Guest Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Salut! Am un Squier Afiniti mai vechi dar foarte bun(mi l-au laudat multi) vrea sa ii imbunatatesc sunetul putin si sa ii pun niste doze. Va rog mult sa imi recomandati si mie un set de doze pe la 5-6 milioane pentru ea. Eu am auzit de un set Stevie Ray Vaughan, recomandat de proful meu, dar nu stiu de unde sa il iau. L-am cautat peste tot. Genurile abordate de mine sunt Blues, metal. rock vechi si Joe Satriani . Va multumesc! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AddRien Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 (edited) Iti recomand Tex-mex. Scapi mult mai ieftin (in jur de 3 milioane) si sunt niste doze foarte versatile. Daca ai buget mai mare, iti recomand CS69. O varianta destul de ieftina o constituie si DiMarzio, sunt de mai multe categorii si astea. EU am Tex-mex pe un Fender Jimmy Vaughn Signature si sunt extrem de multumit de cum suna. Merg extraordinar pentru blues, iar cu distors am ton cristal-bell pe neck. Edited March 16, 2008 by AddRien Link to comment Share on other sites More sharing options...
dgeekoo Posted March 16, 2008 Share Posted March 16, 2008 Stevie Ray are (avea) Texas Special, but... astea nu prea merg pentru metal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robinfinity Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Salut, Cum zicea dgeekoo, Texas Specials nu o sa mearga pt metal. DUpa cate stiu, au output mai mare, dar cred ca merg maxim pt hard rock, a si daca folosesti distorsion cu gain mare, o sa baraie probabil ca orice single coil... http://www.dimarzio.com/ aici gasesti ce pick-up-uri foloseste domnul Satriani (click in meniul de sus pe Players, dupa aia pe poza lui Satriani). Dupa aia poti da click pe fiecare pickup sa vezi ce proprietati are, ce foloseste el o sa mearga la orice legat de rock pana la heavy metal. Acuma el foloseste humbuckers, iar tu avand strat, ai doua optiuni: 1. Cea mai perfecta, dar greu realizabila: iei pickguardul usor d epe strat si te uiti daca ai avea loc pt humbuckere in corp; daca da, atunci schimbi pickguardul, si iti iei humbuckere de care are Satriani (sau ceva asemanator ca ton si ca output). Daca nu, atunci vine optiunea2... 2. Cea mai usoara: Cauti un single coil sized humbucker care sa semene ca ton cu humbuckerele lui Satriani; O doza are urmatoarele caracteristici principale: a) ton: bass/middle/treble, asta e foarte bun daca vei cauta doze la alt producator decat DiMarzio care vrei sa sune asemanator output: i se mai spune DC resistence, sau DC output, (nu stiu explicatia fizica, doar ce se aude) asta e marimea semnalului dozei, adica cu cat e mai mare output-ul, cu atat mai coios si mai brutal va suna un distors, output-ul dozei e ca si cum ai zice gain din amplif sau distortion. De exemplu un pickup standard de strat (single) are output 6kOhm, pe cand un humbucker de obicei are >10kOhm, de asta se face ca pt metale se folosesc humbuckere mai mult, sau dl Malmsteen foloseste un preamp combinat cu single coil ca sa ii mareasca output-ul cand intra in Marshall. Acum partea un pic negativa e ca cu cat mai mare e output-ul, cu atat doza incepe sa aiba sunet mai "infundat" pe clean (adica nu mai are stralucire). De asta incearca multi sa obtina un balans intre coi pe distors si stralucire pe clean (EMG-HZ si DiMarzio DActivator mi se par foarte bune pentru asta). BTW, la stralucirea asta mai tehnic i se mai