www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Dupa mult timp de la cumparare, spre rusinea mea, vreau sa descriu in citeva cuvinte delay-ul si compresorul pe care le-am cumparat de la Gabi aka Dark_Rain.

Delay-ul, analogic si true bypass, este de 480 ms. Este creatia proprie a lui Gabitza si imi place la nebunie. Foarte versatil. poate fi folosit pentru solo-uri, cleanuri gen U2 sau orice alt tip de muzica. Sint super multumit.

Compresorul este la fel foarte versatil, in afara knob-urile COMPRESS si SUSTAIN avind un switch HARD/SOFT.

Vreau sa zic ca in configuratia COMPRESOR->TS808->DELAY am obtinut un ton de solo cit de cit apropiat de cel al lui Dave Gilmour in The Wall.

Pentru intrebari si lamuriri va stau la dispozitie.

Sa nu uit sa zic: Gabi este un tip super de treaba. Puteti apela la el cu incredere.

Posted (edited)

Mai teminati cu aiurelile .

 

Felicitari constructorului a vanda cat mai multe este totul OK ..

 

Ce DELAY analogic ???????

 

Singurul delay analogic ce cunosc este cu banda sau cu disk magnetic cu toate aspectele negative ce le aduce si un asemenea sistem ,Nu este de loc minunea lumii !.Toate au IMD serios si nu vorbesc acum de efecte ci de magnetofoane scumpe semiprofesionale cu toate minunile electronici pe ele..

 

Linii de intarziere prin arcuri sunt OK numai ptr reverb.

 

Canale lungi subterane cu apa pna la o anume inaltime nu intra in discutie nu sunt realizabile numai in studiouri antice se foloseau care poate nici nu mai exista.

 

Delay-ul realizat cu "bucket brigade'' are exact acelesi probleme ca si orice ecou digital doar ca este muult mai prost calitativ avand zgomotul de insertie mult mai mare in cazul liniei lungi cea ce la ecoul digita este mai mic co ordini de marime si poate fi aproape neglijabila in banda 50-15000Hz , iar ptr chitara est nevoie de 5Khz banda , ptr voce live PA de 12KHz maxim in studiouri nu se foloseste numai ca si efect "special" daca vrei un feedback cu "zgomot"

un sunet mai mult "nostalgic" ca sa-mi aminteasca de primele ecouri ce le-am avut "Echolana" p ebucla de banda ,"Schaller "pe disc , apoi FBT ...sunau interesant cu feedback la maxim ptr cate un efect.

Deci este o pacaleala comerciala !!!! analogicuL c linie de intarziere cu celule CMOS si condensatoare seamana leit cu PWM semnalul se esantioneaza si se transmite scvential de-a lungul liniei si din semnal "treapta" se reface la fel cu un filtru trece jos .Deci esantionarea ,inermodulatia prezenta semnalului de comutatie si toate relele conversiei raman doar calitatea este mai proasta din cauza pierderilor pe linia lunga .

 

Nu va mai lasati pacaliti de denumiri fanteziste care au rostul de a aburi "civilii".

 

Celmai bine si mai curat suna un ecou digital BUN corect construit cu convertoare AD si DA rapide cu esantionare pe 192Khz /32 bit scumpe si de calitate .

 

Sa "strici" calitatea ca sa ajungi la efectul de "magnetic tape effect" nu-i o problema .

Ptr efectul amintit cu disparitia sunetului si cresterea zgomotului propriu in feedback este bun altceva special nu prea poate un delay din acesta "analogic".

Edited by karpi
Posted

Salve Karpi da intradevar este BBD iar denumirea de analog nu a fost data de mine doamne fereste, din punctul meu de vedere putem sa il numim si stulete de porumb ca nah... omul a venit l-a ascultat i-a placut, el nu este electronist .. el este chitarist. Daca lui i-a placut ce a auzit atunci este ok. Daca vrei sa zicem asa un delay analog este una bucata pestera luuuuuuuuuuuunga cu microfoane plasate din x zeci de metrii in x zeci de metrii... poate da ai dreptate despre banda de magnetofon si delay cu aceste benzi dar fiabilitatea si consumabilele costa de de doboara, iar vis a vis de delay-urile digitale crede-ma ca ma costa mai putin sa iau niste A/D/A converters de la amicii cu ochii ca orezu si un DSP care face numai asta nativ... poate peste vreo luna chiar o sa cer niste samples de gandacei de genul si o sa ii dau un branci.

