Guest Stefinutz Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Doresc sa imi achizitionez o chitara bass acustica Ibanez si as vrea sa stiu daca imi pot cumpara un amplificator simplu de chitara bass la 15 watti sau trebuie un amplificator special. Nici nu stiu cum sunt dozele de la chitara acustica bass...as putea folosi si altfel de amplificator ?
FiveseveN Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Deși mã repet a suta oarã, voi încerca sã explic situația cât mai simplu: Amplificatoarele mici (gen 15-30 W) în general nu sunt potrivite pentru cã nu pot reda frecvențele joase necesare. Puterea o fi suficientã dar limitarea e incinta micã. La bas e cu atât mai grav, dar dacã îți iei bas acustic la ce-ți mai trebuie și amplificator?!
karpi Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 (edited) Doresc sa imi achizitionez o chitara bass acustica Ibanez si as vrea sa stiu daca imi pot cumpara un amplificator simplu de chitara bass la 15 watti sau trebuie un amplificator special. Nici nu stiu cum sunt dozele de la chitara acustica bass...as putea folosi si altfel de amplificator ? Trebuie amplif de bass .. Cu dif de 12" exista scule foarte mici portabile ,bune ptr repetitii sau ca si formator de sunet si pe scena ..daca se canta "fin" sau amplificata si pe scena cu un amplif mare de 300W cu 8x10" sau alta boxa de bas. Personal am vazut doua din acestea la basisti cu care am rpetat /cantat sunau surprinzator de bine la bas. Amandoua erau aprox un "cub" in jurul difului de 12" . Chisr si la contrabas a sunat una din aceste statii . Edited July 22, 2011 by karpi
FiveseveN Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 (edited) @red: e perioada aia din lună când trebuie să fim ridicoli? 1. Pentru unele tonuri e numai bun un astfel de combo mic, într-adevăr. 2. Am mai explicat odată, orice difuzor poate reda orice frecvență, e doar o problemă de eficiență. Se poate compensa electronic, chiar mi-am făcut un subwoofer foarte liniar și relativ compact astfel. Chiar mă gândeam să aplic astfel de tehnici și tehnologii moderne pentru a obține un combo mic, ieftin și flexibil. Dar... lumea preferă amplificatoare din 1950. 3. Era vorba despre amplificator de bas. Ai încercat să bagi un bas printr-un champ? Eu am încercat prin ăsta. Cu 5 corzi chiar Edited July 22, 2011 by FiveseveN 1
FiveseveN Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 (edited) pentru destule tonuri cat sa nu se justifice "în general nu sunt potrivite". În afară de orice gen de metal (în afară de primul album Burzum probabil), blues clean gen Bassman și Jazz clean. Și country. Și cum naiba ai calculat de zici că rămâne majoritatea? Edited July 22, 2011 by FiveseveN
FiveseveN Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Ia mai citește odatã ce am scris, cã am tot scris despre acest subiect. Faptul cã le captezi cu microfon rezolvã doar limitarea puterii, nu și rãspunsul în frecvențã restrâns. Ți se pare cã AC30 are incintã micã? Eu mã refer doar la "practice amps" (și în acest caz, cele pt. bas). Pentru a mia oarã, nu puterea e problema!
FiveseveN Posted July 22, 2011 Posted July 22, 2011 Amplificatoarele de putere mica se comporta mai bine la inregistrare "Mai bine"?! În ce sens? Un combo (sau head) de putere mica poate fi pus intr-un cabinet mai mare, etc. Și ce legãturã are asta cu situația unui începãtor care vrea sã-și ia primul amp? "Regulile jocului" my ass... nu ești de ieri aici și ai observat cã vorbesc despre asta de câțiva ani, nu de ieri de la ora 20. Știi foarte bine la ce m-am referit și la ce s-a referit Ștefan când a spus "un amplificator simplu de chitara bass la 15 watti". Dacã tu ești mulțumit cu combo-ul tãu, foarte bine. Eu încerc sã explic de ce poate nu ar fi alegerea optimã pentru alții. Dacã nu vrei sã înțelegi, e la fel de bine. Am menționat articolul de pe blog pentru cã descrie situația mai pe larg și sistematic. Argumentele le gãsești altundeva. Am atașat recent o carte de inginerie audio. Gãsești acolo cam 50 de pagini cu noțiunile de bazã despre difuzoare și incinte. Dacã nu mã crezi le poți studia singur.
