Guest sunshine_razvan Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Am o intrebare care ma macina de foarte mult timp. Am observat ca unele chitare electrice scot un sunet infinit de lung (vezi gary moore - parisienne walkways sau sunetele scoase de chitarele ibanez [jem in special]). Ce determina acest sunet lung ? Am incercat cu tot felul de efecte dar nu reusesc.Banuiesc ca ar fi din doza chitarei , dar cam atat. Va rog mult,daca ma puteti ajuta , sa ma luminati si pe mine.Multumesc anticipat !
Guest Dam Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Exista un efect numit "Big Tremolo" sau ceva de genu cu care se poate lungi sunetul unei note. M-am interesat si eu acum ceva timp si am aflat ca doar o pedala te ajuta pentru lungirea sunetului
Sthell Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) gooogle it: Sustainer Fernandes sustainer la care mai contribuie o gramada de chestii, pozitia pe scena, microfonie controlata. Gary Moore cred ca de asta se foloseste mai degraba. Un tremolo ajuta si el in anumite situatii la sustain. Daca o sa cautati videoclipul lui Santana la Europa de prin 80 cred o sa vedeti exact ce si cum. Microfonie controla + oleaca de vibrato. ps: intotdeauna m-am intrebat daca gary moore nu a plagiat europa de la santana. Tot respectul pentru Moore and stuff, dar seamana foarte mult. Edited June 24, 2010 by Sthell
Pomoja_Razvan Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Insa eu cred ca si la Vai si la Moore sunt degetele. Spre exemplu, la Gary Moore este 10% Les Paul-ul cu lemn din anii 50, 10% Marshall sau Soldano si 80% mainile si degetele...Exemplu - Uita-te la acest link http://www.youtube.com/watch?v=mCvgE6yzoAM de la minutul 1 pana la 1:30 sa vezi cand canta pe chitara unplugged si dupa aceea cu f putin volum, sa vezi cat tine nota. Pur si simplu eu cred ca totul sta in talent si studiu, dupa care intervin efectele, dozele, chitara, amp-ul. Sau sa mai cauti pe youtube un video cu Gary Moore de la aniversarea de 50 de ani de Fender Strat, sa vezi ce sustain are (Deci nu Les Paul-ul e secretul )
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) Degetele nu fac tonul, tonul este sunetul produs de instrumente (timbrul) care, cuplat cu talentul chitaristului, formeaza sunetul. Fenomenul pe care il cautati la Gary Moore si Santana este un artificiu de ordin tehnologic, se numeste microfonie. Nu a fost folosita pentru prima data de Santana (mi se pare aberanta chestia cu "plagiatura" Gary Moore vs. Santana - asemanarea stilistica dintre ei se datoreaza faptului ca au avut acelasi mentor, si anume Peter Green). Edited June 24, 2010 by Baumwolle
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) Pur si simplu eu cred ca totul sta in talent si studiu, dupa care intervin efectele, dozele, chitara, amp-ul. Impartasesc aceeasi parere ca si tine.Mana este cea mai importanta iar chitara,efectele si amplificatorul trebuie sa raspunda satisfacator si stimulativ. Fi sigur ca Gibson-ul care-l tine Gary Moore in brate, va suna asa numai in mainile lui. P.S. Efectul de microfonie exista de cand s-au inventat ampurile pt chitara. Iar din cate stiu, Hendrix a fost primul chitarist care a exploatat aceasta reactie de feedback. Cine vrea sa obtina asa ceva, nu are decat sa dea mediile la blana si sa dea amp-ul ceva mai tare. Edited June 24, 2010 by ggg
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Impartasesc aceeasi parere ca si tine.Mana este cea mai importanta iar chitara,efectele si amplificatorul trebuie sa raspundasatisfacator si stimulativ. P.S. Efectul de microfonie exista de cand s-au inventat ampurile pt chitara. Iar din cate stiu, Hendrix a fost primul chitarist care a exploatat aceasta reactie de feedback. Cine vrea sa obtina asa ceva, nu are decat sa dea mediile la blana si sa dea amp-ul ceva mai tare. Ia da-i un Squier lui Gary Moore - il vei recunoaste ca e Gary Moore, dar va avea un ton la fel de bun? Nu cu orice chitara si amplificator poti obtine acel efect de microfonie controlata.
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Cred ca intram in discutii speculative care pot genera polemici si chiar nu doresc. Dar l-am auzit pe Gary Moore, cantand si cu Stratocaster...almost no difference.