Oricum lasand orice discutii de-oparte sunt onorat ca citesti topicurile cu constructiile mele si ca oferi din timpul tau pentru a da un raspuns.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Posted
Salve Karpi da intradevar este BBD iar denumirea de analog nu a fost data de mine doamne fereste, din punctul meu de vedere putem sa il numim si stulete de porumb ca nah... omul a venit l-a ascultat i-a placut, el nu este electronist .. el este chitarist. Daca lui i-a placut ce a auzit atunci este ok. Daca vrei sa zicem asa un delay analog este una bucata pestera luuuuuuuuuuuunga cu microfoane plasate din x zeci de metrii in x zeci de metrii... poate da ai dreptate despre banda de magnetofon si delay cu aceste benzi dar fiabilitatea si consumabilele costa de de doboara, iar vis a vis de delay-urile digitale crede-ma ca ma costa mai putin sa iau niste A/D/A converters de la amicii cu ochii ca orezu si un DSP care face numai asta nativ... poate peste vreo luna chiar o sa cer niste samples de gandacei de genul si o sa ii dau un branci.

Oricum lasand orice discutii de-oparte sunt onorat ca citesti topicurile cu constructiile mele si ca oferi din timpul tau pentru a da un raspuns.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

Salut .Toata stima .

 

Eu ma leg numai de denumirea "comerciala " nascuta din neintelegeri si exploatata tot comercial avand in vedere disputa analog/digital .

 

Si eu am construit cu BBD Ecou si Flanger si Chorus ...problemele nu le mai insir am mai scris si aci pe rgc.ro despre acestea.Ca sa faci o scula serioasa te costa de doua ori cat un ecou digital bunicel si nu ajungi la calitatea acestuia din urma.

Din cauza zgomotului de insertie ce seanmana cu cel al benzii magnetice suna interesant daca il duci in feedback "exagerat" dar acest lucru nu-l poti face numai pe mici perioade si devine plictisitoor daca folosesti in mai multe piese intr-un concert .(i-si pierde farmecul ca orice efect folosit prea des ).

 

Chiar m-am gandit sa caut prin pivnita ecoul meu pe banda daca mai functioneaza , caci nu prea pot sa scot acel efect cu delay-urile digitale care repeta in nestire fara alterarea sunetului ( hehe) , m-am gandit sa bag cumva in bucla de reactie un compresor si un distors poate si un generator de zgomot ca sa realizez acel efect .

Am pe undeva doua ecouri digitale facute de mine in care ma pot cupla unde vreau si pot sa distorsionez din polarizarea circuitelor AD si DA .plus apare si zgomotul dorit trebuie sa incerc.

 

Multi din chitaristii tineri nici nu stiu despre efectele possibile si utile /folosibile. I-si cumpara cate un procesor super si vor sa aiba de ex. tonul lui Satriani ...in rest habar nu au ce contine si ce posibilitati are un procesor complex pe doua canale simultane etc etc..nu stiu sa-i "construiasca ' un sound un ton .

 

Majoritatea habar nu au doar citesc pe net si din neintelegere in neintelegere ajung la tot felul de mitologii dubioase nefondate .

poti sa cauti in tot forumul nostru si nu vei gasi numai aiureli despre procesoare ,nimic in legatura cu functionare ,utilizare, mod de cuplare al efectelor .efecte obtinute etc etc ...doar aiureli ce se limiteaza la

"digital sau analogic" din care nu inteleg practic nimic doar au auzit si ei ca ar fi o problema pe "aici".

Efecte serie sau paralel .Dar nu ai auzit de la nimenu DE CE ? serie si DE CE Paralel ? Unde ar fi nevoie de asa ceva si pentru ce ?.

Mori de ras cand intreaba cate un coleg de forum ...statia are loop? asa a auzit el ca trebuie saaiba caci atunci este OK . De calitatea acestui "loop" nu am auzit pe nimeni sa spuna ceva.Am vazut in statii serioase "loop"-urui din acestea ( ca sa fie ca asa vrea poporul ) realizate cu cateva rezistoare , absolut neadaptate ceva de toata jena.Dar avea "loop" ptr. efecte.

 

Oricum i-ti urez succes si sa construiesti multe scule bune .

Incet se vor mai educa si chitaristii de la noi si vor intelege ca o statie sau un efect la comanda poate sa fie mult mai bun decat o scula de serie mai ales daca se si "regleaza " special dupa dorinta si gustul clientului.Si poate va ajunge iarasi respectata si munca si priceperea ca sa si poti sustine aceasta activitate.

Posted

Karpi nu pot decat sa fiu 100% de acord cu tine in tot ceea ce ai spus mai sus, 100% de acord si nu am cum sa spun altfel, Intradevar am vazut FX loops cu niste divizoare de tensiune cu semnalul luat direct de pe Anod (in ampurile cu lampi ma refer) fara a tine cont de nici un fel de adaptare de impedanta (de parca era greu sa mai pui un buffer cu o dubla trioda acolo ca sa sune lucrurile frumos si stabil) dar asta este. Intradevar doresc sa fac ceva care se incante auzul .. indiferent daca este tub, ss, analog sau digital asa cum ai spus si tu mai sus la fel am spus si eu pe forumul Analog Sound in care incercam sa explic cateva idei despre ce inseamna distorsiunea.

