www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

da de ce-i PI si nu FI ?

 

voi vorbiti de gain-ul eectului sau de volumul etajului final

 

sau fiecare intelege ce vrea el

 

in principiu distorsionatoarele sunt concepute ca sa distorsioneze si sa ai sunetul dorit si la 1/10 din puterea statiei ,

respectiv sa nu omori audienta intr-un mic bar doar ca sa ai tu TON .

Asa ca trebuie sa sune la watajul" minim ", sa zicem 1W si sa ai ton langa un pian la "rece"...

Cum sa nu functioneze cu statie "mica" ? functioneaza cu orice .Cu o corectie a tonului atat la efect cat si la statie se obtine sunetul de culoarea dorita .In functie de difuzor si de marimea boxei sunetul va avea o culoare anume dictata de aceste doua elemente de baza.

Functioneaza si pe intrarea Line/In .

Este un FUZZ deci si sunetul este de FUZZ si nu altceva , cu doua EQ unul in fata si unul dupa poti sa realizezi tot felul de tonuri.

 

Si in cele mai multe procesoare din FUZZ se formeaza anumite tipuri de distors cu EQ adecvat reglat.

 

Ce nu se ridica la calitatile inaintasilor ?

 

ce ai scris tu aici este o "gargara" ...bla bla bla ....

Guest Legion
Posted

Ca posesor de Big Muff (varianta Little Big Muff) pot spune ca nu sunt absolut deloc de acord.

 

In primul rand, se impaca chiar foarte bine cu dozele single-coil (am un Strat).

Apoi, daca nu iti place tonul, solutia e foarte simpla - invarti butonul mai la stanga sau mai la dreapta (dupa cum ti-e pofta inimii). E IMPOSIBIL sa nu obtii ceva ce sa-ti placa.

 

Nu cumva te-ai infipt in pedala cu sustain-ul dat foarte sus ?

 

Eu iti zic sincer sa ai un pic mai multa rabdare cu ea. Cam ce zici tu am zis si eu prima oara cand mi-am cumparat Muff-ul - "Doamne, ce e dracia asta ??". Dar dupa ce m-am jucat un pic cu butoanele si am inteles ce se vrea a fi pedala, am inceput sa o apreciez din ce in ce mai mult.

 

Si inainte sa imi sara cineva in cap, mai am inca doua fuzz-uri - Seymour Duncan Tweak Fuzz si Z.Vex Fuzz Factory. Si in nici un caz n-as zice ca Muff-ul e cel mai prost dintre ele.

 

Singurul lucru care chiar nu imi place e ca in pozitia din mijloc tonul e "mid-scooped". Pur si simplu urasc lucrul asta!

Dar se poate rezolva schimband un singur condensator :)

 

Asa ca per ansamblu i-as da nota 9 (se scad 0.5 puncte pt configuratia stoc a controlului de ton si inca 0.5 pt ca nu e chiar ca fuzz-urile cu germaniu care imi incanta urechile pe albumele mele preferate).

Posted
Tu vorbesti despre Little Big Muff. Nu este acelasi lucru. Despre LBM am citit numai lucruri bune. Nu am apucat sa-l testez vreodata. :)

ia intereseaza-te ce inseamna " PI" ca sa intelegi despre ce este vorba .

 

Teoretic nu este nici o o diferenta intre orice distors bazat pe ecelasi pprincipiu , limitare cu diode sau limitare cu trenzistor.Apoi mai sunt si din acelea cu formator de forma de unda cu retea de diode si rezistoare ce poate sa imite foart emult un TUBE distors .

 

Diferentele "majore" provin din faptul ca uni construiesc din foarte putine componente ca sa fie ieftin si nu sunt calitative .au filtre RC ieftine si adaptarea impedantelor IN si OUT necorespunzatoare plus elemente active zgomotoase .

Guest Legion
Posted

Hmmm, s-ar putea sa ai dreptate cu diferentele intre Little Big Muff si varianta "full-size". Oricum, mai da-i o sansa.

Crede-ma, si eu am avut o surpriza neplacuta cand am folosit prima oara Muff-ul.

 

Si acest site ti-ar putea fi de folos.

Posted (edited)

http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Taas/Mods/Big%20Muff.htm

 

deci din articol , primele randuri de desteptaciuni !!!

 

 

The 2006 NYC reissue models use 1N6263 silicium Schottky diodes. These diodes cut the sound less then stock silicons and add a bit less compression. Result: sound is less compressed, louder, tighter and will lean more to the treble side. Nice new approach to the muff sound.

