www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Eu vad ca toata lumea neglijeaza joasele dar mie-mi iese TB , hehe

 

 

nu sunt de acord cu punctul de injectare a semnalului in circuitele echivalente bune dor sa reprezinte marimile complexe din interiorul dozei .

 

Am realizat circuitul de masurare a lui Lemne care a folosit o statie de 10 W si o bobina cu miez ( sau chiar o doza) ca si excitator in loc de corzi in care a injectat semnalul de la generatorul de AF .

 

Componenta rezistiva a impedantei nu se afkl "afara" din doza este "uniform " distribuita in doza ( in bobina si s-ar putea reprezenta probabil ca si impedanta cablurilor .Apoi in functie de frecventa se cam schimba totul ...

 

Am facut circuitul cu alimentarea bobinei da la o alta bobina ,

 

 

 

ai dreptatae in legatura cu dozele de bas , ele nu merg pan "jos" , dinpotriva se comporta tot angrenajul tot ca un filtru TB , si primeste prezenta acea specifica ( Fender bass ) daca fortez cu EQ basii obtin un ton buhait / vuiet lung fara atac bine definit care este conturat de toba mare in mixuri .

 

daca ar fi "numai " filtru trece jos cu lobul acela de rezonanta nu ar putea domina subbasul si nu ar avea culoarea acea "prezenta" rotunda si calde , sau grohaita cu Marshall ptr rock .

 

Filtru trece jos de gradul II , am facut cateva pntr Wah , si intradevar joasele ramaneau nealterate , si lobul de rezonanta avea o culoare calda ( wah de synth ) suna chitara ca si synth cu semnal sawtooth ( dinte de fierestrau)

 

Mai sapam

Posted
Mi se pare indoielnic faptul ca doza de chitara ar fi un filtru trece-banda.

 

In primul rand, cam pe unde ar fi frecventa de cut-off inferioara ?

Din cate stiu, poti baga o doza de chitara pe bass si va functiona (si daca nu ma insel, bass-urile Rickenbacker din anii '60 chiar asta aveau).

 

Chestiile alea de pe site-urile celor de la Dimarzio si Seymour Duncan, cu faze gen B/M/T = 5/5/9 mi se par mai mult cu scopuri orientative, in nici un caz masurari exacte.

 

Apoi, am facut niste cautari pe net si am gasit

 

link 1

 

link 2

 

link 3

 

link 4

 

 

Acuma revenind la chitarile din frasin - ok, inteleg ca e o "moda". Dar chiar toti cei care cumpara chitari din frasin sunt niste victime ale modei cu urechi de lemn ?

am senzatia ca tu nu prea pricepi despre ce este vorba. cand vei pune mana pe chitarele alea, vei canta pe ele si vei fi in stare sa tra

gi o concluzie pertinenta,

incearca sa mai postezi. pana atunci te sfatuiesc sa te abtii in emite asemenea "judecati de valoare". :)

Guest Legion
Posted
am senzatia ca tu nu prea pricepi despre ce este vorba. cand vei pune mana pe chitarele alea, vei canta pe ele si vei fi in stare sa tra

gi o concluzie pertinenta,

incearca sa mai postezi. pana atunci te sfatuiesc sa te abtii in emite asemenea "judecati de valoare". :)

 

Intamplarea face ca sunt posesorul unui Strat din frasin.

Am ales-o pt ca mi-a placut cel mai mult. Poate am o ureche de tabla, nu zic nu.

 

Si pana una-alta, nu eu sunt cel care emite verdicte.

Dar va rog, iluminati-ma. Sau cumva am de-a face cu un alt telepat ?

 

Si da, imi plac la nebunie replicile de genul "bai mucea, stai in banca ta". Denota alese calitati sufletesti.

Posted

Indiferent din ce motive , de moda , comerciale , de economie da material s-a ajuns al aacea chitara ieftina ( ca si constructie ) . s-a impus prin versatilitate.

In legatura cu tonul fiecarei combinatii , fiecarae este bun la cate o aplicatie .

 

O chit basvood fara atac mare si fara prezenta pronuntata etc este ideala ptr struming , si tot asa fiecare esta buna la cate un stil /maniera de cantat .

 

Doresac ca fiecare dintre noi sa aiba cat mai multe chitare Strat de diferite tipuri constructive si sa aiba sute de sounduri .

Guest Legion
Posted
Indiferent din ce motive , de moda , comerciale , de economie da material s-a ajuns al aacea chitara ieftina ( ca si constructie ) . s-a impus prin versatilitate.