Inca odata tot respectul si toata stima pe tine.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Posted (edited)
Karpi nu pot decat sa fiu 100% de acord cu tine in tot ceea ce ai spus mai sus, 100% de acord si nu am cum sa spun altfel, Intradevar am vazut FX loops cu niste divizoare de tensiune cu semnalul luat direct de pe Anod (in ampurile cu lampi ma refer) fara a tine cont de nici un fel de adaptare de impedanta (de parca era greu sa mai pui un buffer cu o dubla trioda acolo ca sa sune lucrurile frumos si stabil) dar asta este. Intradevar doresc sa fac ceva care se incante auzul .. indiferent daca este tub, ss, analog sau digital asa cum ai spus si tu mai sus la fel am spus si eu pe forumul Analog Sound in care incercam sa explic cateva idei despre ce inseamna distorsiunea.

Inca odata tot respectul si toata stima pe tine.

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

Acest aspect ar trebui , promovat si explicat .De unde vine calitatea si de ce .Caci multi cumpara borduri de statie frumoase cu LED-uri si display aratos sau scule dubioase sub un BRAND chiar vestit in rest vai si amar .

 

Pe net se gasesc descrieri si explicatii foarte corecte DAR trebuie sa te pricepi la electronica ca sa intelegi despre ce este vorab.Orice exacte si bune sunt descrierile din multe articole un chitarist nu le inetelege.acestea sunt mai mult pentru electronisti amatori.

 

Se discuta sute de posturi despre cabluri si doze dar despre acest aspect cu neadaptarile si rezolvarile ieftine gasite in multe scule nu se stie mai nimic.Acestea "anuleaza" tot efortul financiar bagat in doze, lemn, cabluri !!

 

NU stiu cum s-ar putea constientiza colegi neelectronisti , daca ei nu intreaba noi nu le spunem .Daca noi discuutam tehnic aspectele electronice i-am pierdut pe drum si tot asa ....

 

 

Desen ilustrativ(partial ) ptr functionarea BBD intereseaza mai ales forma semnalului de iesire ..se vede ca este identic cu cel de pe iesirea convertoarelor D/A ...deci NO DIFFERENCE !! din acest punct de vedere.

 

 

Am facut un desen ( cam inestetic ) nu am gasit unul pe net ca sa intelega si chitaristii cum este cu BBD .

 

Pana ma chinuit arta a expirat pagina .Asa ca daca nu te superi mai pun odata textul schimbat ici colo.Nu mai am tm sa selectez ce am modificat .Ca sa fie cat mai explicit.

 

Salut .Toata stima .

Ptr colegii chitaristi ( neelectronisti).

Este analogic BBD-ul "discrete-time analogue delay line" atentie la "time" !!

 

Se iau "mostre" din semnal secvential si se transmite din condensator in condensator pe toata lungimea liniei pana la iesire .Deci o tensiune ( o portiune mica al semnalului initial cu tensiunea data in acel moment) se "memoreaza"

pe un condensator si cu comutatoare MOS se transfera in alt condensator si tot asa pana la capatul liniei aceasta catre capatul liniei unde apare cu mici pierderi si mai decalat in timp ( intarziat) din cauza vitezei de esantionari plus lungimea liniei .512 sau 1024 celule intr--un integrat si se leaga mai multe in serie..Din multe mostre de tensiuni luate in perioade de timp la iesire va aparea un semnal cu "trepte" asemanator ca cel de la iesirea circuitelor digitale inainte de filtrare si refacerea anvelopei.la convertoarele D/A , acesta se filtreaza si se reface aprox .semnalul "initial".

 

Bucket Brigade = Brigada de pompieri cu galeti .Care fiecare are cate o galeata primul primeste o cantitate de apa in galeata sa apoi o toarna in galeata celui de dupa el care la randul sau toarna continutul in galeta celui de dupa el si tot asa pana ajunge apa la ulyimul din sirul de pompieri .Si aici se vede ca analogia este foarte buna, si in galeti ramane ceva apa nu se poate transfera fara pierderi .Daca sirul este esagerat de lung la capat nu va mai ajunge doar o picatura de apa.

 

 

Eu ma leg numai de denumirea "comerciala " nascuta din neintelegeri si exploatata tot comercial avand in vedere disputa analog/digital .

 

 

 

Se vede ca forma semnalului de iesire este identica cu cea a formei semnalelor de iesire al convertoarelor DA.

