John Petrecce Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 Si. care ar fi diferenta ? Nu poti vorbi numai despre un preamp cu distors cea ce nu conteaza unde este ..in amp sau intr-o cutie separat. Daca discutam de statie tonul vestit este distorsul etajului final +boxa caz in care nu mai poti folosi efecte ambientale inainte de etajul final doarece vor fi distorsionate efectele si vor suna ca porcu. De ce crezi ca au baietii dulapurile cu efecte ? Stereo ...cu doua trei linii de amplif (liniare) in paralel in spatele lor si in monitoarele din fata lor.?. Astea-s bau bau-uri cu sunetul numai din statie , valabil doar la muzica de club mai ales la blues .In rest se folosesc efecte cea ce nu mai face posibila distorsionarea din "dif" caci iese un ton de nimic. In afara de clipuri de reclama destinte abureli cumparatorilor ...mai toti chitaristi mari /vestiti folosesc o droaie de pedale de distors . Eu ma refeream strict la calitatea distorsiunii venita din etajul final (doar despre distorsiuni parca era vorba..) si asta ca preferinta PERSONALA (de fiecare data vad ca trebuie sa repet treaba asta) nu am contestat in vreun fel folosirea lantului (pedale,etc..) si nici nu am pomenit despre implicatiile efectelor de coloratura, mai ales in cazul folosirii lor "inainte" dar cum vad ca tot mai des pe rgc se interpreteaza sau se scot din context anumite lucruri promit ca pe viitor sa nu mai particip la astfel de descutii si va las alaturi de restul expertilor sa veniti cu parerile "cele mai avizate"
karpi Posted October 19, 2010 Posted October 19, 2010 (edited) Eu ma refeream strict la calitatea distorsiunii venita din etajul final (doar despre distorsiuni parca era vorba..) si asta ca preferinta PERSONALA (de fiecare data vad ca trebuie sa repet treaba asta) nu am contestat in vreun fel folosirea lantului (pedale,etc..) si nici nu am pomenit despre implicatiile efectelor de coloratura, mai ales in cazul folosirii lor "inainte" dar cum vad ca tot mai des pe rgc se interpreteaza sau se scot din context anumite lucruri promit ca pe viitor sa nu mai particip la astfel de descutii si va las alaturi de restul expertilor sa veniti cu parerile "cele mai avizate" u se scoate nimic din context.. la nivel de amator sarac si lipit pamantului in criza mondiala care are doar o singura statie si o chitara NU are cum sa mai cumpere un PA si sa plateasca un sonorizator ca sai faca efectele dupa captarea cu microfon al sunetului de la statia sa. Asa ca mitosurile gonflate de anumiti fabricanti de statii sunt niste aiureli comerciale. Dar daca canti numa blues sau manele/populare unde nu trebe efecte este OK ..alegi care statie iti place si distorsionezi cat vrei. Un amator sarac nu poate sa-si permita sa cumpere 10 statii diferite care au 10 sounduri si sa le transporte la cantari ca sa aiba cele 10 tonuri ptr diferite piese . Asa ca o statie de care are este OK si un efect sau un DSP bunicel ptr ce canta el... Distors din statie .... Reteta completa era si cu taiatul membranei cu lama !!! Dar vad ca nu vor sa taie membranele si sa se tina de reteta originala.....nu stiti ce pirdeti !!! Edited October 19, 2010 by karpi
Bogdi Skinny Posted October 19, 2010 Author Posted October 19, 2010 Cred ca mai mult mi-am facut dusmani decat amici deschizand acest topic.....vroiam doar niste pareri.....scuze de neconformitate. Respect totusi pt karpi ca m-a mai luminat umpic....si oarecum mi-a raspuns la intrebari
mirceab Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 ...vroiam doar niste pareri... On topic: De încercat ºi dispozitivele bazate pe circuitul clasic "TS 808" (Tube Screamer), în diversele lui încarnãri. Acestea se apropie biniºor de distors-ul natural al amplificatoarelor cu lãmpi aduse în "forțaj", ºi asta la un cost decent. Aº îndrãzni sã recomand în plus ºi "Nova Drive" (TC Electronic) pentru posibilitãțile de combinare paralelã a efectelor overdrive ºi distortion. Off topic: În general pentru chitaristul "electronic" efectul distortion este un "holy grail", deci înțelegem ca fiind cumva fireascã patima discuțiilor pe aceastã temã.
Razvan S. Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 On topic: De încercat ºi dispozitivele bazate pe circuitul clasic "TS 808" (Tube Screamer), în diversele lui încarnãri. Acestea se apropie biniºor de distors-ul natural al amplificatoarelor cu lãmpi aduse în "forțaj", ºi asta la un cost decent.