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Cred ca intram in discutii speculative care pot genera polemici si chiar nu doresc.Dar l-am auzit pe Gary Moore, cantand si cu Stratocaster...almost no difference. Imi pare rau atunci pentru tine.
ronniefrown Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Imi pare rau atunci pentru tine. Si mie pentru tine :
Guest sunshine_razvan Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 uitati de exemplu aici... la minutul 2:35sunetul lung de aici cu siguranta nu are nicio legatura cu mana lu gary moore...el tine doar coarda "bended" si atat...cred ca mai degraba are de'a face cu echipamentul sau si cu efectul de microfonie(daca si acesta contribuie)
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) Imi pare rau atunci pentru tine. Nu ai de ce. .Poti sa ma crezi pe cuvant . Eu, in general, m-am referit la modurile si stilurile de cantat si nu neaparat legat de acest feedback. Edited June 24, 2010 by ggg
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Si mie pentru tine : Eu zic ca e vorba de o diferenta si nu cred ca e de vina autosugestia. uitati de exemplu aici... la minutul 2:35sunetul lung de aici cu siguranta nu are nicio legatura cu mana lu gary moore...el tine doar coarda "bended" si atat...cred ca mai degraba are de'a face cu echipamentul sau si cu efectul de microfonie(daca si acesta contribuie) Este microfonie. Are locuri marcate pe scena in care face chestia asta.
ronniefrown Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Nu cu orice chitara si amplificator poti obtine acel efect de microfonie controlata.
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Raman la parerea mea. Incearca tu cu un cub pe tranzitori, daca-ti iese la fel de bine, ai felicitarile mele. In clipul catre care ai pus link pare sa fie vorba de un stack Fender Twin - nu mi-am inchipuit nicio clipa ca nu ai putea face microfonie controlata de calitate cu asa ceva.
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Este microfonie. Are locuri marcate pe scena in care face chestia asta. Eu cred ca exagerezi un pic. Nu vroiam sa intru in asemenea detalii dar imi dau seama ca nu esti informat suficient si nici nu ai experienta unei asemenea practici,a provocarii reactiei de microfonie. Conditia, dupa cum bine ai spus mai devreme, este sa ai un amplificator care sa raspunda foarte bine in gama frecventelor medii. In rest, din mana, cu miscari alternative (de bend), incepand de la o coma la un semiton, poti sa provoci sau sa estompezi aceste reactii.Mai mult poti sa le provoci in diferite armonici,octave superioare sau inferioare pt ca acea reactie exista din cauza unor armonici care se amplifica.In fine... Si ca sa exemplific , poti sa asculti aici un cover , SBT.mp3 unde provoc in octava superioara aceasta microfonie. http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=4...mp;#entry456103 Nu vreau sa te chinui ca sa ma asculti pe mine, dar acel pasaj este exact la sfarsitul piesei.
Guest Baumwolle Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Pe langa acel amplificator potrivit, conteaza si distanta la care te afli de el. La asta m-am referit prin "are locuri marcate pe scena". Am vazut multe concerte cu Gary Moore si la fiecare Parisienne se aseza intr-un loc anume. PS: Am ascultat inregistrarea ta. Ai cantat frumos (felicitari), dar tonul nu este la fel de placut - inca o dovada ca tonul nu sta in degete. Nu o lua ca pe o critica.
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Pe langa acel amplificator potrivit, conteaza si distanta la care te afli de el. La asta m-am referit prin "are locuri marcate pe scena". Am vazut multe concerte cu Gary Moore si la fiecare Parisienne se aseza intr-un loc anume. Distanta este direct proportionala cu volumul la care folosesti amplificatorul. P.S.Tonul chitarii este alterat din cauza unei porcarii de mixer care se numeste SoundCraft.Initial am dat vina pe microfon.Oricum o sa refac inregistrarea aia. Crede-ma pe cuvant, mana este esentiala in obtinerea unui ton .Dar este adevarat ca mai trebuie si scule care sa raspunda dinamic si sa nu simti corzile in mana ca pe sarmele de la sirul de covrigi . La critici, sunt foarte deschis .Deci,...no problem.
CernoBill Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 eu am impresia ca si domnul ggg, si domnul Baumwolle au dreptate conteaza, intr-adevar, foarte mult, amplificatorul si chitara pe care o folosesti, insa poti avea o racheta de fullstack si cel mai smecher Les Paul...daca nu stii sa ciupesti coarda si sa ii imprimi o vibratie armonioasa, poti sa te intorci la GigiTech...e aproape acelasi lucru
FiveseveN Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 Distanta este direct proportionala cu volumul la care folosesti amplificatorul. Pãtratul distanței e proporțional cu SPL-ul ºi influențeazã ºi frecvența la care se petrece oscilația, la asta se referea Baumwolle.
