www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Aparitie Editoriala: "introducere In Studiul Chitarei Electrice"


Recommended Posts

Guest arosulescu
Posted

toti sunteti cat se poate de receptivi si de bine intentionati. Sunt foarte onorat de atitudinea voastra a tuturor.

 

multumesc si sper ca odata cu acest eveniment sa prinda curaj si alti colegi, care au asemenea materiale pe hartie sau in gand.

Posted

am cumparat-o vineri...eu cant de 2 ani, si nu stiam teorie aproape deloc.ii multumesc domnului andrei rosulescu pentru ca m-a luminat si pe mine dupa ce doi ani am zdranganit fara sa inteleg ca fara teorie nu se poate face absolut nimic...cred ca merita toti banii. :):)

Posted
toti sunteti cat se poate de receptivi si de bine intentionati. Sunt foarte onorat de atitudinea voastra a tuturor.

 

multumesc si sper ca odata cu acest eveniment sa prinda curaj si alti colegi, care au asemenea materiale pe hartie sau in gand.

andrei,am citit undeva ca seria va fi destul de limitata,in jurul a cateva sute de bucati.daca peste ceva timp o sa doresc sa o cumpar,eu sau altii interesati,o sa mai am ocazia?se va face o reeditare?sau este in plan tiparirea mai multor bucati? :)

Guest arosulescu
Posted

saptamana viitoare mai bagam o tura de 50 sau 100 de bucati ...nu e problema....

 

 

am facut putine ca sa vad cum se vand.

Guest KingAndrulici
Posted

gata....am luat si eu un exemplar ieri

Guest arosulescu
Posted (edited)

Asa este ...titlul induce in eroare si este usor rigid (dupa parerea mea).

 

Pentru mine "introducere" desemneaza informatiile de baza ca sa poti canta, ca sa poti intelege principiile de functionare (care de multe ori nu se rezuma la un ghid). Poate pentru multi altii, " introducere" ar trebui sa insemne istoria chitarei, cum functioneaza, ce e ala grif , ce e aia doza , ce e ala power chord... etc etc ... am considerat ca aceste lucruri se gasesc DIN BELSUG pe internet si ca nu e nevoie sa scrii o carte despre asa ceva.

 

Am incercat sa aduc la lumina lucruri mai importante si mai greu de gasit pe net (dupa mintea mea ... evident).

 

 

 

De ce este titlul rigid?

 

Pentru ca studiul in general este arid, presupune disciplina, nervi de otel, ambitie cat cuprinde si o permanenta dezvoltare. M-am intrebat mereu, cand eram la faculta, de ce cursurile se numeau asa: "introducere in studiul istoriei universale" (desi nu era nicio introducere, intrucat eram coplesiti de tot felul de informatii). Abia acum m-am prins.... subiectul este extrem de vast si nu e de gluma. (e doar o abordare personala a ideii de "introducere in"). In plus, limba romana lasa loc unor interpretari, dar o prefer in schimbul oricaror altor limbi.

Edited by arosulescu
Guest arosulescu
Posted

de maine intra la tipar inca 200 de bucati.

Posted

Frate am analalizat un pic manualu de chitara al tou, este un manual bine structurat, cu foarte multe esemple de aplicat peste cele invatate, si 'ponturi' pentru visualizare si memorare cele esplicate care de obicei nam vazut in alte manuale de aceasi anvergura.

Se vede ca ai lucrat la el cu pasiune si ca iti ai dorit sa fie cat mai multe informatii bine detaliate (de pilda aplicatie de pana sweep la scari etc..chesti care naveau legatura cu teorie dar ca este bine de stiut ca se poate si asa..sau plecare cu pana invers la sarituri de corda la pentatonice pentru esecutia curata, chesti care se invata din sperienta tu ai tinut sa se stie, si asa mai departe..)

