www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Chitari Cu Potential De Vintage


Guest KingLeonidas
 Share

Recommended Posts

Guest KingLeonidas

am dat de un site interesant pe care se vindeau tot felul de Gibsoane LP, Fender Strat si Tele, si o multitudine de alte modele ale unor firme consacrate.

 

intrebarea mea pt cunoscatorii care au timp sa raspunda este daca valoarea chiatarilor creste indiferent de model de-a lungul anilor(vorbind exclusiv de producatori precum gibson si fender) sau doar anumite modele au acest potential de a fi vandute peste ani buni la un pret de 10 ori mai mare.

 

so? :)

Link to comment
Share on other sites

e un topic pe aici unde unu zice cum ca lacul folosit pentru vopsit chitara conteaza f mult in cresterea calitatii sunetului in timp.. lacu de nitroceluloza cica lasa lemnu sa respire si etc pe cand lacu stil "plastic" sau mai stiu eu ce ieftineala nu lasa si astfel lemnu ramane la fel... da cu organu vizual pe aci:

 

 

http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=2...t=0&start=0

 

 

personal, eu sunt multumit vizavi de articolu ala, inseamna ca ieftineala mea de SG G400 Gothic(cu finish satin negru mat) o sa sune ca un Gibson SG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

peste vreo 10-20 de ani :)

Edited by Cursedone
Link to comment
Share on other sites

Daca iei o chitara noua [din o gama de pret decenta], tine-o 30 de ani si vezi ce e de capu ei atunci, daca isi mentine aspectul si calitatile pana atunci.

 

Nu toate isi maresc valoarea. De fapt, majoritatea pierd mult in timp [incepand cu momentul cand ai cumparat-o] si se plafoneaza dupa cativa ani.

Link to comment
Share on other sites

orochimaru, se vede ca nu vorbesti din experienta, no offence :)

 

on topic : raritatea, vechimea dar si popularitatea dau valoarea. exemplu: un jaguar din anii 60-70 e de cateva ori bine mai ieftin decat un strat din acelasi an.

un lp standard dc e aproape de 2 ori mai ieftin decat un lp standard simplu.

 

iar ca si calitati acustice, daca lemnul e bun este normal ca o chitara mai veche sa sune mai bine decat una noua. chestia e ca la firmele serioase lemnul folosit este uscat bine inainte si instrumentul va suna bine nou, dar va suna si mai bine cu trecerea timpului. nitro sau nu, ideea este ca stratul de lac folosit sa fie subtire, ceea ce se si intalneste la marile firme de la un anumit prag de pret in sus.

 

la partea de road worn din fabrica sunt de acord, este o cretinatate, mai ales in conditiile in care se cer si bani grei pe asa ceva

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

daca vorbim strict de suprapret de 10 ori mai mare, atunci da, la un moment dat intervine factorul subiectiv de la un anumit prag de pret.

dar un instrument vechi sa isi pastreze valoarea, sau chiar sa si-o si dubleze, nu mi se pare a fi exagerat, daca la baza lemnul este de calitate, lucrat calumea si in conditie buna de cantat. pana la urma tot ce conteaza este sa te simti tu bine cand canti, sa simti ca traieste chitara in palma. ea va vibra tot mai tare pe masura ce se usca lemnul, "se aseaza moleculele in ea" de la atata vibrat si se va simti tot mai bine in palma cu cat e cantata mai mult

in functie de ce alt echipament folosesti se simte mai mult sau mai putin diferenta in ton.

 

intre strat si lp auzi diferenta indiferent de numarul de efecte prin care sunt trecute, mai putin mai stiu eu ce filtre sau synth-uri. intradevar, cu cat mai multe cu atat mai putin sesizabila, dar tot este, si daca nu o auzi, e de rau :)

 

iar ca parere personala, cu cat numarul de efecte e mai mare cu atat muzica pe care o faci e mai de rahat, deci nu ai nevoie de cine stie ce instrument, ca rahat faci cu orice.