Bogdi Skinny Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 On topic: De încercat ºi dispozitivele bazate pe circuitul clasic "TS 808" (Tube Screamer), în diversele lui încarnãri. Acestea se apropie biniºor de distors-ul natural al amplificatoarelor cu lãmpi aduse în "forțaj", ºi asta la un cost decent.Aº îndrãzni sã recomand în plus ºi "Nova Drive" (TC Electronic) pentru posibilitãțile de combinare paralelã a efectelor overdrive ºi distortion. Off topic: În general pentru chitaristul "electronic" efectul distortion este un "holy grail", deci înțelegem ca fiind cumva fireascã patima discuțiilor pe aceastã temã. ok.........
vlad_cozma Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 On topic: Off topic: Almost On topic: Domnu' Wampler se pare ca are solutia: Pedala
Razvan S. Posted October 20, 2010 Posted October 20, 2010 (edited) Almost On topic: Domnu' Wampler se pare ca are solutia: Pedala I need that schematic!!!!!!! (vreau sa devin ,,Gad'' peste noapte ) Va dau report la toti! daca nu imi dati Edited October 20, 2010 by Razvan S.
Bogdi Skinny Posted October 20, 2010 Author Posted October 20, 2010 Almost On topic: Domnu' Wampler se pare ca are solutia: Pedala hmmm.....interesting....
Bogdi Skinny Posted October 21, 2010 Author Posted October 21, 2010 Pe scurt sa inteleg ca o pedala de boost ar mai baga ceva ton in pedala de overdrive/distors? Si trebuie cam neaparat sa folosesc si un Noise Suppresor bunicel dupa ca sa nu imi baraie?
Guest Baumwolle Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Dacã citești de la un cap la altul acest topic, îl poți rezuma la 2-3 sfaturi pertinente, câteva troll-isme și o grãmadã de denumiri de pedale - ce mai are fiecare pe acasã, ce vrea de la Moș Crãciun etc. Nu existã perfecțiune în lumea noastrã. Sfatul meu e sã mergi în toate magazinele de profil care iți sunt la îndemânã și sã încerci cam tot ce îți poți permite din punct de vedere financiar. În orice circuit existã un anumit grad de "zgomot" (îl aștept pe 57 sã dea cu roșii). Un booster amplificã întregul semnal, deci și zgomotul, însã asta nu înseamnã cã se impune folosirea unui noise-gate.
maur Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 În orice circuit existã un anumit grad de "zgomot" . Un booster amplificã întregul semnal, deci și zgomotul, însã asta nu înseamnã cã se impune folosirea unui noise-gate. foarte corect. in alta ordine de idei: http://www.dolphinstreet.com/blog/best-distortion-pedal.php http://www.guitarsite.com/effects.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_unit
FiveseveN Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 o pedala de boost ar mai baga ceva ton in pedala de overdrive/distors? Cum adicã bagã ton? Iei o conservã și torni cât ton vrei în pedalã. Cu boost-ul adaugi saturație (dacã e înainte de distorsiune) sau volum (dacã e dupã, dar și asta poate duce la creșterea saturației, din poweramp de ex.). Și de multe ori oferã și filtrare (e.g. treble boost). Mai multe detalii aici: http://www.muzique.com/lab/boost.htm îl aștept pe 57 sã dea cu roșii Serviți. In other news, GIGER!
Razvan S. Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 Am mai zis,unii au facut asta si mi-au dat dreptate, some don't like faptul ca e compressor dupa Chitara->(compressor on sau off pt ,,more'',depinde de pedale)->od->boost->noise gate->compressor->iar noise gate->eq->mild booster-> amp. This works for me
karpi Posted October 22, 2010 Posted October 22, 2010 (edited) @FiveSeven ...bine zice . Eu am cateodata Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ - distors 2 --- cu EQ . Cu pedale multiefect legate in serie folosesc atat preset de Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ ---> Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ si la capat noise gate daca ! este cazul .De obicei nu ajung la noise gate cand fac un sound cu mai multe efecte in serie deoarece fiecare lucreaza in domeniu ce produce zgomot propriu mic. Cand folosesc distors "high gain" la maxim al unui singur distors din careva multiefect ajung mai repede la un zgomot de fond deoarece maresc amplificarea primului etaj ce va baga zgomot propriu "relativ" mai mare . Daca la un semnal cu de ex . 100mV am overdrive usor co o oarecare scula ( pedala . preamplif, sau etaj final ) deci un sunet usor distorsionat . Cu un preamp in plus pe intrare amplific A=2 ( la dublu ) o sa am pe iesire 200mV lucru ce inseamna ca etajele urmatoare ce erau in "usor overdrive" sa intre in limitare totala /distors la maxim ....mai mult nu exista !!! din semnalu "sinus" va ajunge "rectangular" .Mai mult nu se poate distorsiona. Deci buferul preamp trebuie sa amplifice maxim la dublu amplitudinea semnalului ca sa treci din usor overdrive in distors maxim. Asa ca o amplificare de 2 ori nu prea produce zgomot mare mai ales ca primul etej are si piesele cu cel mai mic zgomot din tot lantul de amplificare . Edited October 22, 2010 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now