Pentru parte teorica, este foarte bine detaliata, esentialu este bagat in evidenta, ZIC eu un manual care ese bine sal aiba oricine, nu pentru a fi studiat intro data tot (nai cum, depinde de nivelul fiecaruia, ai bagat multa carne la foc, adica intrun manual ai adunat teorie de primele 3/4 ani de oricare scoala musicala standard), este un manual care se poate relua in mana de fiecare data cand avem un dubiu, sau pentru cine din pacate nu are profesor in zona sau pentru toti chitarist de toate nivele pentru ca cele tratate sunt bine esplicate.

In rest am vazut ca ai bazat studiu scarilor (si modurile aferente, sau positii ma rog) trei note pe corda, adica de conceptia relativ noa, mai shred zicem, sincer, un ajutor in plus pentru cine se apuca acu de invatat scarile (adica de la o scara de pilda minor natural la un minor melodic sau minor armonic in acasi positie se visualizaza mult mai bine diferentele intre ele fata de scarile structurate pe 5 positii, clasic reduse jazzistic!

Foarte foarte bine. Sunt bucuros ca am reusit sa do de ceva mai prof in tzara.

Merci pentru lucrare ta si sper sa aiba successu care merita. Numai bine! Respect!

Guest arosulescu
Posted
Frate am analalizat un pic manualu de chitara al tou, este un manual bine structurat, cu foarte multe esemple de aplicat peste cele invatate, si 'ponturi' pentru visualizare si memorare cele esplicate care de obicei nam vazut in alte manuale de aceasi anvergura.

Se vede ca ai lucrat la el cu pasiune si ca iti ai dorit sa fie cat mai multe informatii bine detaliate (de pilda aplicatie de pana sweep la scari etc..chesti care naveau legatura cu teorie dar ca este bine de stiut ca se poate si asa..sau plecare cu pana invers la sarituri de corda la pentatonice pentru esecutia curata, chesti care se invata din sperienta tu ai tinut sa se stie, si asa mai departe..)

Pentru parte teorica, este foarte bine detaliata, esentialu este bagat in evidenta, ZIC eu un manual care ese bine sal aiba oricine, nu pentru a fi studiat intro data tot (nai cum, depinde de nivelul fiecaruia, ai bagat multa carne la foc, adica intrun manual ai adunat teorie de primele 3/4 ani de oricare scoala musicala standard), este un manual care se poate relua in mana de fiecare data cand avem un dubiu, sau pentru cine din pacate nu are profesor in zona sau pentru toti chitarist de toate nivele pentru ca cele tratate sunt bine esplicate.

In rest am vazut ca ai bazat studiu scarilor (si modurile aferente, sau positii ma rog) trei note pe corda, adica de conceptia relativ noa, mai shred zicem, sincer, un ajutor in plus pentru cine se apuca acu de invatat scarile (adica de la o scara de pilda minor natural la un minor melodic sau minor armonic in acasi positie se visualizaza mult mai bine diferentele intre ele fata de scarile structurate pe 5 positii, clasic reduse jazzistic!

Foarte foarte bine. Sunt bucuros ca am reusit sa do de ceva mai prof in tzara.

Merci pentru lucrare ta si sper sa aiba successu care merita. Numai bine! Respect!

 

 

 

wow ... multumesc... da am incercat sa iau tot ce am considerat eu mai bun din tot ce am invatat la chitara pana acum, si sa explic asa cum mi-ar fi placut mie sa mi se explice atunci cand am invatat. In plus am adus si lucruri pur personale ... in masura in care am putut (pentru ca fiind notiuni de baza e cam greu sa vii cu lucruri noi)

Posted

.... tocmai am aruncat un ochi pe acasta lucrare ambitioasa la sediul MC music de pe str. Horea .... asa cum specifica si autorul mai sus ,cuvantul " introducere "este un fel de eufemism ... lol ....in sensul ca desi avand master de conservator in muzicologie si fiind eu un fel de chitarist ( ce-i drept pe stilul vechi , mai expirat , de fingerpick ), am avut unele probleme in a intelege rapid problematica in cauza ... asadar trebuie sa pritocesc putin materialul ... abia mai apoi o sa incerc sa ma dau cu parerea asupra tematicii in cauza .... si asta nu ca ar avea vreo importanta parerea mea ci mai mult pentru Andrei care probabil este curios sa afle cat mai multe pareri , venite desigur din cat mai multe surse si domenii de activitate ....ma bucura ca Musaro a apreciat lucrarea care e indiscutabil una foarte frumos realizata grafic , pe hartie lucioasa de calitate , color etc , o carte care iti face placere sa o tii in mana si rasfoiesti , that's for sure ... :)

