Morgred Posted June 13, 2008 Posted June 13, 2008 deci ce as vrea eu sa stiu ii cum obtii o melodie sinistra. am studiat un pic singur si am obesrvat ca se fac dezacorduri. poate modulatii "fortate". da am nevoie de o explicatie academica sa inteleg si sa stiu ce si cum sa fac. asa ca expertilor va rog sariti cu inteleptele voastre explicatii .
Guest andypopa Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Cvinta diminuata Cauta si arpegii diminuate. Overused intr-adevar, dar poate te ajuta in a-ti atinge scopul.
Razvan S. Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Da kestia aia cu tritones sau wolf notes e foarte buna , de pe wikipedia.Ai putea pur si simplu sa incerci sa faci tu ceva babeste pe taste sa vezi ce suna,,evil" si ,,sinistru" sau eventual sa faci o chitara pe stanga si cea din dreapta faci octava la cea de pe stanga sau whatever, incerci chiar asta faceam aseara
BCRich Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 (edited) Cand eram mic aveam un profesor care imi spunea ca nota FA# este nota diavolului in combinatie cu oricare alta nota suna sinistru...incearca Ceva gasit pe moment: --------------------------------- --------------------------------- --------------------------------- ---------------fa#------------- -----------si-------si------------ -mi--fa#-------------fa#------ repeta formula si ai ceva sinistru Edited June 14, 2008 by BCRich
uneven.pieces Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Cand eram mic aveam un profesor care imi spunea ca nota FA# este nota diavolului in combinatie cu oricare alta nota suna sinistru...incearca Ceva gasit pe moment: --------------------------------- --------------------------------- --------------------------------- ---------------fa#------------- -----------si-------si------------ -mi--fa#-------------fa#------ repeta formula si ai ceva sinistru Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica".
Guest DIonut Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica". cred ca in romana se numeste cvarta marita sau cvinta miscorata,nu diminuata sau augmentata
Guest Hippogryph Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 DIMINUÁT adj. 1. v. redus. 2. domolit, micºorat, potolit, redus, scãzut, slãbit. AUGMENTÁ, augmentez, vb. I. Tranz. A mãri, a spori ceva.
Morgred Posted June 14, 2008 Author Posted June 14, 2008 no stati un pic. deci... cum ii cvinta aia... ca nu inteleg. pls datimi exemplu ca poate poate dade dade moi prinde si io.
uneven.pieces Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 (edited) Deja discutia devine redundanta, este clar la ce se refera toata lumea, cvinta micsorata ex: C - F# (C - G b ). Am mai avut o discutie mai demult cu un amic pe tema, diferenta dintre gama si tonalitate. Important este rezultatul final. Incearca asta: 5|-2--21--13---3--2-----| 6|-0--00--01--14--3-----| Edited June 14, 2008 by uneven.pieces
BCRich Posted June 14, 2008 Posted June 14, 2008 (edited) chestia aia e facuta la intamplare si chiar am vrut sa fie SI Nu am stat sa studiez problema cu FA#...R.I.P. SUbasu prof de chitara asa mi-a zis si acu mi-am amintit cand am vazut topicul asta Edited June 14, 2008 by BCRich
Morgred Posted June 15, 2008 Author Posted June 15, 2008 ataaaaaaaaaaaat! sweeeeeet! in sfarsit mam prins dupa exemplul dat de uneven.pieces. si asta ii singura modalitate? un interval in genu?
uneven.pieces Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 (edited) ataaaaaaaaaaaat! sweeeeeet! in sfarsit mam prins dupa exemplul dat de uneven.pieces. si asta ii singura modalitate? un interval in genu? Nu neaparat, depinde acum si de starea pe care vrei sa o transmiti, de obicei, in piesele astea mai 'sumbre' se folosesc: locrianul - modul asta suna mai grav, transpozitii, foarte multe chestii cromatice de exemplu: Bitter Peace tot de la Slayer, intro-ul e ceva de genul: 5|2-4-3-2-4-3-4776-| 6|0-2-1-0-2-1-2554-| Riff-ul principal de la Deathshead de exemplu e facut in C# minor blues, dar suna a Slayer: 5|--5-8-7----5-8-7| 6|0-3-6-5--0-3-6-5| Si eu initial cautam un mod, o gama generala care sa imi explice cum pot sa fac o piesa care sa iti transmita o stare de apasare, ma rog, dar in timp incepi sa le prinzi tot studiind piesele anumitor formatii. Uite, o alta chestie care suna bine este folosirea intervalului de terta mare: 3|--------------------------9------8-----| 4|-7-----6----------7------10------9----| 5|-8-----7------7h8---------------------| 6|---0-0---0-0--------0-0-----0-0----0-| sincer se pot folosi cam toate intervalele. Edited June 15, 2008 by uneven.pieces
