Guest feo Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Buna! Imi pare bine ca exista acest forum, eu abia m-am apucat de chitara de vreo cateva saptamani si invat singur, dupa o carte mai veche dar foarte buna de Matteo Carcassi. Am o mica nelamurire in legatura cu niste elemente carora nu le gasesc definitia. As aprecia mult ajutorul vostru al celor mai experimentati in domeniu : exista diez #, un semiton mai sus de o nota oarecare, exista bemol "b", un semoton mai jos de o nota oarecare, si mai este reprezentat un semn alaturi de acestea doua dar care nu stiu ce inseamna pus in fata oricarei note : este vorba de un semn format din doua "L"-uri suprapuse, un "L" in picioare, iar celalalt intors invers peste primul. Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor ) . Va multumesc mult de tot pentru orice lamurire! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 ala se numeste "becar" si pus in fata notei, anuleaza efectul diezului sau al bemolului, in masura respectiva. Link to comment Share on other sites More sharing options...
FiveseveN Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 Salut http://en.wikipedia.org/wiki/Natural_sign Si restul: http://en.wikipedia.org/wiki/Modern_musical_symbols Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trigger Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 ala se numeste "becar" si pus in fata notei, anuleaza efectul diezului sau al bemolului, in masura respectiva. O mica rectificare: becarul anuleaza efectul diezului sau bemolului anterior, indiferent de barele de masura. Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) O mica rectificare: becarul anuleaza efectul diezului sau bemolului anterior, indiferent de barele de masura. si cand diezul sau bemolul respectiv, il ai la armura? Edited February 10, 2010 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor ) :) Cea mai tare definitie a becarului,care am citit-o vreodata. Si ca sa completez cu ce spunea StratMan mai devreme, trebuie sa iei in considerare si enarmonia.Este posibil sa intalnesti si cazuri, in game ascendente sau descendente cand o anumita nota, are de fapt , aceeasi inaltime.De exemplu D# (re diez) cu Eb(mi bemol).Chiar daca sunt denumite diferit notele sunt de aceeasi inaltime.Si in astfel de cazuri,pentru a elimina orice confuzie, se foloseste semnul becarului care anuleaza semul de alteratie precedent. In cazul alteratiilor din armura, becarul nu va putea aduce o nota(afectata de alteratiile din armura) la inaltimea naturala pentru ca asta inseamna sa schimbi tonalitatea din care se canta. Cel putin, asa imi aduc aminte . Edited February 10, 2010 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trigger Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) si cand diezul sau bemolul respectiv, il ai la armura? Pai e acelasi lucru, inseamna ca becarul (daca este prezent) afecteaza alteratia de la armura. Edited February 10, 2010 by Trigger Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted February 10, 2010 Share Posted February 10, 2010 (edited) Pai e acelasi lucru, inseamna ca becarul (daca este prezent) afecteaza alteratia de la armura. Teoretic , daca tu canti din gama G major asta ar insemna ca exista o armura a tonalitati alterata cu un semiton mai sus la F.Deci exista diez la cheie pentru nota F.Asta inseamna ca pe portativ cand trebuie sa intepretezi nota F#, nu-i mai si semnul in fata pentru ca deja exista semnul alterat la cheie.Daca cumva, cu tot cu alteratie, se scrie pe portativ F#, inseamna ca tu de fapt interpretezi nota G.Iar aplicarea becarului, anuleaza alteratia anterioara.Nu inseamna neaparat ca aduce nota la inaltimea ei naturala.Ci anuleaza ultima alteratie interpretata de pe portativ.Pentru ca daca ar fi altfel, asta ar insemna sa canti nota F in gama G, ceea ce este criminal, in conditiile in care in teorie spune ca acest interval de secunda se numeste zgomot.Chiar daca tu canti o nota, ea se afla intr-un context armonic.Armonic, este de abia de la o terta mica in sus.Si ca sa nu creez confuzii, trebuie spus ca este o mare diferenta intre secunda si intervalul de septima. Sper sa nu gresesc.Dar d'aia ii forum.Sa discutam. Edited February 10, 2010 by ggg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Squier Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Doar in sistemul de intonatie egal temperat cu 12 semitonuri . acu' io stiu ce sa zic,omu' nu stie ce-i ala becar,crezi ca s-a gandit pana la muzica bizantina? Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 (edited) Pai e acelasi lucru, inseamna ca becarul (daca este prezent) afecteaza alteratia de la armura. da, dar NUMAI IN MASURA in care apare acest becar! in urmatoarele masuri, daca nu intervin alti accidenti, se revine la alteratia initiala de la cheie, asa ca nu e indiferent de barele de masura!. Edited February 11, 2010 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ggg Posted February 11, 2010 Share Posted February 11, 2010 Doar in sistemul de intonatie egal temperat cu 12 semitonuri . Corect.Uitasem de aceste sisteme de intonatie. acu' io stiu ce sa zic,omu' nu stie ce-i ala becar,crezi ca s-a gandit pana la muzica bizantina? Probabil ca ai dreptate.Dar acum, daca omul vrea sa invete ar trebui sa cunoasca tot ce este legat si reprezentativ pentru un sunet muzical, un interval,acord ,...etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest feo Posted February 12, 2010 Share Posted February 12, 2010 Multam frumos fratilor!! Eram in impas. Acum am priceput, macar, ca becarul anuleaza efectul diezului sau bemolului anterior. Spre ex, la ex meu din carte, unde am intalnit : E, F, G bemol, G becar, A bemol | A becar, B bemol, B becar, C, D bemol | etc... Aici incepand din stanga becarul G-ului anuleaza bemolul G-ului dinaintea lui, apoi becarul A-ului de dupa bara anuleaza bemolul A-ului dinaintea barei, becarul B-ului pe bemolul B-ului dinaintea lui si tot asa... Sper ca am inteles bine. Apoi restul, moment in care navigam in ceata urmeaza sa-l deslusesc pe parcurs. Sa auzim de bine, chitarele sa urle, noi sa fim sanatosi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 18, 2010 Share Posted April 18, 2010 Buna! Imi pare bine ca exista acest forum, eu abia m-am apucat de chitara de vreo cateva saptamani si invat singur, dupa o carte mai veche dar foarte buna de Matteo Carcassi. Am o mica nelamurire in legatura cu niste elemente carora nu le gasesc definitia. As aprecia mult ajutorul vostru al celor mai experimentati in domeniu : exista diez #, un semiton mai sus de o nota oarecare, exista bemol "b", un semoton mai jos de o nota oarecare, si mai este reprezentat un semn alaturi de acestea doua dar care nu stiu ce inseamna pus in fata oricarei note : este vorba de un semn format din doua "L"-uri suprapuse, un "L" in picioare, iar celalalt intors invers peste primul. Mai exact un fel de 69 al "L"-urilor ) . Va multumesc mult de tot pentru orice lamurire! http://www.scribd.com/doc/3278656/Notiuni-...teorie-muzicala Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 (edited) http://www.scribd.com/doc/3278656/Notiuni-...teorie-muzicala daca imi este permis, la pct. 6.6 exista o eroare conform chiar propriei definitii: semitonurile diatonice sunt: Mi-Fa, Si-Do, Sib-Dob, Do-Reb, etc. (denumiri diferite!), nicidecum Do-Do#, care este semiton cromatic! la fel este si la pct. 6.7, unde se da un exemplu de semiton diatonic: Do-Reb, in locul unui semiton cromatic precum: Do-Do#. mai precis, pt. pct. 6.6 si 6.7, exemplele au fost schimbate intre ele! Edited April 19, 2010 by StratMan Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 19, 2010 Share Posted April 19, 2010 daca imi este permis, la pct. 6.6 exista o eroare conform chiar propriei definitii: semitonurile diatonice sunt: Mi-Fa, Si-Do, Sib-Dob, Do-Reb, etc. (denumiri diferite!), nicidecum Do-Do#, care este semiton cromatic!la fel este si la pct. 6.7, unde se da un exemplu de semiton diatonic: Do-Reb, in locul unui semiton cromatic precum: Do-Do#. mai precis, pt. pct. 6.6 si 6.7, exemplele au fost schimbate intre ele! In publicatie? Eu m-am uitat numai la primele pagini si am zis ca-i Ok ptr colegul nostru de forum caci gaseste si alte notiuni si informatii de baza utile ptr el . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now