www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Amplificatoarele La Gig-uri


vic88

Recommended Posts

Salut !

 

Mi-a propus un tip zilele trecute sa mergem la un free night in Preoteasa. Eu acasa am un amp mic si de cacao, intrebarea mea este :

 

Cand mergi sa canti intr-un local de genu' , se poate folosi sonorizarea clubului dar conectata cumva la un amp de ...sa zicem, 30-50w care nu are posibilitatea de a fi conectat prin cablu la x boxe ? Am vazut situatii cand se punea un microfon in fata unui amp mic si totul era scos la mai multi wats prin boxe. E posibil ? E recomandat ? etc etc sau singura solutie este sa-mi iau un amp puternic ?

 

In cantatul prin cluburi si echipamentul necesar nu am experienta, de aceea am intrebat. Mc anticipat

Link to comment
Share on other sites

ma refer in special la ampuri pe lampi:

 

1. nu cred ca e necesar sa cari dupa tine un amp mare si greu cu multi wati. de la 20kg in sus te cocoseaza caratul pe scari.

2. sunt destui care cauta ampuri de putere mica ca sa poata da in fortaj cu ele.

3. in marea majoritate a cluburilor se face preluare prin mic sau prin xlr.

 

eu la sala repet pe un vk212 cu potul de volum la 3. e supersuficient.

 

iti recomand un ampeg j-20, koch studiotone, etc

 

ev un fender supersonic seria noua pro tube combo care e mai usor cca 25 kg...

 

sau un head - f usor de carat

 

acum depinde de ce scule ai tu ca sa se potriveasca cu astea...

Edited by apocalipsa
Link to comment
Share on other sites

Foarte tare !

 

Tocmai m-am hotarat sa nu mai dau o gramada de bani pe un amp mare ...si sa investesc intr-unul mai mic stiind ca pot canta cu el daca va fi vreodata ocazia intr-un local. Cat despre repetitii...momentan nu am trupa, dar cand si daca voi avea vom inchiria o sala cu scule bune pt asta. Probabil asa procedeaza toti cei cu buget restrans.

 

Mc mult guys !

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare !

 

Tocmai m-am hotarat sa nu mai dau o gramada de bani pe un amp mare ...si sa investesc intr-unul mai mic stiind ca pot canta cu el daca va fi vreodata ocazia intr-un local. Cat despre repetitii...momentan nu am trupa, dar cand si daca voi avea vom inchiria o sala cu scule bune pt asta. Probabil asa procedeaza toti cei cu buget restrans.

 

Mc mult guys !

Un amp prea mic trebuie sa-l ridici langa ureche altfel nu-l auzi.

In cazul cand se amplifica basul si tobele nici o sansa sa te mai auzi pe scena si sa ai un control fara sa ridici la inaltimea urechi caz in care este o intrebare daca aud membri trupei ce canti la chitara.

 

Chestia cu "volumul 3 " sau "volumul 6 " sau cat o fi nu este o masura ! Nu are nici o relevanta.

 

Daca ai semnal mare din chitara sau dintr-un preamp-procesor-distors poti avea doar "volum 1 " si statia deja este la maxim .

 

Minimul necesar este o statie de 30-50W , cu un difuzor de randament cat mai bun ( SPL mare ) si aceasta statie se ridica pe un scaun si se pozitioneaza in asa fel ca toata trupa sa auda ceva.

In caz de amplificarea basului si al tobelor in cluburi mai mari daca se canta "tare" este cam putin.

 

Unele scule au posibilitatea de a cupla boxa externa cu 2 sau 4 difuri ce creste SPL-ul cu 3dB respectiv 6dB plus de castig .In asa fel la cantari "mici" duci numai comboul iar la scene mai mari duci si boxa externa.

 

Din cea ce am scris se poate vedea ca nu-i totuna cate difuri ai .

 

O statie combo de 17W cu doua difuri de 12 " open-back suna cam la fel de tare ca si o statie de 35W cu u n singur dif de 12" si tot open-back.Datorita "open-back" difurile au cursa mare la bassi fapt ce da un anume atac la sunet +distorsiuni de difuzor mai mari.Open-back pe langa ca face diful sa "salte" la un volum mai mic decat daca este in boxa inchisa are avantajul ca chiar daca are o curba de raspuns tip "combfilter" adica are varfuri si vai in toata banda de frecventa are si avantajul de a face sa sune mai tare basii , culoarea sunetului depinde de dimensiunile boxei .

