www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Caut Distors In Buzau


Adi M
 Share

Recommended Posts

Asadar, eu am un Ibanez Apex II, un Digitech RP350 si Peavey Valveking Royal 8. Piesa cea mai slaba sint sigur ca e procesorul, am experimentat destul si am izolat variabilele.

 

Asadar, daca este cineva binevoitor in Buzau care are o pedala de distors buna (MXR, Hardwire TL2, Boss DS sau MT etc etc) sau un procesor potent (ceva Pod, Boss GT etc), si vrea sa mi le puna la dispozitie pentru un test, sint recunoscator. (Dau o bere! :) )

N-as vrea sa ma avint la cumparat sau sa aplec urechea prea mult la ce zice Internetul fara sa pun eu mina.

 

Nu trebuie sa va deplasati, vin cu un prieten cu masina la voi acasa sau unde propuneti, dar insist sa fiti din Buzau, ca mi-e tare greu altfel. As fi incercat in Bucuresti, dar sa car toate astea dupa mine...

 

Ma puteti contacta aici sau la 0727 826 119, oricind. Adrian ma numesc si va multumesc pentru atentie.

 

Toate cele bune!

Edited by Adi M
Link to comment
Share on other sites

Permite-mi sa te contrazic, legat de amplificator.

 

Am spus ca am tot experimentat si izolat variabilele, dupa care am tras concluziile.

 

Mai exact, am facut urmatoarele teste:

- chitara mea in procesorul meu in Fender 212R. Sunetul e cam acelasi, adica exagerat de taios, foarte pronuntat pe inalte si fara definitie pe coarda 7, cu zgomotul de pana foarte pronuntat pe notele inalte

- chitara mea in procesorul meu intr-o boxa cu difuzor de 12 toli conectata prin XLR la procesor, de la un prieten care se ocupa de sonorizari. Nu cunosc detalii tehnice ale boxei. Nu super scula, dar na... Aceeasi problema de sunet.

- chitara in procesor in casti, ca sa aud direct sunetul de procesor. Aceeasi drujba...

 

Am experimentat foarte mult, nu e parametru de efect pe care sa nu-l fi butonat pe procesor, am incercat si fara cabsim si fara ampsim si cu compresor si fara si cu pedala simulata in fata si fara si cu eq la naiba, de la -12 la +12 toti cei 3 parametri si cu prezenta eq-ului iar de la -12 la +12...

 

Chitara e potenta, am auzit-o chiar azi pe doua combo-uri Peavey 6505... In general, ai dreptate, amp mai mare cu difuzor mai mare e alta viata. Dar in momentul de fata sustin ca amp-ul meu poate mai mult daca-i dau un distors mai bun in fata. Asta cred ca e concluzia testelor de mai sus.

 

Si da, n-am pomenit ce sunete vreau... Avind o singura chitara si fiind chitarist de dormitor, normal ca vreau sa faca de toate, eu cintind de la clasica, la Clapton la AC/DC la Sabbath la Maiden la Paradise Lost la Carcass s.a. Dar problema pentru care ma adresez este fix pentru distorsul greu de death si doom. A se asculta inregistrarile mele cover-uri PL (scuze, nu pot posta link, scriu de pe mobil) Nu am nicio problema cu tonul curat si nici chiar blues od sau AC/DC crunch.

 

Daca cineva este experimentat pe modelul asta de Digitech, postez cu draga inima patch-ul sa-l modificati sau dati-mi voi unul bun. V-as fi recunoscator sa-mi aratati ca poate mult mai mult. Dar dupa ce am mai ascultat si mostre pe Youtube si am incercat si patch-urile altora, ma declar invins.

 

Doar cumva sa sustii tu ceva gen: 'Da, asa e, procesorul scoate sunete sterile, zgiriate si toate cele. Dar un amp bun iti mascheaza toate astea si ar face din c***t bici.' Ar putea fi adevarat, dar ramine afirmatia ca procesorul nu e in stare de un distors bun. Si daca as inregistra prin USB, amp-ul nu-si aduce aportul si ar insemna apoi sa investesc in microfoane sau mai stiu eu ce, toate pentru a masca impotenta procesorului.