Guest arosulescu
Posted (edited)

salut Saxoo. Cred ca iti dai seama ca eu nu ma astept ca TOATA lumea sa inteleaga exact si sa fie de acord intru totu cu ce am scris eu. Mai ales un chitarist de formatie clasica va avea tendinta puternica de a vedea lucrurile altfel. De exemplu ii povesteam unui prieten (absolvent de conservator la weimar) despre modul mixolidian. Raspunsul lui a fost asa: " ce e aia mixolidian?.... e majorul cu treapta a saptea coborata...de ce trebuie sa zic mixolidian ...? deci oamenii vad foarte diferit aceste notiuni...

 

important e ce si cum cantam intr-un final.

Edited by arosulescu
Posted
salut Saxoo. Cred ca iti dai seama ca eu nu ma astept ca TOATA lumea sa inteleaga exact si sa fie de acord intru totu cu ce am scris eu. Mai ales un chitarist de formatie clasica va avea tendinta puternica de a vedea lucrurile altfel. De exemplu ii povesteam unui prieten (absolvent de conservator la weimar) despre modul mixolidian. Raspunsul lui a fost asa: " ce e aia mixolidian?.... e majorul cu treapta a saptea coborata...de ce trebuie sa zic mixolidian ...? deci oamenii vad foarte diferit aceste notiuni...

 

important e ce si cum cantam intr-un final.

... putea sa zica si majorul armonic la o adica ...lol ....da sunt mai multe unghiuri din care poti sa analiza chestiunile teoretice ...desi aici nu cred sa fie dubii ....ca pot exista diferite opinii referitor la anumite indicatii -de digitatie spre exemplu- asta e perfect normal ...o sa vad lucrurile altfel ? se poate ... insa tocmai de aceea sunt curios sa vad cum ai gandit structurarea materialului ...singurul lucru de care mi-am dat seama este ca nu este totusi o lucrare destinata exclusiv incepatorilor iar asta ai explicat de fapt mai sus si am inteles punctul tau de vedere ... tocmai am un elev care vrea sa invete de fapt chitara acustica asa ca i-ar prinde mai bine metoda ta .... sunt curios sa vad practic cum ma descurc cu studiile din carte tocmai ca sa stiu de fapt cui sa o recomand ( incepatori , mediu avansati , avansati , master , sau la toti ...din cate imi dau seama cred ca ultima varianta ai avut-o in vedere ... Am I right ? )

Guest arosulescu
Posted
( incepatori , mediu avansati , avansati , master , sau la toti ...din cate imi dau seama cred ca ultima varianta ai avut-o in vedere ... Am I right ? )

 

 

Imi amintesc ca am mai avut discutia asta cu incepatorii, medii etc.... eu nu stiu ce e ala master, avansat , mediu avansat in chitara.... (sigur lasandu-i la o parte pe al de gambale, vai si altii de teapa lor ....)

 

eu cred ca am facut o baza pentru cei care au invatat deja let it be, la marginea rapei adance etc etc ..si vor sa cante pe electrica, sa cunoasca tehnici de pana, armonii mai complexe, oarece moduri...chestii normale pana la urma dar care poate inca nu se stiu la noi.

 

 

cam asta e treaba.

Guest arosulescu
Posted

Se pare ca au apãrut oameni noi care sustin proiectul meu, aºa cã îmi face deosebitã plãcere sã îi mai anunț o datã pe cei care m-au ajutat dar ºi pe cei cu care urmeazã sã colaborez.