 

Cu o cutie inchisa closed-back , ai nevoie de aprox 50W si un dif de 12" ca sa sune la fel de tare ,dar suna mai strans /mai adunat (tight) fatorita cursei mai controlate al difului dar si ptr. sound de overdrive al difului apare mai greu si numai la volum "maxim" suna mai sec.Culoarea sunetului nu-i atat de dependenta de marimile boxei , dar cu cat este boxa mai mare vom avea mai mult bass lucru de luat in seama mai ales in cazul chitarelor bas.Ptr chitara este OK 30-50 Litri volumul intern la o de boxa inchisa.

 

Din pacate difurile bune sunt mai scumpe .

 

Cea ce pot sfatui pe chitaristi este sa cumpere difuzoare bune cu SPL-mare la care sa-i construiasca o boxa.Apoi sa cumpere cat mai ieftin o statie de aprox 30W ( adevarati ) si este OK .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Trebuie notat ca recomandarile lui karpi sunt valabile daca la respectivul gig nu ai altfel de sistem de monitorizare sau daca nu e suficient de puternic.

E uimitor faptul ca in anul 2009 marii chitaristi inca se incapataneaza sa care dupa ei doua head-uri (sau mai multe, unul exclusiv ca backup) si cel putin un stack de cab-uri (cu toate ca sunetul lor de fapt vine dintr-un iso box 1X12''), fix ca acum 50 de ani.

Si noi normal ca ne luam dupa ei, adica ar trebui sa stie ceva devreme ce fac atatia bani/au atatia fani...

Trupele mai mici vad ca imbratiseaza mai usor solutii mai moderne, versatile si mai compacte precum monitorizarea in-ear (prin casti). Voi n-ati prefera sa carati o pereche de casti in locul unui fullstack?

Link to comment
Share on other sites

Trebuie notat ca recomandarile lui karpi sunt valabile daca la respectivul gig nu ai altfel de sistem de monitorizare sau daca nu e suficient de puternic.

E uimitor faptul ca in anul 2009 marii chitaristi inca se incapataneaza sa care dupa ei doua head-uri (sau mai multe, unul exclusiv ca backup) si cel putin un stack de cab-uri (cu toate ca sunetul lor de fapt vine dintr-un iso box 1X12''), fix ca acum 50 de ani.

Si noi normal ca ne luam dupa ei, adica ar trebui sa stie ceva devreme ce fac atatia bani/au atatia fani...

Trupele mai mici vad ca imbratiseaza mai usor solutii mai moderne, versatile si mai compacte precum monitorizarea in-ear (prin casti). Voi n-ati prefera sa carati o pereche de casti in locul unui fullstack?

 

Parca Killahead spunea odata ca ii tare fain si e un feeling aparte sa-ti fluture nadragii si camesa descheiata la trei nasturi cand chinui chitara in fata unui fullstack. Roac, tata!!! :)

Link to comment
Share on other sites

Parca Killahead spunea odata ca ii tare fain si e un feeling aparte sa-ti fluture nadragii si camesa descheiata la trei nasturi cand chinui chitara in fata unui fullstack. Roac, tata!!! :)

i second that :D si in plus altfel te simti cand stii ca ai un dulap in spate care grohaie :) ca asa la casti stai si in studio si acasa, care mai e spilu live :)

si ca sa nu zica lumea ca am ceva cu in-ear...mi se par o chestie foarte marfa, atunci cand vine pe langa fullstack :D

Edited by ilun
Link to comment
Share on other sites

Bai, iar ma luati cu "feeling"?! Daca vrei sa-ti fluture izmenele ia-ti un ventilator.

Am uitat ca ratiunea e rara avis in randul chitaristilor...

Bre, io nu-s chitarist, dar cred ca, daca tot ajungi sa canti pe o scena, macar sa te simti bine si sa te bucuri de maruntisuri de-astea de old school rockstars. Daca ne bagam doape in urechi si butonam leptopul/foot controlleru' in cautare de preseturi de Amplitube unde mai e farmecul? Probabil de-asta se incapataneaza chitaristii de care pomeneai tu sa aiba un zid de Marshall-uri in spate. In plus, o scena mare trebe sa o umpli cu ceva. :)

Parerea mea...