 

Pentru @Gojira: Inteleg ce vrei sa spui si colegul @Fiveseven stie si el ca am inceput sa ma documentez serios in materie de mixare si procesare a sunetului. Dar:

1) prefer oricind sa cint live si ce inregistrez sa fie ce cint, nu ce poate sa faca un calculator printr-un software, deci nu sint adeptul cosmetizarii abundente post-rec

2) manualul procesorului l-am intors pe toate partile si am butonat la el bine de tot si am acelasi verdict.

 

Da, si eu prefer un procesor, in special pentru avantajul la inregistrare, n-as vrea sa investesc in pedale.

 

Multumesc pentru atentie.

Link to comment
Share on other sites

Da, îmi amintesc acum. Scuze, sunteți o grãmadã și nu rețin situațiile precise ale tuturor.

 

Daca cineva este experimentat pe modelul asta de Digitech, postez cu draga inima patch-ul sa-l modificati sau dati-mi voi unul bun.

Hai sã facem o treabã: înregistreazã o bucatã de piesã direct din procesor (prin USB eventual) fãrã cabsim și atașeaz-o aici. Folosești doar ampsim-ul și alte efecte cu care cânți de obicei. Eu (și cine mai dorește) Îi voi aplica cabsim și corecții dacã e nevoie, documentând întreg procesul. Sã vedem dacã se poate scoate ceva pe placul tãu.

Link to comment
Share on other sites

De acord si multumesc pentru initiativa!

 

Intrebare: cabsim-ul si corectiile de care zici intentionezi sa le faci in asa fel incit eu sa le pot reproduce pe procesor, din setarile lui pentru a avea un sunet mai bun live sau doar sa vedem ce se poate face post-rec?

 

Probabil ca amindoua variantele, de fapt :)

 

Subliniez inca o data si scuze daca supar sau sint prea pretentios: daca software-ul folosit face treaba buna, dar live nu pot face nici p-aproape la fel, imi intaresc convingerea ca procesorul e DiVin(ã). Sper ca esti de acord cu o asa concluzie.

 

Mostre mai pe seara sau miine seara. Oricit sint de nerabdator, miine la 10 sustin lucrarea de licenta, totusi :)

Link to comment
Share on other sites

daca software-ul folosit face treaba buna, dar live nu pot face nici p-aproape la fel, imi intaresc convingerea ca procesorul e DiVin(ă). Sper ca esti de acord cu o asa concluzie.

Păi nu e foarte logică: dacă X prin Y sună bine și X prin Z sună prost înseamnă că e vina lui X?

În cazul nostru X ar fi ampsim-ul din procesor, Y un cabsim etern și Z cabsim-urile din procesor.

 

Eu n-am acces la RP350 așa că nu pot încerca direct niște patch-uri. Ideea experimentului e să vedem în care modul al procesorului (ampsim sau cabsim) apare caracteristica nedorită și cum se poate remedia. Dacă-ți place rezultatul poți folosi același setup la înregistrare, iar pe scenă poți cânta cu cabsim extern sau (mai degrabă) printr-un poweramp relativ liniar și cab de chitară (din backline-ul localului, nu neapărat ale tale). Sau ambele (simularea pe "față" și cab-ul ca monitor), sau un mixaj ș.a.m.d..

 

Baftă la licență.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

 

Hai sã facem o treabã: înregistreazã o bucatã de piesã direct din procesor (prin USB eventual) fãrã cabsim și atașeaz-o aici. Folosești doar ampsim-ul și alte efecte cu care cânți de obicei. Eu (și cine mai dorește) Îi voi aplica cabsim și corecții dacã e nevoie, documentând întreg procesul. Sã vedem dacã se poate scoate ceva pe placul tãu.

 

Iatã ceva la repezealã, fãrã cabsim.