karpi Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 (edited) In foarte multe cazuri "peretele " din nenumarate boxe Marshall era doar decor la trupe ca si Megadeth etc...unde de fapt nu era necesar un super control pr chitaristul ritm . DAR! indiferent cu ce chitaristul trebuie sa-si auda chitara pe scena . Basul si toba mare suna peste tot pe scena cu aprox 85dB iar chitara numai in fata boxei ai 90dB la 2 m de difuzor . Cum te departezi pe axa difului scade "vertiginos " SPL=ul ... daca iesi lateral fata de axa de radiatie ...poti sa nu mai auzi nimic clar .Deci NO CONTROL. Multi "canta" in acest fel se si aude vede cum ...vai si amar . Numai cu boxe de control "de chitara" ar putea sa compenseze sunetul pe scena in asa fel ca sa se auda chitara peste tot clar tare si cu dinamica. Ca sa poti canta l achitara ar trebuii sa ai un headroom de 20dB ( in cel mai rau caz macar 10dB) ..am mai scris de 100 de ori . Statie de chitara de 30W +10 dB ( ptr dinamica) rezulta => 300W . 30W la chitara +20dB (ptr un chitarist mai pretentios )=> 3000W In cele mai multe cazuri asta "se si vede" ..3 x doublestack . Sau "se vad" mai putine boxe dar de putere mult mai mare !! SPL=ul final este to pe acolo. Diferenta intre ce difuri /statii se folosesc tine de "ton" ..vintage Marschall suna intr-un fel fata de o statie moderna de putere mare cu difuri cu SPL mare care suna prea "tight"... Se complica treaba cand ai doua chitare sau mai ai si un organist ...apar mai multe instrumente amplificate care suna in acelasi registru si mai vine si voce peste .... Din cauza lipsei de control adecvat lipsei de dinamica auzim atatea trupe ce canta mecanic efectiv din "amintiri" caci pe scena nu aude nimeni pe nimeni si nici propriul instrument nu si-l aude . Statii micute sunt ptr repetitii sau cluburi mici cu sacrificarea tonului , dinamici ....o rezolvare pe moment ptr o shusa..dar ideal este sa nu te auda nimeni ...hahahaha caci nu ai cum sa scoti calitate . Deci sa te descurci la nevoie o fi buna si cate o statie mica ( usoara ) sa sune cat o suna sa-ti iei banul si sa nu dai multi bani pe transport ....DAR este un rabat la calitate ...o pacaleala !!! Este un fel de hai lume sa auziti ce groaznic sunam noi la repetitii ... Sau poti sa faci concurs "Cine suna cel mai bine pe scule de exersat " si se poate lua un premiu . Daca ai si discuri trase profi cu sunete de calitate ,,,nici nu mai poti sa apari cu instalatie proasta caci nu va suna si te faci de cacao ...publicul asteapta sa sune trupa ca si pe disc. Edited July 23, 2011 by karpi
Guest Stefinutz Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 Pai deocamdata ma gandesc sa imi iau doar chitara......si cred ca mai tarziu ii iau un combo bass la 20 de watt
karpi Posted July 23, 2011 Posted July 23, 2011 (edited) Pai deocamdata ma gandesc sa imi iau doar chitara......si cred ca mai tarziu ii iau un combo bass la 20 de watt Deci....Nu watt-i te intereeaza la un combo !!! DIFUL !!! Un Eminence cu 100-103dB SPL cu magnet neodinium si reglaj "atenuator" . Cu un amplif de 30W suna suficient de tare sa repeti cu o toba intr-o sala oleaca antifonata. Eminence speakers with built in attenuator Eminence FDM Reignmaker Speaker Prin reglajul manual al campului magnetic se poate atenua cu 9dB ..deci din 100W la 10W ...sau din 30W la 3W ca sa ai tonul si sa nu sune tare !!!! Oricum un mic combo cu un dif 12" Eminence cu SPL mare.( chiar si cu magnet de tip vechi ..ceva mai greu ). Diful este secretul ...tipuri de statii sunt cu sutele toate suna bine de fapt ...diful face diferenta. Edited July 23, 2011 by karpi 1
marcianpetrescu Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 nu sunt basist, dar am vazut la un moment dat la un amic basist un combo de foarte mici dimensiuni - marca gallien-krueger, din seria microbass. pentru cantatul la volume mici, pentru studiu, mie mi s-a parut ca avea un sunet foarte bun. amicul meu isi cara acel cub de bass intr-un rucsac. nu cred ca avea mai mult de 12 kg... poate chiar mai putin... nu mai stiu exact ce model era... ai mai jos datele tehnice ale seriei. poate te ajuta cu ceva... spor http://www.gallien-krueger.com/productmanuals/MB150-III%20Owner%27s%20Manual%20160-0210-A.pdf 1
karpi Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 nu sunt basist, dar am vazut la un moment dat la un amic basist un combo de foarte mici dimensiuni - marca gallien-krueger, din seria microbass. pentru cantatul la volume mici, pentru studiu, mie mi s-a parut ca avea un sunet foarte bun. amicul meu isi cara acel cub de bass intr-un rucsac. nu cred ca avea mai mult de 12 kg... poate chiar mai putin... nu mai stiu exact ce model era... ai mai jos datele tehnice ale seriei. poate te ajuta cu ceva... spor http://www.gallien-krueger.com/productmanuals/MB150-III%20Owner%27s%20Manual%20160-0210-A.pdf exact asta a folosit basistul la repetat cu chit bas si chiar si cu contrabas ...bineinteles cu chitara bas suna bastial la contrabas notele pe coarda grosa nu mai ieseau 100% dar suna! 150W la care poti sa-i conectezi la nevoie 4 ohm boxa externa si ai statie de scena mare. E super !
varu' maftei Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 Da costa ceva, nu gluma ! http://www.thomann.de/de/gallien_krueger_mb150s.htm
marcianpetrescu Posted August 3, 2011 Posted August 3, 2011 costa e adevarat, dar suna foarte bine... si e si mic si destul de usor de carat... si mai bestiale am inteles ca sunt cele facute de baietii de la MARKBASS... sunt mai scumpe, dar si mai usoare si suna de nu-i adevarat... cel putin din ce am auzit de la altii acuma... dupa buget....
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now