www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Diez , Bemol...


Recommended Posts

Posted

Buna! Imi pare bine ca exista acest forum, eu abia m-am apucat de chitara de vreo cateva saptamani si invat singur, dupa o carte mai veche dar foarte buna de Matteo Carcassi. Am o mica nelamurire in legatura cu niste elemente carora nu le gasesc definitia. As aprecia mult ajutorul vostru al celor mai experimentati in domeniu : exista diez #, un semiton mai sus de o nota oarecare, exista bemol "b", un semoton mai jos de o nota oarecare, si mai este reprezentat un semn alaturi de acestea doua dar care nu stiu ce inseamna pus in fata oricarei note : este vorba de un semn format din doua "L"-uri suprapuse, un "L" in picioare, iar celalalt intors invers peste primul. Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor :)) . Va multumesc mult de tot pentru orice lamurire! :)

Posted (edited)
Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor :lol: )

:) :) :)

Cea mai tare definitie a becarului,care am citit-o vreodata.

Si ca sa completez cu ce spunea StratMan mai devreme, trebuie sa iei in considerare si enarmonia.Este posibil sa intalnesti si cazuri, in game ascendente sau descendente cand o anumita nota, are de fapt , aceeasi inaltime.De exemplu D# (re diez) cu Eb(mi bemol).Chiar daca sunt denumite diferit notele sunt de aceeasi inaltime.Si in astfel de cazuri,pentru a elimina orice confuzie, se foloseste semnul becarului care anuleaza semul de alteratie precedent.

In cazul alteratiilor din armura, becarul nu va putea aduce o nota(afectata de alteratiile din armura) la inaltimea naturala pentru ca asta inseamna sa schimbi tonalitatea din care se canta.

Cel putin, asa imi aduc aminte .

Edited by ggg
Posted (edited)
Pai e acelasi lucru, inseamna ca becarul (daca este prezent) afecteaza alteratia de la armura. :)

Teoretic , daca tu canti din gama G major asta ar insemna ca exista o armura a tonalitati alterata cu un semiton mai sus la F.Deci exista diez la cheie pentru nota F.Asta inseamna ca pe portativ cand trebuie sa intepretezi nota F#, nu-i mai si semnul in fata pentru ca deja exista semnul alterat la cheie.Daca cumva, cu tot cu alteratie, se scrie pe portativ F#, inseamna ca tu de fapt interpretezi nota G.Iar aplicarea becarului, anuleaza alteratia anterioara.Nu inseamna neaparat ca aduce nota la inaltimea ei naturala.Ci anuleaza ultima alteratie interpretata de pe portativ.Pentru ca daca ar fi altfel, asta ar insemna sa canti nota F in gama G, ceea ce este criminal, in conditiile in care in teorie spune ca acest interval de secunda se numeste zgomot.Chiar daca tu canti o nota, ea se afla intr-un context armonic.Armonic, este de abia de la o terta mica in sus.Si ca sa nu creez confuzii, trebuie spus ca este o mare diferenta intre secunda si intervalul de septima.

Sper sa nu gresesc.Dar d'aia ii forum.Sa discutam.

Edited by ggg
Posted (edited)
Pai e acelasi lucru, inseamna ca becarul (daca este prezent) afecteaza alteratia de la armura. :)

da, dar NUMAI IN MASURA in care apare acest becar! in urmatoarele masuri, daca nu intervin alti accidenti, se revine la alteratia initiala de la cheie, asa ca nu e indiferent de barele de masura!. :)

Edited by StratMan
Posted
Doar in sistemul de intonatie egal temperat cu 12 semitonuri :) .

Corect.Uitasem de aceste sisteme de intonatie.

 

acu' io stiu ce sa zic,omu' nu stie ce-i ala becar,crezi ca s-a gandit pana la muzica bizantina? :)

Probabil ca ai dreptate.Dar acum, daca omul vrea sa invete ar trebui sa cunoasca tot ce este legat si reprezentativ pentru un sunet muzical, un interval,acord ,...etc.

Posted

:) Multam frumos fratilor!! Eram in impas. Acum am priceput, macar, ca becarul anuleaza efectul diezului sau bemolului anterior. Spre ex, la ex meu din carte, unde am intalnit : E, F, G bemol, G becar, A bemol | A becar, B bemol, B becar, C, D bemol | etc... Aici incepand din stanga becarul G-ului anuleaza bemolul G-ului dinaintea lui, apoi becarul A-ului de dupa bara anuleaza bemolul A-ului dinaintea barei, becarul B-ului pe bemolul B-ului dinaintea lui si tot asa...

Sper ca am inteles bine. Apoi restul, :) moment in care navigam in ceata urmeaza sa-l deslusesc pe parcurs.

Sa auzim de bine, chitarele sa urle, noi sa fim sanatosi! :)

  • 2 months later...
Posted
Buna! Imi pare bine ca exista acest forum, eu abia m-am apucat de chitara de vreo cateva saptamani si invat singur, dupa o carte mai veche dar foarte buna de Matteo Carcassi. Am o mica nelamurire in legatura cu niste elemente carora nu le gasesc definitia. As aprecia mult ajutorul vostru al celor mai experimentati in domeniu : exista diez #, un semiton mai sus de o nota oarecare, exista bemol "b", un semoton mai jos de o nota oarecare, si mai este reprezentat un semn alaturi de acestea doua dar care nu stiu ce inseamna pus in fata oricarei note : este vorba de un semn format din doua "L"-uri suprapuse, un "L" in picioare, iar celalalt intors invers peste primul. Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor :)) . Va multumesc mult de tot pentru orice lamurire! :)

http://www.scribd.com/doc/3278656/Notiuni-...teorie-muzicala

Posted (edited)

daca imi este permis, la pct. 6.6 exista o eroare conform chiar propriei definitii: semitonurile diatonice sunt: Mi-Fa, Si-Do, Sib-Dob, Do-Reb, etc. (denumiri diferite!), nicidecum Do-Do#, care este semiton cromatic!

la fel este si la pct. 6.7, unde se da un exemplu de semiton diatonic: Do-Reb, in locul unui semiton cromatic precum: Do-Do#.

mai precis, pt. pct. 6.6 si 6.7, exemplele au fost schimbate intre ele! :)

Edited by StratMan
Posted
daca imi este permis, la pct. 6.6 exista o eroare conform chiar propriei definitii: semitonurile diatonice sunt: Mi-Fa, Si-Do, Sib-Dob, Do-Reb, etc. (denumiri diferite!), nicidecum Do-Do#, care este semiton cromatic!

la fel este si la pct. 6.7, unde se da un exemplu de semiton diatonic: Do-Reb, in locul unui semiton cromatic precum: Do-Do#.

mai precis, pt. pct. 6.6 si 6.7, exemplele au fost schimbate intre ele! :)

 

In publicatie? Eu m-am uitat numai la primele pagini si am zis ca-i Ok ptr colegul nostru de forum caci gaseste si alte notiuni si informatii de baza utile ptr el .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.