

X-urile alea pot avea mai multe semnificatii...

Daca le vezi intr-un acord ceva de genul D : xx0232 - inseamna corzile 6 si 5 (mi gros , La ) nu se lovesc

 

Daca le vezi intr-o tabulatura sub forma asta :

 

----------------------------

----------------------------

----------------------------

---2-2-x-x-5-5-x--------

---2-2-x-x-5-5-x--------

---0-0-x-x-3-3-x--------

cred ca astea se numesc note moarte(daca stie cineva altceva sau daca am gresit sa o spuna)

 

astfel tii mana dreapta apasata pe corzi undeva in dreptul puntii (locul unde se prind corzile pe corpul chitarii) si le lovesti. sunetul obtinut va fii infundat oarecum apropiat de percutie .

alta modalitate de a obtine sunetul asta este sa tii degetele mainii stangi pe respectivele corzi insa forta cu care apesi pe corzi o diminuezi destul de mult . rezultatul este asemanator.

 

 

 

pentru ritm eu personal folosesc prima varianta.

 

Am editat pentru ca ma fost cam ambiguu . Daca aveti ceva de adaugat va rog sa o faceti .

Link to comment
Share on other sites

Guest Alexandru

Cosu tabu' tau e cam ambiguu ,explicai omului pe rand ca si mie mi-a fost greu sa inteleg!(la mine e mai greu cu ramul de la mansarda:P)

Link to comment
Share on other sites

Asa... pt figuri de acorduri, Cosu a zis foarte bine.

 

Daca apar in TAB asemenea X-uri, pur si simplu tineti degetele pe corzi fara sa apasati (nu prea conteaza unde atat timp cat nu faceti flageolete).

 

Ar merge - saaa zicem - si faza cu apasatul corzilor la punte cu mana de panatie dar aia-i alta tehnica (Plam Muting) si suna diferit.