www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Salut!

As vrea sa inlocuiesc dozele standard de pe un Epiphone Les Paul Custom cu doze Gibson.

Nu stiu ce sa aleg

- pt bridge: 490T, 498T, 500T?

- pt gat 490R sau P90? (sunt foarte inclinat spre P90 - pt chestii mai blues, dar nu imi dau seama de o chestie. Are output mic? S-ar potrivi cu un humbucker in pozitia de bridge? Are sustain mic?)

 

Rog pe cine a avut placerea sa cante pe unul sau mai multe tipuri din aceste doze sa imi descrie putin sunetul lor (eventual cine cunoaste mai multe, sa imi povesteasca si despre diferentele intre ele)

 

Cu multumiri,

Matei

Posted

Mie nu mi-e frica de humbuckere. :) Am experimentat mai multe tipuri pana acum. Setul 490R si 498T nu mi-a placut. Chitara imi suna destul de infundat, gros, sustainul nu era redat cum trebuie. Am incercat pe urma Burstbuckere Pro. Acestea sunau mai deschis, mai clar, sustainul era redat mai bine, sunetul per ansamblu a devenit mai "mieros". Intre timp insa, am vandut chitara cu pricina (un Gibson Les Paul Studio) si mi-am luat un Epiphone Custom cum ai si tu (ai putea zice ca e un downgrade :) ). Vreau sa zic ca sunt mai multumit de cum suna Epi cu dozele lui standard :D , care, apropo, sunt copii de 490R 498T din cate am inteles! :D NU am de gand sa le schimb, daca as face-o insa, mi-as lua Gibson Classic '57 si '57 plus. Am cantat la cineva pe un Epiphone cu dozele astea, si am ramas impresionat. Spre deosebire de primele doua seturi, Clasicele sunau "cel mai" clean, iar pe distorsiune erau smooth!

Hope it helped! Good luck! :)

Posted

Setul 490R - 498T suna modern, daca asta cauti cred ca sunt cele mai versatile doze. Daca vrei un ton mai vintage dar fara brum incearca Burstbucker Pro, mie personal nu prea imi plac. Tonul cel mai vintage il poti obtine din combinatia Burstbucker 1 si 2, sau ceva mai hot 2 si 3. Mie personal cel mai mult imi plac Classic 57 si Classic 57 Plus, mi se pare cel mai bun compromis intre vintage si modern, ai si ton bun de clean si in fortaj suna bine, nu sunt neaparat reusite pentru drujbarii. La drujbarie cea mai buna alegere este 496R - 500T, din pacate pe orice altceva decat distors nu prea suna.

Posted
Vreau sa zic ca sunt mai multumit de cum suna Epi cu dozele lui standard :) , care, apropo, sunt copii de 490R 498T din cate am inteles! :) NU am de gand sa le schimb, daca as face-o insa, mi-as lua Gibson Classic '57 si '57 plus.

 

Salut interesant ce zici tu de dozele originale Epi. Sunt doze bune, dar nu sunt multumit de ele, ca nu au atac. Mereu am senzatia ca am potentiometrul de ton dat usor in jos pe la 8 asa ... Am pus o doza dimarzio temporar in bridge si imi place mult mai mult cum suna ...

 

Mersi tuturor pentru raspunsuri, continuati va rog. Chiar ma ajuta tot ce mi-ati spus voi.

 

Pt Red: Mersi de oferta si pentru descrierea dozei tale vs Gibson! Eu totusi caut o doza de neck (nu stiu daca P90-urile sunt facute separat pt neck si pt bridge ... ).

Guest Legion
Posted
Salut!

As vrea sa inlocuiesc dozele standard de pe un Epiphone Les Paul Custom cu doze Gibson.

Nu stiu ce sa aleg

- pt bridge: 490T, 498T, 500T?

- pt gat 490R sau P90? (sunt foarte inclinat spre P90 - pt chestii mai blues, dar nu imi dau seama de o chestie. Are output mic? S-ar potrivi cu un humbucker in pozitia de bridge? Are sustain mic?)

 

Rog pe cine a avut placerea sa cante pe unul sau mai multe tipuri din aceste doze sa imi descrie putin sunetul lor (eventual cine cunoaste mai multe, sa imi povesteasca si despre diferentele intre ele)

 

Cu multumiri,

Matei

 

In primul rand, pt a pune un P90 adevarat intr-o chitara cu slot de humbucker trebuie sa dai gauri in chitara. Pt ca au dimensiuni diferite. Chiar esti sigur ca vrei sa faci asta ?