 

Aºadar mulțumesc pentru sprijin:

 

Cãlin Ilie ºi MC Music -pentru distribuție ºi reclamã-,

 

Dragoº Rãdulescu ºi Printtech -pentru print ºi legat-,

 

Nelu Brânduºan ºi Maximum Rock -pentru reclama-,

 

Cosu ºi RGC -pentru reclama-,

 

Editurii Muzicale -pentru colaborare-,

 

ºi mai ales lui Rãzvan Criºan si MSA -care a suportat o parte din finanțarea proiectului.

 

 

 

De asemenea le mulțumesc pãrinților mei ºi Iarinei.

 

În curând, metoda va fi distribuitã ºi în rețeaua Editurii Muzicale.

Posted
Se pare ca au apãrut oameni noi care sustin proiectul meu, aºa cã îmi face deosebitã plãcere sã îi mai anunț o datã pe cei care m-au ajutat dar ºi pe cei cu care urmeazã sã colaborez.

 

Aºadar mulțumesc pentru sprijin:

 

Cãlin Ilie ºi MC Music -pentru distribuție ºi reclamã-,

 

Dragoº Rãdulescu ºi Printtech -pentru print ºi legat-,

 

Nelu Brânduºan ºi Maximum Rock -pentru reclama-,

 

Cosu ºi RGC -pentru reclama-,

 

Editurii Muzicale -pentru colaborare-,

 

ºi mai ales lui Rãzvan Criºan si MSA -care a suportat o parte din finanțarea proiectului.

 

De asemenea le mulțumesc pãrinților mei ºi Iarinei.

 

În curând, metoda va fi distribuitã ºi în rețeaua Editurii Muzicale.

 

Inca o data felicitari Andrei! Este o onoare pentru noi sa distribuim acest manual!

Posted

Salut saxoo, imi se pare mie sau postare ta are ceva sarcasm in ea? adica cu...

''ma bucura ca Musaro a apreciat lucrarea care e indiscutabil una foarte frumos realizata grafic , pe hartie lucioasa de calitate , color etc , o carte care iti face placere sa o tii in mana si rasfoiesti , that's for sure ... "Pai, pentru unu care a rasfoit carte la magazin asa rapid cred si eu ca aceasta este prima impresia care iti a dat tie personal, pentru mine ca am carte a casa cumparata si rasfoita mai cu liniste (fara master facuti ce i drept, numai cu cateva curs ieftin de chitara si cu scoala elementara unde eram obligat sa cant la chitara sa iao o nota bunicica sa trec examenele, facuta cu neplacere, clar, sa nu se inerve parinti, si cu un profesor care lucra numai pentru salariu :) ....) am dat impresia mea de chitarist pasionat hobist.

In rest sper ca nai inteles ca am vrut sa scriu ca tecnicile de studiu clasic sunt invechite, domne fereste, (in cel mai bun caz la zis Maurizio Colonna cand a venit in tzara la bucuresti, esplicand clar ca este impotriva stilu de invatamint clasic de la conservator, find redus, invechit si limitator pentru espresia...), eu personal am zis ca este cu abordare mai moderna ca ideii, teorie tot aia e, care se poate aplica in diferite feluri, invata in diferite feluri, memoriza in diferite feluri, cu tecnici diferite, tot aia e.

Mai moderna de ce? pentru ca e cantata cu pana? nu prea cred, eu faceam referire la esecutie a positilor pe toata tastatura cu trei note pe corda, care este o abordare de conceptie relativ mai moderna, specific shrederilor, neexistenta in musica clasica, unde in aceasi positie se vede clar miscand un dejetel pe aceasi corda daca este o terza minora sau majora de pilda, fluiditate in esecutie, tecnici moderne mai usor aplicabile cum ar fi tapping (de pilda in fiecare corda, a trea nota in loc sal dai la pana sau legat il dai cu dejetel de la mana dreapta, uite greg howe, de pilda)

In rest sa stii ca apreciez fiecare stil de a canta, considerand ca fiecare stil are dificultatile lui, de pilda fingerpicking imi se pare superb, nu pentru tecnica in sine dar faptul ca chitarist avand contact direct cu instrument poate sa transmita un timing greu de obtinut numai cu pana, Pentru acest tecnica mea preferata este hybrid picking, un amestec de acele doau zicem (folosit mai de mult, uitate la gatton de pilda mai clasic, sau tot la greg howe... mai modern).