Avem si semnalul de TACT (Clck) care comanda circuitul de esantionare si de transferare al tensiunilor discrete din celula in celule, exact ca si in cazul trabsferarii esantionari si la cele "pur "digitale.La iesire tot semnal treapta avem ,cu mentiunea ca in cazul BBD ( CCD ) din cauza transferului "analogic" din condensator is condensator se pierde din tensiunea initiala asa ca la iesire vom avea o tensiune ceva mai mica ,acest lucru in cazul unei linii prea lungi este o probklema caci amplifficarea duce si la amplificarea zgomotului de insertie plus al varfurilor de supracrestere datorata momentului de comutare ( mici salturi in clipa comutarii care introduc frecvente /armonice ce intermoduleaza cu semnalele deja existente si produc zgomot si distorsiuni..IMD)

La digital acest lucru nu apare deoarece nu se iau tensiuni care sa se transfere ci codul binar al marimii acestei tensiuni de esantion.In acest fel ramene doar intermodulatia cu frecventa de esantionare al semnalului de TACT.

Deci sistemul este sensibil asemanator din punct de vedere al problematicii digital/analogic.

Ptr reducerea zgomotului si marirea plajei de dinamica ar fi nevoie de frecventa de esantionare (Clck sau TACT) mai ridicata DAR in acest caz este nevoie de linie de BBD mai lunga in consecinta pierderi mai mari ( scade marimea semnalului (tensiune) trabsferat din celula in celula si raportul semnal zgomot va creste .Deci este o capcana sau o limita.

Ptr marirea calitatii se pot lega in contratimp doua linii de BBD ptr fiecare semiperioada ( negativa si cea pozitiva separat) astfel avem tensiunea maxima admisa de BBD dubla deci pierderi mai mici la capatul liniei DAR duce la dublarea componentelor deci la un pret si complexitate exagerata .

Oricum i-ti urez succes si sa construiesti multe scule bune .

 

Estre foarte bun un asemenea ecou bine construit si mai ales ptr a reproduce efecte similare cu cele ale ecourilor pe banda .De multe ori simt nevoia sa folosesc acel efect aparte dar cu ecourile acestea digitale prea perfecte nu se poate sau este prea complicat ( M-am gandit la un compresor ,un distors+un generator de zgomot cuplat in bucla de reactie...DAR iese mai complicat decat daca folosesc un analogic -delay din acesta.

 

 

 

Incet se vor mai educa si chitaristii de la noi si vor intelege ca o statie sau un efect la comanda poate sa fie mult mai bun decat o scula de serie mai ales daca se si "regleaza " special dupa dorinta si gustul clientului.Si poate va ajunge iarasi respectata si munca si priceperea ca sa si poti sustine aceasta activitate.

 

Iata si un link interesant ptr electronisti .Vezi ca "aplett"-ul full se poat efolosi si separat si poti sa construiesti ca si in Electronic Workbench unele scheme ca sa le simulezi .dar sunt mai mult ptr ilustratie.

 

http://www.falstad.com/circuit/e-index.html

Edited by karpi
Posted

Karpi, multumim foarte mult pentru explicatii ! :)

O chestie despre care sunt curios insa, nelovindu-ma pana acum de foarte multe scule de cantat este efectul de care vorbeai al delayului impins la maxim care creaza acel feedback. Daca poti pune o mostra de sunet ar fi super. Evident ca eu fiind in pom cu electronica am inteles foarte putin din ce tu cu rabdare ai incercat sa lamuresti, si sunt convins ca sunt si altii in situatia mea care ar dori sa si auda lucrurile pe care le expui tu teoretic. Intr-adevar, oamenii ca voi, cu experienta pot contribui activ la educarea instrumentistilor, fie ei profesionisti sau amatori.

Multumim !

Guest costi iorga
Posted (edited)
Multi din chitaristii tineri nici nu stiu despre efectele possibile si utile /folosibile. I-si cumpara cate un procesor super si vor sa aiba de ex. tonul lui Satriani ...in rest habar nu au ce contine si ce posibilitati are un procesor complex pe doua canale simultane etc etc..nu stiu sa-i "construiasca ' un sound un ton .

 

Majoritatea habar nu au doar citesc pe net si din neintelegere in neintelegere ajung la tot felul de mitologii dubioase nefondate .

poti sa cauti in tot forumul nostru si nu vei gasi numai aiureli despre procesoare ,nimic in legatura cu functionare ,utilizare, mod de cuplare al efectelor .efecte obtinute etc etc ...doar aiureli ce se limiteaza la

"digital sau analogic" din care nu inteleg practic nimic doar au auzit si ei ca ar fi o problema pe "aici".

Efecte serie sau paralel .Dar nu ai auzit de la nimenu DE CE ? serie si DE CE Paralel ? Unde ar fi nevoie de asa ceva si pentru ce ?.

Mori de ras cand intreaba cate un coleg de forum ...statia are loop? asa a auzit el ca trebuie saaiba caci atunci este OK . De calitatea acestui "loop" nu am auzit pe nimeni sa spuna ceva.Am vazut in statii serioase "loop"-urui din acestea ( ca sa fie ca asa vrea poporul ) realizate cu cateva rezistoare , absolut neadaptate ceva de toata jena.Dar avea "loop" ptr. efecte.

 

Oricum i-ti urez succes si sa construiesti multe scule bune .