 

Daca chiar vrei P90 fara a da gauri in chitara, variantele cele mai accesibile sunt Seymour Duncan Phat Cat sau Gibson P-100. Sunt si alti producatori, evident, astea sunt doar cele mai cunoscute modele.

 

Cat despre P90-uri (si aici vorbesc din experienta personala), am numai cuvinte de lauda in ceea ce priveste tonul. Incearca sa-ti imaginezi "forta" unui humbucker cu "claritatea" unui single-coil stil Fender. In opinia mea, se preteaza la orice stil, mai putin metale extreme. Cel putin asa mi se pare mie. Dar asta vine cu un mare dezavantaj. BRUM ! Mult brum, considerabil mai mult decat la un Fender.

 

Cat despre sustain, m-am cam saturat sa aud "doza are sustain". O doza e doar un senzor care transforma energia mecanica (vibratia corzilor) in energie electrica (semnalul de la jack). Cata vreme vibreaza corzile, vei avea semnal la jack. Asa ca sustain-ul tine eventual de chitara.

 

Si ca un mic sfat - inainte sa te arunci sa dai bani pe doze, pune-ti un buffer activ pe chitara. Vei fi surprins de rezultate. Eu unul am fost.

Posted
In primul rand, pt a pune un P90 adevarat intr-o chitara cu slot de humbucker trebuie sa dai gauri in chitara. Pt ca au dimensiuni diferite. Chiar esti sigur ca vrei sa faci asta ?

 

Daca chiar vrei P90 fara a da gauri in chitara, variantele cele mai accesibile sunt Seymour Duncan Phat Cat sau Gibson P-100.

 

Ar mai fi o varianta : Gibson P-94. Practic e un P-90 cu dimensiuni de humbucker.

Posted

dozele de pe epi sunt copii classic 57 cred.

eu mi-am inlocuit 500t si 496r cu bb1 si bb2 si sunt mai mult decat incantat de cum suna burstbuckerele.

ascultand o inregistrare facuta cu dozele ceramice originale 500t si 496r mi-am dat seama cat de bine suna si dozele astea. nu le-am folosit pe clean, insa pe drive suna excelent, de la putin drive la mult. mi s-a parut ca suna foarte clar si coios. si daca te joci si cu pot-ul de volum scoti o gramada de tonuri.

referitor la nemultumirea ta vizavi de tonul dozelor epi, cauza este si capacul peste doze, ele sunand mai intepat fara.

Guest Legion
Posted
Cred ca asta a si vrut sa scrie, P100 din cate stiu e un stacked-single coil (deci tehnic vorbind nici nu mai e un P90 adevarat) in format dog-ear (adica nu intra in rama de prindere pentru un humbucker).

 

Ai dreptate, eram cu gandul in alta parte. P-94 vroiam sa zic.

 

Si da, ai dreptate si in ce spui referitor la dozele care se vor a fi P90, dar cu dimensiuni de humbucker. Cand schimbi forma bobinei, schimbi inductanta - adica tonul, in cele din urma. Ziceam doar ca se poate apropia de un P90 fara a da cu dalta in chitara.

Posted (edited)

@Legion: "In primul rand, pt a pune un P90 adevarat intr-o chitara cu slot de humbucker trebuie sa dai gauri in chitara. Pt ca au dimensiuni diferite. Chiar esti sigur ca vrei sa faci asta ?"

 

Hmm, nu m-am gandit. Credeam ca au marimea unui humbucker. Mdah ... mai bine las varianta P90 (si compromisurile gen P94 sau ce s-a mai spus) de-o parte :) . O suna el bine, dar nu vreau sa mutilez chitara (care arata bine). Cred ca o sa merg pe varianta 490R ... sau ... eventual o las pe asta originala in chitara. Si-asa nu cant asa mult pe doza de gat :)

 

@barbarossa.

Interesant ce zici de 500T. Numai ca in clipurile pe care le-am vazut pe iutiub doza asta suna cam naspa (pt urechile mele: tone de distors si mult prea) aproape de fiecare data. Daca ma insel, te rog sa imi zici (eventual poti sa pui aici inregistrarea de care vorbesti?). Hmm ... si chestia cu capacele e interesanta. Numa ca la dozele mele, kinejii au lipit capacele cu tone de fludor pe care mi-e imposibil sa il dau jos (e imens de mult si cand pun letconu intr-o portiune ... se usuca cea de langa - si nu vreau sa insist cu letconu pe doza ... sa nu se duca cu totu). Deci nu am cum sa stiu cum e fara capace.