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
intre strat si lp auzi diferenta indiferent de numarul de efecte prin care sunt trecute, mai putin mai stiu eu ce filtre sau synth-uri. intradevar, cu cat mai multe cu atat mai putin sesizabila, dar tot este, si daca nu o auzi, e de rau :)

 

iar ca parere personala, cu cat numarul de efecte e mai mare cu atat muzica pe care o faci e mai de rahat, deci nu ai nevoie de cine stie ce instrument, ca rahat faci cu orice.

 

A, da ? Ce chitara a folosit Peter Green pe "Albatross" ? Ce chitara a folosit Paul Kossoff pe "Allright Now" ? Si zi fara sa te uiti pe net.

 

Si ca o curiozitate personala, de la cate efecte in sus devine "de rahat" muzica ? Mi se pare o afirmatie foarte interesanta.

Link to comment
Share on other sites

pentru tine sa merite, ca pentru tine o faci in primul rand. prefer sa am instrumente prea bune pt 38998 decat prea proaste pt mine.

asta nu inseamna ca oi avea eu urechi sau maini de aur, ci doar ca atunci cand o lalai sa imi placa, ce aud si cum ma simt

Edited by barbarossa
Link to comment
Share on other sites

Fanii care nu canta la chitara nu o vor sesiza. Si aia is cei mai multi.

 

La faza asta inseamna ca vrei doar sa faci bani, foarte multi bani, nu muzica si dupa mine devii banal

 

Chitarele vechi sunt cautate ptr felul cum au fost construite, lemnul se usca natural pe atunci dar deja intru in zona anilor 50'-60', unde nici nu se pune problema sa achizitionezi asa ceva din pricina pretului

Si pe langa asta ce au spus si ceilalti colegi, popularitate, raritate..

Ar mai fi si conceptul truss-rod-ului, folosit din pricina uscarii lemnului artificial (kiln dried), devine instabil.

Pe atunci in cativa ani in care lemnul se usca natural, acele modificari se faceau pana atunci. Mai pe scurt daca ai un neck de strat din 50' fii sigur ca va ramane drept si nu se va curba.

Desigur sunt si interesele comerciale in acest mit, dar ca orice mit are si o samanta de adevar.

Edited by Blitz423
Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Eu cred ca un Gibson Les Paul va avea INTOTDEAUNA mai mult sustain decat un Fender Stratocaster.

 

Personal prefer straturile Ibanez si Suhr cu 2 doze Humbucker. (Nu am nimik cu dozele single coil dar nu le suport pe chitarile mele.)

 

Fara suparare, dar la discutia cu sustain-ul sunteti ridicoli.

In primul rand, nu vad de ce se foloseste verbul "a credea" cand e vorba de o proprietate masurabila. Masori cu un cronometru cat sustain are un LP si dupa aia compari rezultatul cu cel obtinut la un Strat (asta daca tii asa de mult la acest "sustain").

 

Si, ca posesor atat de Strat cat si de LP, pot spune ca nu mi se pare ca Strat-ul meu ar fi deficitar la capitolul "sustain". N-am facut niciodata operatia sugerata de mine mai sus, spun doar de impresia pe care mi-o lasa.

Link to comment
Share on other sites

"Personal ma folosesc foarte mult de accest sustain pt ca folosesc sunete lungi. Uneori pe sunetele lungi fac benduri repetate si alte chestii. La chitarile cu trem folosesc tremul pe o nota lunga. Si nu se compara nimik cu sustainul natural al chitarii."

 

Asta e valabil si aici ?

 

http://forums.rgc.ro/index.php?act=attach&...st&id=49724

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Io pe cate straturi si Les Paul-uri am pus mana totdeauna am putut sa NUMAR mai multe secunde la Les Paul decat la Fender strat.