zice si resonant peak (scuze pt cei mai experimentati care inteleg mai bine termenii, daca cumva eu nu ma exprim bine), care e invers proportionala cu output-ul, de asta de ex. DiMarzio nu il mai trece la specificatii (Seymour Duncan trece si output si resonant peak). Cum DiMarzio nu stiu sa fie de cumparat in Romania (eventual pe RGC sau pe http://www.thomann.de ) eventual poti sa cauti ceva de la Seymour Duncan care sa fie asemanator cu ceea ce vrei tu: http://www.seymourduncan.com/comparetones In caz ca vei ramane la single coil sized humbuckers, pt bridge as recomanda JB Jr. sau Li'l Screamin' Demon, iar pentru neck tot astea doua, plus Little '59. Eventual Hotrails, dar asta deja e cam heavy, merge mai bine pentru Heavy Metal sau chestii mai dure, si clean-ul e cam urat. A, si aici gasesti review-uri la doze: http://reviews.harmony-central.com/reviews.../brand/DiMarzio http://reviews.harmony-central.com/reviews.../Seymour+Duncan Sper ca te-am ajutat cu ceva si iti gasesti ceva fain. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mihaitarta Posted March 17, 2008 Share Posted March 17, 2008 Salut!Am un Squier Afiniti mai vechi dar foarte bun(mi l-au laudat multi) vrea sa ii imbunatatesc sunetul putin si sa ii pun niste doze. Va rog mult sa imi recomandati si mie un set de doze pe la 5-6 milioane pentru ea. Eu am auzit de un set Stevie Ray Vaughan, recomandat de proful meu, dar nu stiu de unde sa il iau. L-am cautat peste tot. Genurile abordate de mine sunt Blues, metal. rock vechi si Joe Satriani . Va multumesc! Pe mijloc si la neck ia-ti niste single coil-uri bune(ex. tex-mex, seymour duncan) care vor fi bune pt blues si rock vechi, iar la bridge incearca un mini humbucker de la di-marzio sau seymour-duncan pt metal.N-o s-o scoti la capat niciodata cu single coil la metal.Poti sa le folosesti, dar vor suna ca tabla fatza de un humbucker(chiar si mini). Varianta de preferat ar fi,totusi sa iti echipezi chitara asta cu niste single-coil-uri bune si sa-ti mai iei iuna cu configuratieHH sau HSH pt metal.Stii vorba aia: nu faci din ***** bici ! Ori ce ai face cu chitara asta, o sa faci un mare compromis(din punct de vedere al sound-ului de metal...pt blues s-ar putea sa iasa ceva bun, totusi). Link to comment Share on other sites More sharing options...
robinfinity Posted April 6, 2008 Share Posted April 6, 2008 Eu, cu gandirea mea de acuma, mi-as lasa ceva cu output mic la mijloc pt clean, as pune mini humbucker la mijloc, si o doza cu output mare pe neck, eventual tot mini humbucker, sa ai hum cancelling, in caz ca vei canta solo-uri cu gain mare. Alea de la Malmsteen dupa cate stiu au output mic, el foloseste booster combinat cu ampliful sa scoate gain mare. Eu zic sa pui mini humbucker pe bridge, si dupa aia vezi tu ce ti se potriveste mai mult, eventual ia inca o doza, incearca-o odata pe neck, dupa aia pe mijloc, si vezi unde iti suna mai bine, respectiv de ce ai avea nevoie pe pozitia ramasa. Numai sa nu strangi tare suruburile de la pickguard, doar atunci cand ai gasit combinatia ideala Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 la 500RON poti sa-ti cumperi inca o chitara cu alt sunet. Nu ai ce sa inunatatesti la o chitara prin schimbarea dozelor , se schimba timbrul in "ceva" . Daca vrei alt timbru si alt raspuns dinamic cumpara alta chitara .Chitara cu numai dozele schimbate nu va suna altfel . Link to comment Share on other sites More sharing options...