 

Am pus acu provizoriu in bridge o doza DiMarzio imprumutata (nush de care ... suna mult ma in viata). Nu-mi mai vine sa las chitara din mana. Totusi e cam scoopat - putin cam agresiv (totusi il prefer fara discutie fata de cel original).

 

Deci ar mai ramane sa ma decid asupra 500T, 498R si 490R. :) Burstbuckeru e cam scump ... iar 57-le am senzatia ca e mai putin "muscator". Oricum ... orice opinie care sa imi schimba parerea e binevenita, de asta am si deschis acest subiect de discutie :D

 

Multumesc mult tuturor pt cele 'jde posturi, chiar am inceput sa imi clarific perceptiile despre aceste doze. Postati in continuare :D

Matei

Edited by Matei Negriu
Guest Legion
Posted
@Legion: "In primul rand, pt a pune un P90 adevarat intr-o chitara cu slot de humbucker trebuie sa dai gauri in chitara. Pt ca au dimensiuni diferite. Chiar esti sigur ca vrei sa faci asta ?"

 

Hmm, nu m-am gandit. Credeam ca au marimea unui humbucker. Mdah ... mai bine las varianta P90 (si compromisurile gen P94 sau ce s-a mai spus) de-o parte :) . O suna el bine, dar nu vreau sa mutilez chitara (care arata bine). Cred ca o sa merg pe varianta 490R ... sau ... eventual o las pe asta originala in chitara. Si-asa nu cant asa mult pe doza de gat :)

 

@barbarossa.

Interesant ce zici de 500T. Numai ca in clipurile pe care le-am vazut pe iutiub doza asta suna cam naspa (pt urechile mele: tone de distors si mult prea) aproape de fiecare data. Daca ma insel, te rog sa imi zici (eventual poti sa pui aici inregistrarea de care vorbesti?). Hmm ... si chestia cu capacele e interesanta. Numa ca la dozele mele, kinejii au lipit capacele cu tone de fludor pe care mi-e imposibil sa il dau jos (e imens de mult si cand pun letconu intr-o portiune ... se usuca cea de langa - si nu vreau sa insist cu letconu pe doza ... sa nu se duca cu totu). Deci nu am cum sa stiu cum e fara capace.

 

Am pus acu provizoriu in bridge o doza DiMarzio imprumutata (nush de care ... suna mult ma in viata). Nu-mi mai vine sa las chitara din mana. Totusi e cam scoopat - putin cam agresiv (totusi il prefer fara discutie fata de cel original).

 

Deci ar mai ramane sa ma decid asupra 500T, 498R si 490R. :) Burstbuckeru e cam scump ... iar 57-le am senzatia ca e mai putin "muscator". Oricum ... orice opinie care sa imi schimba parerea e binevenita, de asta am si deschis acest subiect de discutie :D

 

Multumesc mult tuturor pt cele 'jde posturi, chiar am inceput sa imi clarific perceptiile despre aceste doze. Postati in continuare :D

Matei

 

Eu n-as zice ca un Phat Cat sau un P-94 sunt neaparat "compromisuri". Daca scopul e un P90, da - sunt compromisuri. Dar eu cred ca ar fi bine sa le privesti lipsit de prejudecati si sa le judeci doar pt cum suna, nu pt ce zic baietii de la marketing ca se vor a fi.

 

Alta intrebare ar fi - de ce te-ai fixat neaparat pe doze Gibson ? Sunt si alti producatori care fac doze bune.

 

Cat despre doze cu ton "muscator", "nazal", "scooped" sau mai stiu eu cum (trecand peste absurditatea si ridicolul aplicarii acestor termeni), eu cred ca cel mai bine e sa asculti cu urechile tale. Pt ca ceva ce mie mi se pare fantastic e posibil sa ti se para o porcarie. Si daca 1000 de oameni apreciaza un anumit produs nu inseamna ca si tu il vei aprecia.

Posted
Eu n-as zice ca un Phat Cat sau un P-94 sunt neaparat "compromisuri". Daca scopul e un P90, da - sunt compromisuri. Dar eu cred ca ar fi bine sa le privesti lipsit de prejudecati si sa le judeci doar pt cum suna, nu pt ce zic baietii de la marketing ca se vor a fi.

 

Alta intrebare ar fi - de ce te-ai fixat neaparat pe doze Gibson ? Sunt si alti producatori care fac doze bune.

 

Cat despre doze cu ton "muscator", "nazal", "scooped" sau mai stiu eu cum (trecand peste absurditatea si ridicolul aplicarii acestor termeni), eu cred ca cel mai bine e sa asculti cu urechile tale. Pt ca ceva ce mie mi se pare fantastic e posibil sa ti se para o porcarie. Si daca 1000 de oameni apreciaza un anumit produs nu inseamna ca si tu il vei aprecia.