Am vrut numai sa precizes ca a mea nu era o postare care avea ceva cu style clasic, cu tot ca prefer, la nivel personal abordare jazistica, mai tzigana zicem, adica cu scurtaturi multe la toate, la scari, la acorduri, etc.. greu de invatat din prima.

Imi pare rao pentru tine ca carte respectiva nu este una de propunere clasica, pentru mine este multumitor, este exact ceva de care aveam nevoie, un manual de rafoit de fiecare data cand am un dubiu sau cand vreau sa aprofundez ceva.

Personal zic ca este FOR ALL.

Nu in ultimu rand parte audio este bine facuta, adica esecutia scarilor, arpejelor, peste acordurile cantata incet incet, foarte bine gandit, facand asa pentru oricine se apuca de invatat este mai usor sa memorizeze foarte bine sonoritati si ''culoarile'' care creaza MODUL (daca este acordu peste atunci se vorbeste de moduri..) peste acordul respectiv.

Cum am zis sunt si aspecte negative, cum ar fi prea multa carne la foc, pentru acest sfatuiesc cine nu are esperienta destula sal ia incet cu incet si sa nu sara prea rapid de pilda de la gama majoara la minora ARMONICA (de conceptia clasica si cred cea mai grea dintre toate ca esecutie, in particolar daca vorbim de arpeje sau mecanisme,DAR, cea mai usoara dintre toate ca SONORITATE de memorizat).

Cu acest conclusionez si am tendinta sa cred ca postare ta este facuta cu buna intentie, atunci cer scuze daca am simtit ceva sarcasm in ia (nu de altceva saxoo, sa ne intelegem, postare mea nu este facuta in sine pentru sa detaliam lucrare lua Arosulescu, este facuta pentru ca imi plac mie persoane care zic direct in fata ce au de zis fara sa se plimbe in jurul conceptul de baza sau scopul postari, daca crezi ca musaro de pilda putea sa se da parere numai de cum arata manualu ca estetica si culuori, pentru ca nu are conostinte necesare, ok nicio problema, respect parere fiecaruia si este dreptul tou sal zici, este corect, dar sal ZICI cu COI nu cu jocuri de cuvinte si sarcasme ieftine.)

In rest te aurez numai bine si astept cu interese o parere mai detaliata despre carte, de la o persoana mai profesionala, macar sal cumperi inainte sa poti sa te uiti mai atent la ia.

Merci si numai bine.

Guest arosulescu
Posted (edited)

va rog io ..nu va apucati de polemici...

 

saxoo m-a contactat in mai multe randuri, sa ne intalnim, sa ne cunoastem ...la o cafea ... si sa facem schimb de manuale "ca ambasadorii" ca sa folosesc expresia lui. Duminica ne vom vedea si vom povesti diferite aspecte pentru ca in scris este foarte greu.

 

Asadar saxoo va avea cartea cat de curand.

 

 

ps ...probabil ca saxoo nu a vrut sa fie sarcastic desi Adriano poate sa interpreteze si asa (limba romana are 10 fatete si e bine sa fim atenti ce scriem si cum... :) )

Edited by arosulescu
Posted

salut andrei, nicio polemica, dimpotriva, stiu ca saxoo e baiat finut, era numai sa vedem care fata este din acele 10 sa stim ce a vrut sa zica. In rest pentru mine este ok in orice caz, baiatul are dreptate pana la urma sa se pronunte cu parere pe care il respect.

Daca postare mea aprinde vreun fel de polemica pe topicul acest se poate sterge, in familia musaro nu ne suparam. :)

numai bine.

