www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Distorsul Perfect


Bogdi Skinny
 Share

Recommended Posts

Si. care ar fi diferenta ?

 

Nu poti vorbi numai despre un preamp cu distors cea ce nu conteaza unde este ..in amp sau intr-o cutie separat.

 

Daca discutam de statie tonul vestit este distorsul etajului final +boxa caz in care nu mai poti folosi efecte ambientale inainte de etajul final doarece vor fi distorsionate efectele si vor suna ca porcu.

 

De ce crezi ca au baietii dulapurile cu efecte ? Stereo ...cu doua trei linii de amplif (liniare) in paralel in spatele lor si in monitoarele din fata lor.?.

 

Astea-s bau bau-uri cu sunetul numai din statie , valabil doar la muzica de club mai ales la blues .In rest se folosesc efecte cea ce nu mai face posibila distorsionarea din "dif" caci iese un ton de nimic.

 

In afara de clipuri de reclama destinte abureli cumparatorilor ...mai toti chitaristi mari /vestiti folosesc o droaie de pedale de distors .

 

:) Eu ma refeream strict la calitatea distorsiunii venita din etajul final (doar despre distorsiuni parca era vorba..) si asta ca preferinta PERSONALA (de fiecare data vad ca trebuie sa repet treaba asta) nu am contestat in vreun fel folosirea lantului (pedale,etc..) si nici nu am pomenit despre implicatiile efectelor de coloratura, mai ales in cazul folosirii lor "inainte" dar cum vad ca tot mai des pe rgc se interpreteaza sau se scot din context anumite lucruri promit ca pe viitor sa nu mai particip la astfel de descutii si va las alaturi de restul expertilor sa veniti cu parerile "cele mai avizate"

Link to comment
Share on other sites

:) Eu ma refeream strict la calitatea distorsiunii venita din etajul final (doar despre distorsiuni parca era vorba..) si asta ca preferinta PERSONALA (de fiecare data vad ca trebuie sa repet treaba asta) nu am contestat in vreun fel folosirea lantului (pedale,etc..) si nici nu am pomenit despre implicatiile efectelor de coloratura, mai ales in cazul folosirii lor "inainte" dar cum vad ca tot mai des pe rgc se interpreteaza sau se scot din context anumite lucruri promit ca pe viitor sa nu mai particip la astfel de descutii si va las alaturi de restul expertilor sa veniti cu parerile "cele mai avizate"

 

u se scoate nimic din context..

 

la nivel de amator sarac si lipit pamantului in criza mondiala care are doar o singura statie si o chitara NU are cum sa mai cumpere un PA si sa plateasca un sonorizator ca sai faca efectele dupa captarea cu microfon al sunetului de la statia sa.

 

Asa ca mitosurile gonflate de anumiti fabricanti de statii sunt niste aiureli comerciale.

 

Dar daca canti numa blues sau manele/populare unde nu trebe efecte este OK ..alegi care statie iti place si distorsionezi cat vrei.

 

Un amator sarac nu poate sa-si permita sa cumpere 10 statii diferite care au 10 sounduri si sa le transporte la cantari ca sa aiba cele 10 tonuri ptr diferite piese .

 

Asa ca o statie de care are este OK si un efect sau un DSP bunicel ptr ce canta el...

 

 

Distors din statie ....

Reteta completa era si cu taiatul membranei cu lama !!! Dar vad ca nu vor sa taie membranele si sa se tina de reteta originala.....nu stiti ce pirdeti !!!

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

...vroiam doar niste pareri...

On topic: De încercat ºi dispozitivele bazate pe circuitul clasic "TS 808" (Tube Screamer), în diversele lui încarnãri. Acestea se apropie biniºor de distors-ul natural al amplificatoarelor cu lãmpi aduse în "forțaj", ºi asta la un cost decent.

Aº îndrãzni sã recomand în plus ºi "Nova Drive" (TC Electronic) pentru posibilitãțile de combinare paralelã a efectelor overdrive ºi distortion.

 

Off topic: În general pentru chitaristul "electronic" efectul distortion este un "holy grail", deci înțelegem ca fiind cumva fireascã patima discuțiilor pe aceastã temã.