robinfinity Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 (edited) Asta depinde de doze... daca in loc de single coil (sa zicem alea standard de 6 kOhmi) pui unul hot de 13, sau un minihumbucker, sunetul se schimba drastic. Stiu, pt ca am schimbat single-urile de pe Squier-ul meu. E drept, ca daca iti iei doze care au sunet si output asemanator cu ce ai deja nu o sa simti mare schimbare, eventual scapi de microfonie, care o au mai multe doze ieftine (ma rog, asta se poate rezolva si cu ceara, au scris mai multi de aici) sau probabil diferente mai subtile la imbunatatirea sunetului. Aici sunt sample-uri de la Seymour Duncan: http://www.seymourduncan.com/support/audio...trat_replaceme/ au folosit aceleasi chitari la inregistrarea sunetelor cu diferite single-coi-uri, se simte bine diferenta intre SSL1, HotRails si SSL4 de exemplu. P.S.: totusi am impresia ca Arpi vorbea mai mult despre sunetul chitarii si ca nu se pot imbunatati chestii de gen sustain, sau playability. Edited April 7, 2008 by robinfinity Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 Asta depinde de doze... daca in loc de single coil (sa zicem alea standard de 6 kOhmi) pui unul hot de 13, sau un minihumbucker, sunetul se schimba drastic. Stiu, pt ca am schimbat single-urile de pe Squier-ul meu. E drept, ca daca iti iei doze care au sunet si output asemanator cu ce ai deja nu o sa simti mare schimbare, eventual scapi de microfonie, care o au mai multe doze ieftine (ma rog, asta se poate rezolva si cu ceara, au scris mai multi de aici) sau probabil diferente mai subtile la imbunatatirea sunetului. Aici sunt sample-uri de la Seymour Duncan: http://www.seymourduncan.com/support/audio...trat_replaceme/ au folosit aceleasi chitari la inregistrarea sunetelor cu diferite single-coi-uri, se simte bine diferenta intre SSL1, HotRails si SSL4 de exemplu. P.S.: totusi am impresia ca Arpi vorbea mai mult despre sunetul chitarii si ca nu se pot imbunatati chestii de gen sustain, sau playability. sunt de acord ca se schimba timbrul , volumul ...dar nu aceasta ar fi scopul . De exemplu n-o sa schimb dozele pe strat ca sa am semnal mai mare cand de fapt aceste doze cu semnal mai mic cu magneti AlNiCo dau sunetul specific , chiar am departat un pic dozele de corzi ca sa ramana tonul in domeniu "bun". Bineinteles ca cel mai "comod si ieftin " eset sa avem chitara cu semnal suficient si cu tonul dorit cu o statie ce are "gain" suficient ca sa ridicam semnalul ptr a ataca etajul final si al duce in overdrive. Nu ai nevoie de preamp in plus , de pedale overdrive, ce necesita intretinere , alimentarre cu energie ( baterie sau traf adaptor ).Preamp care este perfect construit ptr statia si boxa respective plus daca se poate si ptr tipul chitarei ( dozelor). Cred ca mai degraba este nevoie de un preamp-distors -compresor -noisegate de calitate cu reglaje multiple si eventual "antifonarea dozelor cu ceara " sa nu aiba microfonie . Eu vorbesc de mentinerea sunetului de Squier care este destul de bun . Am un Willkinson " Vintage " FatStrat la care s-a schimbat doza neck in Humbucker , am pus in locul Hambuckerului de la briudge unul DiMartio ...tonul a ramas acelasi , creste volumul dispar inaltele si joasele cand comut pe Humbucker ..splitate suna foarte bine si deschis ( corp mahon , gat artar,cu freatboard mahon ).Nu s-a schimbat radical sound-ul din cauza a tot felu de schibari de doze !! Am un Keiper Powerstrat HSH , l-am splitat suna mult mai inchis ,mai inchis decat Strat-urile pe pozitia de singlecoil ..forma is gabaritul este aproape aceiasi cu Willkinson dar este din basswood Asa ca doar lemnul conteaza in rest investitia in doze nu aduce prea mult , doar o crestere de volum ,si in functie de tipul Humbuckerului ( tip de fabrivcatie) vei avea diferite culori de medii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Petrecce Posted April 7, 2008 Share Posted April 7, 2008 la 500RON poti sa-ti cumperi inca o chitara cu alt sunet. Nu ai ce sa inunatatesti la o chitara prin