 

tampenie mai mare nici ca se putea spune !!!

 

asa ca articolul respectiv poti sa-l uiti

 

Iata din WIKIPEDIA :

 

The current–voltage curve is exponential. In a normal silicon diode at rated currents, the arbitrary "cut-in" voltage is defined as 0.6 to 0.7 volts. The value is different for other diode types — Schottky diodes can be as low as 0.2 V and red light-emitting diodes (LEDs) can be 1.4 V or more and blue LEDs can be up to 4.0 V.

 

 

DECI diodele Shotky au tensiunea de deschidere chiar si 0,2V !!!

 

Dioda mentionata 1N6263 are forward voltage 0,41V la un curent de 1mA asa ca se afla la nivelul diodelor cu Germaniu in acest caz. DAR sealege Shotky in loc de Germaniu in cazul aceleasi tensiuni de deschidere din motivul ca dioda cu Ge este foarte dependenta de temperatura , cele cu siliciu printre care si Shotky sunt mult mai insensibile la schimbarea de temperatura si mai stabile in cea ce priveste curentul rezidual .( curentul invers care la Siliciu este foarte foarte mic practic inexistent pe acnd la Ge cu cresterea temperaturi crest mult si curentul invers deci incet incet nu se mai comporta ca o dioda buna)

 

Diode cu Germaniu tipic 0,4V ...DAR diodele cu germaniu au alta caracteristica fata de cele cu siliciu , au si curent rezidual asa ca "taie" mai smooth cu "colturile" mai rotunjite. se mai pierd niste inalte deranjante.

 

Diodele cu Siliciu ...tipic 0,65V

 

LED -urile dupa culoare si tip 1,2 - 4V

 

acest lucriu inseamna ca: doua diode antiparalel vor limita semnalul la 0,2V sau0,4V sau 0,65V , sau 1,2 V ...etc depinde de tipul diodelor.(Acest lucru in schemele simpliste si ieftine)

 

Asa ca cea mai mare compresie/limitare vom avea cu diode Sothky !! nu cum spune marele specialist cu articolul!!

 

Ce inseamna acest lucru ?

 

Cu GAIN mai mic al preamplifului am aceiasi forma de unda !!! DECI zgomot mai mic si distorsiune mai mare !!!

 

Sa nu uitam ca sunt si alte tipuri de distorsionatoare , acestea cu diode antiparalel pe iesirea circuitului amplificator este cea mai "primitiva " rezolvare

Edited by karpi
Guest Legion
Posted

@karpi

 

Da, uite ca nu citisem chestia aia. Ai dreptate, individul nu prea intelege cum se produce distorsul.

 

DAR - pagina mi se pare totusi utila pt ca are idei de modificari care pot fi facute. Eu, de ex, o sa mi-o fac pe aia cu "flat mids".

Posted
@karpi

 

Da, uite ca nu citisem chestia aia. Ai dreptate, individul nu prea intelege cum se produce distorsul.

 

DAR - pagina mi se pare totusi utila pt ca are idei de modificari care pot fi facute. Eu, de ex, o sa mi-o fac pe aia cu "flat mids".

 

Intotdeauna trebuie citi cu atentie ec se scrie pe net , articolul este scris de un tanar student si se incurca chiar la "inima" circuitului .Nu stie ce este o dioda Sothky facuta ptr a comuta curenti mari cu disipatie cat mai mica si la viteza mare 9 asa mai babeste)

 

de ex la 100A cu u cadere de tesniune pe dioda de 0,2V rezulta o putere disipata pe dioda de numai 20W ,iar constructia diodei permite temperaturi mari .

 

The Schottky diode (named after German physicist Walter H. Schottky; also known as hot carrier diode) is a semiconductor diode with a low forward voltage drop and a very fast switching action.

 

Schottky diodes voltage drop at forward biases of around 1 mA is in the range 0.15 V to 0.46 V, which makes them useful in voltage clamping applications

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Schottky_diode

 

 

deci este bine de cunoscut cand vrei sa construiesti un distors.

Posted

Vad ca iar se vorbeste din teorie si alergam musca degeaba.

@karpi: ti-as explica ce-i un muff pie dar n-are nici un farmec. Oricum daca n-ai descoperit-o inca e grav :)

Inapoi la treburi serioase, insa: te-ai uitat in ultima vreme pe schema unui BMP?! Ia vezi unde-s puse diodele alea si mai discutam.