Incet se vor mai educa si chitaristii de la noi si vor intelege ca o statie sau un efect la comanda poate sa fie mult mai bun decat o scula de serie mai ales daca se si "regleaza " special dupa dorinta si gustul clientului.Si poate va ajunge iarasi respectata si munca si priceperea ca sa si poti sustine aceasta activitate.

 

Servus Arpi, nagyon :)

 

In primul rand ma scuz de off-topic.

 

Cum bine ai mentionat mai inainte, exista o gramada de tineri chitaristi, neexperimentati, care au un haloimas urias in capsorul ala al lor de muzicant, mai ales cand e vorba de efecte.

In multe cazuri, un chitarist nu are habar de electronica. Eu tind sa cred ca nici nu trebuie sa aibe habar, nu este treaba lui. Sunt insa neaparat de parerea ca orice chitarist, experimentat sau noob are datoria morala fata de arta pe care vrea sa o performeze, de a studia TOATE aspectele legate de sunet, de chitara, de produsul finit (in cazul ideal, "soundul" propriu).

 

Profit de cele spuse de tine mai sus pentru a da forumului o sugestie la modul general: S-ar putea face o sectie de "intrebari-raspuns" legata de problemele mai sus mentionate de tine unde sa ne si comportam ca pe un forum, la modul in care, daca cineva pune o intrebare, fie ea si banala, sa i se raspunda fara condescendenta si fara trimiteri de genul "cauta pe google" sau "e plin internetul de din alea" sau "cauta pe forum, s-a mai dezbatut problema"-fara a i se da macar un link la topicul respectiv. Poate ca multi nici nu stiu CE sa caute, poate au cautat si forumul le-a ramas ultima speranta, poate ca nici nu s-au gandit ca ar putea primi raspunsuri de acest gen pe un forum de specialitate.

 

Incep eu, facand trimitere la un raspuns dat unei intrebari de genul: "care este diferenta intre un serial fx-loop si un parallel fx-loop?" Urmati linkul

 

Multa stima si respect,

Costi Iorga

Edited by costi iorga
Posted

Salve Costi si multumesc pentru timpul acordat de a citii acest review.

Un forum de genul acesta strict tehnic este deja la: [link]http://forum.analog-sound.com/index.php[/link], unde am incercat sa raspund pentru fiecare in parte si de asemenea am incercat sa scriu si niste articole pe care le-am considerat de interes pentru chitarstii care doresc sa cunoasca si putina tehnologie.

 

Cu mult respect pentru tine si karpi,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Guest costi iorga
Posted

Merci Gabi,

Fain forum, am sa bag in mod regulat cate un ochi!

 

Stima si respect,

Costi Iorga

Posted
Salve Costi si multumesc pentru timpul acordat de a citii acest review.

Un forum de genul acesta strict tehnic este deja la: [link]http://forum.analog-sound.com/index.php[/link], unde am incercat sa raspund pentru fiecare in parte si de asemenea am incercat sa scriu si niste articole pe care le-am considerat de interes pentru chitarstii care doresc sa cunoasca si putina tehnologie.

 

Cu mult respect pentru tine si karpi,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

 

salutam si pe @Costi

 

Problema ar fi ca nu au rabdare sa citeasca si nu au nici rabdare sau obisnuinta de a incerca sa si intelega ceva .Intelegerea unor fenomene sau studierea lor impune si o minima pregatire in prealabil .

Mai toti ar vrea sa se raspunda scurt pe doi cea ce nu se poate de cele mai multe ori.Din aceasta cauza de multe ori si eu trimit la GOOGLE unde se gasesc articole ,dupa ce intra in tema se poate discuta.

Altfel eu nu am de unde sa stiu care-i nivelul de unde sa incep.Plus multe probleme le-am repetet de mai multe ori chiar aici pe forum.

Trebuie sa caute lumea prima data pe forum si sa citeasca cateva zile cu rabdare si dupa ce sa lamurit un pic poate sa intrebe direct ce nu intelege ,Dar s-o iei de la capat cu fiecare individ de 100 de ori nu intotdeauna ai rabdare sau timp.

 

O sa intru si eu pe forumul asta , acum m-am uitat unde a gasit @costi ...si am facut marea descoperire

Posted

Karpi, schema ta e proasta, acei tepi de care vorbesti tu exista numai pentru ca i-ai desenat, iar daca ar exista ar fi eliminati din filtrarea procesului de conversie DA. Iar liniile cu care conectezi punctele sunt acolo doar pentru ca le-ai trasat tu, la conversia AD se iau doar niste valori (sample-uri) la intervale de timp regulate, deci o schema corecta ar include numai puncte, procesul generand un semnal "discret", nu continuu.