 

Later edit: Daca faci muzica fara "feeling", mai ales pe scena, degeaba o faci. Acu' nu-s nici de-ala contra progresului in ceea ce priveste sculele, dar in functie de genul abordat, progresul poate sa te ajute sau nu.

Tot parerea mea.

 

Scuze pentru devierea de la subiect. :)

Edited by Doctor X
Link to comment
Share on other sites

Ok, scuze, credeam ca ma adresez unor profesionisti, nu rockstar wannabes.

 

None offence taken, dude, desi sarcasmul tau e gratuit. Daca tineai sa ma contrazici, te intelegeam, dar asa... Nu mai bine imi explicai de ce crezi ca "e uimitor faptul ca in anul 2009 marii chitaristi inca se incapataneaza sa care dupa ei doua head-uri (sau mai multe, unul exclusiv ca backup) si cel putin un stack de cab-uri (cu toate ca sunetul lor de fapt vine dintr-un iso box 1X12''), fix ca acum 50 de ani"? In afara ratiunilor de ordin comercial, binenteles.

 

Vreau sa te intreb care este chitaristul tau preferat si ce scule foloseste live. Multam!

 

 

ti-a dat decisiva doctore :) mie unu imi place sa ma comport neprofesionist la fiecare cantare cand car ca sclavu un halfstack :)

 

Pai castiga si tu ceva banuti, bre, si pune pe altii sa-ti care halfstack-ul! :)

 

+1

+ cateva intrebari:

 

Domnu' care a deschis topicul e profesionist? Cati profesionisti exista pe forumul asta? Forumul e destinat profesionistilor? Ce inseamna profesionist? Ce foloseste un profesionist live?

 

Multam anticipat!

Edited by Doctor X
Link to comment
Share on other sites

Se pot da multe definitii dar hai s-o spunem asa: profesionist e cel care a trecut de faza experimentelor, care stie ce vrea si pentru care echipamentul e doar un mijloc pentru a ajunge acolo. Cu alte cuvinte, nu cumpara Marshall sau Mesa doar pentru ca scrie Mesa pe el sau pentru ca idolul lui din copilarie canta pe asa ceva.

Normal ca vic88 nu a ajuns la acest nivel, altfel nu punea acele intrebari. Insa parerea mea e ca incepatorul trebuie educat cu atat mai mult: el vede doar situatia pe care am descris-o mai sus, nu are de un' sa stie de ce Petrucci canta cu 5 rack-uri dar in mintea lui devine un tel ("Cand cresc mare am sa cant si eu pe Gibson, Mesa, TC Electronic, Rocktron s.a.m.d."). Si daca nu stiu de unde sa invete daca toate sfaturile le primesc de la traditionalisti blazati care la randul lor habar n-au de (sau prefera sa ignore) alternativele create de progresul tehnologic?

 

Idoli n-am dar sunt multe tonuri care imi plac, indiferent ca la baza lor stau Bogner-uri si Diezel-uri sau JSX-uri sau Ampeg VH-140 sau procesoare, atat de prin '80-'90 cat si cele de ultima ora, pedale de distorsiune rusesti s.a.m.d. Totul tine de context.

 

Deci nu e nimic gresit in a cara fullstack-uri atata timp cat poti explica logic de ce ai ales s-o faci. Daca o faci insa din inertie/spirit gregar/ignoranta atunci in ochii mei esti, pe romaneste, prost.

Link to comment
Share on other sites

In loc de amp "traditional", fie head + cab sau combo se poate opta pentru orice combinatie de:

-distorsiune de preamp din: modelare digitala, una din miile de pedale de distorsiune, "modelare analogica" gen Sansamp, preamp dedicat (pe lampi sau tranzistori);

-daca e nevoie, distorsiune de poweramp si/sau transformator din: modelare digitala, modelare analogica in limita posibilitatilor (s-au facut experimente promitatoare cu poweramp solid state prin OT) sau poweramp pe lampa de putere mica, ori in cab/iso ori in dummy load;

-iso box mic sau cabsim prin modelare digitala sau prin filtre analogice.

Si pentru monitorizare se poate folosi dupa cum am spus, "spatele" respectivei scene sau casti sau chiar ceva de genul sistemului L1 pe care l-am pomenit mai sus, in caz ca trupa tre' sa vina cu "propriul PA" la gig-uri mici si medii.