 

Da! tu ai dreptate. Sincer sunt foarte multe modele, si nu prea am de unde sa le ascult sau sa le stiu pe toate. Eu am zis de astea de la Gibson ca sunt mai cunoscute. Din pacate e greu sa le auzi real pe toate (nu sunt asa multe optiuni prin magazinele de la noi). Chiar daca dozele sunt misto, poate aia de pe u tube care le fac demo si-au setat ampu + efecte asa cum nu imi place mie, si eu zic ca sunt dozele naspa din cauza asta. Nu voiam sa zic ca anumite doze sunt naspa iar altele bune, doar voiam sa zic ca nu mi-a placut tonul pe care il aveau cei cu 500t. Daca ma multumeam cu demo-urile de pe net ... nu mai puneam intrebarea aici. Eu chiar vreau sa fiu contrazis. Plus ca sunt niste oameni aici pe forum care vand 500t si mi-ar fi cel mai convenabil sa le cumpar pe alea :).

 

Cat despre termeni, sunt de acord ca sunt cam penali, dar cum am putea descrie in cuvinte niste sunete? Cel mai bine e sa le aud cu urechile mele, dar in lipsa de asta ... :) ce sa facem.

Mersi pt raspuns :)

Posted (edited)
Tu vrei sa pui doza pe neck,din cate inteleg.Ce sunet urmaresti?asta e cel mai important aspect,cred....

 

Voiam sa pun la neck P90, dar din discutiile de aici mi-am dat seama ca trebuie sa dau gauri in chitara pt asta si nu merita. Doza mea stock de neck nu e chiar asa rea, cred ca raman cu ea :) .

 

In schimb in bridge vreau neaparat sa pun o doza. Cea originala mi se pare prea intunecata. Am pus temporar o diMarzio imprumutata (care imi place mai mult decat sunetul stock, dar pe care va trebui sa o dau inapoi).

 

Am ascultat cu urechile mele un Gibson SG faded cu 490T, si mi-a placut. Altele nu le-am ascultat decat de pe iutiub, de aia am postat aici pt ajutor :)

 

Ca sunet as vrea ceva echilibrat - medii, joase si inalte - eventual sa puna nitel (nu exagerat de mult) accent pe medii si inalte. - sa aiba carne, si sa poata totusi sa guite la nevoie. Urmaresc un sunet hard rock anii gen 70/80. Nu ma intereseaza sa aiba un sunet clean nemaipomenit - ci sa sune bine pe distoarse :) .

Edited by Matei Negriu
Guest Legion
Posted (edited)
-Personal, din ce am probat, 500T suna BINE in bridge - in special cu distortion, iar P-90, exceleaza in neck position - clean sau dist., nu discutam de mici adaptari necesare in corpul chitarei, nici de reversibilitatea celor 2 doze in neck - bridge si nici de diferenta de impedanta dintre ele ; s-a afirmat ca 500T nu are medii cind de fapt exact asta ARE ! - inaltele sint si ele acolo, se pot scoate in evidenta cu corectiile de pe dist. box sau amp.

Chiar daca preferintele difera de la persoana la persoana, o doza CU NERV, place oricui, de-asta DiMarzio v-a surprins placut.

-De ce Gibson ? pt. ca sint THE REAL THING - nu copii sau incercari FARA MEDII sau inalte ! Este adevarat, sint scumpe si la noi si la ele acasa ( pt. cei cu bani putini).

Se pot gasi doze bune, ieftine insa permanent vei gindi - "..daca mai puneam ceva, imi luam Gibson..." si ai fi fost "mindru si multumit" ca folosesti ce folosesc (pt. un motiv!) ...greii (mai glumim si noi putin !), in final, suna BINE ce-ti suna tie bine !

 

Asa, de curiozitate - aveti afaceri cu Gibson sau pur si simplu va face placere sa induceti oamenii in eroare ?

 

Ca sa nu mai spun ca nu mi-e clar deloc cum vine treaba cu dozele de chitara fara medii.

Aici si aici se poate vedea foarte clar care e raspunsul in frecventa al unei doze de chitara. Poate imi explica si mie careva cum poate o doza sa sune "scooped", "comprimat", "nazal", "mieros", "articulat", "obraznic" sau "bogat in armonice" . Un grafic al raspunsului in frecventa ar fi mai mult decat binevenit.

 

Acuma revenind on-topic.