Metabog Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 (edited) Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica". Sau Black Sabbath - Black Sabbath. Desi tritone a devenit putin cam "cheesy", mie imi vine sa rad cand cineva incearca sa faca ceva sinistru folosind repede cvinta diminuata. Mai bine incerci sa faci ceva minimalist sau atonal. Uite o chestie "sinistra" din 28 Days Later: E|----------------------------------- B|------------------------------------ G|--6---6---7---7---9---9---10---10 + repeat eventual mai cant si o octava mai jos C# D E F dar pastrezi D acolo, iese un interval canibal. D|--0---0---0---0---0---0---0-----0 A|-------------------------------------- E|----------------------------------- Mai e o gama, am impresia ca se cheama "prin tonuri" in Romana, in Engleza e whole-tone. Suna misterios intr-un fel, daca te apuci sa te joci cu ea in mijlocul altor game poti sa scoti niste ciudatenii de la jazz la chestii prog, la chestii sinistre daca incepi sa formezi intervale in jurul gamei. In Death Metal, ce auzi in general si ceea ce da caracterul sinistru e faptul ca se foloseste abuziv gama cromatica, cu palm muting si mult alternate picking, la viteze mari, formeaza ca o supa cromatica acolo, suna asa cum suna. Edited June 15, 2008 by Metabog
uneven.pieces Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 (edited) Sau Black Sabbath - Black Sabbath. Desi tritone a devenit putin cam "cheesy", mie imi vine sa rad cand cineva incearca sa faca ceva sinistru folosind repede cvinta diminuata. Mai bine incerci sa faci ceva minimalist sau atonal. Mai intai asculta niste exemple cu 'tritone' si pe urma sa 'razi'. Ce este asa comic la o cvinta micsorata ? Inseamna ca se poate rade de intreaga muzica. Exemplul pe care l-ai dat tu acolo e in D minor armonic. Ce inseamna 'minimalist sau atonal' pentru tine ? Deci death metal-ul e comic ? sau daca nu intra in genul jazz nu e muzica ? supa cromatica ? o spui de parca genurile astea nu fac altceva decat sa cante la nimereala note pe grif si asa se obtine mai sus numita 'supa cromatica'. Edited June 15, 2008 by uneven.pieces
Metabog Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 (edited) Mai intai asculta niste exemple cu 'tritone' si pe urma sa 'razi'. Ce este asa comic la o cvinta micsorata ? Inseamna ca se poate rade de intreaga muzica. Exemplul pe care l-ai dat tu acolo e in D minor armonic. Ce inseamna 'minimalist sau atonal' pentru tine ? Deci death metal-ul e comic ? sau daca nu intra in genul jazz nu e muzica ? supa cromatica ? o spui de parca genurile astea nu fac altceva decat sa cante la nimereala note pe grif si asa se obtine mai sus numita 'supa cromatica'. A fost folosit prea mult in heavy metal, mai ales in perioada de inceput. Nu e comic in general, dar nu ar fi o idee rea sa se vina cu idei noi. Poate pur si simplu nu imi place mie intervalul asta? Posibil... De unde a aparut toata ostilitatea asta man? Am spus eu ca death metal nu intra in categoria muzica pentru ca nu e jazz? Cred ca am ascultat destul death metal pentru a putea spune ca imi place. Iar exemplul pe care l-am dat nu are legatura cu ce se vorbise inainte, eu am dat un exemplu de muzica sinistra dintr-un soundtrack. Un exemplu de melodie bazata pe gama cromatica, Erotomania de la Dream Theater. Uite aici atonal, folosind tehnica 12-tone. http://www.youtube.com/watch?v=5zlztxjfuhE Paranoid. Suntem cam off topic. Edited June 15, 2008 by Metabog
Guest Don MaXxX Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 Uite aici atonal, folosind tehnica 12-tone.http://www.youtube.com/watch?v=5zlztxjfuhE A fost o experienta incredibila ascultarea piesei respective. Nu cred ca am mai auzit ceva macar asemanator. Alte exemple?
Metabog Posted June 15, 2008 Posted June 15, 2008 (edited) A fost o experienta incredibila ascultarea piesei respective. Nu cred ca am mai auzit ceva macar asemanator. Alte exemple? Cauta orice de compozitorul Arnold Schoenberg. Si mai sunt cateva filmulete pe youtube cu genul asta de muzica, si sigur mai gasesti. Uite aici ceva asemanator http://www.youtube.com/watch?v=7YAIMaEyO1A...feature=related (acum vreo saptamana ascultam asta in continuu). Ma bucur ca iti place. Mai multe despre tehnica: http://en.wikipedia.org/wiki/Twelve-tone_technique Edited June 15, 2008 by Metabog
Guest titus Posted June 16, 2008 Posted June 16, 2008 pt a obtine o piesa "sinistra" iti recomand sa studiezi modurile populare... in special locrian si frigian suna demential. cvinta micsorata iar este foarte importanta si usor de folosit. mai suna ciudat de tot si alternanta intre terta mica si terta mare...da o senzatie de nesiguranta. de asemenea poti sa lucrezi cromatic...de examplu: fa si la# mi si do fa# sol succes.