 

Deci nu e vorba doar de modelling digital, desi sunt convins ca asta-i "viitorul" si nu-s singurul. In rest... doar teoriile se pot disputa; restul se masoara. V-am propus un experiment. L-a considerat cineva?

Edited by FiveseveN
Link to comment
Share on other sites

Recunosc ca e greu de transportat un amp "traditional", dar pentru mine unul ce ai scris tu acolo este al naibii de complicat. Pentru mine 3 potentiometre si 2 canale sunt de ajuns, restul reglez din chitara.

 

Sunt de acord ca nu sunt mari diferente intre nivelul actual atins de softurile sau alte solutii modelling, mai ales pe inregistrari, insa pentru mine sa cant direct prin ampul meu traditional pe lampi este o experienta foarte placuta, in timp ce printr-un soft de modelling nu simt absolut nimic. Si nu imi tremura nadragii ca stau la bloc :), insa niciodata nu as putea sa folosesc modellingul pentru cantatul de placere. Recunosc insa ca daca as putea sa nu acord importanta placerii de a canta si sa percep sunetul ca la o piesa ascultata pe cd/mp3 si nu interpretata de mine in acel moment, as alege fara ezitare o solutie modeling.

Link to comment
Share on other sites

Trebuie notat ca recomandarile lui karpi sunt valabile daca la respectivul gig nu ai altfel de sistem de monitorizare sau daca nu e suficient de puternic.

E uimitor faptul ca in anul 2009 marii chitaristi inca se incapataneaza sa care dupa ei doua head-uri (sau mai multe, unul exclusiv ca backup) si cel putin un stack de cab-uri (cu toate ca sunetul lor de fapt vine dintr-un iso box 1X12''), fix ca acum 50 de ani.

Si noi normal ca ne luam dupa ei, adica ar trebui sa stie ceva devreme ce fac atatia bani/au atatia fani...

Trupele mai mici vad ca imbratiseaza mai usor solutii mai moderne, versatile si mai compacte precum monitorizarea in-ear (prin casti). Voi n-ati prefera sa carati o pereche de casti in locul unui fullstack?

 

 

 

Fara aprox minim 200W nu te auzi pe scena .Cu casti nu ai nici o sansa .

As prefera sa nu car nimic DAR nu suna si nu ma aud pe scena .

 

 

aici am 200W solidstate pe chitara a doua e un Laboga de 100W pe tuburi , nu auzeam nimic din chitara a doua pe scena , chitara mea o auzeam dar nu prea bine asa ca am dat volum mai mare si s-a mai murdarit un pic tonul .Pe fata se mai auzea si chitara a doua .

aici de la club pe statie Gabriel de 17W cu 2x12" , cand intra tobele se aude cum dispare chitara !

 

 

mai am pe acolo videouri cu statia de 200W solid state in concert .

 

Mai am si alte videouri de la club cu statia Gabriel nu le-am pus inca pe youtube caci incerc sa prelucrez sunetul caci sunetul de chitara este cam firav cu doar 17W pe langa tobe chiar neamplificate . Eram aproape de tobe , cateodata ma surzea toba mica si nu auzeam mai nimic din chitara .Trenuia sa ma rog de tobari sa loveasca mai fin in tobe daca vrooiam sa ma aud.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am gasit si inregistrarea facuta de un student

 

 

tras din fata scenei , aici nu se mai aude nimic din a doua chitara de pe Laboga pe tuburi .( am uitat sa-i spun sa dea volum de fortaz ca sa se auda si sa umple ,am inregistrare cu recorderul in fata statiei Laboga si suna frumos dar fara putere .Trebuia putere mnai mare dar asa te pacalesti cand reglezi la "rece" apoi porneste PA-ul .

 

De obicei la probele de sunet nu se da PA-ul la puterea cu care se canta in cincert si asta te pacaleste se schimba toate nivelurile ale instrumentelor si nu se aud.Chitaristul vocalist de la Effect a reglat bine statia dar la nivelul de la proba de sunet cea ce la moentul cand am inceput sa cantam seara era altul.

 

 

Piesa trasa pe scena , se auda cam cat suna chitara .Dar eram doar in trio , asa ca chitara se detaseaza mai bine si totusi se aude rezultatul..

Ptr auditie dati bas din EQ caci camera video a taiat bassi .

 

Axolo basul cu toba mare era infernal de tare langa/ in fata scenei.