ggg Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 (edited) Pãtratul distanței e proporțional cu SPL-ul ºi influențeazã ºi frecvența la care se petrece oscilația, la asta se referea Baumwolle. Cu alte cuvinte, cu cat vrei sa ai asemenea reactii la o distanta mai mare de boxa, cu atat amplificarea/volumul trebuie sa fie mai mare. Edited June 24, 2010 by ggg
Guest sunshine_razvan Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 uau...un tutorial cum ai facut ? ))...
ilun Posted June 24, 2010 Posted June 24, 2010 dupa ce-am citit tot topicul pt ca ma pasioneaza chestia asta cu tinutul unei note forever am 4 chestii de zis : 1. fernandes sustainer daca vrei s-o faci fara bataie de cap 2. microfonie controlata daca vrei s-o faci tru, si sincer bumbacu: poti s-o faci cam pe orice amp si cu orice chitara daca te prinzi de parametrii corecti 3. gary moore suna la fel si pe lp si pe strat ceea ce sincer nu-mi place adica kilu meu de ce mai schimba chitara daca suna la fel pe ambele...si cand zic ca suna la fel ma refer la faptul ca e o diferenta mult prea mica intre tonuri ca sa justifice schimbarea instrumentului, fenderul suna tot a hi-gain ceva etc in loc sa sune a fender 4. tonul e din mana intr-o uriasa masura, verificat in nenumarate randuri la modul io cantand pe sculele altora si altii cantand pe sculele mele etc
Guest Baumwolle Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Pãi, bã Tudoricã, când ai cântat matale pe sculele altora ai avut același ton sau ai sunat la fel?
ronniefrown Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Degetele nu fac tonul, tonul este sunetul produs de instrumente (timbrul) care, cuplat cu talentul chitaristului, formeaza sunetul. Din punctul meu de vedere, degetele fac tonul, pentru ca instrumentul nu canta singur. La chitara modul in care sunt atinse corzile conteaza mult mai mult ca la alte instrumente, de exemplu pianul, unde o nota va suna teoretic la fel indiferent cine apasa pe clapa (daca apasa cu aproximativ aceeasi forta). Ce spui tu mi se pare valabil in cazul in care 2 sau mai multe persoane, care nu stiu sa cante, aleg sa foloseasca acelasi instrument (in cazul de fata o chitara). Ei vor suna cam la fel. Un chitarist avansat insa va avea o amprenta personala care va "eclipsa" instrumentul si il va face sa sune cam la fel pe orice chitara ar canta.
Guest Baumwolle Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 (edited) Asa este, un chitarist avansat va lasa amprenta personala asupra pasajului pe care il interpreteaza si va suna la fel. Dar nu va avea acelasi ton. Eu prin ton ma refer strict la ce produce instrumentul/amplificatorul cu un aport minim din partea degetelor. Cand intra in calcul variabile precum atacul cu pana sau forta cu care apesi pe taste, deja nu mai vorbim de un aport minim, ci de stilul fiecarui instrumentist. Nu la asta ma refer. Insesi definitiile tonului (=Felul în care urcã sau coboarã glasul în timpul vorbirii; inflexiune, intonatie; fel de a spune ceva sau quality or character of sound), adaptate, desigur, la chitara si accesorii dedicate (amplificatoare, pedale) nu sugereaza ca degetele ar avea vreun aport. Degetele isi demonsteaza importanta prin crearea sunetului, a muzicii. Gary Moore va suna intotdeauna ca Gary Moore, Slash va suna intotdeauna ca Slash, B.B King va suna intotdeauna ca B.B. King, dar nu vor avea nicidoata acelasi ton cu instrumente diferite, ci doar acelasi feeling, acelasi stil, acelasi sunet. Edited June 25, 2010 by Baumwolle
ronniefrown Posted June 25, 2010 Posted June 25, 2010 Insesi definitiile tonului (=Felul în care urcã sau coboarã glasul în timpul vorbirii; inflexiune, intonatie; fel de a spune ceva sau quality or character of sound), adaptate, desigur, la chitara si accesorii dedicate (amplificatoare, pedale) nu sugereaza ca degetele ar avea vreun aport. O parte a definitiei mi se pare ca sugereaza chiar foarte mult ca degetele ar avea un aport. Inflexiune, fel de a spune ceva, astea apartin chitaristului si tin de exprimarea lui si nu de caracteristicile instrumentului. Pentru mine chiar si un bend facut cu degetul 2 in loc de 3 (daca tot vorbim de Moore) schimba mult mai mult "felul de a spune ceva" decat inlocuirea instrumentului folosit. Imi dau seama foarte bine ca disputa nu are nici o finalitate si nu incerc sa schimb pareri. A mea ramane ca studiul practic pe instrument este cea mai buna investitie in tonul tau, si ca felul tau de a canta este cel mai bun "efect".
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now