karpi Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 (edited) @Karpi:"Asa ceva nu exista si cele mai proaste chei tin acordajul ." Iar tin sa te contrazic ...eu am un Stagg care nu sta acordat neam,mai mult de 15min (cheitele sunt vina ) De la incepatori foarte tineri nu ma astept la prea multe dar de la un avansat am niste asteptari . "Melcul" poate sa invarta roata dintata ,DAR roata dintata nu poate misca melcul .Daca pui o cheie mare solida de instalator eventual poti sa rupi dinti de la roata dintata sau sa smulgi pana la urma cheia de pe chitara,Dar o coarda nu poate sa influenteze cu nimic pozitia melcului. Pasul este de asa natura incat roata dintata vine aproape perpendicular pe muchia- peretele de ghidaj al melcului.Suoprafata de contact ( cu galben in desen) este foarte mica , aici se si toceste roata dintata din cupru cand se tot freaca de melcul din otel.Se vede ca dintele vine aproape perpendicular intr un "punct" pe peretele melcului nu are cum sa-l miste. In cazul unui pas foarte "lung" s-ar putea cu forta relativ mare sa misti "melcul" , ce am vazut angrenaje care miscau in "melc " erau doar ptr o miscare de 90 grade in locuri unde nu era vorba de forta si nu era vorba de o roata dintata ci doar u piesa culisanta . Angrenajul roata dintata -melc se foloseste la masini unde este vorba de forta considerabila si nu pune probeleme de ex strung papusa-mobila este angrenata de un "melc" lung.sau la menghina de fapt la orice surub+piulita este aprox la fel.Coarda tensionata tine loc de "saiba grover " din otel care previne slabirea la vobratii sau dilatari de la temperatura la suruburile mecanice.Coarda tine angrenajul sub tensiune asa ca acesta nu poate slabi in nici un fel. daca ti-se dezacordeaza chitara este de la totul si totul alta cauza . Lemn sensibil la schimbarile de temperatura de ex. mai ales gatul .Se poate sa nu fie reglat corespunzator bara de otel din gat si lemnul lucreaza la schimbari de temperatura. Vezi unde poui chitara peste noapte, sa nu fie la perete catre exterior sau langa radiator ( calorifer) , candd treci dintr-o camera in alta de obicei trebuie o ora pana lemnul se acomodeaza cu noua temperatura si in acest caz o toyt acordezi pana i-ti vine s-o arunci pe fereastra .La cantari trebuie sa pui chitara pe scena mult inainte de cantat ca sa preia temperatura, oricum daca se aprind reflectoare de putere mare iar ai probleme. Problema vine de la gatul din lemn de slaba calitate. Cu copia de GLP .Reghin nu am avut probleme mai niciodata si am cantat la sute si sute de nunti , afara in frig , inuntru in caldura , in cort vara de credeam ca-i sauna etc ..niciodata nu am avut probleme de dezacordare !!!! Probleme din acestea am cu chitarele acestea noi , ieftine facute nu se stie unde in China si nu se stie din ce lemn . Problema am rezolvat-o prin tensionarea in plus a barei de otel sacrificand reglajul ideal ( concav) al gatului asa ca in unele locuri coarda este cam aproape.Plus nu mai strang menghina caci nu se poate compensa dezacordarea de la temperatura pe scena numai din "fine tuning" asa ca folosesc cheile si ma acordez in timpul cantatului.Dupa bombdive trag de maneta vibratorului in spate si am rezolvat si agatarea corzilor ...asta esyte chitara ieftina material prost.dar daca te pricepi un pic te descurci. Edited May 22, 2009 by karpi