In legatura cu tonul fiecarei combinatii , fiecarae este bun la cate o aplicatie .

 

O chit basvood fara atac mare si fara prezenta pronuntata etc este ideala ptr struming , si tot asa fiecare esta buna la cate un stil /maniera de cantat .

 

Doresac ca fiecare dintre noi sa aiba cat mai multe chitare Strat de diferite tipuri constructive si sa aiba sute de sounduri .

 

:)

 

Perfect de acord !

Posted
Intamplarea face ca sunt posesorul unui Strat din frasin.

Am ales-o pt ca mi-a placut cel mai mult. Poate am o ureche de tabla, nu zic nu.

 

Si pana una-alta, nu eu sunt cel care emite verdicte.

Dar va rog, iluminati-ma. Sau cumva am de-a face cu un alt telepat ?

 

Si da, imi plac la nebunie replicile de genul "bai mucea, stai in banca ta". Denota alese calitati sufletesti.

iarta-mi curiozitatea, ce chitara fender stratocaster facuta din ash posezi? nu de alta, dar este foarte important sa vedem cum ai tras concluziile. :)

Guest Legion
Posted
iarta-mi curiozitatea, ce chitara fender stratocaster facuta din ash posezi? nu de alta, dar este foarte important sa vedem cum ai tras concluziile. :)

 

Uite asta.

Da, stiu. E o chitara foarte proasta, nu ?

Posted
Uite asta.

Da, stiu. E o chitara foarte proasta, nu ?

nu, nu e o chitara proasta ci doar o replica ceva mai ieftina, MIM, a unor chitare care s-au fabricat in anii '70.

dar pe stratocasterele autentice, ale anilor '70, ai cantat vreodata, ca sa poti analiza cele postate ceva mai inainte de @midnight rider? alea de care, foarte bine, vorbeste el, de pana in '75 si de dupa '76?

ca ti-ai ales tu o chitara din seria classic nu este decat o chestie de gust, s-o stapanesti si s-o canti sanatos, dar de aici si pana a ne da lectii, la modul asta agresiv, despre niste chitare pe care noi am avut ocazia sa cantam ani de zile si care acum se fabrica din motivul ca a trecut un timp care le-a facut (doar) instrumente de colectie, este o cale foarte lunga. atat rares cat si eu discutam IN CUNOSTINTA DE CAUZA, am cantat si am invatat de ce suna sau nu suna acele stratocastere intr-un fel sau altul.

te mai intreb, tot din curiozitate, ai incercat, vreodata, ca sa poti face diferenta, un usa vintage strat '57 facut din alder si exact acelasi model construit din ash? si da-mi voie sa-ti spun ca ash-ul din care este construit acum acest model este net superior ash-ului din care erau fabricate stratocasterele anilor '70.

pentru curiozitate ta, iti pot spune ca ash-ul e un lemn mai scump doar pentru ca este mult mai greu de gasit, nu si pentru ca este mai bun. neuniformitatea lui de densitate l-a facut sa fie, demult, inlocuit cu alder-ul. pt. telecaster, chitara cu alte valente timbrale, este altceva, dar pt. stratocaster parerile cele mai multe, in privinta lemnului corpului, sunt cele prezentate si argumentate de @midnight rider. iar faptul ca tu esti sau nu de acord cu aceste pareri nu este decat, iar, o problema de gust. numai de bine.

Posted
nu, nu e o chitara proasta ci doar o replica ceva mai ieftina, MIM, a unor chitare care s-au fabricat in anii '70.

dar pe stratocasterele autentice, ale anilor '70, ai cantat vreodata, ca sa poti analiza cele postate ceva mai inainte de @midnight rider? alea de care, foarte bine, vorbeste el, de pana in '75 si de dupa '76?

ca ti-ai ales tu o chitara din seria classic nu este decat o chestie de gust, s-o stapanesti si s-o canti sanatos, dar de aici si pana a ne da lectii, la modul asta agresiv, despre niste chitare pe care noi am avut ocazia sa cantam ani de zile si care acum se fabrica din motivul ca a trecut un timp care le-a facut (doar) instrumente de colectie, este o cale foarte lunga. atat rares cat si eu discutam IN CUNOSTINTA DE CAUZA, am cantat si am invatat de ce suna sau nu suna acele stratocastere intr-un fel sau altul.

