www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Asezarea Sculelor La Sala De Repetitii!


Floppy
 Share

Recommended Posts

Salutare.Am incercat n variante de pozitionari ale sculelor in sala,dar tot nu ne putem da seama prea bine care'i varianta castigatoare.Prin urmare,cerem si noi pareri si impresii despre acest subiect delicat,poate ne luminam :).Sala e dreptunghiulara,ceva gen 7-8 m lungime si vreo 4-5 latime.Inaltime vreo 2,5 m asa.Tobe acustice,un combo chitara,un head cu cab chitara,un combo bass,si o boxa mare pentru voce.Cum sa le asezam in asa fel incat sa auzim toti aproximativ acelasi lucru.Si vocea dorim sa se auda cel mai bine.Multumim anticipat!

Link to comment
Share on other sites

In primul rind nu puneti nici o boxa la nivelul podelei (in afara de cazul in care sint 4x12) Nici de chitara, nici de voce, nici de bas. Daca nu se pot pune pe ceva stative astfel incit sa fie la inaltime medie, atunci macar incercati sa fie inclinate astfel incit sa disperseze sunetul in sus, nu inspre picioare. La voce e preferabil sa fie doua boxe, pentru ca toti cei din trupa sa il auda cit mai bine, si sa se auda si el fara sa simta nevoia sa dea tare si sa faca microfonie.

In plus, o sala cu peretii de beton, fara nimic pe ei, va suna intotdeauna prost, veti avea tendinta sa dati tare ca sa intelegeti ce se cinta, si se va auzi si mai prost.

Link to comment
Share on other sites

In primul rind nu puneti nici o boxa la nivelul podelei (in afara de cazul in care sint 4x12) Nici de chitara, nici de voce, nici de bas. Daca nu se pot pune pe ceva stative astfel incit sa fie la inaltime medie, atunci macar incercati sa fie inclinate astfel incit sa disperseze sunetul in sus, nu inspre picioare. La voce e preferabil sa fie doua boxe, pentru ca toti cei din trupa sa il auda cit mai bine, si sa se auda si el fara sa simta nevoia sa dea tare si sa faca microfonie.

In plus, o sala cu peretii de beton, fara nimic pe ei, va suna intotdeauna prost, veti avea tendinta sa dati tare ca sa intelegeti ce se cinta, si se va auzi si mai prost.

 

da,amp'urile sunt puse la inaltimea pieptului toate,mai putin cabinetul la o chitara ca deh e 4x12.peretii sunt din rigips cred,dar am pus saltele de pat pe ei(nu stiu daca asta ajuta foarte mult).ma interesa daca exista o asezare anume a ampurilor.. toate pe aceeasi parte, unu pe o parte unu pe cealalta,sau e de pref sa vina sunetul din mai multe directii spre mijlocul incaperii sau dintr'o singura directie..detalii de genul asta..ms pt post

Link to comment
Share on other sites

da,amp'urile sunt puse la inaltimea pieptului toate,mai putin cabinetul la o chitara ca deh e 4x12.peretii sunt din rigips cred,dar am pus saltele de pat pe ei(nu stiu daca asta ajuta foarte mult).ma interesa daca exista o asezare anume a ampurilor.. toate pe aceeasi parte, unu pe o parte unu pe cealalta,sau e de pref sa vina sunetul din mai multe directii spre mijlocul incaperii sau dintr'o singura directie..detalii de genul asta..ms pt post

 

Mai putin atunci cand creezi ceva nou (compozitie) si cand totul trebuie sa fie cat mai relaxat si lejer, repetitia se recomanda a se face in pozitie si conditii cat mai aproapiate de cantarea live, astfel iti formezi pachetul de sunet optim.

Deci recomand ca amplificatoarele sa fie in linie, tobele in pozitie, ca pe scena, iar boxa de voce sa simuleze un monitor de fata.

Link to comment
Share on other sites

Si noi ne-am confruntat cu astfel de probleme, in special cu ampul de bass.

 

Am incercat tot felul de aranjamente, de la instrumentele sa dea inspre tobe, vocea sa dea in laterale, etc. Cea mai buna alegere a ramas aranjamentul spre centru, adica ampul de chitara si ampul de bass dau la unghi de 30-40 grade inspre tavan, ridicate de la podea... adica difuzoarele vin pe undeva pe la nivelul soldurilor, boxele de voce si chitara rece da paralel cu podeaua una in fata celeilalte (pe pereti opusi), astfel incat mai tot sunetul se concentreaza in centru, unde se afla vocea. Daca 4x12 ala e slanted nu mai e nevoie sa-l ridici de la podea sau sa-l inclini.

 

In adaos, daca aveti headphone out la mixer, puneti castile la voce, doar cu vocea + chitara vocalului(daca are)... Ajuta foarte mult pentru control de finete.

 

Sper ca am fost de ajutor.

Edited by comanel
Link to comment
Share on other sites

Pe mine cel mai mult m-a multumit urmatoarea asezare: boxele asezate in arc de cerc intre tobar si restul trupei, cu spatele spre tobe; bassul pe podea (inclinat), chitarile macar la nivelul soldului, vocea cat mai sus, totul captat cu microfoane conecate la mixer si un monitor in spatele tobarului. Depinde mult de sala in care repetati.

Link to comment
Share on other sites

Deci ...SALA DE REPETITII nu de inregistrari sau proba de scena ..

 

Sala trebuie sa fie izolata fonic , in acest caz nu mai sunt probleme ,Cu aprox 30W la chitare ai putere suficienta sa te auda toti .Ptr propagarea mediilor se pot ridica difurile la nivelul capului bateristului .Difurile sa bata catre tobar ,intre difuri si tobar stau celalti muzicanti .Daca sala este prea atenuata cu izolatia fonica trebuie montate cateva fasii/scanduri la inaltime medie pe pereti ca sa reflecte sunetul ( partial si de obicei experimental ca sa nu apara reflexii deranjante )

 

Boxa de bas ridicata semi inclinata catre..?? ..nu prea ii vad rostul . bateristul si ceilalti trebuie sa auda basul nu numai basistul .

 

Idea cu simularea conditiilor de scena este buna , pe vremuri ultimele repetitii inainte de premiera le faceam pe scena impreuna cu sonorizator si chiar si cu luministul.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.