 

 

 

Alta cantare aici la ziua lui Adi Barar cu truoa Effect unde cant pe statie Peavey de 50W amplificat prin PA de 3000W , e un pic anemic dar asa a simtit mixeristul .De sunat suna curat totul dar daca nu ai mixeristul tau care cunoaste repertoriul e greu sa te sonorizeze "perfect"cum ai dorii.

http://www.youtube.com/watch?v=E9936GoIviI

Si aici basul este redus de camera video .trebuie compebsat din EQ la auditie .

 

Mai e un video cu Mirela ..Redhause , unde cant pe Marshall dar sonorizarea n-a fost prea reusita abea se aud tobele asa ca si eu am redus volunmul la statie si s-a dus tonul .)

 

 

plus era un FRIGGGG de abea-mi miscam degetele ( hehe) Festivalul Vinului dar cum nu mai beau alcool degeaba.

 

Tot cu Effect la JazzClub cant pe o statie de 40W pe tuburi si tras si pe fata .

http://www.youtube.com/watch?v=kZSgRk0nGk8...re=channel_page

cred ca se pot trage unele concluzii cu toate ca-i greu daca nu ai fost pe scena sa auzi ce se intampla.

 

Am gasit si video cu statia Laboga de 100W pe tuburi cu o chitara foarte buna , asa a sunat .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Am citit cu interes tot ce a-ti scris, inclusiv dezbaterile pe tema de scule profesionale. Intr-adevar nu sunt un profesionist, incerc sa invat sau sa prind mai mult din citite si auzite si vorbite cu unii si cu altii. Insa tot nu sunt lamurit, pentru ca a-ti intrat in detalii prea adanci. Ca sa pot efectiv sa merg intr-un club, si sa cant cu chitara si eventual alti instrumentisti, imi este de ajuns amplificatorul meu mic de acasa (15-30w) si sonorizarea locatiei ? Ma refer la cluburi relativ mici...pentru cei din Bucuresti, ma refer la marimea cluburilor Iron City, Preoteasa, Suburbia, Fire, Motoarele etc.

 

Ce a-ti scris voi am impresia ca sunt sonorizari de arene, cantat pe stadioane ..etc :) .

Link to comment
Share on other sites

Cand mergi sa canti intr-un local de genu' , se poate folosi sonorizarea clubului dar conectata cumva la un amp de ...sa zicem, 30-50w care nu are posibilitatea de a fi conectat prin cablu la x boxe ? Am vazut situatii cand se punea un microfon in fata unui amp mic si totul era scos la mai multi wats prin boxe. E posibil ? E recomandat ?

 

In 90% din cazuri asa se preia sunetul din amp, fie ca e in studio sau live.

Deci nu e doar o "posibilitate", e pretty much standard.

 

:)

 

Si eu subscriu la aceasta solutie. Btw, unele ampuri au line-out.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:)

 

Si eu subscriu la aceasta solutie. Btw, unele ampuri au line-out.

 

La bass mai merge . caci te auzi cel mai tare , eventual nu ai definitie prea buna din cauza mixeristului ,Dar il rogi inainte de concert ca la piesele tale sa nu "vuiasca" basul ,De obicei inteleg,

 

De ziua Timisoarei a fost concert unul napolitano ...canta Balla Balla sau ce , disco ....vuia basul cu toba mare de nu se auzeau sunetele de orga.shynt din backtrack-ul pe care canta playback .

 

Dupa a urmat Prodigy ..respectiv unul cu o chitara , VUIA singur cu o chitara acustica de ziceai ca vine vaporu'

Apoi avea si piesele cantate cu BT de pe CD ...vuiet general.

 

In acest caz ( mixerist atat de talentat) poti sa bagi basu sau chitara unde vrei si cu ce vrei tot bnnu se intelege nimic.

 

Deci pe fata depinde de mixerist , pe scena nu te auzi daca nu ai boxa de bas ptr control .Indiferent de unde e puterea trebuie o boxa de bas langa tine. Ca tu folosesti ca si preamplificator statia ta mica este OK dar trebuie si control.

Link to comment
Share on other sites

Am citit cu interes tot ce a-ti scris, inclusiv dezbaterile pe tema de scule profesionale. Intr-adevar nu sunt un profesionist, incerc sa invat sau sa prind mai mult din citite si auzite si vorbite cu unii si cu altii. Insa tot nu sunt lamurit, pentru ca a-ti intrat in detalii prea adanci. Ca sa pot efectiv sa merg intr-un club, si sa cant cu chitara si eventual alti instrumentisti, imi este de ajuns amplificatorul meu mic de acasa (15-30w) si sonorizarea locatiei ? Ma refer la cluburi relativ mici...pentru cei din Bucuresti, ma refer la marimea cluburilor Iron City, Preoteasa, Suburbia, Fire, Motoarele etc.

