www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nu poti sa iesi dintr-o sursa stereo cu un cablu mono si sa nu pierzi nimic.Ori legi un canal la masa, ori o solutie cam sofisticata care nici nu cred ca se foloseste este sa bagi cele doua canale intr-un sumator... dar orice ai face tot pierzi pentru ca nu poti sa le mai separi dupa.Intrebarea mea pentru tine este ...de ce nu folosesti un cablu stereo???

Posted

Cum pot eu sa ies dintr-un multiefect care e stereo cu un cablu mono fara sa-i scurtcircuizez una din iesiri si fara sa-i pierd nici semnalul niciuneia? Adaptoarele pe care le-am gasit prin magazine nu fac decat sa lege cele 2 iesiri in scurt.

Multumesc

 

Jack stereo ...si unesti cele doua contacte "calde" .Eventual prin doua rezistoare de 1-10K de la cele doua contacte "calde" de la jack .celelalte capete ale rezistoarelor vor fi lipite impreuna si totodata la firul central al cablului mono , daca face ceva nasoale lipesti si un rezistor de 50K catre masa de la capetele impreunate ale resistoarelor ce sunt lipite de firul central .

 

 

 

 

DAR !

 

Efectele sunt facute sa dea semnal optim catre o intrare mono ..se poate sa sune nasol cele doua canale mixate pe mono !!!

 

Un chorus stereo sau un reverb stereo suna nasol daca le insumezi pe mono.!!!

 

Dar daca vrei sa incetrci asa se poate incerca.

 

Daca ai doua intrari la statie ce functioneaza concomitent poti iesi cu un cablu stereo ce se bifurca la capat in doua jack-uri mono ..ce le introduci in cele doua intrari mono ,,asa daca ai reglaj de volum poti sa te joci cu sunetul regland balansul intre cele soua canale ...si vezi tu ce sune si ce nu suna.

Posted

Merci Karpi, no asta am vrut sa stiu, daca pot sa leg cele doua fire calde intre ele eventual cu o rezistenta sau cu un condensator si de la unul sa ies mai departe in statie. In statie am eu doua intrari dar nu sunt egale une e cica "Hi" si una "Low" si nu am de unde sa le relgez separat... cea low suna de doua ori mai incet. Adaptoarele din comert nu fac decat sa cupleze una din iesiri la masa, ceea e eu ma gandesc ca ar putea sa "prajeasca" efectul, sau sa-i strice ceva, nu?

Eu inteleg ca suna bine stereo, si am si cabluri stereo, dar daca statia e mono, si nu pot capta astfel tot semnalul, la ce foloseste un efect stereo atunci?

Posted

in general iesirea L(eft) e mono.

daca tot intri pe un singur canal, stereofonia e inutila.

stereo to mono = mono.

stereofonia este pt 2 sau mai multe boxe/iesiri. ex: efectul de ping pong...in care ping se aude in stg, iar pong se aude in dreapta.

Posted
ceea e eu ma gandesc ca ar putea sa "prajeasca" efectul, sau sa-i strice ceva, nu?

Improbabil. Dar cel mai bine folosești un mixer rezistiv cum a sugerat karpi.

in general iesirea L(eft) e mono

 

Aceastã propoziție nu are sens. Ambele ieșiri sunt "mono", luate separat.

 

la ce foloseste un efect stereo atunci?

Stereofonia speculeazã faptul cã oamenii au câte douã urechi (de obicei :D) și folosesc diferența dintre sunetele primite de fiecare pentru a extrage anumite informații (direcționalitate, context acustic—reverberații). Același semnal redat prin douã difuzoare nu e stereofonie. Și așa cum s-a spus, dacã mixezi canalele unui efect conceput pentru stereofonie cam pierzi toatã ideea. Deci probabil mai bine folosești un singur canal.

Posted

E greu de crezut cã multiefectul tãu are doar efecte stereo. Iar dacã mixezi un delay ping-pong obții un delay ping-ping :lol:, i.e. delay mono cu de douã ori mai multe repetãri.

Eu unul nu-mi pot imagina un efect care sã necesite astfel de mixaj (adicã sã nu fie configurabil pentru compatibilitate mono sau sã ofere o alternativã funcționalã). Poți da un exemplu?