Posted

... pardon , io am vrut sa zic doar ca e o carte foarte bine realizata grafic , iar asta deoarce manualu' meu este numai coperta color restul fiind alb negru si intr-un fel sunt chiar invidios ... asadar nu faceam decat sa apreciez efortul financiar de a oferi calitate la un pret cumsecade si de fapt vedeam lucrurile din interior , ca si editor ... dar asta nu cred ca are vreo legatura cu Musaro care il citam deoarece era primul care facuse o recenzie competenta .... in rest am zis ca nu pot sa ma exprim inca fiindca trebuie sa o parcurg ... asadar scuze daca am parut ca sunt ironic , dar nu-mi permit una pentru ca nu imi sta in caracter iar a doua pentru ca in definitiv nu mai cant la chitara electrica si nici macar acustica de multa vreme .... asta ca sa se stie , o data pentru totdeauna ... in schimb am un prieten care este asistent la academia de muzica " jorj dima ' si care tocmai a compus o lucrare pentru orchestra si chitara electrica care a si fost deja cantata in premiera la Viena , solist fiind un bulgar .... am ascultat lucrarea lui si credeti-ma ca e ok ... e muzica moderna dar nu din aia dilimache .... i-am spus si lui despre lucrare si a zis ca e curios si ca vrea sa vada ce si cum ... de altfel ceea ce zice Musaro , adica obtinerea unui hybridpicking este si idealul meu si asta apreciez cel mai mult ...de accea imi place cel mai mult Jan Akkerman si Peter Frampton decat Knopfler sa zicem ...sau Steve Hackett and Howe ...sunt un tip deschis la orice stil , provocari , moduri , game si tonalitati :) .... cu conditia sa fie conceptii originale , genuine si nu imitatii eftine ... in concluzie , parerea mea este ca poti dobandi acest hybridpicking relativ usor tocmai studiind ambele manuale al meu fiind axat pe fingerpick iar celalalt pe plectru ... s-ar completa si notiunile de teorie etc ... ar fi si un DVD si unCD .... :) ... e doar o idee ... nu vreau sa fac concurenta si nici reclama abuziva .... si Musaro , scuze daca s-a intleles gresit , da chiar nu mi-as permite sa fac afirmatii sarcastice la adresa ta in sensul ca nici nu mi-a trecut vreodata prin minte asa ceva ...

Posted

Sigur bro, daca am inteles eu gresit atunci scuzele mele sunt pe postare mea anteriora. Pentru carte ta iti aurez success si sal scoti cat de curand, cum am cumparat acea lui andrei o sa cumpar si pe a ta, imi place mie sa invat de mai multe stiluri fara sal desconsider pe vreunu cum am mai esplicat si sa finantez productie autotona.

totusi nu te lasi...cu.. ' cu conditia sa fie conceptii originale , genuine si nu imitatii eftine' aici este cam azardat ce zici (sau cu 10 fatete.. :) ), vrei sa reinventezi roata si sa iei merite? Te rog, esti invitatul meu.

In rest gusturi musicale nu se discuta, fiecare e liber sa aiba o preferinta. Astept carte ta cu mare interes, sa ma anunti cand iese.

In ultim rand vreau sa te zic ceva... Stii cum mi a spus o data un prieten pescar? PE BALTA FRATE! sarcasm, CLAR! :) Numai bine

Guest Granata
Posted

Salut,

multumesc mult si pe aceasta cale pentru manual, ma ajuta enorm.

Toate cele bune,

Barni.

Guest arosulescu
Posted
ma ajuta enorm.

 

Asta este partea CEA MAI IMPORTANTÃ

Guest arosulescu
Posted

Hai salut.

 

de saptamana viitoare suplimentam stocul de manuale cu inca 100 de bucati. Se vor gasi in continuare in reteaua magazinelor MC MUSIC, gazda ce isi va largi aria de activitate pana la Iasi. Asadar si cei din Iasi pot cumpara cartea de saptamana viitoare.

 

Va multumesc.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.