 

Ce a-ti scris voi am impresia ca sunt sonorizari de arene, cantat pe stadioane ..etc :) .

Trebuie sa mai citesti sa te mai documentezi pana intri in tema .

 

3000W intr-un club nu-i mult .Aceste 3000 W nu suna incontinuu la maxim ( doar daca este un sonorizator prost ) ci trebuie ptr "headroom" ( rezerva de putere ) ptr a reda dinamica muzicala si de interpretare ,

 

Dinamica mnmuzicala si de interpretare ,simplu = sa ai diferenta de amplitudine /volum dintre partile "fine/ piano

"si cele "tari./forte ".

Sa se auda tare si clar cans se canta tema ,sa se distinga clar toate instrumentele si vocea si solourile apoi la accente si parti accentuate cu volum dublu sa sune dublu de tare si tot clar !

 

300w sa auzi dublu de tare ai nevoie de 3000W si reprezinta doar o diferenta de 10dB cea ce nu-i prea mult!

 

Dinamica muzicalla al unei piese bine construite si interpretate are dinamica in jur de 20dB diferenta ptr carede la "volumul de baza " la nivelul 300W am avea nevoie de aprox 10000W.

 

Torusi ca sa se rezolve si cu 3000 W in spatiu inchis ( club) se folosesc compresoare de dinamica , deci dinamica de interpretare va fi comprimata.

Ca sa fie totusi o forma artistica se folosesc metoide de orchestrare diferite ptr a crea sonoritati diferite chiar daca volumul este aproc la fel .

 

Doua trupe am vazut " live" care au cannat cu o dinamica muzicala de invidiat ..:

 

"I POOH " in sala Olimpia prin '77 si Michael Stern in The Note la Timisoara pe instalatie aprox de 3000-5000W pe care altii nu au sunat nicicum.

Trupa lui Stern suna de nu era adevarat , de la cel mai incet sunet la explozie , un concert cu adevarat profesionist.

 

Deocamdata canti pe statia ce o ai ,cred ca am scris ca daca nu sunt bani nu dai bani pe scule proaste ci cauti sa cumperi difuzoare ci SPL mare !

 

O statie cu puterea de 30W pe un difuzor slabut cu SPL de ( de ex.) 80dB se va auzi la jumatate de volum fata de aceiasi statie cu un difuzor cu SPL 90dB si de patru ori mai incet decat un difuzor cu SPL 100 dB.

 

Sau altfel :

 

O singura STATIE de30W+dif cu SPL 90dB suna la fel de tare ca si = 3 bucati destatii de cate 30W cu cate un dif. cu spl 80dB

 

 

 

PE DESENE SUNT REPREZENTATE TREI POSIBILITATI DE A PRODUCE UN SUNET APROX DE ACEIASI TARIE .

 

Cel mai rentabil ar fi ca si pret si gabarit ar fi cel cu o statie si un difuzor cu SPL mare

 

A doua varianta este scumpa si mai proasta , trei statii costa de teri ori mai mult , plus trei boxe ptr trei difuri cu SPL mic. Gabarit mare . Ar fi avantajul unui bas mai bun dat fiind suprafata mai mare de membrana.

 

O statie cu doua boxe ( de ex doua boxe de 4 x 12") cu 8 difuri cu SPL 80dB suna ca si cel cu un dif de randament mare (dar ai si bass mai bun,= suprafata 8 x mai mare ) difuri multe in doua boxe mari pe care le transporti greu ptr acel castig de 9dB nu prea merita .

 

Altfel sta treaba cu un head de 200W si 8 difuri cu SPL mare scula cu care atingi o presiune sonora serioasa pe scena.

 

Fiecare dublare a numarului de difuzoare aduce un castig de +3dB. Nu se creste peste 9 difuri caci din cauza fazelor diferite apar pirderi prea mari si se strica caracteristica de radiatie .

 

 

Taria sunetului este "aproximativ" estimat deoarece apar neadaptari si diferente de faza la diferite lungimi de unda intre difuzoare.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.