Posted (edited)
Karpi, schema ta e proasta, acei tepi de care vorbesti tu exista numai pentru ca i-ai desenat, iar daca ar exista ar fi eliminati din filtrarea procesului de conversie DA. Iar liniile cu care conectezi punctele sunt acolo doar pentru ca le-ai trasat tu, la conversia AD se iau doar niste valori (sample-uri) la intervale de timp regulate, deci o schema corecta ar include numai puncte, procesul generand un semnal "discret", nu continuu.

 

da dragule dar pana ii elimini cu filtrul trece jos armonicele acestor tzepi care apar din diferite probleme de comutatie ,se amesteca cu semnalul util si cu toate celelalte semnale etc si ajunge ca si JOASA FRECVENTA in semnalul de iesire !!! IMD se cheama si se tot chinuie baieti sa nu apara acest lucru , plus mai este si "antialias" cu care se vrea sa scape de recombinare "fantoma" a semnalului esantionat .

 

Am construit un Flanger cu TDA1020 .foarte precaut "foarte bine gandita placa"...etc....radiau "tzepii" in toata directia si se propagau pe capacitatile parazitare pe unde vroiau ele!!! NU se puteau filtra cu nimic...) fara a altera si efectul propriu zis ( efectul urmarit) asa ca placa imprimata si Flangerul a ajuns pe raft aici la mine intr-o cutie este inutilizabila scula.

 

Bineinteles greseala a fost a mea nu am urmarit sa fac placa propusa dintr-o revista caci era prea mare cu mult spatiu "nefolosit" !!, am vrut o placa mica cum am in pedale de febrica si fix-pix am proiectat eu o placa ce sa nu aiba probleme.

 

 

 

In legatura cu "punctele tale" mai gandeste-te. Se ia cate o mostra de tensiune in cete o secventa de timp transferul se face intr-un "punct", nu trebuie sa fie la intervale regulate ( vezi flanger/chorus produs si in delay cu modularea in frecventa al "Tact"-ului.

 

Dar.Tu ai vazut pe osciloscop iesirea in trepte convertoarelor D/A ? . Starea H = tensiune Starea L = Zero tensiune ( ideal) si aceasta statre se mentine pe toata lungimea secventei de "semiperioada" al Tact-ului .Daca opresc tactul si nu sterg "Latch"-urile tensiunea ce apartine unui anumit cod digital va ramane timp nelimitat pe iesirea circuitului ( pana la scoaterea de sub tensiune de ex la circuite de telecomande al acord la TV-uri )

La Linia BBD pe iesire "citesti" cu o impedanta mare TENSIUNEA CONTINUA de pe un CONDENSATOR la fel "constanta" pe perioada respectiva.( daca ai un buffer cu impedanta foarte mare tensiunea nu va scadea ...vezi circuite Sample and Hold).In cazul BBD de fapt transferul nu se face intr-un punct ci reflecta o valoare medie a tensiunii de pe intrare pe perioada de "poarta deschisa" catre primul condesator.

 

Daca vezi o schema de telecomanda care produce digital tensiunea de acordaj vei vedea aceiasi decodificator si vei vedea cum nu "puncte" ci nivele de tensiune apar pe iesirea convertorului D/A.

 

Ptr reducerea tzepilor cauzate de fenomene tranziente de comutare pe iesirea BBD ( la unele) sunt cateva celule intre ultimele care se lega in antifaza in acest fel mai "dispare din zgomotul si distorsiunile " cauzate.

A se consulta schema de utilizare SAD1024 .

Edited by karpi
Posted (edited)

Blah blah, faptul ca punctele nu se iau la intervale regulate se numeste jitter (al ceasului), dar punctele sunt puncte, nu linii, cum le-ai desenat tu; cat despre ce zici tu cu tepii (i.e. armonicele), apar daca e un convertor prost, majoritatea conv moderne facand oversampling si oricum, fiind o schema TEORETICA nu ar trebui sa apara conform TEORIEI. Daca voiai sa arati cu adevarat faptul ca apar armonice atat de inalte puteai sa inregistrezi ceva si pui wav-ul rezultat.

 

Uite aici o reprezentare corecta pentru PCM (ce arati tu in schema ta e denumita aici ca PAM, pentru PCM folosindu-se binar, dar sper ca se va intelege):

PCM.gif

 

Si reprezentarea a ceea ce ziceam (faptul ca se folosesc puncte - adica SAMPLES si nu linii):

fsc_stego_kessler_fig04.jpg

Edited by Susceptor
Posted (edited)
Blah blah, faptul ca punctele nu se iau la intervale regulate se numeste jitter (al ceasului), dar punctele sunt puncte, nu linii, cum le-ai desenat tu; cat despre ce zici tu cu tepii (i.e. armonicele), apar daca e un convertor prost, majoritatea conv moderne facand oversampling si oricum, fiind o schema TEORETICA nu ar trebui sa apara conform TEORIEI. Daca voiai sa arati cu adevarat faptul ca apar armonice atat de inalte puteai sa inregistrezi ceva si pui wav-ul rezultat.