Link to comment
Share on other sites

On topic: De încercat ºi dispozitivele bazate pe circuitul clasic "TS 808" (Tube Screamer), în diversele lui încarnãri. Acestea se apropie biniºor de distors-ul natural al amplificatoarelor cu lãmpi aduse în "forțaj", ºi asta la un cost decent.

Aº îndrãzni sã recomand în plus ºi "Nova Drive" (TC Electronic) pentru posibilitãțile de combinare paralelã a efectelor overdrive ºi distortion.

 

Off topic: În general pentru chitaristul "electronic" efectul distortion este un "holy grail", deci înțelegem ca fiind cumva fireascã patima discuțiilor pe aceastã temã.

 

ok.........

Link to comment
Share on other sites

Guest Baumwolle

Dacã citești de la un cap la altul acest topic, îl poți rezuma la 2-3 sfaturi pertinente, câteva troll-isme și o grãmadã de denumiri de pedale - ce mai are fiecare pe acasã, ce vrea de la Moș Crãciun etc. Nu existã perfecțiune în lumea noastrã.

 

Sfatul meu e sã mergi în toate magazinele de profil care iți sunt la îndemânã și sã încerci cam tot ce îți poți permite din punct de vedere financiar.

 

 

 

În orice circuit existã un anumit grad de "zgomot" (îl aștept pe 57 sã dea cu roșii). Un booster amplificã întregul semnal, deci și zgomotul, însã asta nu înseamnã cã se impune folosirea unui noise-gate.

Link to comment
Share on other sites

În orice circuit existã un anumit grad de "zgomot" . Un booster amplificã întregul semnal, deci și zgomotul, însã asta nu înseamnã cã se impune folosirea unui noise-gate.

foarte corect.

 

in alta ordine de idei:

http://www.dolphinstreet.com/blog/best-distortion-pedal.php

 

http://www.guitarsite.com/effects.htm

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Effects_unit

Link to comment
Share on other sites

o pedala de boost ar mai baga ceva ton in pedala de overdrive/distors?

Cum adicã bagã ton? Iei o conservã și torni cât ton vrei în pedalã.

Cu boost-ul adaugi saturație (dacã e înainte de distorsiune) sau volum (dacã e dupã, dar și asta poate duce la creșterea saturației, din poweramp de ex.). Și de multe ori oferã și filtrare (e.g. treble boost).

Mai multe detalii aici: http://www.muzique.com/lab/boost.htm

 

îl aștept pe 57 sã dea cu roșii

Serviți. In other news, GIGER! :)

Link to comment
Share on other sites

@FiveSeven ...bine zice .

 

Eu am cateodata

 

Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ - distors 2 --- cu EQ

.

 

Cu pedale multiefect legate in serie folosesc atat preset de Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ ---> Compresor /expandor ---Distors 1 - EQ si la capat noise gate daca ! este cazul .De obicei nu ajung la noise gate cand fac un sound cu mai multe efecte in serie deoarece fiecare lucreaza in domeniu ce produce zgomot propriu mic.

 

Cand folosesc distors "high gain" la maxim al unui singur distors din careva multiefect ajung mai repede la un zgomot de fond deoarece maresc amplificarea primului etaj ce va baga zgomot propriu "relativ" mai mare .

 

Daca la un semnal cu de ex . 100mV am overdrive usor co o oarecare scula ( pedala . preamplif, sau etaj final ) deci un sunet usor distorsionat .

 

Cu un preamp in plus pe intrare amplific A=2 ( la dublu ) o sa am pe iesire 200mV lucru ce inseamna ca etajele urmatoare ce erau in "usor overdrive" sa intre in limitare totala /distors la maxim ....mai mult nu exista !!! din semnalu "sinus" va ajunge "rectangular" .Mai mult nu se poate distorsiona.

 

Deci buferul preamp trebuie sa amplifice maxim la dublu amplitudinea semnalului ca sa treci din usor overdrive in distors maxim. Asa ca o amplificare de 2 ori nu prea produce zgomot mare mai ales ca primul etej are si piesele cu cel mai mic zgomot din tot lantul de amplificare .

 

 

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.