Poate ai ceva modele mai speciale de strat sau poate dai mai tare distortu pe strat. crede-ma am numarat secundele de mai multe ori la modele diferite. Personal ma folosesc foarte mult de accest sustain pt ca folosesc sunete lungi. Uneori pe sunetele lungi fac benduri repetate si alte chestii. La chitarile cu trem folosesc tremul pe o nota lunga. Si nu se compara nimik cu sustainul natural al chitarii.

 

Eu am un Stratocaster 70s reissue (headstock-ul mare mi se pare foarte sexy) din seria Classic (adica alea facute in Mexic). E o chitara buna, dar nu extraordinara (opinia mea).

Les Paul-ul meu e o copie facuta de Edwards.

Am spus astea ca sa fie clar despre ce vorbim.

 

Si eu definesc "sustain"-ul ca fiind durata de timp pana oscilatia corzilor inceteaza. N-are legatura distorsul. Pur si simplu dau in Mi-ul gros si astept pana inceteaza vibratia. Atat la Stratocaster, cat si la Les Paul, intervalul este destul de lung - suficient de lung incat sa nu simt nevoia de a-l masura.

 

Si oricum, atunci cand zdragan pe Strat nu mi-am zis niciodata "ce pacat ca n-am mai mult sustain" :)

Link to comment
Share on other sites

am dat de un site interesant pe care se vindeau tot felul de Gibsoane LP, Fender Strat si Tele, si o multitudine de alte modele ale unor firme consacrate.

 

intrebarea mea pt cunoscatorii care au timp sa raspunda este daca valoarea chiatarilor creste indiferent de model de-a lungul anilor(vorbind exclusiv de producatori precum gibson si fender) sau doar anumite modele au acest potential de a fi vandute peste ani buni la un pret de 10 ori mai mare.

 

so? :)

 

Da , se pot face icoane falsificate pe bucatile de lemn vechi ( daca-i lemn ) si daca nu-i din bucatele prea "marunte" ( ca-i la moda chitara "parchet".

 

O chitara de serie nu are nici o valoare . cum ai scos-o din magazin nu-ti mai dau mai mult de 50% din pret , simplu nu ?

 

Daca am o chitara "vestita", interesanta , unicat ...si mai stiu eu ce istorie are s-ar putea sa aiba o valoarea sentimentala /(istorica ?) peste un anumit si pana la un anumit timp..

 

Daca ai un Strat din '54 din prima serie , in stare buna functionala etc ...are o valoare istorica .

 

Altfel nu prezinta mai nimic .

 

Se fabrica mitologii tocmai ptr a face o afacere.

 

Asa ca daca ai o chitara cu o poveste interesanta ptr care te invita si la tot felu de TV Show-uri s-a putea sa-i creasca "valoarea" .

 

Sau iei a chitara buna de o firma anume si o intretii ingrijesti 50 de ani , apoi o mostenesc nepotii si daca si ei a transmit nepotilor chitara va ajunge o piesa demna de muzeu .

 

Sau pui un artist vestit sa-ti picteze ceva pe chitara , poate peste ani pictura va avea o valoare .

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest Voicu

Buna Fratilor ....Am o chitara Jolana iris 1973 , si nush ce sa fac m-am gandit sa o revopseesc dar daca o revopsesc presupun ca-i scade pretu si asa nu stiu cat costa sper sa ma ajutati cam cat costa si daca merita sa o vospsesc (merge struna chitara ) :):)

Link to comment
Share on other sites

Buna Fratilor ....Am o chitara Jolana iris 1973 , si nush ce sa fac m-am gandit sa o revopseesc dar daca o revopsesc presupun ca-i scade pretu si asa nu stiu cat costa sper sa ma ajutati cam cat costa si daca merita sa o vospsesc (merge struna chitara ) :):)

vrei sa o vinzi? ar fi pacat(daca tot merge bine) si nici nu cred ca ti-ai lua cine stie ce bani pe ea.. daca era Gibson fabricat in 3 exemplare tinut intr-un hardcase uitat in pivnita timp de 20 de ani mai ziceam :)