Mențiuni:

- m-am strãduit ceva sã scot așa sunet, deci patch-ul nu e fãcut în grabã și e, cum s-ar zice, unul dintre cele bune care se pot obține :)

- mie mi-e rușine de cum sunã...dar mãcar prezintã caracteristicile esențiale deranjante ale sunetelor: tãișul acela de drujbã și accentul pe înalte

- EQ-ul este (aproximativ): Bas 3-4, Medii -5, Înalte -7, Prezențã 7. (le-am fãcut așa cu trial and error, credeți-mã cã ar fi mult mai nasol altfel, chiar dacã valorile par exagerate)

- pot posta setãri adiționale, dacã e cazul, oricum e fãcut destul de simplu, fãrã ciudãțenii de efecte etc

- credeți-mã pe cuvînt cã n-am niciun interes sã dovedesc faptul cã procesorul e prost! Nu am prejudecãți la adresa lui și m-am sãturat sã nu fiu mulțumit cu ce am (e greu sã fii pretențios și sãrac :)) ), vreau din toatã inima sã vãd pãrțile bune și sã fiu mulțumit pe viațã cu ce am. Știu cã nu se poate, dar vreau sã fie clar cã nu sînt "biased", cum s-ar spune, spre a-l schimba. De-aia și aș face cinste cui îmi aratã o fațã surprinzãtor de bunã a echipamentului.

 

Mulțumesc tuturor celor care se vor strãdui pentru mine, cu înregistrarea, cu pãreri, cu sfaturi etc.

 

Noapte bunã!

P.S. A fost bine la licențã thumbsup.gif

P.S2. Înregistrarea am fãcut-o cu USB cu SoundForge, cã m-am obișnuit cu el și mi s-a pãrut simplu.

fara cabsim.mp3

Link to comment
Share on other sites

Bagat in Audacity, trecut prin Aradaz OURCabinetSimulator_v1.0.7, apoi ridicate inaltele: fara cabsim_aradaz-ourcabsim_treble-boost.ogg.

Nu dati cu rosii, va rog.

 

Da, îmbunãtãțirea e simțitoare și e mai mult decît am reușit eu sã obțin pînã acum din procesor (fãrã reglaje post-rec). Întrebare: ce cabinet ai folosit sau, mai exact, care ar fi caracteristica lui principalã? Presupun cã dacã ai ridicat înaltele dupã ai folosit ceva cu basul mai puternic. Eu, dacã ar fi sã caut echivalentul pe procesor, probabil cã trebuie sã încerc cu Bassman.

 

Am sã încerc, pentru cã, așa cum am zis, cu tot respectul, dacã modificãrile voastre nu mã ajutã sã îmbunãtãțesc sunetul live (prin amp) al procesorului, rãmîn la pãrerea cã nu e capabil. Oricît n-ar fi de acord Ionuț cu mine :)

 

Mulțumesc de ajutor. Oricum, reușisem asearã sã fac vreo douã patch-uri bunicele pentru cîntat live. Dacã învãț și sã folosesc acest Aradaz, poate fac o treabã bunã.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

modificãrile voastre nu mã ajutã sã îmbunãtãțesc sunetul live (prin amp) al procesorului

Omul meu, vezi ce-am scris în ultimul post. Când cânți live încearcã sã pui procesorul direct în poweramp-ul unui stack sau combo (de preferat tot cu cab mare, adicã 2x12). Ar trebui sã obții rezultate similare cu exemplele noastre, dar depinde desigur și de tehnica de captare și mixaj.

 

 

Revenind la exemple:

 

 

1. Impulsurile originale GuitarHack (between pe un canal și edge pe celãlalt). Cam sãrace în medii dar am considerat cã e util pentru comparație, fiind printre cele mai

.

 

2. Impulsurile unui 4x12 cu Celestion G12H tot cu un microfon spre centru și unul mai spre margine.

 

 

3. Aceleași, dar cu câmp stereo mai larg, obținut prin întârzierea unui canal cu 5 ms.

 

 

Am aplicat convoluție cu ajutorul LeCab 2 și reverb foarte subtil cu Classic Reverb, fiind simulatã o camerã de 20 m2 cu damping mediu spre mare. Și limiter-ul din Ozone care intrã în acțiune doar la palm mute, pe joasele rezonante. Îți pot da și impulsurile dacã vrei dar le gãsești, plus încã o grãmadã, gratuit, online.

