Guest dead_man_walking Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Stiu ca e vorba de craftmanship...materiale...dar poate sunt lucruri care imi scapa... vreau sa stiu care sunt lucrurile care influenteaza sunetul avand in vedere ca difuzoarele sunt aceleasi...si diferenta de pret este destul de semnificativa... dau un exemplu: http://www.thomann.de/de/harley_benton_g212_vintage.htm 198 euro http://www.thomann.de/de/engl_e212vh_gitarrenbox.htm 599 euro cu ce e mai bun ala mai scump? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaitarta Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 (edited) Stiu ca e vorba de craftmanship...materiale...dar poate sunt lucruri care imi scapa...vreau sa stiu care sunt lucrurile care influenteaza sunetul avand in vedere ca difuzoarele sunt aceleasi...si diferenta de pret este destul de semnificativa... dau un exemplu: http://www.thomann.de/de/harley_benton_g212_vintage.htm 198 euro http://www.thomann.de/de/engl_e212vh_gitarrenbox.htm 599 euro cu ce e mai bun ala mai scump? Ca sa-ti dai seama trebuie sa le prinzi undeva intrun magazin si sa le incerci cu ampul si chitara ta. Eu am facut greseala sa-mi comand o boxa 2x12 care de altfel e ok, doar ca nu mi se pare ca se potriveste prea bine cu ampul meu. Ieri am probat un engl 4x12 si mi se pare ca in afara probabil de ampuri hi gain cu tonuri de metale nu ai ce sa faci cu el. Pe setari clean/overdrive suna nashpa cu crengi si spume. Basi garla, medii mai deloc....dar depinde foarte mult ce scule mai ai si ce ton vrei. P.s. Avand in vedere diferenta de pret, trebuie sa fie ceva la mijloc mai ales ca au aceleasi difuzoare... L.E. 4x12-le ala avea totusi alte difuri...ceva celestion G12 V70 sau cam asa ceva...n-am mai auzit de ele Apropo de intrebarea initiala...pai pana la urma din ce este compusa boxa? materiale+manopera(craftsmanship) si difuzoare. Diferenta de pret se poate justifica lejer prin folosirea unui placaj de calitate mai buna (cel putin din poze pare bine mai gros, deci mai mult), prin procedee diferite de imbinare a peretilor (de exemplu este mai scump sa imbini prin lipire finger joint decat sa bati 2 cuie pe fiecare muchie- nu stiu daca e cazul aici, dar e o posibila explicatie) si diferente de calitate(si implicit de pret) la alte componente: cabluri, mufe, coltare, tolex, manere, grila, picioare/rotile (care btw sigur e mai scumpa la engl fiind metalica). Un pic de-aici, un pic de acolo si se face diferenta. Ca sound sigur este o diferenta data de detaliile de constructie (cel putin cele care se vad cu ochiul liber) 1. Boxa Engl este mai scunda si mai adanca, iar cealalta mai inalta si cu adancime mai mica. 2. Boxa Engl pare a avea pereti mai grosi si pe cale de consecinta are sanse sa fie mai rigida. Chiar daca ar fi singurele diferente constructive, poti sa fii sigur ca nu suna la fel. Garantat. Edited June 2, 2009 by mihaitarta Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaitarta Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 (edited) Nu prea poti generaliza, nici macar cind e vorba de produse ale aceleiasi firme. Sint mai multe feluri de cabinete4x12 atit de la ENGL, cit si de la Marshall sau Mesa. Warren Haynes cinta cu caburi ENGL de ceva vreme si nu suna a metal. Am inteles de la userul moises ca in Oradea s-a deschis un magazinas ceva mai bine dotat, unde probabil poti merge sa probezi. Chiar daca gasesti doua cabinete intre care e o diferenta mare de pret, si care suna relativ la fel, poti observa calitati diferite ale materialelor folosite. Si atunci optezi pentru unul sau altul in functie de cit de tare urmeaza sa-l freci incolo si-ncoace. Corect...am vazut pe site ca au si versiuni cu greenback si probabil alta constructie, care poate suna mai "vintage", dar ala pe care l-am incercat era clar cabinet exclusiv de metale, si pentru gusturile mele suna ca porcu'...groh-groh . Adica mi se pare imbecil oarecum sa nu ai medii la chitara... chitara=in primul rand medii ...sa inventezi chitara fara medii ii ca si cum ai inventa palinca fara alcool Si chiar daca as vrea ton mid-scooped prefer sa mi-l fac eu din pot-ul ala sub care scrie "mid" si nu cu "ajutorul" unui cabinet care nu stie altceva. Edited June 2, 2009 by mihaitarta Link to comment Share on other sites More sharing options...