 

pune o poza, eventual un sample audio, poate asa cineva(nu eu) poate sa iti dea un pret aproximativ(eu sunt doar curios) :D

Edited by Cursedone
Link to comment
Share on other sites

Guest Voicu
vrei sa o vinzi? ar fi pacat(daca tot merge bine) si nici nu cred ca ti-ai lua cine stie ce bani pe ea.. daca era Gibson fabricat in 3 exemplare tinut intr-un hardcase uitat in pivnita timp de 20 de ani mai ziceam :)

 

pune o poza, eventual un sample audio, poate asa cineva(nu eu) poate sa iti dea un pret aproximativ(eu sunt doar curios) :)

 

am vaz acum 3 zile pe o adresa ca vindea unu cu 540 E   o chitara ca si amea , sunet nu am cum sa va pun  eventual un video cand cant la ea?  ...

 

 

 

 

vrei sa o vinzi? ar fi pacat(daca tot merge bine) si nici nu cred ca ti-ai lua cine stie ce bani pe ea.. daca era Gibson fabricat in 3 exemplare tinut intr-un hardcase uitat in pivnita timp de 20 de ani mai ziceam :)

 

pune o poza, eventual un sample audio, poate asa cineva(nu eu) poate sa iti dea un pret aproximativ(eu sunt doar curios) :D

scz am gresit poza  ......asta e poza 

 

si eu am o hora din 80... i. Hr. :D

 

super :D) eu inca cant la ea pe scena si merge super   dozele originale tot merge super     

post-10954-1244661989_thumb.jpg

post-10954-1244662098_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Voicu
Io zic sa te apuci de cautat fraieri. Cine stie poate ai noroc.

 

Stiu o gramada de fraieri care cred ca o chitara veche ii mai buna.

 

Daca poti da-o si cu 1 milion de euro. Ce naiba, ii veche, nu?

:):) :)))  unu a vrut sa-mi dea 15 milione pe ea eo n-am vrut:)) am zis ca o tin ca sincer pe ea am invatat sa cant  "mi draga"   si  o sa o tin inca vreo 6 ani zic eu si apoi o sa o vand 

Link to comment
Share on other sites

devii plictisitor, sincer :)

        Am observat si eu de cateva zile "fenomenul Orochimaru"  :) Cred ca are nevoie de un Distonocalm si sa mai creasca inca vreo 5 ani ca sa ii vina mintea la cap!

Link to comment
Share on other sites

Guest KingLeonidas

daca imi permiti, stimabile. cred ca confunzi putin lucrurile...

 

una e sa ai propriile idei, propriile concepte, propriul mod de gandire si e cu totul altceva sa gandesti si sa zici totul invers fata de ceilalti, sa fi un "gica contra" in alte cuvinte

Edited by KingLeonidas
Link to comment
Share on other sites

am vaz acum 3 zile pe o adresa ca vindea unu cu 540 E   o chitara ca si amea , sunet nu am cum sa va pun  eventual un video cand cant la ea?  ...

exact, baga o mostra audio sau video, sunt si eu curios cum suna o chitara asa de veche da in stare buna(din cate vad)

 

desi aproape sigur nu valoreaza 540 de euro(poate doar "pentru ca e veche si d-aia"), oricat de uscat si formidabil de "vintage" ar fi lemnul

