www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

deci ce as vrea eu sa stiu ii cum obtii o melodie sinistra. am studiat un pic singur si am obesrvat ca se fac dezacorduri. poate modulatii "fortate". da am nevoie de o explicatie academica sa inteleg si sa stiu ce si cum sa fac. asa ca expertilor va rog sariti cu inteleptele voastre explicatii :).

Guest andypopa
Posted

Cvinta diminuata

Cauta si arpegii diminuate. Overused intr-adevar, dar poate te ajuta in a-ti atinge scopul.

Posted

Da kestia aia cu tritones sau wolf notes e foarte buna , de pe wikipedia.Ai putea pur si simplu sa incerci sa faci tu ceva babeste pe taste sa vezi ce suna,,evil" si ,,sinistru" sau eventual sa faci o chitara pe stanga si cea din dreapta faci octava la cea de pe stanga sau whatever, incerci :) chiar asta faceam aseara

Posted (edited)

Cand eram mic aveam un profesor care imi spunea ca nota FA# este nota diavolului in combinatie cu oricare alta nota suna sinistru...incearca :)

Ceva gasit pe moment:

---------------------------------

---------------------------------

---------------------------------

---------------fa#-------------

-----------si-------si------------

-mi--fa#-------------fa#------ repeta formula si ai ceva sinistru :)

Edited by BCRich
Posted
Cand eram mic aveam un profesor care imi spunea ca nota FA# este nota diavolului in combinatie cu oricare alta nota suna sinistru...incearca :)

Ceva gasit pe moment:

---------------------------------

---------------------------------

---------------------------------

---------------fa#-------------

-----------si-------si------------

-mi--fa#-------------fa#------ repeta formula si ai ceva sinistru :)

 

Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica".

Guest DIonut
Posted
Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica".

 

cred ca in romana se numeste cvarta marita sau cvinta miscorata,nu diminuata sau augmentata

Guest Hippogryph
Posted

DIMINUÁT adj. 1. v. redus. 2. domolit, micºorat, potolit, redus, scãzut, slãbit.

 

AUGMENTÁ, augmentez, vb. I. Tranz. A mãri, a spori ceva.

Guest EPSYLON_CURSE
Posted

corect e marita sau micsorata.

Posted (edited)

Deja discutia devine redundanta, este clar la ce se refera toata lumea, cvinta micsorata ex: C - F# (C - G b ). Am mai avut o discutie mai demult cu un amic pe tema, diferenta dintre gama si tonalitate. Important este rezultatul final.

 

Incearca asta:

 

5|-2--21--13---3--2-----|

6|-0--00--01--14--3-----|

Edited by uneven.pieces
Posted (edited)
ataaaaaaaaaaaat! sweeeeeet! in sfarsit mam prins dupa exemplul dat de uneven.pieces. si asta ii singura modalitate? un interval in genu?

 

Nu neaparat, depinde acum si de starea pe care vrei sa o transmiti, de obicei, in piesele astea mai 'sumbre' se folosesc: locrianul - modul asta suna mai grav, transpozitii, foarte multe chestii cromatice de exemplu: Bitter Peace tot de la Slayer, intro-ul e ceva de genul:

 

5|2-4-3-2-4-3-4776-|

6|0-2-1-0-2-1-2554-|

 

Riff-ul principal de la Deathshead de exemplu e facut in C# minor blues, dar suna a Slayer:

 

5|--5-8-7----5-8-7|

6|0-3-6-5--0-3-6-5|

 

Si eu initial cautam un mod, o gama generala care sa imi explice cum pot sa fac o piesa care sa iti transmita o stare de apasare, ma rog,

dar in timp incepi sa le prinzi tot studiind piesele anumitor formatii.

 

Uite, o alta chestie care suna bine este folosirea intervalului de terta mare:

 

3|--------------------------9------8-----|

4|-7-----6----------7------10------9----|

5|-8-----7------7h8---------------------|

6|---0-0---0-0--------0-0-----0-0----0-|

 

sincer se pot folosi cam toate intervalele.

Edited by uneven.pieces
Posted (edited)
Cred ca de fapt acolo este FA# - DO (in loc de SI) - nu fa# este "nota diavolului" ci intervalul de cvinta diminuata este cunoscut sub numele asta - a pus cineva mai sus un link spre wikipedia -> tritone .... vezi Slayer - Diabolus in Musica, tot albumul foloseste in diverse parti, cvinta diminuata, de asta se si cheama "diabolus in musica".