Fictum Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 (edited) Mai sunt exceptii care confirma regula,ca nu vrei sa le accepti,asta e partea a doua.Nu zic ca nu ai dreptate in ceea ce ai povestit mai sus,ei perfecta dreptate. Nu am zis ca poate sa invarta,am zis doar ca mai sunt si cheite prost facute,dar asta nu inseamana ca cheitele sunt bune...proiectarea e gresita(cred ca dimensiunile pieselor nu sunt corecte) si scapa..nu e nimic anormal in asta.(sunt eu putin ghinionist )De ce iti este asa de imposibil sa accepti? E o chitara de 600lei te poti astepta la orice.(oricum cheitele alea o sa zboare de pe chitara,dar asa ca idee) O tensiune in coarda poate ajunge si la 5Kg(mi subtire) si undeva pe la 7-8kg chiar mai mult(mi gros)cheitele daca sunt proiectate prost pot avea scapari...nu am zis ca toate corzile se dezacordeaza(scuze ca nu am specificat) Am o chitara cu chei Grover si nu tin cont de nici un sfat dat de tine...are 4luni de cand nu am schimbat corzile si e acordata perfect(nenorocesc floyd-ul,fara mila,recunosc are menghina stransa). Karpi,omul cat traieste invata,poti sa fii Vai,dar daca nu te-ai intalnit cu o problema nu ai de unde sa stii care e rezolvarea...(imi pare rau daca te-am dezamagit )eu totusi cred ca cheitele(unele)mai au si defecte de proiectare/fabricare Edited May 22, 2009 by Fictum
George M. Posted May 22, 2009 Posted May 22, 2009 uimitor ca toata lumea da vina pe lemn cand vine vorba de fluctuatii de temperatura pt ca li s-a dezacordat chitara. FALS!!! din cate stiu lemnul devine elastic la temperatura si umezeala mare, adica la abur acum sa vin si cu explicatia: cand e frig afara chitara e supra acordata. corect? da! de ce? NU PT CA LEMNUL "LUCREAZA" ci pt ca la temperaturi mici corzile se contracta fiind din otel si astfel creste tensiunea lor. prin absurd sa zicem ca s-ar contracta lemnul, daca s-ar intampla asta ar rezulta o chitara sub-acordata pt ca dimensiunile lemnului ar scadea astfel si corzile s-ar detensiona (presupunand ca corzile nu se contracta) la fel si la caldura, cand cantam pe canicula, corzile se lasa. de ce? pt ca intervine dilatatia termica, astfel tensiunea corzilor scade. iarasi presupunand ca lemnul "lucreaza", daca s-ar dilata lemnul la caldura ar rezulta dimensiuni mai mari ale chitarei si tensiunea in corzi ar creste (presupunand ca acestea nu se dilata) rezultand o chitara supra acordata. deci e tocmai pe dos, nu lemnul e de vina, ci otelul din care sunt facute corzile, el la frig se contracta si rezulta supra acordaj, si tot el la caldura se dilata si rezulta sub-acordaj. ganditi-va putin la ceea ce am zis si daca e cazul contrazice-ti-ma pt Fictum: pt ca sa scape cheia si sa se dezacordeze o greseala de proiectare ar insemna...nu stiu, ar insemna ca roata dintata sa patrunda foarte putin in flancurile melcului (adica mai putin de jumate de milimetru si din cauza uzarii sa nu mai prinda deloc) ceea ce nu exista, nimeni nu poate sa proiecteze atat de prost. si solicitarile mecanice nu sunt atat de mari incat sa zici ca ti s-au uzat cheile in 10 ani, plus ca nu invarti in continuu la ele; mai plauzibil e sa zici ca a scapat coarda pe cheie pt ca n-a fost ptinsa corect decat sa spun a scapat cheia; apoi, referindu-ne la dimensiunile unei chei de chitara, daca roata dintata patrunde in melc 1-1.5 mm e perfect. asa cum zicea si karpi melcul este singurul element conducator al acestui tip de angrenaj, in practica roata nu poate invarti melcul, desigur, este un reductor foarte eficace dar care merge intr-un singur sens. acuma sa nu presupunem ca daca avem un melc "mai lung" si dintii rotii mai inclinati plus o lubrefiere bogata roata va invarti melcul, pt ca din proiectare scopul acestui angrenaj este ca melcul sa conduca si roata sa fie condusa. buna dimineata!