vektor Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Nu uitati forma, dimensiunile si spatele, fac diferente enorme in ton. Link to comment Share on other sites More sharing options...
teckus Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 Facand abstractie de difuzoare, se observa materialele si modul de constructie, oricum diferenta de pret ii imensa. Prima ii facuta din rumegus presat, care in rom ii cam 50-70ron/placa(nici macar MDF), a doua din birch playwood 18mm(placaj stratificat de mesteacan, care in rom ii aprox 250ron/placa), prima lipita, a doua lipita si prinsa in suruburi(????) plus intarituri. Prima 279Euro, a doua 860Euro. Una-i sa fie facuta in UK cu anumite costuri si alta-i sa fie facuta in China pe un pumn de orez. Mai sus am pus doua branduri recunoscute(resp. Marshall si Orange). Luand exemplul din primul post(intre HB si ENGL) ii vorba de nume, platesti numele de-ti sar capacele(ca si la ibanez ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
vidaest Posted June 2, 2009 Share Posted June 2, 2009 (edited) Mai in gluma mai in serios, referindu-ma numai la ce scrie pe Thomann, diferenta e de vreo 7 kg. Edited June 2, 2009 by vidaest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dead_man_walking Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ok dar harley benton'ul e "Manufactured from 16mm plywood" nu e asa rau nu? care sunt partile rele la cabinetul asta? sau e doar diferenta subiectiva de ton? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaitarta Posted June 10, 2009 Share Posted June 10, 2009 ok dar harley benton'ul e "Manufactured from 16mm plywood" nu e asa rau nu? care sunt partile rele la cabinetul asta? sau e doar diferenta subiectiva de ton? trebuie sa le incerci sau cel putin sa vorbesti cu cineva care le-a incercat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest dead_man_walking Posted June 21, 2009 Share Posted June 21, 2009 si imi spuneti si mie care e treaba cu cabinete mono si stereo...ca am amp care scoate si stereo si daca tot am de unde alege sa stiu cat de mult ma ajuta chestia asta... mersi Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 22, 2009 Share Posted June 22, 2009 In afara de TAM TAM si Reclama unui "brand" la moda cred ca ar putea fi si diferenta intre SPL -ul difurilor. Difurile au +/- 10% diferente la toti parametri , lucru recunoscut de unele firme serioase . Din aceasta cauza daca o firma da o garantie mare ptr fiabilitatea boxei inseamna ca platesti mai mult . Aceste scule scumpe dar si cele mai iesftine au garantie pe timp indelungat si poti sa le duci inapoi si cu o zi inainte de expirarea termenului si se schimba daca te duci si reclami defectiunea. Teoretic daca intr-o boxa se distruge unul din difuri automat este de vina firma .Inseamna ca nu au fost "aliniati" parametri difurilor .Deci nu este decalitate si de incredere , acest lucru nu le convine si mai bine schiomba fara discutii. Cum s-a mai discutat "brand" -ul recunoscut inseamna si o garantie ptr calitatea produsului. Daca risti si cumperi ceva ieftin poti sa ai noroc sa dai de o scula perfecta dar poti sa ai si ghinionul sa dai de o rabla , normal si la aceste firme este garantie asa ca doar deranjul cau returnare , mail-uri etc ar fi mai mare ,plus nu ai scula cand ai nevoie., sau nu ai curaj sa canti pe scula de frica ca te lasa chiar cand este mai important ...etc Cu incercatul la magazin nu faci nimic , nu sunt conditii de explaotare "reale", doar daca ai multa experienta s-ar putea sa-ti dai seama ce si cum. Cea mai mica diferenta sesizabila in SPL ar fi 3dB , cea ce este grav ...