Posted (edited)

Ping Pong nu are sens daca este mono.Ramane sau Pong Pong ..sau Ping Ping ...hehehee

 

In cazul sunui ecou setat pe ping pong cand iesi mono pe unul din canale vei avea doar un raspuns .Ptr statie mono trebuie sa setezi un ecou mono.

 

Cum am scris si chorus , reverb, flanger , sun aprost daca mixezi cele doua canale stereo intr-unul mono.Defazajele dau un efect combfilter pronuntat va suna ca din "butoi" ...suna nasol.

 

Efectul optim ptr statie mono ,(cum a scris cineva si nu cred ca este gresit default este cum a scris Left Chanel ) apare ptr statie pe contactul ce duce la capul jack-ului .

 

De exemplu daca folosesti pitch shift acesta poate sa fie panoramat probabil pe "Left " altfel panoramarile unui singur efect le-ai pierde pe mono "normal".

 

Am in Korg si ecou ce este panoramat intr-o parte cam la 25% de centru , daca nu ar fi un "standard " pe mono nu s-ar auzi ecoul.

 

Depinde de tipul efectului dar au o logica in seterile facute de fabrica .

 

Daca ai un efect deshtept poti sa rout-ezi efectele unde doresti ..sa le panoramezi cat doresti , sau sa le faci mono..

 

Efectele mai simple bune ptr scena au -preseturi uzuale ce sunt suficiente ptr cantat ..

Efecte "prea speciale" live in PA nu toate suna bine nu produc intotdeauna efectul asteptat..

 

Deci ,

 

Efectul stereo ...auzi in casti sunet spatial stereo 3D etc...suna frumos etc...poti sa inregistrezi acest sunet prin DAW si nu mai trebuie sa intervii cu efecte dupa inregistrare daca efectul este calitativ...ai avantajul ca auzi ce inregistrezi ce canti si "simti si efectul in pana si in degete"...

 

Pe scena te pozitionezi intre doua statii L si R si ai si in fata ta 3 boxe L,R si Midle .Un sunet anume setat cu efecte are alta caracteristica chitara are alt tuch ...alt atac... alt sunet ...te inspira sa canti intr-un anumit mod..

 

 

Totodata mixeristul te preia pe doua canale si poate sa dea in PA sunetului spatialitatea creata de tine .

 

Stereo o sa fie in sala doar intr-un spatiu restrans dar sunetul poate fi mai spatial mai transparent mai ...mai..

 

Stereoul efectelor este facut ptr casti nu va suna la fel in amplif de casa stero si nici atat intr-un sistem PA ...din mai multe motive ( acustice)

 

 

 

Iesirea efectelor sau este Line/Out caz in care nu se strica nimic daca legi chiar la masa iesirile.

 

La iesirile "combinate" Line/Out + Headphones Out in interior circuitul are doua rezistoare de 100 Ohmi ce asigura cuplarea castilor cu impedanta intre 8 - 72 Ohmi far asa se distruge ampliful de casca.Chiar in caz de scurtcircuit ai iesirea legata la masa prin 100 Ohmi pe care iesirea va debita acei cativa mWatt-i .

 

De fapt in cazul cand ai Jack Stereio ptr iesirea din efect ..cand cuplezi jack-ul mono de la cablul de chitara una din iesiri este pusa la masa .

 

La efecte alimentate de la baterie este bine sa folosesti un cablu dedicat cu un jack stereo la care inelul de la celalalt canal sa-l lasi "in aer" .In acest fel nu pui cei 100 Ohmi la masa deci nu va consuma etajul final al amplif de casca curentul degeaba. Am facut un asemenea cablu si tine mult mai mult bateria din Korg Pandora. dseoarece puterea consumata/disipata este mult mai mica in acest fel.

 

Cand iesirea este pusa la masa etajul de amplif de casca da maxim de putere deci si consuma maxim de curent.

In cazul castilor cu 36 Ohmi sau mai bine cu 72 Ohmi consumul este mic ..cu 8 ohmi consumul util este maxim...in scutcircuit consumul este cel maxim admis .

Edited by karpi
Posted (edited)

pai ceea ce ma intereseaza pe mine in sala de repetitii unde statia e mono e reverbul care mie imi place sa fie cat mai puternic si mai lung, si ma gandeam ca daca folosesc doar una din iesiri nu se aude tot... in rest din pedala mai folosesc doar overdriveul combinat cu putin (3 trepte) de chorus. era bine daca-i faceau la multiefect si o iesire mono separat, cred

Edited by alinu_tau

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.