@Legion, apropos de tonestack, ai vazut modificarile lui Jack Orman? Poate ti-ar fi util un pot pt. medii sau o semireglabila.

Guest Legion
Posted

@fiveseven

 

Multam pt link, nu-l stiam. Sa mai bag inca un potentiometru nu prea vad cum, ca nu ma apuc sa dau gauri in pedala.

 

O sa ma mai joc cu simulatorul de tone-stack-uri de pe duncanamps sa vad ce pot obtine umbland la rezistente si condensatoare, dar momentan modificarea "flat-mids" suna foarte bine.

 

@karpi

 

OK, inteleg ca esti inginer (si eu sunt), dar o dam prea mult in teorie. Lumea nu vrea sa stie ce e aia dioda Schottky, FET sau tranzistor bipolar.

Ce intereseaza e - daca faci o modificare, cum va suna.

 

Acuma ai dreptate - descrierile facute in link sunt eronate.

Mi s-a parut util pt ca vorbea despre diferentele in materie de tranzistori si valori a componentelor din tone-stack.

Posted
@fiveseven

 

Multam pt link, nu-l stiam. Sa mai bag inca un potentiometru nu prea vad cum, ca nu ma apuc sa dau gauri in pedala.

 

O sa ma mai joc cu simulatorul de tone-stack-uri de pe duncanamps sa vad ce pot obtine umbland la rezistente si condensatoare, dar momentan modificarea "flat-mids" suna foarte bine.

 

@karpi

 

OK, inteleg ca esti inginer (si eu sunt), dar o dam prea mult in teorie. Lumea nu vrea sa stie ce e aia dioda Schottky, FET sau tranzistor bipolar.

Ce intereseaza e - daca faci o modificare, cum va suna.

 

Acuma ai dreptate - descrierile facute in link sunt eronate.

Mi s-a parut util pt ca vorbea despre diferentele in materie de tranzistori si valori a componentelor din tone-stack.

 

 

 

Diodele sunt puse in reactia negativa CB in paralel cu rezistorul CB .Sa zicem ca este un fel de circuit "redresor fara prag".

 

Ideea este aceiasi diodele se deschid la "forward voltage" prin condensatorul de 1uF , mai interesant este sa se puna cate un potmetru de 500-1000Ohm in serie cu circuitul de reactie prin diode si condensator , si sa se schimbe si valoarea condensatorului vei avea o serie de stari intermediare cu suna a "tube overdrive".

 

Pedalele distors in acele vremuri erau facute sa faca cat mai "urat" , nu era la moda "smooth overdrive" !! Nici vorba de asa ceva, aceste noi cerinte sunt mai recente .Pe atunci cand calcai pe "stompbox" sareai de la clean la distors maxima.Nici dracu nu folosea pozitii intermediare. sa nu mai zic de distorsurile tip " firiz/gater sau "sonerie" cum le ziceam , cele cu dublare de frecventa care functionau cu redresare dubla alternanta.

 

Chiar din aceasta cauza au pus diodele in reactia negativa sa deschida prompt si fara treceri "smooth" , iar noi acum am vrea acele treceri de la sinus la rectangular ca sa avem acel "overdrive" de tube simulat cat mai ieftin si mai comod.

 

La versiunile cu CI la fel diodele-s un reactia negativa trei diode in serie pe o ramura , si la Ibanez Mostortion este la fel dar sunt cate doua diode in serie , in acest fel au crescut rezistenta dinamica si se obtine un distors mai smooth. Se poate incerca sa pui mai multe diode , sa pui diode asimetric si de diferite tipuri , sau sa acoti din diode pe o parte , sau pe amandoua ( simetric sau asimetric) se sghimba continutul de armonice drastic.

 

Ultima schema "triangular" "GREEN" BMP ,valorile componentelor din reactia negativa sunt schimbate ca sa se produca un "integrator" pe banda audio a chitarei .Se vede cum s-a schimbat si condensatorul in serie cu diodele de la 1uF la 0,05uF ,Deci joasele vor fi mai putin "taiate" inltele vor fi taiate dar si rotunjite de efectul de "integrare".

Va rezulta un semnal dinte de fierestrau sau swatooth pe anumite frecvente .( nu gajaie atat , este mai aprope de unele sounduri actuale Vai si Satriani .

 

In cea ce priveste acel PI inseamna adaugarea a unui filtru PI , schema se poate complecta la "dublu PI" si dublu PI plus Presence .