Notã: center, between, edge = poziția microfonului fațã de centrul/marginea difuzorului.

Link to comment
Share on other sites

Omul meu, vezi ce-am scris în ultimul post. Când cânți live încearcã sã pui procesorul direct în poweramp-ul unui stack sau combo (de preferat tot cu cab mare, adicã 2x12). Ar trebui sã obții rezultate similare cu exemplele noastre, dar depinde desigur și de tehnica de captare și mixaj.

 

 

 

Am citit și luat în considerare cu toatã atenția ce mi-ai sugerat. Dar, e o problemã: prin "a cînta live" eu înțeleg acasã, în dormitor. Nu am de unde sã iau un cabinet 2x12 și nu pot folosi nici poweramp liniar sau ce mai sugerai tu, al localului în care aș cînta :) Am omis acest aspect, ce-i drept.

 

Așadar: eu am doar chitara, amp-ul, procesorul și un laptop pe care le-am precizat și cînt acasã sau cu prieteni care au instrumente cel mult la fel de performante ca ale mele. Atît.

 

Da, știu, sînt exagerat de pretențios pentru așa ceva. Dar mã gîndeam în viitorul sã schimb procesorul și/sau amp-ul. Desigur, în aceleași perspective: pentru acasã. Poate nu meritã. Poate sigur nu meritã :) Dar mã gîndeam, visam și eu :)

 

Mulțumesc pentru sfaturi și exemple și scuze cã n-am fost clar de la început.

Link to comment
Share on other sites

Tind sa te cred, dar de aceea am creat subiectul, pentru a testa si a ma convinge definitiv ca ai dreptate.

 

Si acuma intrebare pe linga, profitind de prezenta ta activa pe subiectul acesta. Am probat recent un Peavey 6505+ combo, 1x12 si mi s-a parut super, normal. Totusi, cred ca i-ar face bine un TS sau ceva in fata pentru un pic de boost pentru alea suparate rau si la volum sa nu te scoata prin pereti. Ti s-ar parea o imbunatatire care m-ar putea satisface pe deplin si pe termen lung? Investitia ar fi nu usoara, de-aia intreb daca nu cumva cam orice amp cu 1x12 si ceva pedala in fata ar fi la fel de bun. Sau...ce sugerezi?

 

Multumesc.

 

P.s. Adica un amp mai bun (6505+) si o investitie mai mica sau deloc intr-un boost sau un amp oarecare 1x12 cu un boost mai serios?

Link to comment
Share on other sites

Păi tu ce îți imaginezi că face un boost/OD și de ce ar avea nevoie un 6505 de așa ceva?

Încearcă combo-ul tău printr-un cab mai mare înainte să cumperi altul.

 

PS: M-am uitat mai atent și mi-am dat seama că Royal 8 e totuși copie de Champ practic așa că nu vei putea scoate ton de metal doar cu el, indiferent de cab. Mă gândeam că e similar celorlalte modele de VK (cu 2 canale) dar nu e. Deci nu cred că e potrivit pentru ce-ți trebuie.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Eu imi imaginez ca un od/boost mai 'leaga' sunetul putin, putind sa faca trecerea de la un crunch gen Sabbath la un distors mai modern. Concluzia vine din doua surse: in procesorul meu, daca adaug un TS, de pilda, chiar daca ii dau drive 0 sau <10, tot se face sunetul mai agresiv putin. Sursa 2 e DVD-ul Metal Rhythm in 6 Weeks, la Week 1 explica Andy James ce pedale foloseste si demonstreaza ce face un Bad Monkey in fata unui preamp Blackstar.

 

De-aia ma gindeam ca 6505+, in varianta combo (de 2400 ron la M&C) ar avea nevoie de asa ceva, pentru a putea da un distors mai puternic si la un volum de 20-30% sa zicem (pragul pina la care ar putea fi folosit in fiecare zi intr-un apartament). Asa mi-a facut impresia cind l-am auzit in magazin.

 

E drept ca poate baiatul de acolo n-a stiut sa-mi arate bine ce poate, umblind la zecile de potentiometre pe care le are amp-ul. Eu cu atit mai mult am fost pe linga, dat fiind ca nici procesorul meu n-are atitia parametri de reglat, deci n-am experienta.