 

Sau Black Sabbath - Black Sabbath. :)

 

Desi tritone a devenit putin cam "cheesy", mie imi vine sa rad cand cineva incearca sa faca ceva sinistru folosind repede cvinta diminuata. Mai bine incerci sa faci ceva minimalist sau atonal.

 

Uite o chestie "sinistra" din 28 Days Later:

 

E|-----------------------------------

B|------------------------------------

G|--6---6---7---7---9---9---10---10 + repeat eventual mai cant si o octava mai jos C# D E F dar pastrezi D acolo, iese un interval canibal.

D|--0---0---0---0---0---0---0-----0

A|--------------------------------------

E|-----------------------------------

 

Mai e o gama, am impresia ca se cheama "prin tonuri" in Romana, in Engleza e whole-tone. Suna misterios intr-un fel, daca te apuci sa te joci cu ea in mijlocul altor game poti sa scoti niste ciudatenii de la jazz la chestii prog, la chestii sinistre daca incepi sa formezi intervale in jurul gamei.

 

In Death Metal, ce auzi in general si ceea ce da caracterul sinistru e faptul ca se foloseste abuziv gama cromatica, cu palm muting si mult alternate picking, la viteze mari, formeaza ca o supa cromatica acolo, suna asa cum suna.

Edited by Metabog
Posted (edited)
Sau Black Sabbath - Black Sabbath. :)

 

Desi tritone a devenit putin cam "cheesy", mie imi vine sa rad cand cineva incearca sa faca ceva sinistru folosind repede cvinta diminuata. Mai bine incerci sa faci ceva minimalist sau atonal.

 

 

Mai intai asculta niste exemple cu 'tritone' si pe urma sa 'razi'. Ce este asa comic la o cvinta micsorata ? Inseamna ca se poate rade de intreaga muzica.

 

Exemplul pe care l-ai dat tu acolo e in D minor armonic.

 

Ce inseamna 'minimalist sau atonal' pentru tine ?

 

Deci death metal-ul e comic ? sau daca nu intra in genul jazz nu e muzica ? supa cromatica ? o spui de parca genurile astea nu fac altceva decat sa cante la nimereala note pe grif si asa se obtine mai sus numita 'supa cromatica'.

Edited by uneven.pieces
Posted (edited)
Mai intai asculta niste exemple cu 'tritone' si pe urma sa 'razi'. Ce este asa comic la o cvinta micsorata ? Inseamna ca se poate rade de intreaga muzica.

 

Exemplul pe care l-ai dat tu acolo e in D minor armonic.

 

Ce inseamna 'minimalist sau atonal' pentru tine ?

 

Deci death metal-ul e comic ? sau daca nu intra in genul jazz nu e muzica ? supa cromatica ? o spui de parca genurile astea nu fac altceva decat sa cante la nimereala note pe grif si asa se obtine mai sus numita 'supa cromatica'.

 

A fost folosit prea mult in heavy metal, mai ales in perioada de inceput. Nu e comic in general, dar nu ar fi o idee rea sa se vina cu idei noi. Poate pur si simplu nu imi place mie intervalul asta? Posibil... De unde a aparut toata ostilitatea asta man? Am spus eu ca death metal nu intra in categoria muzica pentru ca nu e jazz? Cred ca am ascultat destul death metal pentru a putea spune ca imi place. Iar exemplul pe care l-am dat nu are legatura cu ce se vorbise inainte, eu am dat un exemplu de muzica sinistra dintr-un soundtrack.

 

Un exemplu de melodie bazata pe gama cromatica, Erotomania de la Dream Theater.

 

Uite aici atonal, folosind tehnica 12-tone.

http://www.youtube.com/watch?v=5zlztxjfuhE

 

 

:) Paranoid.

 

 

Suntem cam off topic.

Edited by Metabog
Posted (edited)
A fost o experienta incredibila ascultarea piesei respective. Nu cred ca am mai auzit ceva macar asemanator. Alte exemple? :)

 

Cauta orice de compozitorul Arnold Schoenberg. Si mai sunt cateva filmulete pe youtube cu genul asta de muzica, si sigur mai gasesti.

 

Uite aici ceva asemanator http://www.youtube.com/watch?v=7YAIMaEyO1A...feature=related (acum vreo saptamana ascultam asta in continuu). Ma bucur ca iti place.

 

Mai multe despre tehnica: http://en.wikipedia.org/wiki/Twelve-tone_technique

Edited by Metabog
Guest titus
Posted

pt a obtine o piesa "sinistra" iti recomand sa studiezi modurile populare... in special locrian si frigian suna demential.

