www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Corzile Mai Aproape De Grif


Alecs99
 Share

Recommended Posts

Buna seara ma cheama Alecs si am o chitara electroacustica Golden Ton. Cant de aproximativ un an la ea si multa lume mi-a spus ca am corzile foarte departate de grif si ca mai mult ma chinui sa cant asa. As vrea sa va rog daca puteti sa imi spuneti cum as putea sa le apropii sau daca se poate.

 

Multumesc anticipat.

 

P.S. http://www.fly-music...clifton-bk.html Acesta este linkul cu site-ul de unde am cumparat chitara.

 

O seara buna!

Edited by Alecs99
Link to comment
Share on other sites

Guest potecuta

Buna seara ma cheama Alecs si am o chitara electroacustica Golden Ton. Cant de aproximativ un an la ea si multa lume mi-a spus ca am corzile foarte departate de grif si ca mai mult ma chinui sa cant asa. As vrea sa va rog daca puteti sa imi spuneti cum as putea sa le apropii sau daca se poate.

 

Multumesc anticipat.

 

P.S. http://www.fly-music...clifton-bk.html Acesta este linkul cu site-ul de unde am cumparat chitara.

 

O seara buna!

 

Pai pot fi mai multe cauze si mai multe moduri de a rezolva problema.

1) Ai gatul stramb, curbat spre interior, caz in care trebuie sa umbli la truss rod [recomandabil sa te duci la un magazin de muzica].

2) Ai saddle-ul, saua, prea inalta. In caul asta e destul de usor. Scoti saddle-ul si il pilesti din partea inferioara, nu cea pe care se sprijina corzile. Eu am preferat sa il rog pe domnul Eugen sa imi faca un saddle din os mai jos decat cel original. Recomand a doua optiune din urmatoarele motive: osul ofera sunet mai bun, probabil saddle-ul actual este dintr-un plastic mai dur si a facut santuri din cauza corzilor, santuri ce pot cauza un bazait enervant la un moment dat, asa ca ajuta sa il schimbi cu unul din os [osul este mai dur].

 

Uitate si pe site-ul asta: http://www.fretnotgu...itar/saddle.php

O sa gasesti o multime de informatii legate de partea tehnica a chitarei.

 

Si profilul lui eugen: http://forums.rgc.ro/user/13221-eugenro2001/

Edited by potecuta
Link to comment
Share on other sites

Guest potecuta

In ce sens ofera un sunet mai bun. Din cate stiu, osul este mai dur decat celelalte materiale care sunt folosite pe post de imitatie de os. Fiind mai dur nu amortizeaza vibratiile corzilor, astfel corzile vibreaza mai mult, ai un sustain mai bun. Tot din cauza duritatii, osul ofera si un ton mai bright [nu am reusit sa gasesc un sinonim in romana] spre deosebire de ivorex care ofera un sunet mai infundat dupa parerea mea. Nu stiu exact in ce mod afecteaza sunetul, dar ofera un sunet mia deschis, mai puternic.

Link to comment
Share on other sites

Îmi place sã mai stârnesc discuția asta din când în când, mãcar de vreo douã ori pe an, poate se prinde de cineva :)

Și în noaptea asta n-am nimic mai bun de fãcut, așa cã recapitulãm:

 

1. Argumentul estetic: "mai deschis, mai puternic" înseamnã "mai bun". Nu și pentru cel care cautã un sunet mai închis și mai slab, sau care or fi antonimele relevante. Fals pentru cã valorile tale (sau ale oricui altcineva) estetice nu sunt universale. Greșești presupunând cã Alecs are aceleași obiective în materie de sunet. El nici mãcar nu a spus cã ar dori sã schimbe sunetul instrumentului, nici în direcția "puternicã" nici "slabã". Și din discursul sãu aș putea paria cã nu a ajuns la momentul în care poate formula consistent o astfel de decizie sau ar putea critica util rezultatul.

2. Argumentul senzorial: ți-ai schimbat șaua, ai concluzionat cã cea nouã sunã altfel. Oare? Și oare șaua a fost singura variabilã implicatã în "test"? Când vine vorba de simțuri, creierul presupune mai mult decât primește, "umple gãurile". Iar auzul nu e un simț foarte acut, are multe gãuri de umplut. Aș fi curios sã vãd dacã poți determina orbește diferența dintre un saddle de diamant și unul din mãmãligã uscatã. Așa cã ceea ce crezi cã ai auzit nu e neapãrat puternic corelat cu realitatea.

3. Argumentul calitativ: "osul e mai dur deci transmite mai bine vibrațiile". OK, dar sunt materiale plastice mai dure decât osul (inclusiv cel uscat și tratat folosit în acest caz).