 

Si cum sa leg combo-ul meu de un cab fara sa-l modific, ca n-are iesire? Prin aceea de casti ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

Ca sa ilustrez mai low-tech/de dormitor ceea ce spune Fiveseven, am pus inregistrarea ta pe un player mp3, pe care l-am conectat la intrarea unui cabsim hardware Condor, totul bagat intr-un combo solid-state (un chip-amp pe TDA1514 ramas fara preamp - are doar un potentiometru de volum). Combo-ul e closed-back si are un difuzor no-name de banda larga de 12".

Am incercat sa inregistrez cu microfonul de la PC, dar se satureaza dupa cateva secunde :lol: (asta e ceva nou pentru mine). Pana gasesc o solutie, crede-ma pe cuvant: se aude mult mai bine decat inregistrarea modificata de mine. Este de fapt prima oara cand imi place cu adevarat ce iese din Condor. N-am pus mana pe un Digitech RP350, dar nu-mi vine sa cred ca are cabsimuri mai proaste decat Condor - cele hardware au handicapul ca numarul de piese creste exponential cu calitatea procesarii.

Edited by Masta Gi
Link to comment
Share on other sites

OK, from the top:

 

Eu imi imaginez ca un od/boost mai 'leaga' sunetul putin

Ce înseamnă "leagă" și "agresiv"?

Un boost, în primul rând, mărește nivelul semnalului. Asta duce la un anumit tip de distorsiune.

Apoi poate adăuga în sine saturație (și aici diferența dintre boost și overdrive devine foarte vagă).

Eventual poate filtra semnalul (i.e. amplifică selectiv frecvențele). Aici se disting categorii precum bass boost, treble boost etc. Aceeași funcționalitate o poți obține și cu efect tip EQ.

http://www.muzique.com/lab/boost.htm

 

De-aia ma gindeam ca 6505+, in varianta combo (de 2400 ron la M&C) ar avea nevoie de asa ceva, pentru a putea da un distors mai puternic si la un volum de 20-30% sa zicem

Seria 5150/6505 are cele mai multe etaje de (pre)amplificare din modelele populare, deci de saturație în nici un caz nu duce lipsă. Iar majoritatea distorsiunii se trage din preamp, spre deosebire de combo-ul tău. Deci e irelevant volumul la care îl folosești, saturația va fi aceeași. Diferențele vor fi psihoacustice: http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness

Metaliștii folosesc TS-uri în fața amplificatoarelor de genul ăsta pentru a obține un sunet mai "tight", ceea ce nu înseamnă nimic mai mult decât a reduce joasele înainte de distorsiune. TS-ul și copii gen Bad Monkey au frecvența de tăiere la cca. 720 Hz, deci pentru majoritatea notelor de pe chitară doar armonicele sunt amplificate și asta subliniază "atacul". Nivelul joaselor pre-distorsiune e diferența principală dintre un ton gen fuzz și unul tipic de metal.

Deci încă odată: joase reduse înainte (ex. OD/treble boost) și potențate după (cab mare) distorsiune.

 

 

Si cum sa leg combo-ul meu de un cab fara sa-l modific, ca n-are iesire?

Știu că n-are dar modificarea ar fi (fost) foarte simplă.

 

sa inteleg ca ma sfatuiesti sa mai butonez procesorul sau mai ales sa-l bag in ceva cel putin 1x12

Încă sunt convins că un procesor și sistem liniar de monitorizare e soluția optimă pentru cineva în stuația ta. Îți oferă atât flexibilitate (multe tonuri, multe efecte) cât și consistență (ce auzi asta înregistrezi) și mobilitate dacă vei avea nevoie ulterior.

 

nu ma asteptam sa va bateti capul atit cu mine.

În situația ta se află majoritatea membrilor RGC, deci e util pentru mulți să găsim împreună soluții.

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

De la tine sa inteleg ca ma sfatuiesti sa mai butonez procesorul sau mai ales sa-l bag in ceva cel putin 1x12, astfel confirmind ca amp-ul e de vina?