Fictum Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Legat de cheite:e o posibilitate, si ceea ce ai afirmat tu,sincer nu am stat sa studiez problema(nu m-a interesat,nu am avut treaba cu asa ceva pana acum). Legat de corzi ai perfecta dreptate acesta e adevaratul fenomen care se intampla si nu lemnul.(am intalnit problema in salile mai putin ventilate sau incalzite) Nu am desfacut cheitele,dar cred ca e o uzura totusi pentru ca chiar scapa(ori un dinte rupt,nu stiu,nu imi complic existenta cu asa ceva )
ronniefrown Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Legat de cheite:e o posibilitate, si ceea ce ai afirmat tu,sincer nu am stat sa studiez problema(nu m-a interesat,nu am avut treaba cu asa ceva pana acum).Legat de corzi ai perfecta dreptate acesta e adevaratul fenomen care se intampla si nu lemnul.(am intalnit problema in salile mai putin ventilate sau incalzite) Nu am desfacut cheitele,dar cred ca e o uzura totusi pentru ca chiar scapa(ori un dinte rupt,nu stiu,nu imi complic existenta cu asa ceva ) Imi place ca incerci sa convingi la inceput ca cheile ar fi problema, iar la sfarsit "crezi" ca e o uzura si de fapt nu iti complici existenta cu asa ceva
Fictum Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 (edited) pai cheile sunt problema Ca nu stau sa depistez ce au, asta e partea a doua. E 60euro un set de chei Grover...de ce as sta sa descopar misterul? Sunt salariat si imi permit nu astept bani de la mama,plus ca arata si mai bine si oricum aveam in cap sa le schimb dinaite de a cumpara chitara. Edited May 23, 2009 by Fictum
ronniefrown Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 Eu ziceam ca poate ai vrea sa stii sigur ca sunt cheile ca sa nu dai banii degeaba. Daca aveai in cap sa le schimbi oricum si ti se pare ca arata mai bine, asta e altceva. Salariat sunt si eu, doar ca imi place sa stiu in general pe ce dau banii
Fictum Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 (edited) Eu chiar stiu pe ce dau banii Chitara asta a fost luata...sa zic ca mi-a placut forma(nici nu a fost probata )La banii platiti cred ca ma si fugarea baiatul, daca ii spuneam ca vreau sa o probez A fost un moft/curiozitate starnita de cei care sustin chitarile ieftine,dar uite ca aici la acest topic s-a potrivit intamplarea,nu merg cheitele...sa mint ca merg? Ca si o paranteza sa vezi ca si mie imi place sa stiu pe ce dau banii... i-am pus pe cei de la Marshall(reprezentanta Istanbul) sa desfaca AVT-ul made in England nu Indonezia, sa vad eu ca are dif celestion Suntem deja off-topic de mult timp... legat de seria MG de la Marshall...nu merita...integrate, difuzor de serie(fantoma) mai bine mergi pe seria AVT finale pe lampa,difuzor celestion Edited May 23, 2009 by Fictum
mad_max924 Posted May 23, 2009 Posted May 23, 2009 la hora asta oricum e bine sa nu te folosesti de floyd,oricum el doar coboara,nu are scobitura care sa i permita sa ridice corzile,dar e bine ca are acord fin
beginner2009 Posted June 22, 2009 Posted June 22, 2009 dozele de la chitarele iris de la hora, inclusiv cele de la iris lux sunt facute in korea, de acolo provin si dozele de la majoritatea firmelor mari, inclusiv cheitele de acordare de acolo provin la cel putin 80 % din instrumente, stia ceva dna de la rapsodia insa poate nu stia prea multe ori nu are voie sa spuna firma. eu am vazut catalog de la o firma din korea si tare mai seamana piesele din catalogul respectiv cu cele de pe iris ....
vaxe Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 "Squier mai uitati-le .Eu nu am vazut nici un Squier mai bun decat Hora Iris Comparand in general caci sunt chitare de tipuri si conceptie diferita" Care-i treaba cu squierele? Pana la urma care-i buba cu ele? Dezvolta un pic te rog ....
DraculVaDomni Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 "Squier mai uitati-le .Eu nu am vazut nici un Squier mai bun decat Hora Iris Comparand in general caci sunt chitare de tipuri si conceptie diferita" Care-i treaba cu squierele? Pana la urma care-i buba cu ele? Dezvolta un pic te rog .... Vezi ca topicul era mort de cateva luni...
vaxe Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 Vezi ca topicul era mort de cateva luni... ???????
DraculVaDomni Posted September 24, 2009 Posted September 24, 2009 ??????? ?????????????????????????????????