 

 

http://www.duncanamps.com/tsc/

 

Tone Stack calculator version 1.3

 

Se poate simula orice combinatie de "tonestack" , apoi se poate incerca .

 

Dup acea colegi pot sa-si impartaseasca observatiile.

 

Eu consider ca trebuie sa stie si tineri ce nu se pricep la electronica unele probleme , ca sa nu creada in mitologii si sa dea banu pe vise irealiste .Iar cei care aprofundeaza si parte electronica mai schimba pareri si cate un pic de cunoastere.

Posted (edited)
cu tot respectul pentru dumneata karpi, as prefera daca ai uzita un limbaj mai academic cu explicatii pe ici pe colo. Chiar daca sunt chitaristi asta nu inseamna ca sunt si prosti; ma refer la "gajaie", "taiat", si cel putin "integrare", unde cand l-am vazut primul gand m-a dus la matematica.

Pe scurt, ati amestecat o pleiada de termeni tehnici cu niste termeni din popor, si mi se pare greu de inteles pentru ingineri si artisti deopotriva. Un inginer de calibrul dumitale, daca sustine ca da clasa pustiului care a scris articolul despre care se vorbea mai sus, mi se pare mult mai corect sa-i trimiteti un e-mail si sa-l informati despre greseala decat sa comentati oarecum rautacios pe un forum de profil nestiintific.

 

In fond, ingineria e arta de a tranforma din abstractizare in ceva concret, un principiu implicit de care va rog sa tineti seama cand doriti sa comentati chestiuni pur teoretice. Nu zic ca ati gresit dpdv tehnic, cu atat mai putin sa afirm ca sunt mai destept decat dumneavoastra, dar modul dvs iritat de abordare a fost cel putin nepotrivit.

 

nu se poate explica melomanilor sau chitaristilor efecte sonore descrise "academic" sau in jargonul electronistilor ( caci si in electronica exista un jargon de expresii tehnice conventionale sau denumiri dupa inventatoru /cercetator ce pot fi diferite de la zona geografica la alta .

 

De exemplu in compresoare si distorsionatoare se folosesc si circuite Graetz .

 

Vezi ca si pedalele au denumiri dupa efectul produs..Wah Wah , Yoi Yoi ,Ui Ui , Fuzz ..sau comercial fanteziste .

 

Un ton distorsionat si comprimat intr-un anume fel presupunand ca trecem prin circuit o voce umana pe iesire nu suna curat ci "gajait", nici nu prea sunt interjectii destule ca sa descrii "reproduci" diferite efecte sonore .Uni termeni tehnici ii ocollesc altele nu prea am cum .

 

Diodele puse antiparalel efectiv taie( termenul preluat din reprezentarea grafica pe osciloscop) sus si jos semnalul adica il limiteaza .Dar limitarea poate fi de mai multe feluri pana ce taierea este "brusca".

Inegratorul este un filtru trece jos , se mai poate spune ca rotunjeste semnalul dar depinde de constanta de timp RC , si in cazul acesta inseamna ca limiteaza viteza de urcare a frontului semnalului dar si coborarea frontului posterior va fi lenta de aici rezultand un semnal quasi tiunghiular ,semnalul triunghiular nu mai "gajaie" caci a pierdut din inalte pentru shred este mai bun caci creste claritatea pasajelor executate rapid. Axeste condensatoare montate in circuitul de reactie produc efectul Miller practic un efect de integrare ce duce la limitarea frecventei maxime .

 

Descrierile ce le fac cred ca complecteaza unele cunostinte ale amatorilor care se ocuoa cu construirea unor circuite.Bineinteles ca se poate complecta sau corecta cu explicatii mai precise .Nu intotdeauna est usor sa descrii ceva in asa fel ca toata lumea sa intelega.

 

Nu sunt inginer sunt tehnicean si am facut scoala tehnica mult mai tarziu dupa ce am fost amator electronist ani buni si am cantat in diferite trupe si ma ocupam de construit statii si boxe , efecte , chitare . Era numai un hobby apoi la o schimbare de conditii am dat concurs pentru un post si l-am luat , dupa acea m-am hotarat sa fac si o scoala tehnica ,mai mult pentru salarizare .Daca as fi in SUA as mai face un master in electroacustica hobby-ul meu de o viata,Dar la noi nu mai merita. Pana o sa fie nevoie de adevarati electroaciusticeni eu ies la pensie.

Pana atuncea se aude ce sonorizari se intampla.

Edited by karpi
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.