Dap. Cum spune si Fiveseven, foloseste un amplificator care reda cat mai fidel ce bagi in el. Poate fi PA, sistem Hi-Fi, sistemul 5.1 de la PC, samd.

Edited by Masta Gi
Link to comment
Share on other sites

 

 

Seria 5150/6505 are cele mai multe etaje de (pre)amplificare din modelele populare, deci de saturație în nici un caz nu duce lipsã. Iar majoritatea distorsiunii se trage din preamp, spre deosebire de combo-ul tãu. Deci e irelevant volumul la care îl folosești, saturația va fi aceeași. Diferențele vor fi psihoacustice: http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness

Metaliștii folosesc TS-uri în fața amplificatoarelor de genul ãsta pentru a obține un sunet mai "tight", ceea ce nu înseamnã nimic mai mult decât a reduce joasele înainte de distorsiune. TS-ul și copii gen Bad Monkey au frecvența de tãiere la cca. 720 Hz, deci pentru majoritatea notelor de pe chitarã doar armonicele sunt amplificate și asta subliniazã "atacul". Nivelul joaselor pre-distorsiune e diferența principalã dintre un ton gen fuzz și unul tipic de metal.

Deci încã odatã: joase reduse înainte (ex. OD/treble boost) și potențate dupã (cab mare) distorsiune.

 

Din pãcate, încã nu sînt foarte priceput cu termenii de specialitate, mai ales cînd trebuie sã explic identitatea unui sunet, de-aia folosesc termeni ca 'legat', 'agresiv'. Dar mi-ai citit gîndurile. Adicã în DVD-ul respectiv, AJ explicã exact așa utilitatea Bad Monkey-ului: 'it kinda adds that bottom end to the sound, like an EQ'. Asta voiam sã spun cã îi lipsea sunetului de 6505 pe care l-am auzit, un fel de EQ și joasele mai bine conturate.

 

Încã sunt convins cã un procesor și sistem liniar de monitorizare e soluția optimã pentru cineva în stuația ta. Îți oferã atât flexibilitate (multe tonuri, multe efecte) cât și consistențã (ce auzi asta înregistrezi) și mobilitate dacã vei avea nevoie ulterior.

 

 

În situația ta se aflã majoritatea membrilor RGC, deci e util pentru mulți sã gãsim împreunã soluții.

 

 

Prin sistem liniar de monitorizare te referi la procesor+boxã cu mãcar un difuzor de 12 țoli, ca sã am și acea consistențã și sã renunț la amp? Dacã da, îmi poți face și sugestii de produse?

 

Din nou, mulțumiri.

 

 

Link to comment
Share on other sites

'it kinda adds that bottom end to the sound, like an EQ'

Numai că nu adaugă ci scade. Normal că devine greu de descris dacă nu înțelegi fenomenul.

 

Asta voiam să spun că îi lipsea sunetului de 6505 pe care l-am auzit

Dar 6505 nu e singurul amplificator din lume. Și nici cel mai potrivit pentru metale moderne neapărat. Cele mai noi, inclusiv simulări găsite în procesoare și modelling amps încearcă să ofere genul ăla de ton. Unele exagerează cu filtrarea atât la intrare (pierzi de tot fundamentala și "caracterul" instrumentului) cât și la ieșire (prea puține medii) și rămâi cu problema pe care ai descris-o de la început.

Ideea e că procesoarele oferă multe simulări, nu doar una, și din toate cele vreo 10 simulări high-gain dintr-al tău probabil găsești una (sau combinație distorsiune+ampsim) care să nu fie exagerată. Dacă nu, poți încerca alt procesor. Zici că ai încercat toate combinațiile dar din 26 ampsim-uri * 18 distorsiuni = 468 chiar n-ai găsit una mai potrivită decât ce ne-ai prezentat?!