 

Vorba lui Arpi, "mitologia"...

E ceea ce alimenteazã "industria", de-a lungul întregului spectru (de la începãtori la Paul Gilbert). Și în multe feluri e motivul pentru care existã forumuri ca acesta.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest potecuta

Nu sari pe mine. Nu am spus ca stiu foarte multe, nu am spus sa faca asa, mi-am dat cu parerea. Cel putin in cazul meu schimbarea a fost spre bine. Aveam aceeasi problema cu actiunea din cauza unui saddledestul de prost facut de cei de la ibanez pentru modelele mai ieftine si dintr-un material destul de prost care dupa 4 luni avea deja niste santuri destul de adanci ce provocau un bazait enervant din cauza corzii care se lovea de peretii santului. Cum chitara mea a costat aproximativ la fel de mult cu cea a lui alecs [o chitara electroacoustica de 400 de ron este mai mult un joc de noroc, poate sa fie buna sau poate sa fie proasta], de aici trag concluzia ca este posibil sa aiba aceleasi probleme.

Link to comment
Share on other sites

Buna seara ma cheama Alecs si am o chitara electroacustica Golden Ton. Cant de aproximativ un an la ea si multa lume mi-a spus ca am corzile foarte departate de grif si ca mai mult ma chinui sa cant asa. As vrea sa va rog daca puteti sa imi spuneti cum as putea sa le apropii sau daca se poate.

 

Multumesc anticipat.

 

P.S. http://www.fly-music...clifton-bk.html Acesta este linkul cu site-ul de unde am cumparat chitara.

 

O seara buna!

 

Masoara actiunea (la coarda mi gros la fretul 12, distanta intre partea de jos a corzii si partea de sus a fretului) si vezi cit e. Eventual fa o poza. Inainte de saddle, cred ca ar trebui verificat si nutul si neck relief.

Eu nu am avut probleme de duritate la ivorex, doar ca nu suna extraordinar. La o chitara cum are Alecs nu stiu daca se justifica schimbarea de material.

Link to comment
Share on other sites

Nu vad cum iti poate imbunatati sunetul un pragus de os (aka mai bun) atita timp cit coarda vibreaza intre punte si fret. Poate simti o diferenta la acorduri.

Un pragus bun (pentru mine) e un pragus taiat cum trebuie, santurile destul de adinci incit sa-ti ofere cea mai mica actiune posibila fara sa ai buzz, bla, bla.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vorbesc doar despre chitare acustice - materialul nut-ului (pragusului) influenteaza foarte putin sunetul chitarei.

Materialul saddle-ului (seii) influenteaza mult mai mult sunetul.

 

Fiveseven, stiu ca iti place sa starnesti discutii si ca nu accepti argumente de ordin estetic neprobate prin analize de laborator. Cum s-a mai spus, sunetul este greu de descris. Daca nu ma crezi pe mine, citeste pe forumurile internationale despre diferentele de sunet ale unei chitare acustice cu saddle de plastic, tusk, micarta, etc si ale aceleiasi chitare cu un saddle de os.

 

Mie unul, ca si zdranganitor amator doar pe chitare acustice, imi place mai mult cum suna cu saddle de os. De ce imi place? Nu stiu, stiu doar ca imi place mai mult.

 

 

Pentru initiatorul topicului, actiunea (inaltimea corzilor) prea mare poate avea multe cauze.

Pune niste poze in care sa se vada cat de inalte sunt corzile in dreptul tastei 12, o poza in care sa se vada inaltimea saddle si ma vedem.

Edited by EugenRo2001
Link to comment
Share on other sites

Fiveseven, stiu ca iti place sa starnesti discutii si ca nu accepti argumente de ordin estetic neprobate prin analize de laborator.

Dimpotrivã, mi-ar plãcea foarte mult sã discut despre esteticã, am și încercat în trecut dar n-am avut cu cine (sau cine ar fi putut nu a dorit sã participe).

Pe forumuri strãine se gãsesc tot pãreri, tot din partea unor oameni. Strãinii nu au urechi sau procese cognitive mai acute decât românii, ca regulã generalã.

 

Problema fundamentalã e, cum am spus-o de j' de ori, cã lumea nu înțelege ce e o judecatã esteticã și de ce e atât de diferitã de lucruri precum duritatea osului, amplitudinea semnalului sau distanța dintre Pãmânt și Lunã. Acest lucru e exemplificat și de enunțul tãu de mai sus: oricât ai sta în laborator n-ai nicio șansã sã dai de un "argument estetic". Nu e ceva mãsurabil, e mai similar cu judecata moralã, și în unele modele filosofice (v. Kant) sunt într-adevãr tratate ca fiind consubstanțiale.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.