te mai intreb, tot din curiozitate, ai incercat, vreodata, ca sa poti face diferenta, un usa vintage strat '57 facut din alder si exact acelasi model construit din ash? si da-mi voie sa-ti spun ca ash-ul din care este construit acum acest model este net superior ash-ului din care erau fabricate stratocasterele anilor '70.

pentru curiozitate ta, iti pot spune ca ash-ul e un lemn mai scump doar pentru ca este mult mai greu de gasit, nu si pentru ca este mai bun. neuniformitatea lui de densitate l-a facut sa fie, demult, inlocuit cu alder-ul. pt. telecaster, chitara cu alte valente timbrale, este altceva, dar pt. stratocaster parerile cele mai multe, in privinta lemnului corpului, sunt cele prezentate si argumentate de @midnight rider. iar faptul ca tu esti sau nu de acord cu aceste pareri nu este decat, iar, o problema de gust. numai de bine.

 

Cred ca treaba cu chitarile din ash este mai mult o chestie de gust. Mie de exemplu imi place cum suna ash + grif maple pe telecaster mai mult decat ash + maple care suna putin cam prea bright. Eu nu caut neaparat sunetul clasic de Fender ci caut un sound care mi se pare mie ca ar trebui sa il aibe un Fender, deci, pentru mine si altii ca mine sunetul cel mai bun de Fender este cel care imi place mie cel mai mult. Un exemplu de sound care imi place extrem de mult, de fapt mi se pare soundul perfect de strat este cel al lui Thomas Blug, un exemplu bun ar fi piesa

la care soundul in sine si dinamica sunt geniale dupa umila mea parere.

 

Stiu ca soundul nu vine numai din doze sau chitara, o contributie foarte importanta o au si amplificatorul, cabinetul + difuzoarele, restul rigului (stompuri etc), cabluri de calitate si cel mai important lucru poate, chitaristul. Soundul asta incerc sa il obtin, ca amplificator am un Vox AC50CPH si un cabinet Marshall 4x12 cu T75 al unui prieten, cabinetul meu 2x12 cu Eminence Governor nepotrivindu-se cu ce vreau eu sa cant foarte bine. In viitor planuiesc sa schimb Governor cu Celestion Greenback sau Private Jack de la Eminence. Daca mai aveti ceva sugestii va multumesc anticipat.

Posted
Un scurt citat din Steve Lukather (ex-TOTO):

 

:)

 

Merci de citat. Are mare dreptate maestrul Lukather si nici nu avea cum sa nu aibe. Eu am cautat mult timp inainte sa il ascult pe Thomas Blug soundul ala, deci nu pot sa spun ca l-am dorit dupa ce l-am auzit la el. Dupa ce l-am auzit prima oara la Thomas Blug mi-am dat seama ca este foarte posibil de obtinut, bineinteles daca ai si cu ce. Nu caut foarte mult soundul lui de lead care desi suna super bine pe mine nu ma ajuta prea mult pentru ca ma intereseaza mai mult tonul acela de clean putin murdarit de un crunch usor care sa imi permita ca din dinamica sa pot obtine de la clean la crunch. Imi place foarte mult caldura sunetului si claritatea lui in medie inalta, cam asta imi doresc sa obtin de la un strat.

Posted

desptre chitara lui Thomas,pot sa iti spun cu siguranta :"no Ash was involved in the making of this guitar" :) :)

Unul din putinii chitaristi germani care imi place cu adevarat (ca Mark Steiner aka Sorin Tudoran si Dan Andrei Aldea nu se pun,chiar daca au cetatenie germana)

Posted (edited)

Bine puncata problema . Acest lucru i-l sustin si eu , fiecare aude un sound intern dupa temperamentul personal soundul "virtual" care poate diferit de alt artist la artist.

 

Personal pentru mine Strat inseamna tonul lui Hank Marvin , Hendrix , mai tarziu Gilmour, Knopfler , acestia au tonul de Strat ptr mine .

Mult mai tarziu m-am obisnuit si am acceptat si noile sonoritati obtinute de Clapton ,Beck, pana la Malmsteen ..dar sincer mi-a trebuit ceva timp pana am acceptat noile tonuri .

Maniera de interpretare hotareste in mare masura perceptia unui sunet precum si muzica interpretata , daca nu esti familiarizat cu muzica respectiva nu apreciezi nici soundul ..