Edited by Cursedone
Link to comment
Share on other sites

din punctul meu de vedere problema ar fi urmatoarea - ai spus o data, de doua ori de trei ori ca iti place ibanez, daca se poate cu vopseaua inca neuscata pe el. e ok, e punctul tau de vedere. ai spus ca un instrument vechi nu suna la fel de bine ca un instrument nou. din nou, punctul tau de vedere. intre timp ai postat un clip cu tine cantand, fara suparare, ca o cizma. nu e nicio problema, toti am fost/suntem, la un moment dat, cizme. :)

dar la acest nivel nu ai cum sa ai experienta si sa emiti niste puncte de vedere care sa aiba ceva la baza, un fundament. ori tu incet incet esti tot mai mare expert, si exact cum s-a spus, te-ai transformat intr-un gica-contra, nu stiu exact de ce, probabil sa fi bagat in seama. in mare parte colegii de pe forum, indiferent de nivelul si experienta lor, isi spun parerea o data, de doua ori dar nu se repeta la nesfarsit, ca un papagal.

s-a inteles, s-a notat, ibanez rules, cat mai nou. dar enough's enough. nu e necesar sa speli creierii nimanui cu chestia asta.

faza cu fender mi se pare exagerata. adica poate cineva interesat sa vanda, la nivel de comert, sa te fi bantuit cu astfel de mesaje. in rest crede-ma ca posesorii de fender, mai ales cei experimentati pe care-i invoci tu, n-au probleme cu somnul noaptea ca s-a trezit vreunul sa vorbeasca de rau firma asta.

si toate astea mai ales in conditiile in care tu nici nu ai avut o astfel de chitara.

sincer, eu nu am nimic nici cu tine nici cu altii, ca mai sunt cativa pe forumul asta care stiu una si buna, ba cu lampa, ba cu fenderu sau bc rich-u, ba cu analogu, digitalu si cu scandalul mereu. din punctul meu de vedere, ca nu vorbesc in numele nimanui altcuiva, e destul de suparator sa intri pe forum din cand in cand sa te mai relaxezi citind lucruri interesante, utile si la subiect si sa dai numai peste topicuri si post-uri din astea de gradinita.

rgc era MULT mai interesant si mai fun la inceput. atunci nimeni nu se dadea mare expert si putea sa inveti cate ceva din discutiile ce se purtau. acum pe forum sunt numai copii cu topicuri si reply-uri puerile. pacat

Link to comment
Share on other sites

Guest Legion
Am primit niste avertismente de la alti forumisti ca "daca nu vrei sa patesti ca amicul lycagon nu mai scrie ca Fender e placebo".

 

Ala eram eu. Si n-a fost avertisment (cine-s eu sa avertizez pe altii ? :) ), era un sfat. Ideea mea era ca daca vrei sa fii considerat un partener serios de discutie ar fi bine sa te abtii de la generalizari abuzive.

 

Din intamplare, am un Fender Stratocaster de care sunt foarte multumit, si imi este fix indiferenta opinia ta. Iti dadeam un sfat, daca vrei sa te consideri persecutat si/sau haituit - problema ta.

Link to comment
Share on other sites

corect, conteaza mai mult cine e in spatele chitarii, dar sa nu ne pacalim, conteaza mult si chitara.

la faza aia cu crapatura ai si nu ai dreptate. o chitara veche poate sa aiba multe probleme, iar procesul de restaurare sau readucere in conditie de aputea fi cantata poate fi costisitor. dar tocmai pt ca lemnul e uscat si s-a asezat riscul de a aparea crapaturi, care sa nu aiba la origine o lovitura serioasa, scade. sansele sunt mai mari la o chitara noua, la care inca lemnul e "verde". dar din nou, daca e vorba de o firma serioasa, sansa e mai mica decat la o chitara no-name, pt ca stiu sa trateze lemnul in asa fel incat sa se evite, pe cat posibil, o astfel de situatie. un alt argument in favoarea unei chitari mai vechi, din punctul meu de vedere, este ca "pe vremuri" se folosea lemn calumea, consacrat ca sa zic asa. pentru ca lemnul devine tot mai rar si mai scump, existand poate chiar posibilitatea ca intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat sa se renunte la acest material pentru fabricarea chitarilor, ultimii ani adus alternative ieftine si indoielnice, ca nato, agathis si mai stiu eu ce placaje si rumegusuri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.