 

te referi la procesor+boxă cu măcar un difuzor de 12 țoli

Procesor prin amplificator și boxă FRFR, nu de chitară!

http://forums.rgc.ro...page__p__520118

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Ok, inteleg, in mare, caracteristicile care trebuie cautate si ce le-ar putea reda. Oricum, mai bag nasul in carti si Internet ca sa-mi fie si mai clar si sa pot intelege si reda identitatea unui sunet cautat. Cum s-a vazut, nu am in vocabular cuvinte pentru a-l descrie si nici minte/experienta pentru a le identifica.

 

Acum, dupa cum mi-a spus si @Masta Gi, e bine sa caut un amplificator si o boxa. Ideea e asa: toate echipamentele de acasa sint rudimentare (ma refer aici la casti <30 ron, boxe minuscule <70 ron si cam atit - fara HiFi, fara Home Cinema).

 

Dati-mi, va rog, niste exemple concrete de echipament care mi-ar rezolva treaba, pornind doar de la premiza ca am chitara si Digitech-ul. Din cite am citit de la @Fiveseven, VK-ul meu nu ar fi capabil de metale moderne. M-am convins de asta citind si recenzii la celelalte modele mai mari - ca e mai vintage, mai spre Champ.

 

Asadar, va rog, indicati, macar ca idee, un amp, PA, boxa etc etc ce credeti de cuviinta. Ca sa am un punct de pornire, sa studiez produsele, sa le extrag caracteristicile si sa stiu ce caut.

 

Daca se poate, pretul total sa nu depaseasca 2000-2500 lei in magazin, in speranta ca pot gasi si s-h.

 

Va multumesc.

 

Daca e cazul, pot schimba si procesorul, deci imi puteti sugera si asa ceva.

 

Ca idee generala, ma intereseaza sa obtin un sunet cit mai bine definit pentru cele 7 corzi ale chitarei mele. Nu am cumparat-o degeaba, chiar imi plac in mod deosebit notele joase, uneori o acordez in La, chiar Sol standard si folosesc des coarda 7. Deci ma intereseaza sa sune clar notele joase in piese de metal modern. Am sa trec si la corzi de .10-.58 si apoi poate chiar .11-.70 pentru asta.

Link to comment
Share on other sites

Uite, dacã am înțeles bine sugestiile voastre, mã uitam la așa ceva:

http://www.esound.ro/BEHRINGER-F1220A-monitor-de-scena-activ-in-2-cai.,p-7034.html

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=cx12-a

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=3&BrandCategsID=285&BrandProductID=374

http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=21&BrandCategsID=153&BrandProductID=1865

 

Meritã luat în seamã ceva de acolo?

 

P.S. Deci caut boxe active și nu mai folosesc amp-ul sau pot folosi boxe pasive, modificînd amp-ul sau ambele sînt variante bune?

Link to comment
Share on other sites

pot folosi boxe pasive, modificînd amp-ul?

Nu, amplificatorul de chitarã e altã poveste, și n-are rost sã-l modifici pe al tãu.

Eu zic cã ai ocazia sã împuști doi iepuri odatã: îți iei monitoare pe care le poți folosi și la mixaj și audiție (muzicã, filme etc.) acasã. Vezi pe aici http://www.thomann.de/ro/cat.html?gf=monitoare_active&oa=pra Trebuie probate dar în general gãsești ceva OK pe la 200-300 EUR. Sau poți încerca un set Hi-Fi mediu.

N-are sens sã cumperi monitoare pentru scenã (wedge). Când cânți pe scenã de obicei ar trebui sã-ți asigure monitorizarea acolo, și pentru acasã sunt mult prea puternice, și mono.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu, amplificatorul de chitarã e altã poveste, și n-are rost sã-l modifici pe al tãu.

 

Deci nu mai am treabã deloc cu amp-ul ?

 

Eu zic cã ai ocazia sã împuști doi iepuri odatã: îți iei monitoare pe care le poți folosi și la mixaj și audiție (muzicã, filme etc.) acasã. Vezi pe aici http://www.thomann.d...e_active&oa=pra Trebuie probate dar în general gãsești ceva OK pe la 200-300 EUR. Sau poți încerca un set Hi-Fi mediu.

N-are sens sã cumperi monitoare pentru scenã (wedge). Când cânți pe scenã de obicei ar trebui sã-ți asigure monitorizarea acolo, și pentru acasã sunt mult prea puternice, și mono.