 

Daca nemultumirea ta e ca doze la bridge are prea putin inalte, exista o solutie foarte simpla. Schimba condensatorul de la potentiometrul de ton. Daca intri pe primul link postat de mine, o sa gasesti o explicatie foarte clara a modului in care acest condensator taie din inalte.

Alta cauza a lipsei de inalte e capacitanta parazita a cablurilor. Solutia pt asta e un buffer activ (da, stiu ca ma repet).

 

Si daca esti nemultumit de tonul de distors, poate problema e in "voicing"-ul pedalei de distors (presupun ca asa ceva folosesti). Incearca sa folosesti un EQ (de fapt, mai bine ar fi doua egalizatoare - unul inainte si unul dupa distors).

Edited by Legion
Posted (edited)
1. Daca nemultumirea ta e ca doze la bridge are prea putin inalte, exista o solutie foarte simpla. Schimba condensatorul de la potentiometrul de ton. Daca intri pe primul link postat de mine, o sa gasesti o explicatie foarte clara a modului in care acest condensator taie din inalte.

Alta cauza a lipsei de inalte e capacitanta parazita a cablurilor. Solutia pt asta e un buffer activ (da, stiu ca ma repet).

 

2. Si daca esti nemultumit de tonul de distors, poate problema e in "voicing"-ul pedalei de distors (presupun ca asa ceva folosesti). Incearca sa folosesti un EQ (de fapt, mai bine ar fi doua egalizatoare - unul inainte si unul dupa distors).

 

Mersi mult pentru raspunsuri. La 1. Ar fi o idee sa schimb condensatorul de la potul de ton (totusi - repet - am pus temporar o doza DiMarzio - si clar s-a schimbat tonul chitarii in mult mai bine.) Buffer activ nu vreau sa pun - prefer sa cumpar o doza si asta e :)

 

la 2. Nu folosesc EQ si pedala de distors (daca ar fi sa folosesc - ar trebui practic sa dau mai multi bani decat pe o doza, dar motivul pt care nu folosesc este ca vreau un ton cat mai "pur". Am testat cu ampul meu si alte chitari, si chitara mea cu alta doza - si suna BINE (pt urechile mele)). Folosesc doar tonul din amp. Si, apropos, am incercat chitara cu doza originala pe mai multe ampuri si pedale de distors, si tot aceeasi caracteristica tonala care nu mi-a placut o avea. De asemenea, am testat in magazin o chitara acelasi model cu cea pe care o am eu (Epi LP Custom) - si tot asa suna (evident, pe alt amp decat am eu acasa). O sa investighez totusi varianta 1.

 

pt @vicSnd: Sunt destul de inclinat inspre doza dumneavoastra 500T, totusi clipurile de pe youtube nu mi-au inspirat incredere. De asemenea, P90, as fi cumparat-o pe loc (am auzit numai cuvinte de lauda despre ea, si am vazut clipuri care chiar m-au dat pe spate - desi initial voiam sa raman la varianta humbucker). Dar, daca ar trebui sa dau gauri in chitara pt ea ... ma cam codesc. Intr-adevar aveti dreptate cu dozele de calitate. Nu vreau sa ma zgarcesc la 1 milion in plus si apoi sa regret, sa incep sa caut cu disperare sa vand noua doza pt a-mi lua ceva mai meserias (mi s-a intamplat asta de 1000 de ori cu o groaza de produse :) ) ). Pana la urma si doza originala nu e chiar gunoi. E o doza buna (sunet mult mai fain decat multe chitari ieftine), dar care nu pot sa spun ca ma da pe mine pe spate.

 

Si pt toata lumea: Multumesc pt raspunsuri, si va rog mai postati descrieri de doze (eventual si mostre de sunet, daca aveti). Va rog totusi sa nu ne certam pe forum, sa pastram un ton prietenos cu toata lumea, sa nu transformam topicul intr-un flame-war, si sa ramanem la subiect. Deocamdata a fost super. In 2 zile am aflat o groaza de lucruri.

 

Multumiri inca odata,

Matei

Edited by Matei Negriu
Guest Legion
Posted
Ui' la asta micu, ce nervos e! :)

 

Termenii pe care ii urasti tu, si pe care ii folosesc si eu, au fost folositi

de cei care sint doar (sau mai mult) artisti si nu (sau mai putin) ingineri.

Apoi au devenit de uz general. Fiecare din ei corespunde direct unui

grafic de raspuns in frecventa. Cind stai cu un prieten la o bere si ii descrii

caracteristicile tonale ale unei doze nu scoti din buzunar o poza cu o curba.