BCRich Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 buhuhu! Ati gasit varianta optima pentru a compune o piesa sinistra? Hai sa iti vand un pont...eu cand compun nu ma ghidez dupa o gama sau formula matematica, incearca sa scoti ceva ce te reprezinta...sa transpui un sentiment in note/muzica Sa vezi atunci ce minunatie iese Daca esti deprimat...iese o chestie de o sa te sperie si pe tine Succes! pana la urma muzica inseamna sentiment,exprimarea unui sau mai multor sentimente...
Guest Don MaXxX Posted June 19, 2008 Posted June 19, 2008 buhuhu! Ati gasit varianta optima pentru a compune o piesa sinistra? Hai sa iti vand un pont...eu cand compun nu ma ghidez dupa o gama sau formula matematica, incearca sa scoti ceva ce te reprezinta...sa transpui un sentiment in note/muzica Sa vezi atunci ce minunatie iese Daca esti deprimat...iese o chestie de o sa te sperie si pe tine Succes! pana la urma muzica inseamna sentiment,exprimarea unui sau mai multor sentimente... /thread
Nightlight Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Asculta "Parabola" si "The Pot" de la Tool.
korko Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Mai adaug doar asa for fun..... secunda marita (do , re # de ex.)....pretty cool (pe langa ce s-a zis deja ) , e folosita mult de tr. de death si unele tr. de grind chiar isi acordeaza chitara sa aiba 2 corzi apropiate la interval de secunda marita...... se poate canta si in succesiune de secunde marite efectul e the same , Decapitated in ceva piesa au asa ceva (parca in spheres of madness ). Si modul Phrygian suna haunting si e folosit mult in early gothic rock ( si nu numai ) , faptul ca este semiton intre treapta I si II contribuie la asta (mi , fa ).... si la modul locrian e tot asa (si , do - semiton) , good point titus Be spooky....oooooh Bine suna iar "A forest" de la Cure , spre final are un solo random care e f. atonal canta pe 2 sau 3 corzi (una sau 2 libere ) si urca sau coboara semitonuri......
Alex_Strat69 Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 Mai adaug doar asa for fun.....secunda marita (do , re # de ex.)....pretty cool (pe langa ce s-a zis deja ) , e folosita mult de tr. de death si unele tr. de grind chiar isi acordeaza chitara sa aiba 2 corzi apropiate la interval de secunda marita...... se poate canta si in succesiune de secunde marite efectul e the same , Decapitated in ceva piesa au asa ceva (parca in spheres of madness ). Bine suna iar "A forest" de la Cure , spre final are un solo random care e f. atonal canta pe 2 sau 3 corzi (una sau 2 libere ) si urca sau coboara semitonuri...... pai secunda marita e terta mica ... deci nu e sfaraiala ... iar succesiunea de secunde marite ( adica terte mici ) nu e altceva decat arpegiu diminuat care e folosit la greu de la jazz la malmsteen ...
korko Posted December 3, 2008 Posted December 3, 2008 (edited) pai secunda marita e terta mica ... deci nu e sfaraiala ... iar succesiunea de secunde marite ( adica terte mici ) nu e altceva decat arpegiu diminuat care e folosit la greu de la jazz la malmsteen ... pai depinde in ce gama esti si ce canti , asta e diferenta intre cele 2 ....(altfel ai dreptate...), adica introducerea de secunda marita in cadrul unei melodii in locul unei secunde de ex. in parte a doua ma refeream la grupuri de 2 note la terta mica intre ele , cantate succesiv.....nu la arpegii de exemplu :sol mi do# la# asa ceva.... --------------mi do# la# sol Edited December 3, 2008 by korko
Guest eXtr3m3 Posted December 4, 2008 Posted December 4, 2008 mie sincer mi se pare destul de sinistra If i was your vampire(Marilyn Manson) de asemenea incearca si Damaged,Gods and monsters si Feisty Cadavers de la John5.Bafta! my 2cents
Susceptor Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 (edited) Intr-o progresie de acorduri pornind dintr-o gama minora, folosirea a 2 acorduri minore consecutive intre 2 trepte din gama ce au intre ele un interval mic (e.g. tonica - medianta , tonica - submedianta); asta e doar o constatare. Gamele minore/modurile minore au proprietatea de a suna "sinistru". @korko: secunda marita = terta mica, deci acord minor. Edited December 5, 2008 by Susceptor
korko Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Can't argue with you there.... E ca o definitie ce ai scris.... Si legat de ce am citit undeva mai sus Bach nu e sinistru ....
CiocanelBloodyCIocanel Posted December 5, 2008 Posted December 5, 2008 Si legat de ce am citit undeva mai sus Bach nu e sinistru .... but Wagner sure is...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now