 

Și eu mã gîndeam la fel, cã aveam în plan în viitorul apropiat sã îmi iau un sistem 5.1 pentru muzicã, filme etc.

DAR: dacã spuneai de difuzor de 12 țoli...n-am vãzut niciun monitor cu așa ceva...cel puțin nu la un preț decent, decît alea de scenã pe care le-am prezentat. Doar boxe active, dar ai dreptate cã ar fi bine sã fie 2 (stereo), iar sistemele active costã mult.

 

Sã înțeleg cã sînt acceptabile și monitoarele de studio cu difuzor de 8 țoli?

 

De astea ce spui: http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=21&BrandCategsID=153&BrandProductID=1865 ?

 

Mulțumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu, amplificatorul curent nu mai e relevant în contextul pe care-l discutãm. Îl poți vinde sau îl poți folosi în alt context dacã îți place cum sunã.

 

spuneai de difuzor de 12 țoli...n-am vãzut niciun monitor cu așa ceva

Spuneam de difuzor de 12 în cab-uri de chitarã! Monitoarele de studio și boxele Hi-Fi sunt cu totul alt fel de incinte acustice, cu alt fel de difuzoare. Diametrul e important dar nu e singurul factor care determinã rãspunsul în frecvențã.

 

Cu boxele ãlea dai concert pt. 200 de oameni. Ce mâna mea vrei sã faci cu 600W și 43 Kg în casã?!

 

Cred cã ar fi o idee bunã sã te informezi în privința noțiunilor elementare de inginerie audio. Dacã ne târâm așa, cu câte o întrebare, nu ajungem nicãieri. Trebuie sã asimilezi o bazã teoreticã în mod sistematic.

Link to comment
Share on other sites

Nu, amplificatorul curent nu mai e relevant în contextul pe care-l discutãm. Îl poți vinde sau îl poți folosi în alt context dacã îți place cum sunã.

 

 

Spuneam de difuzor de 12 în cab-uri de chitarã! Monitoarele de studio și boxele Hi-Fi sunt cu totul alt fel de incinte acustice, cu alt fel de difuzoare. Diametrul e important dar nu e singurul factor care determinã rãspunsul în frecvențã.

 

 

Cu boxele ãlea dai concert pt. 200 de oameni. Ce mâna mea vrei sã faci cu 600W și 43 Kg în casã?!

 

Cred cã ar fi o idee bunã sã te informezi în privința noțiunilor elementare de inginerie audio. Dacã ne târâm așa, cu câte o întrebare, nu ajungem nicãieri. Trebuie sã asimilezi o bazã teoreticã în mod sistematic.

 

Ai dreptate. Dat fiind cã achiziția oricum nu se va face prea curînd, mã pun pe studiu.

 

Mulțumesc foarte mult pentru rãbdare și rãspunsuri.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Am mai butonat la procesor și am reușit sã obțin vreo 2-3 distors-uri acceptabile.

 

Cum vi se par, în principal vouã, care m-ați mai urmãrit pe acest topic și ați vãzut ce am mai produs pînã acum :) Dar și celelalte pãreri sînt binevenite.

 

Sînt niște patch-uri pe care le-am gãsit cîndva pe net și pe care le-am mai personalizat puțin. Ignorați partea a doua cam la toate înregistrãrile. Este cu setarea de AMP B, pe care nu prea îl folosesc, l-am înregistrat doar de curiozitate, nu mi-a plãcut, dar nu am șters-o :)

 

Acel MECUST eqed e puțin prelucrat pe calculator din MECUST. În principal, doar noise gate și eq am adãugat din SoundForge. Am mai ridicat înaltele de peste 5-6 kHz și am mai tãiat din mediile în jur de 1-1.2 kHz. Ãsta îmi place și cel mai mult. Pe cãștile și urechile mele sunã chiar bine, fațã de ce am mai fost în stare pînã acum :)

 

Mulțumesc celor care contribuie.

ritm METAL4.mp3

ritm DIME.mp3

ritm MECUST.mp3

ritm MECUST eqed.mp3

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.