 

Uite aici o reprezentare corecta pentru PCM (ce arati tu in schema ta e denumita aici ca PAM, pentru PCM folosindu-se binar, dar sper ca se va intelege):

PCM.gif

 

Si reprezentarea a ceea ce ziceam (faptul ca se folosesc puncte - adica SAMPLES si nu linii):

fsc_stego_kessler_fig04.jpg

 

Pentru o ilustrare cat mai apropiata de semnalul de iesire al BBD am descris semnalul de iesire al unui convertor cu intrarea "paralela" cu decodificare pe retrea 2R/R care apare pe osciloscop aproape identic cu cel al BBD .

 

asa ceva , deoarece este vorba dse comparatie .Ptr aceasta s-a luat schema DAC al carui semnal de iesire este cel mai apropiata de cel al BBD.Ca sa se vada ca nu difera de cel digital.

 

Tensiunile sunt constante pe iesire ptr. fiecare stare si pot sa dai orice cod pe intrare vei primi cate o tensiune analogica corespunzatoare codului introdus .Si static .Dar am precizat si descris si acest lucru anterior ,,,exact ca si la programatoare si telecomenzi unde in acest fel se "genereaza" tensiunea de comanda ptr Varicap .

 

Nu ma pun acum sa fotografiez iesirea unui decodor vazuta pe osciloscop ca sa vezi ca tensiunile sunt "acolo" eventual liniile verticale nu se vad din cauza vitezei mari , si se vad si "defectele" date de comutare al circuitelur ce apar ca si "jitter " in semnalul de iesire.

 

De fapt la scule se folosesc convertoare pe un bit Delta-Sigma de viteza mare care sunt destul de precise ptr audio si semnalul apare de fapt PWM apoi daca este cazul acesta se "digitalizeaza" intr-un cod.Ca apoi sa poata fi memorat si prelucrat dupa caz.

 

 

 

 

 

Sa nu incurcam sezonul cu fazonul , frecventa de achizitionare poate sa fie constanta sau modulata in frecventa ( in cazul flanger sau chorus sau vibrato ).In plaja mica de modulare nu afecteaza calitatea .Acest lucru in cazul BBD.( de ex 10KH +/- 10Hz nu conteaza ....10Hz am luat frecventa maxima de modulare ptr vibrato/flanger/chorus ...poate fi si 15Hz maxim tot nu conteaza la calitatea esantionari ca-i 10015 sau 10000 Hz)

La cele pur digitale pot sa achizitionez normal cu fercventa constanta apoi sa citesc din memorie cu viteza de tact modulat in frecventa si efectul va fi acelasi ca si la cel descris la BBD.Dar se poate face si cu acelasii generator de Tact...depinde ce scule construim.

 

jitter-ul se "intampla" este la conversia DA si tot ca si acei tzepi arata.

 

Oversampling inseamna ca tot cu un semnal "CLOCK" comut circuite cu o frecventa mai mare de N-ori ca sa subdivid si sa "umplu" golurile/salturile mari dintre trepte cu mai multe trepte "artificiale" intermediare astefel reduc zgomotul de insertie, ridic frecventa de esantionare ( acum ridicata artificial dupa un algoritm al monotoniei semnalului dat ).

 

 

Jitter poate sa apara si aici si in orice scula dispozitiv in comutatie din varii motuive /conditii.

 

Inca odata i-ti spun ...IMD ....frecventele inalte ce apar nu se aud direct si nu ar deranja daca nu s-ar intermodula cu semnalul util , cu semnalul de Tact , apoi Tactul cu semnalul util ...soi tot asa din care rezulta semnale noi inexistente in materialul original in banda audio .

 

Daca se face oversampling aceste semnale IMD sunt mai mici in banda audio cela cu amplitudine mai mare sunt afara "departe" de banda auzibila , asa ca si zgomotul este mai mic , si filtrul TJ poate fi mai "lin" deci cu un Q mai mic si deci mai ieftin .Banda utila de frecvente audio poate fi mai mare.Dinamica mai buna.

 

 

DAR daca ai observat noi discutam de BBD ...unde nu exista OVERSAMPLING si nici altele ...chiar asta explicam ca aceste scule super laudate ca si DELAY ANALOGIC sunt de fapt mult mai slabe calitativ decat cele digitale DAR au troate neajunsurile unui sistem digital mai " primitiv" cum sopuneai si tu.

 

dar este bine sa se discute ca sa afle si altii cum e treaba DAR sa se si citeasca cu rabdare si ce s-a scris si despre ce se discuta de fapt altfel cate un post scos din context pare aiurea.

 

Sisteme de ADC si DAC exista mai multe si cu mai multe tipuri de algoritmi ,s-a mai discutat plus este plin netul de articole foarte bune.

Edited by karpi
Posted

Sebi draga :) lasa oamenii sa isi expuna parerile, 1 la mana ambii au dreptate din pacate 2 la mana este foarte bine ca s-a ajuns la o astfel de discutie tehnica, pe care cu acordul userilor ce au postat aici o sa o pun si pe forumul analog sound ca o sursa destul de valoroasa de sfaturi tehnice si explicatii foarte bune.