Edited by karpi
Guest Legion
Posted
nu, nu e o chitara proasta ci doar o replica ceva mai ieftina, MIM, a unor chitare care s-au fabricat in anii '70.

dar pe stratocasterele autentice, ale anilor '70, ai cantat vreodata, ca sa poti analiza cele postate ceva mai inainte de @midnight rider? alea de care, foarte bine, vorbeste el, de pana in '75 si de dupa '76?

ca ti-ai ales tu o chitara din seria classic nu este decat o chestie de gust, s-o stapanesti si s-o canti sanatos, dar de aici si pana a ne da lectii, la modul asta agresiv, despre niste chitare pe care noi am avut ocazia sa cantam ani de zile si care acum se fabrica din motivul ca a trecut un timp care le-a facut (doar) instrumente de colectie, este o cale foarte lunga. atat rares cat si eu discutam IN CUNOSTINTA DE CAUZA, am cantat si am invatat de ce suna sau nu suna acele stratocastere intr-un fel sau altul.

te mai intreb, tot din curiozitate, ai incercat, vreodata, ca sa poti face diferenta, un usa vintage strat '57 facut din alder si exact acelasi model construit din ash? si da-mi voie sa-ti spun ca ash-ul din care este construit acum acest model este net superior ash-ului din care erau fabricate stratocasterele anilor '70.

pentru curiozitate ta, iti pot spune ca ash-ul e un lemn mai scump doar pentru ca este mult mai greu de gasit, nu si pentru ca este mai bun. neuniformitatea lui de densitate l-a facut sa fie, demult, inlocuit cu alder-ul. pt. telecaster, chitara cu alte valente timbrale, este altceva, dar pt. stratocaster parerile cele mai multe, in privinta lemnului corpului, sunt cele prezentate si argumentate de @midnight rider. iar faptul ca tu esti sau nu de acord cu aceste pareri nu este decat, iar, o problema de gust. numai de bine.

 

Wow. Ce altceva pot sa mai zic unui om care nu face minimul efort de a citi ce am zis CU ADEVARAT ?

 

Voi recapitula - ce m-a deranjat a fost afirmatia facuta de Rares ca "Frasinul NU ESTE pt instrumente muzicale".

O consider o generalizare abuziva.

Nu contest ca Strat-urile de dupa 76 erau de o calitate mai proasta.

Nu am zis ca materialele folosite de Fender in anii '50 erau aceleasi cu cele folosite in anii '70.

 

Spun doar ca afirmatia facuta de Rares mi se pare o exagerare si cred ca ar fi bine sa ne abtinem de la generalizari.

 

Din punctul meu de vedere discutia s-a terminat, pt ca nu imi pierd timpul sa ma cert cu un om care nu se deranjeaza sa inteleaga ce vreau sa zic.

 

Si da, am pus mana pe un Strat din anii '70.

Posted
vrei sa fii ceva mai explicit? cred ca ai omis ceva in fraza asta si se creeaza confuzii. :)

 

Scuze daca am fost putin ambiguu in exprimare. Am vrut sa spun urmatoarele: Telecaster fabricat din frasin cu grif maple imi place mai mult decat daca ar fi fost fabricat din arin cu acelasi tip de grif pentru ca varianta alder+maple mi se pare ca suna mult prea bright. Daca as canta chicken pickin' probabil ca mi-as dori sa sune asa bright dar, pentru blues, clasic rock si hard rock mi se pare mai ok (pentru ce sound vreau eu) ash+maple decat alder+maple. Ca referinta am luat pentru ash+maple Fender Baja Telecaster pe care il am din toamna trecuta, iar pt alder+maple Fender Highway 1 Telecaster.

Posted

Stimati comeseni

 

intre frasin si frasin din aceiasi bustean exista diferenta mare !!

 

tot asa si artarul nu-i totuna de prin ce parte a busteanului este decupat .

 

Asta-i ca si la carne , pulpa, piept , "adidasi" , ficat, etc...

 

Problema cu lemnul care nui prea dens ar fi ca nu tine finisajul , lacuirea , se deterioreaza se taseaza usor de lalovituri si sare lacul .

 

Toate suna bine depinde de ce veri sa canti de ce timbru ai nevoie .

 

Apoi vedetele au cate o chitara care nu exceleaza in mai nimic dar e buna la toate in concert din acest motiv devine preferata aristului , nu pentru ca ar avea cel mai super ton .

 

Si de ce sa nu exagereze Rares asa generalizat , are voie .Lui nu-i place si gata vine altul si ii place asa-i lumea .