Daca-i spui unui om cu urechea cit de cit sensibila ca, pe chitara ta, o doza

suna nazal sau comprimat, el isi va imagina mai usor sunetul decit daca-i

arati curba. Tot artistii aia au conceput sintagme gen "blue notes" si "brown

sound" :)

 

Cred ca tot ce poti face e sa inveti corespondentele, pentru a te putea intelege

cu cei din jur. Nu toata lumea a facut DCE la facultate, iar multi dintre forumisti

inca sint la liceu :)

 

Hai lasa vrajeala :D

Posted
Ui' la asta micu, ce nervos e! :)

 

Termenii pe care ii urasti tu, si pe care ii folosesc si eu, au fost folositi

de cei care sint doar (sau mai mult) artisti si nu (sau mai putin) ingineri.

Apoi au devenit de uz general. Fiecare din ei corespunde direct unui

grafic de raspuns in frecventa. Cind stai cu un prieten la o bere si ii descrii

caracteristicile tonale ale unei doze nu scoti din buzunar o poza cu o curba.

Daca-i spui unui om cu urechea cit de cit sensibila ca, pe chitara ta, o doza

suna nazal sau comprimat, el isi va imagina mai usor sunetul decit daca-i

arati curba. Tot artistii aia au conceput sintagme gen "blue notes" si "brown

sound" :)

 

Cred ca tot ce poti face e sa inveti corespondentele, pentru a te putea intelege

cu cei din jur. Nu toata lumea a facut DCE la facultate, iar multi dintre forumisti

inca sint la liceu :D

 

Bine zis. :)

 

Hai lasa vrajeala :D

 

Iti sugerez sa vezi si dupa "curba". :D

Posted

Salut din nou. Tocmai m-am uitat pe iutiub la niste clipuri cu doze Gibson Classic 57 si 57 plus. M-au omorat. Mi s-a parut ca sunau demential. Voi ce parere aveti?

Singura mea frica este sa nu sune infundat (mdah - ce sa-i fac nu pot sa desenez aici graficul raspunsului in frecventa pe care mi-l doresc, asa ca folosesc acest termen :) fara sa vreau sa supar pe careva)

Posted (edited)
Salut din nou. Tocmai m-am uitat pe iutiub la niste clipuri cu doze Gibson Classic 57 si 57 plus. M-au omorat. Mi s-a parut ca sunau demential. Voi ce parere aveti?

Singura mea frica este sa nu sune infundat (mdah - ce sa-i fac nu pot sa desenez aici graficul raspunsului in frecventa pe care mi-l doresc, asa ca folosesc acest termen :) fara sa vreau sa supar pe careva)

 

Mai este ceva care determina cat de "infundat" suna si anume potentiometrul de volum. Incearca sa-l schimbi cu unul de valoare mai mare ca sa mai castigi niste inalte (mai precis ca sa pierzi mai putine inalte). Dezlipeste firele de pe cel existent si masoara-l. Valoarea inscrisa pe el este oarecum orientativa, ele avand deobicei tolerante destul de mari. Probabil ca are valoare sub 500k. Incearca sa gasesti unul a carui valoare masurata este putin peste 500k, chiar spre 550 ar fi bine, si daca si asa suna infundat inseamna ca problema e in alta parte. De asemenea se mai poate evita pierderea de inalte prin inlaturarea din circuit a potentiometrului de ton impreuna cu condensator( insa nu mai ai pot de ton :) ) si prin folosirea unui cablu cu capacitanta scazuta (cablu decent).

Edited by mihaitarta
Posted (edited)
Salut din nou. Tocmai m-am uitat pe iutiub la niste clipuri cu doze Gibson Classic 57 si 57 plus. M-au omorat. Mi s-a parut ca sunau demential. Voi ce parere aveti?

Singura mea frica este sa nu sune infundat (mdah - ce sa-i fac nu pot sa desenez aici graficul raspunsului in frecventa pe care mi-l doresc, asa ca folosesc acest termen :) fara sa vreau sa supar pe careva)

pe ce statie ? pe ce difuzor , cu ce corzi ?

 

Vezi ca se discuta fara absolut nici un reper ...

 

Pai daca careva de aici a avut urechea nespalata cand a incercat sau avea par pestre urechi , a ascultat intr-o camera antifonata sau una cu reflexii, pe scena la 1m de boxa sau la 4m de boxa , singur sau cu trupa .

 

Deci conditii peste conditii , tiot ce se spune sunt pur fantasmagorii.

ce auzi pe youtube nu este prea concludent, nu stii ce statie ce distorsiuni , ce microfon ce filtrare si postfiltrare s-a facut .

