Guest edeph Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 (edited) Cum se face bend si ce inseamna release un exemplu : g|------2-4b6r4~-------4-------2---------4~--| ma scuzati ca am scris gend ,da ca se poate modifica ... Edited June 30, 2008 by edeph
ronniefrown Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 Urci nota cu un ton prin bend (ridici coarda), apoi revii la pitchul initial lasand coarda in jos
Guest edeph Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 ridic coarda ? in ce sens ? e valabil doar pt electrica ?
ronniefrown Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 (edited) E valabil in general pentru electrica pentru ca la acustica e mult mai greu. In general cred ca cele 3 corzi subtiri se ridica, restul de 3 groase se coboara, dar nu e o regula (eu asa fac). Pur si simplu incearca sa ridici coarda G cu degetul pe tasta 4 pana suna cu un ton mai sus. La inceput e mai greu Edited June 30, 2008 by ronniefrown
vektor Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 http://www.youtube.com/watch?v=Prhi5FgScEM...feature=related Si nu, e valabil pe orice chitara.
Guest edeph Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 multumesc mult , eu ma gandeam la ridicat coarda , in sensul de ridicat in sus ca si cum ai trage de ea , nu impins ,pe clasica mea se aude mai greu diferenta de sunet dar se aude . multumesc mult
Guest msmihai Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 De unde stii daca ai urcat un semiton sau un ton ? Iti dai seama pur si simplu dupa ureche sau totul e din tehnica?
Guest titus Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 De unde stii daca ai urcat un semiton sau un ton ? Iti dai seama pur si simplu dupa ureche sau totul e din tehnica? doar dupa ureche... uite un ex bun pt formarea acestui reflex: ---5---4(bend pana suna ca "5")---5---3(bend pana suna ca "5")---2(bend pana suna ca "5"). astfel te obijnuiesti cu bend de un seminon, un ton si o terta mica, intervale foarte uzuale in tehica asta. inca o observatie: incearca sa ai 3 degete pe coarda pe care faci bend ca sa o controlezi mai bine si sa nu iti "tremure" sunetul.
SKU Posted June 30, 2008 Posted June 30, 2008 Cred ca cel mai bine e sa stii nota la care trebuie sa ajungi si nu sa te orientezi dupa ce spune tab-ul;) Cu asta cred ca ai castiga experienta! Adica ridici coarda pana iti suna bine, si in ton cu melodia.
barbarossa Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 (edited) cam greu sa scoti din nota 2 (sa zicem A pe coarda G) un 5 (C pe G) poti face asta mai sus pe gat ( adica 1 1/2 step bend) dar nu te chinui sub fretul 7 sa zicem, ca nu are rost. acolo e suficient un full bend (1 step). in principiu as fi de acord cu sku, insa mie mi se pare ca cel mai ok este ca pentru inceput sa inveti taburile pe de rost, sa inveti sa le canti pe de rost si apoi sa le interpretezi in maniera proprie, cu note in plus sau in minus, benduri si vibrato cu feeling, cum iti vine, dupa ureche. trebuie sa stii exact ce canti, ca sa iti permiti sa improvizezi, altfel risti sa nu iti iasa exact cum ai vrea. Edited July 1, 2008 by barbarossa
karpi Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 prima si prima data invata sa canti la chitara , dupa ce stii sa canti si dupa multe exercitii auzi cand este falsa sau nu chitara doar dupa acea poti sa treci la "bend". Altfel vei canta la fel de prost si fals ca si majoritatea chitaristilor care nu aud cat de langa sunt.( atat ca si pitch cat si timing) Daca nu te inveti cu intervalele , adica sa le auzi nu vei mai putea sa canti bine niciodata. Prima data inveti sa acordezi chitara , apoi sa faci exercitii simple ca sa-ti formezi mana si auzul , in loc de benduri se face glisando ( aluneci cu degetul pe coarda apasata pana la intervalul dorit ) .Asa te obisnuiesti sa auzi inaltimea sunetelor . La bend nu ai ton fix , si in plus este vorba de 'timing" , adica sa executi in timp acel bend care sa ajunga pe inaltimea dorita exact pe timp si sa scada sau sa se opreasca tot pe timp muzical.( timing ce depinde de maniera si de tempou/formula ritmica etc etc...) In cazul chit acustice care a corzi relativ groase se face glisando , in cel mai bun caz se intinde cu doua degete ( ptr forta mai mare) dar nu se poate nuanta , nici nu este cazul la chit acustica.
Metabog Posted July 1, 2008 Posted July 1, 2008 Foarte extrem de important sa faci un bend corect sa nu sune fals. E cel mai enervant sunet pe care poti sa-l auzi intr-un solo cand chitaristul nu stie sa faca bend calumea.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now