karpi Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 (edited) "Squier mai uitati-le .Eu nu am vazut nici un Squier mai bun decat Hora Iris Comparand in general caci sunt chitare de tipuri si conceptie diferita" Care-i treaba cu squierele? Pana la urma care-i buba cu ele? Dezvolta un pic te rog .... Unele sunt Ok la pretul dat ,dar cele mai multe au probleme cu gatul din cauza lemnului .Am mai tot scris si mai repet ca nu stiu sa dau link -ul unde a fost discutat( din cauza ca nu prea tinem 'OnTopic" pe rtgc.ro plus se descghid topicuri pe aceiasi tema de nu mai stii ce unde s-a scris. Lemnul din care este facut gatul ! cea mai mare problema in general la toate chitarele. artar =maple...........DAR !!! in engleza ....white maple=paltin !!! Acum n-ar fi rau nici paltin DARE nu mai rezista ca sa faci un gat V shape de Strat .! Gaturila la chitarele mai iftine sunt U shape ( mult mai pline , mai mult material deic cu o sectiune mai mere , popular zis mai groase .Acum cu moda shred-ului toti vor gat de shredding , dar din paltin nu prea tine acordajul in conditiile amintite in oposturii anterioare . Pe de alta parte in afara de sectiunea gatului mai est eproblema si pozitia /sensul fibrelor in lemn deci din ce part e a busteanului a fost debitat gatul. Ideal atr fi ca fibrele respectiv planul "cercurilor de crestere anuala " sa vina perpendicular pe fretboard. si o posibila folosire al materialului prin lipire si aducrea planului fibrelor perpendicular pe frettboard. Dar acest lucru poate sa apara la orice chitara si trebuie sa fii atent la cumparare . Ca sa se reduca cheltuielile si sa foloseasca fiecare bucatica de lemn se fac aceste gaturi necorespunzatoare 100% Prin lipire longitudinala aranjand fibrele bine poti sa ai un gat foarte rexistent la deformari si solicitari dar este , timp , masina , om , adeziv ..inca o faza d elucru ce ridica pretul de fabricatie asa ca se renunta si se trece peste.... Edited September 25, 2009 by karpi
beginner2009 Posted September 25, 2009 Posted September 25, 2009 "Squier mai uitati-le .Eu nu am vazut nici un Squier mai bun decat Hora Iris Comparand in general caci sunt chitare de tipuri si conceptie diferita" Care-i treaba cu squierele? Pana la urma care-i buba cu ele? Dezvolta un pic te rog .... Unele sunt Ok la pretul dat ,dar cele mai multe au probleme cu gatul din cauza lemnului .Am mai tot scris si mai repet ca nu stiu sa dau link -ul unde a fost discutat( din cauza ca nu prea tinem 'OnTopic" pe rtgc.ro plus se descghid topicuri pe aceiasi tema de nu mai stii ce unde s-a scris. Lemnul din care este facut gatul ! cea mai mare problema in general la toate chitarele. artar =maple...........DAR !!! in engleza ....white maple=paltin !!! Acum n-ar fi rau nici paltin DARE nu mai rezista ca sa faci un gat V shape de Strat .! Gaturila la chitarele mai iftine sunt U shape ( mult mai pline , mai mult material deic cu o sectiune mai mere , popular zis mai groase .Acum cu moda shred-ului toti vor gat de shredding , dar din paltin nu prea tine acordajul in conditiile amintite in oposturii anterioare . Pe de alta parte in afara de sectiunea gatului mai est eproblema si pozitia /sensul fibrelor in lemn deci din ce part e a busteanului a fost debitat gatul. Ideal atr fi ca fibrele respectiv planul "cercurilor de crestere anuala " sa vina perpendicular pe fretboard. si o posibila folosire al materialului prin lipire si aducrea planului fibrelor perpendicular pe frettboard. Dar acest lucru poate sa apara la orice chitara si trebuie sa fii atent la cumparare . Ca sa se reduca cheltuielile si sa foloseasca fiecare bucatica de lemn se fac aceste gaturi necorespunzatoare 100% Prin lipire longitudinala aranjand fibrele bine poti sa ai un gat foarte rexistent la deformari si solicitari dar este , timp , masina , om , adeziv ..inca o faza d elucru ce ridica pretul de fabricatie asa ca se renunta si se trece peste.... este adevarat ce spui despre aranjarea fibrelor, conteaza acest lucru la stabilitatea gatului, insa dintr-un bustean initial nu iti dau seara disounerea fubrelor, se gasesc din ce in ce mai greu busteni de paltin cu fibre uniforme , cand ai un plan si de care trebuie sa te tii , mai ales ca sunt contracte cu termene clare si sume mari .... si la "case" ,mai mari sa intampla sa apara probleme la gaturi, inclusiv la electrice si clasice. Am vazut si la Aria, Hohner, etc chitare cu gatul ridicat din fel de fel de motive, inclusiv fibra lemnului.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now