Trag o chitara clear in PC si i-ti prelucrez in NNN feluri , cu orice doza !!

 

Micile diferente intre doze sunt relevante in cazul cand se canta clean pe o anume statie/chitara.corzi fara nici un pic de distorsiune ( sesizabila) de ex ca Joe Pass sau alti jazzisti care canta pe chitare tip GLP.

 

In momentul cand folosesti distorsiuni nu mai ai treaba cu doza , doar humbucker sa fie sa nu ai zgomot , inaltele ( armonicele ) vor veni din distorsiune cu reglajul de ton acoti sunetul final dorit. Tipul de medii care il vrei vine din modelul de humbucker ( aceasta fiind diferenta intre diferitele tipuri un pic mai jos sau mai sus varful de medii .

 

Efectul schimbari "brand"-ului de doze sau orice este mai mult psihic .fiecare chitara este buna asa cu suna ea din fabrica.

Vrei mai multe feluri de sunet cumperi mai multe feuri de chitare , de diferite tipuri si constructii.

 

De fapt tonul este Chitara ( lemnul) , dozele, corzile, cablu , preamp, amplif de putere de anumit tip , difuzor si boxa.mai intervine si mediul in care se canta .Si ce este mai important personalitatea instrumentistului .

 

De fapt "tonul " este o mare "auto-pacaleala" pe o scena la diferite volume si in diferite pozitii o sa ai incontinu alt timbru.In timpul cantatului oricum o sa reglezi un ton de scena care sa indeplineasca un compromis.

Edited by karpi
Posted

poate ca nu conteaza dar si eu am aceeeasi chitara si nu as schimba nimic la ea pentru nimic in lume

as umbla la procesor pentru drive,insa cleanul este absolut excelent(acu este si ampul in tema)

imi este frica cred si de faptul ca daca ma prinde microbul s-ar putea sa nu ma mai multumeasca nimic niciodata si o sa schimb pana o sa imbatranesc si tot nu o sa ma satur!de asta am zis:stop cautarii,start cantarii!

succes in alegerile facute though...:)

Posted (edited)
Asa, de curiozitate - aveti afaceri cu Gibson sau pur si simplu va face placere sa induceti oamenii in eroare ?

 

Ca sa nu mai spun ca nu mi-e clar deloc cum vine treaba cu dozele de chitara fara medii.

Aici si aici se poate vedea foarte clar care e raspunsul in frecventa al unei doze de chitara. Poate imi explica si mie careva cum poate o doza sa sune "scooped", "comprimat", "nazal", "mieros", "articulat", "obraznic" sau "bogat in armonice" . Un grafic al raspunsului in frecventa ar fi mai mult decat binevenit.

 

Acuma revenind on-topic.

 

Daca nemultumirea ta e ca doze la bridge are prea putin inalte, exista o solutie foarte simpla. Schimba condensatorul de la potentiometrul de ton. Daca intri pe primul link postat de mine, o sa gasesti o explicatie foarte clara a modului in care acest condensator taie din inalte.

Alta cauza a lipsei de inalte e capacitanta parazita a cablurilor. Solutia pt asta e un buffer activ (da, stiu ca ma repet).

 

Si daca esti nemultumit de tonul de distors, poate problema e in "voicing"-ul pedalei de distors (presupun ca asa ceva folosesti). Incearca sa folosesti un EQ (de fapt, mai bine ar fi doua egalizatoare - unul inainte si unul dupa distors).

 

Diferite doze au diferite impedante , plus cele humbucker au raspuns diferit al anumitor armonice in functie de ce armonice ajung in "antifaza" si iata tonul "nazal"

 

http://www.till.com/articles/PickupResponseDemo/index.html

 

exact ca si la "phaser" sau "flanger" pot sa se stinga anumite armonice si tonul devine mai de blues sau de funk sau mai nazal deci bine spus "are medii" tonul de chitara intre 100-5000 Hz , normal ca suntem in banda de medii dar sunt atenuate unele medii "normale" produse de corzi.

 

Ia vezi o curba de raspuns tip humbucker setat la nimereala , dar poti sa faci experiente mai exacte introducand date cat mai "reale".

 

muta dozele seteaza ce doresti si ia vezi ce de "scooped" caracteristici rasar .

Asa ca nu te enerva .

Daca vrei sa te enervezi mai sunt expresii ca " Fender mechanical tremolo" ,"wah-wah , yo -yo , twang, si altele cu care muzicanti incearca sa descrie cate un efect acustic .Doar nu o sa explice cu analizorul FFT.