 

cvinta micsorata iar este foarte importanta si usor de folosit.

 

mai suna ciudat de tot si alternanta intre terta mica si terta mare...da o senzatie de nesiguranta.

 

de asemenea poti sa lucrezi cromatic...de examplu: fa si la# mi si do fa# sol

 

succes.

Posted

buhuhu!

Ati gasit varianta optima pentru a compune o piesa sinistra?

Hai sa iti vand un pont...eu cand compun nu ma ghidez dupa o gama sau formula matematica, incearca sa scoti ceva ce te reprezinta...sa transpui un sentiment in note/muzica :)

Sa vezi atunci ce minunatie iese :)

Daca esti deprimat...iese o chestie de o sa te sperie si pe tine :)

Succes!

 

pana la urma muzica inseamna sentiment,exprimarea unui sau mai multor sentimente...

Guest Don MaXxX
Posted
buhuhu!

Ati gasit varianta optima pentru a compune o piesa sinistra?

Hai sa iti vand un pont...eu cand compun nu ma ghidez dupa o gama sau formula matematica, incearca sa scoti ceva ce te reprezinta...sa transpui un sentiment in note/muzica :)

Sa vezi atunci ce minunatie iese :D

Daca esti deprimat...iese o chestie de o sa te sperie si pe tine :)

Succes!

 

pana la urma muzica inseamna sentiment,exprimarea unui sau mai multor sentimente...

/thread

:)

  • 5 months later...
Posted

Mai adaug doar asa for fun.....

secunda marita (do , re # de ex.)....pretty cool (pe langa ce s-a zis deja ) , e folosita mult de tr. de death si unele tr. de grind chiar isi acordeaza chitara sa aiba 2 corzi apropiate la interval de secunda marita......

se poate canta si in succesiune de secunde marite efectul e the same :) , Decapitated in ceva piesa au asa ceva (parca in spheres of madness ).

Si modul Phrygian suna haunting si e folosit mult in early gothic rock ( si nu numai ) , faptul ca este semiton intre treapta I si II contribuie la asta (mi , fa )....

si la modul locrian e tot asa (si , do - semiton) , good point titus :)

Be spooky....oooooh

 

Bine suna iar "A forest" de la Cure , spre final are un solo random care e f. atonal canta pe 2 sau 3 corzi (una sau 2 libere ) si urca sau coboara semitonuri......

Posted
Mai adaug doar asa for fun.....

secunda marita (do , re # de ex.)....pretty cool (pe langa ce s-a zis deja ) , e folosita mult de tr. de death si unele tr. de grind chiar isi acordeaza chitara sa aiba 2 corzi apropiate la interval de secunda marita......

se poate canta si in succesiune de secunde marite efectul e the same :) , Decapitated in ceva piesa au asa ceva (parca in spheres of madness ).

 

 

Bine suna iar "A forest" de la Cure , spre final are un solo random care e f. atonal canta pe 2 sau 3 corzi (una sau 2 libere ) si urca sau coboara semitonuri......

 

pai secunda marita e terta mica ... deci nu e sfaraiala ... iar succesiunea de secunde marite ( adica terte mici ) nu e altceva decat arpegiu diminuat care e folosit la greu de la jazz la malmsteen ...

Posted (edited)
pai secunda marita e terta mica ... deci nu e sfaraiala ... iar succesiunea de secunde marite ( adica terte mici ) nu e altceva decat arpegiu diminuat care e folosit la greu de la jazz la malmsteen ...

 

pai depinde in ce gama esti si ce canti , asta e diferenta intre cele 2 ....(altfel ai dreptate...), adica introducerea de secunda marita in cadrul unei melodii in locul unei secunde de ex.

in parte a doua ma refeream la grupuri de 2 note la terta mica intre ele , cantate succesiv.....nu la arpegii

de exemplu :sol mi do# la# asa ceva....

--------------mi do# la# sol

Edited by korko
Guest eXtr3m3
Posted

mie sincer mi se pare destul de sinistra If i was your vampire(Marilyn Manson) de asemenea incearca si Damaged,Gods and monsters si Feisty Cadavers de la John5.Bafta! my 2cents

Posted (edited)

Intr-o progresie de acorduri pornind dintr-o gama minora, folosirea a 2 acorduri minore consecutive intre 2 trepte din gama ce au intre ele un interval mic (e.g. tonica - medianta , tonica - submedianta); asta e doar o constatare.

Gamele minore/modurile minore au proprietatea de a suna "sinistru".

 

@korko: secunda marita = terta mica, deci acord minor.

Edited by Susceptor

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.