+3dB inseamna putere dubla , [ - 3dB] inseamna jumatate fata de o anumita putere de referinta . Asa ca se vede ca nu se poate sesiza "puterea " dupa o audiotie intr-un loc neadecvat si fara a avea termeni de comparatie. Despre sunet.La fel nu poti sa-ti dai seama cum va suna pe scena . Din aceasta cauza toata lumea cumpara ce vede la vedete pe scena , e o afacere buna .Dar nu se stie exact ce au vedetele in "cutii". Sunt multi parametri care sunt importanti nu numai SPL-ul mare al difurilor .Ptr noi amatorii este OK un SPL cat mai mare , dar ptr un ton bun nu este OK acest SPL mare ....si asa mai departe.... In plus chitaristul trebuie sa aiba multa experienta ca sa produca /aleaga tonul potrivit pe scena ca acesta sa ramana OK in orice conditii si sa sune bine in PA. Am mai pus linkul de la un concert in forumul "Cafenea " pe "RGC Timisoara" aici pe rgc.ro la auditia videoului ar trebuii setat EQ-ul din PC sau statia pe care asculti cu basul la+6dB ca sa se comopenseze limitarea introdusa de camera de filmat. Pe scena am o boxa cu 4 x 10" de bas si una cu 4 x 12" de chitara ( cea de bas are litraj aproape dublu) Difuri 12" SAL cele mai ieftine difuri de "chitara" , iar cele de 10" din boxa originala nu sunt mult mai sensibile. Cu o statie de Acoustic 220 W pe tranzistoare si un efect dsp. Korg Pandora + o chitara ieftina Keiper cu doze noname suna perfect cam orice sound dorit . Toata chestiunea este sa ai putere destula pe scena sa te aauzi . Cu 8 difurzoarae am +9dB castig fata de un difuzor daca ar fi la aceiasi putere electrica si acelasi SPL si +6dB fata de o boxa cu doua difuri ( presupunand aceiasi putere electrica si SPL-ul difului ).Avand rezerva mare in sarcina nu se ineaca la bas exagerat iar compresia de putere este de patru ori mai mica decat la o boxa 2 x 12" !! aprox -0,7dB fata de -3dB presupunand ca statia este la puterea maxima . In plus in momentul cand nu te auzi si dai mai tare s-a dus orice sound "prestabilit" , toata instalatia trece in alta "plaje" de functionare , de obicei greu controlabila mai ales daca nici nu auzi bine scula pe scena. Problema ar fi transportul , la marile vedete nu este interesant acest aspect si au montat in spatele lor doua trei "double-stack"-uri chiar mai multe astfel au control mare asupra dinamici de interpretare plus inca un aspect important ar fi ca nu sunt la limita de "feedback acustic" deci nu trebuie sa tina mana pe corzi ca sa nu "fluiere " incontinuu chitara .Acest lucru le asigura si un ton mai " tight" cu o definitie mai mare . In concertul din video daca ma apropiam cu un metru mai aproape de cele doua boxe incepea sa "vuieasca" instalatia si pierdeam din definitie.In consecinta nu mi-ar fi stricat doua instalatii ( 440W si 16 difuzoare).DAR ....... Luand in calcul toate problemele amintite plus multe altele discutate anterior pe rgc.ro ajung sa spun ca nu prea stiu de ce este asa o diferenta intre pretul celor doua boxe care sunt echipate cu aceleasi tip de difuzoare .Sa fie numai "brand"-ul? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now