Ce ai pus tu, de pe pagina cu dozele, sunt caracteristici bode foarte idealizate si departe de cele reale , acolo se discuta altele mai in general .

Daca masori cu osciloscop chiar cu circuitul ce da el acolo iese altceva , acele desene sunt curbe de raspuns ptr discutia "generala" de sunet cu timbru "deschis" sau "inchis".

 

EQ nu rezolva problema deoarece introduce defazaje nedorite si se intampla tot felu de lucruri nasoale ,plus reglajul e valabil doar pe o plaja foarte ingusta .Daca reglezi un ton bun ptr coarda E6 nu mai suna coarda e1 si asa mai departe ...

Edited by karpi
Posted (edited)
poate ca nu conteaza dar si eu am aceeeasi chitara si nu as schimba nimic la ea pentru nimic in lume

as umbla la procesor pentru drive,insa cleanul este absolut excelent(acu este si ampul in tema)

imi este frica cred si de faptul ca daca ma prinde microbul s-ar putea sa nu ma mai multumeasca nimic niciodata si o sa schimb pana o sa imbatranesc si tot nu o sa ma satur!de asta am zis:stop cautarii,start cantarii!

succes in alegerile facute though... :)

 

Da, eu nu zic ca e naspa tonul. Cleanul e super tare - mai ales pt chestii mai jazzy - "intunecate". Si distorsul e misto ... depinde ce vrei sa scoti.

Eu nu mai cant pe procesor. Nu vreau sa par snob sau ceva in genul. Am cantat pe procesor, si dupa ce am inceput sa cant pe un amp natural + eventual ceva distors analogic in fata, nu mi-a mai venit sa ma intorc la proc (desi are avantajul ca poti canta la orice volum la orice ora). Acum am un amp facut de cineva copie dupa Marshall JCM 800 - fara nici un efect de distors sau altceva - si rupe. Pur si simplu imi canta chitara singura in mana :). Acu ... depinde si de procesor (eu am avut zoom 505II si Digitech RP250 - si mi s-au parut porcarii). Pe de alta parte frate-miu are un amp Roland Micro Cube (care e cu proc) si mi se pare ca suna chiar misto pt ceea ce vrea sa fie.

Si inca o chestie ... din proprie experienta am observat ca din procesor nu prea transpare sunetul chitarii. El iti ia semnalul, il converteste in digital, iti aplica diversi algoritmi, si il face sa sune asa cum "stie el". O sa vezi ... ca daca probezi multe chitare intr-un procesor nu o sa observi diferentele dintre ele asa de clar cum le observi daca le probezi intr-un amplif curat (eventual pe lampi).

O intrebare - destul de offtopic, dar avand in vedere ca ai aceeasi chitara, o scriu aici: Ai bazaiala in corzi? Eu chiar si dupa reglaj "profesionist" la Guitar Shop, am fret buzz imens pe coarda La spatiile 2 si 14, iar pe corzile subtiri, spatiile 17, 19 am chiar si note moarte (bazaitul e asa puternic incat ineaca tot sunetul). Nu stiu ce sa-i mai fac. Eu sunt multumit de sunetul chitarei - ii pun o doza meseriasa pe spate si l-am facut chiar excelent, dar ma enerveaza chestia asta cu fret buzzul asa de tare incat ma face sa ma intreb daca merita sa iau o doza, sau sa schimb chitara :)

 

PS: Ai dreptate cu "stop searching - start playing" - poate ar trebui sa imi vad de treaba, mai ales ca mai am multe de invatat :D

Edited by Matei Negriu
  • 3 months later...
Posted

Cautarea are si un sfarsit fericit!

Am facut rost pana la urma de niste doze Gibson Classic 57 + (in bridge) si Seymour Duncan Seth Lover (neck) ( - de la Mihai Malaianu :) ). Sunt pe spate.

 

Problema nu era nici de la capace, nici de la potul de volum, nici de la condensator. Pur si simplu asa erau dozele epi - mai infundate. Ma cam temeam sa iau classic 57 din cauza ca astea de la epi se numesc hotch 57 si ma gandeam sa nu fie copie dupa Gibson Classic 57. Probabil ca sunt copie dupa ele, dar nu suna deloc la fel ...

 

Classic 57 sunt foarte misto balansate ... nici prea prea nici foarte foarte. Suficiente medii si inalte (absolut deloc infundate), nu sunt prea brutale - nu se poate canta Slayer cu ele, da pt hard rock adevarat se potrivesc de minune.

 

Mersi tuturor pt sfaturi,

Matei

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.