 

pe de alta parte mai puneti si voi cate un TON aici pe rgc caci vorbim discutii aiurea , mitologii internetiste inpanate cu wikipedia si articole de amatori ,

 

Mai toti seniori avem ceva experienta si anumite optiuni ,

Tonul depinde de background , sau invers .Singur rar are o valoare estetica .

 

nu mai stiu daca am postat piesa aici pe rgc.ro

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1118597&t=705 A Nice Day

 

ascultati sunete chiatara FatStrat Willkinson ( splitat) deci no doze de strat , corp mahon cu decupaj "piscina" , singur nici un ton din aceasta piesa nu-i ceva prea mare lucru dar aranjat estetic suna bine.

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=714672&t=705 Strange Funk

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=668086&t=705 StratoShadows

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=582980&t=705 Melancholy

acestea-s trase cu Strat MIJ 62 reisue , la StratoShadows ascultati chit armonie cu struming , ton ce numai cu Strat pot sa-l obtin.

 

sunt tonuri cu acelasi caracter dar diferite si se vede cat conteaza maniera de interpretare si reglajul EQ +dist /copresor /overdrive

Plus dupa filtrare si mixare se duce o part edin tonul specific ce esti nevoit sa-l sacrifici ptr un mix cat de cat bun .

ca sa cladesc piesele pe un ton de solo e foart e multa munca si piesele devin uniforme si sonoritatea apasatoare , dar se poate si acest lucru.

 

 

 

La multe alte piese nu am notat cu ce am tras , folosesc chitare diferite ptr tonuri diferite , si atuncea ce mai conteaza ca-i frasin , nuc, plop , artar , tei , paltin , mahon ..fiecare cu u tonul specific .Din aceasta cauza aleg chitaristi diferite chitare .

Posted
Stimati comeseni

 

intre frasin si frasin din aceiasi bustean exista diferenta mare !!

 

tot asa si artarul nu-i totuna de prin ce parte a busteanului este decupat .

 

Asta-i ca si la carne , pulpa, piept , "adidasi" , ficat, etc...

 

Problema cu lemnul care nui prea dens ar fi ca nu tine finisajul , lacuirea , se deterioreaza se taseaza usor de lalovituri si sare lacul .

 

Toate suna bine depinde de ce veri sa canti de ce timbru ai nevoie .

 

Apoi vedetele au cate o chitara care nu exceleaza in mai nimic dar e buna la toate in concert din acest motiv devine preferata aristului , nu pentru ca ar avea cel mai super ton .

 

Si de ce sa nu exagereze Rares asa generalizat , are voie .Lui nu-i place si gata vine altul si ii place asa-i lumea .

 

pe de alta parte mai puneti si voi cate un TON aici pe rgc caci vorbim discutii aiurea , mitologii internetiste inpanate cu wikipedia si articole de amatori ,

 

Mai toti seniori avem ceva experienta si anumite optiuni ,

Tonul depinde de background , sau invers .Singur rar are o valoare estetica .

 

nu mai stiu daca am postat piesa aici pe rgc.ro

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=1118597&t=705 A Nice Day

 

ascultati sunete chiatara FatStrat Willkinson ( splitat) deci no doze de strat , corp mahon cu decupaj "piscina" , singur nici un ton din aceasta piesa nu-i ceva prea mare lucru dar aranjat estetic suna bine.

 

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=714672&t=705 Strange Funk

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=668086&t=705 StratoShadows

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=582980&t=705 Melancholy

acestea-s trase cu Strat MIJ 62 reisue , la StratoShadows ascultati chit armonie cu struming , ton ce numai cu Strat pot sa-l obtin.

 

sunt tonuri cu acelasi caracter dar diferite si se vede cat conteaza maniera de interpretare si reglajul EQ +dist /copresor /overdrive

Plus dupa filtrare si mixare se duce o part edin tonul specific ce esti nevoit sa-l sacrifici ptr un mix cat de cat bun .

ca sa cladesc piesele pe un ton de solo e foart e multa munca si piesele devin uniforme si sonoritatea apasatoare , dar se poate si acest lucru.

 

 

 

La multe alte piese nu am notat cu ce am tras , folosesc chitare diferite ptr tonuri diferite , si atuncea ce mai conteaza ca-i frasin , nuc, plop , artar , tei , paltin , mahon ..fiecare cu u tonul specific .Din aceasta cauza aleg chitaristi diferite chitare .

 

Arpi imi place mult tonul tau din StratoShadows, chiar suna bine, dar daca nu ma insel este prelucrat destul de mult. Mai tii minte cum ai facut acel ton?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.