 

Cu mult respect pentru toti cei ce s-au deranjat sa arunce o privire aici,

Gabriel Tudoran

Analog Sound

Posted
Frate la ce s-a ajuns de la citeva cuvinte despre niste pedale. Nu va mai contrati ca nu merita. Sau ati putea face schimb de id-uri de mess si sa discutati acolo. Parca am omorit pe cinva ca am zis acele cuvinte.

 

Nu-i mai nimic gresit din ce a scris @Susceptor doar ca eu am facut o comparatie intre doua sistema care 95% au aceleasi caracteristici ...DAR una este "analogica" si cealalta "digitala" .

Iar colegul nostru s-a rferit la alte converoare PCM cu alte caracteristici de iesire cu semnal "PWM chopat" ( jargon de electonisti nu expresie stiintifica ) care sunt mai avansate .Practic mi-a subliniat constatarea ca un ecou digital poate fi mai calitativ decat unul analogic cu BBD.

Ca sa intelega si chitaristi despre ce este vorba si sa nu dea bani peste valoarea reala pe o scula gonflata prin reclama mitica ce se bazeaza pe alte mituri prost intelese doar ptr a vinde cat mai multe.

 

Pe de alta parte aceste pedale delay.flanger.chorus.vibrato construite cu BBD pot fi foarte utile si bune daca sunt proiectate construite corect.

Nu mai intru in detalii tehnice ,dar am construit mai multe de diferite tipuri , aproape toate le-am incercat.Chiar daca unele nu mi-au reusit cum am vrut le-am facut mai mult ca si studiu .Sunt mullte rezolvari ,scheme destepte si bune atat la pedalele analogice cat si la cele digitale.

 

O sa trec si pe la forumul colegului nstru , ieri am mai citit cate ceva ,azi la job a, avut de pregatit ceva simulari pe programul la care am dat link--ul si aici .Poate maine am mai mult timp.

 

Iar de gresit pot si eu ca si altii , te gandesti la un fenomen si uiti ca este vorba de alta schema de fapt.Mai tarziu observi dar este bine sa--ti atraga un coleg de forum atentia ca cei care vor sa invete de la noi sa nu ramana cu greseala luata de buna.Sa nu crezzi ca stau cu biblioteca langa mine , scriu din amintiri si se poate sa mai gresesti in cazuri cand nu ai mai avut tangenta de mult timp cu o problema.Atatea noutati ai de insusit ca uiti cele vechi daca nu le folosesti zilnic.

Posted

Ca sa depasim putin momentul, tocmai am facut un experiment. Un envelope filter pus in fata unui delay si iesirea de deleay bagata la loc in filter.... ce pot sa zic... fantoma de la opera joaca la categoria incepatori fata de ce a iesit cu asta... au venit vecinii sa ma intrebe daca totul e in regula in camera la noi sau daca ne uitam la vreun film horor ne roaga sa il dam mai incet :)) MUHAHHAHA >:)

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Posted (edited)
Ca sa depasim putin momentul, tocmai am facut un experiment. Un envelope filter pus in fata unui delay si iesirea de deleay bagata la loc in filter.... ce pot sa zic... fantoma de la opera joaca la categoria incepatori fata de ce a iesit cu asta... au venit vecinii sa ma intrebe daca totul e in regula in camera la noi sau daca ne uitam la vreun film horor ne roaga sa il dam mai incet :)) MUHAHHAHA >:)

 

Cu respect,

Gabriel Tudoran

Ia comanda modularea tactului cu zgomot brun filtrat cu FTJ (sub) sau cu un generator de zgomot digital de foarte joasa frecventa si seteaza diferite nivele de feedback..sa vezi ce iese.

 

Un ecou bun trebuie sa aiba cel putin 3 iesiri la distante egale in timp ,deci trei BBD in serie si cate un circuit D/A care intra intr-un mixer de iesire .In acest fekl sa ai trei repetitii fara sa ai nevoie de feedback pe acest semnal intarziat se intercaleaza un Flanger apoi se mixeaza cu semnalul direct. In acest fel semnalul direct este mai clar iar ecoul repetitiv curat prin flanger da o spatialitate reglabila dupa cum suna mai bine Tot aici inainte de a se mixa cu semnalul direct se intercaleaza o pedala de volum ca sa aduci in fata sau sa introduci efectul numai cand trebuie.

Bine ar fi si o pedala de volum ptr feedback-ul general .In acest fel ai control total si in cazul cand canti live.

Ideal ar fi sa ai doua statii una ptr semnalul direct si una ptr delay/echo si alte efecte ambientale ca sa nu strice definitia sunetului principal aducand efectul in fata numai la parti unde este nevoie.

Edited by karpi
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.