schimbarea dozelor , se schimba timbrul in "ceva" . Daca vrei alt timbru si alt raspuns dinamic cumpara alta chitara .Chitara cu numai dozele schimbate nu va suna altfel . Cu tot respectul, dar nu pot fi acord cu asta... Dozele schimba destule in comportamentu chitarii (si nu vorbesc din auzite). Incepand cu volumul, dinamica,(medii/bas/inalte astea tin mai mult zic eu de pozitionarea lor pe corp) ba chiar si timbrul unei chitari influentand dupa parerea mea chiar si rezonanta lemnului. Nu sunt expert in diferite modele de doze, dar am incercat doze diferite pe acceleasi modele de chitari si urechile de obicei nu ma inseala. Ai mai scaldat'o putin in postul urmator unde nu pot spune ca am obiectii, dar sa fim seriosi, ca daca ar fi asa cum ai scris mai sus probabil ca 99% din chitaristi ar merge pe aleasi tipuri de doze schimband doar chitara/amp/pedale,etc..ramanand cativa prosti sau incapatanati ca mine sa'si cumpere tot felu' de doze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 (edited) Cu tot respectul, dar nu pot fi acord cu asta...Dozele schimba destule in comportamentu chitarii (si nu vorbesc din auzite). Incepand cu volumul, dinamica,(medii/bas/inalte astea tin mai mult zic eu de pozitionarea lor pe corp) ba chiar si timbrul unei chitari influentand dupa parerea mea chiar si rezonanta lemnului. Nu sunt expert in diferite modele de doze, dar am incercat doze diferite pe acceleasi modele de chitari si urechile de obicei nu ma inseala. Ai mai scaldat'o putin in postul urmator unde nu pot spune ca am obiectii, dar sa fim seriosi, ca daca ar fi asa cum ai scris mai sus probabil ca 99% din chitaristi ar merge pe aleasi tipuri de doze schimband doar chitara/amp/pedale,etc..ramanand cativa prosti sau incapatanati ca mine sa'si cumpere tot felu' de doze... pai si eu am avut de toate si am incercat de toate.Mai ales inainte de '89 cand toti vroiam o chitara minune care sa suna a de toate .Am construit chitare , efece , statii si intotdeauna am avut o mare dezamagire cand vedeam ca nu se schimba mai nimic din caracteristica chitarei.Pana am inteles cum e cu frcventa de rezonanta acustica . De exempu am fost socat cand mi-am construit un wobler ca sa pot masura banda de trecere rapid , am cuplat la osciloscop si masuram de mama focului de toate .Ca sa observ ca rezonanta ELECTRICA ( impedanta la rezonanta) unui difuzor se schimba un functie de boxa !! ADICA bobina nu mai avea aceiasi impedanta ca si in aer liber fara boxa!!! Deci se schimba inductanta !! Urca sau cobora frecventa de rezonanta acustica si totodata si cea electrica . Acelasi lucri se intampla si invers , doza nu-i singura e pe chitara si are rezonanta influentata de lemnul chitarei. Nu se poate scoate ton decent in afara benzi de frecventa a corpului .Este ca si cand unul canta la bass si tu reglezi din EQ sa sune numai inaltele .Efectiv nu vei avea sunet ( poate niste armonice daca exista ) Asa ca idea ar fi sa gasesti doza potrivita pentru chitara respectiva. Cred ca cei din fabrica au ales totusi cea mai buna varianta , doar vor sa vanda . Sau sa luam exemplul cu un microfon de voce , nu poti schimba timbrul unui cantaret.Poti taia frecvente si ridica altele si va suna aiurea artificil sau nu va suna nicicum. Doza buna trebuie sa capteze bine chiar frecventele si armonicele corpului chitarei .Alt ton se poate forta dar nu mai este un ton bun. Am mai scris undeva ,sper ca nu in acest topic , NU degeaba se fac atatea feluri de chitare ca si marime fizica si forma . Alt exempu ar fi folosirea condensatoarelor de ton , poti cobora frecventa de rezonanta DAR nu mai ai ton ca lumea pierzi si inaltele >Cu un circuit mai bun se poate pastra si ceva din inalte dar nu-i precis ca rezulta un ton "playabil" By the way Acum cu un analizor de spectru soft ce xista in multe programe audio de inregistrare se poate masura frecventa de rezonanta : Pui catre iesirea LineOut al placi de sunet "zgomot alb" ( produs de generator din programe audio) ,Faci un wav cu white noise , si il pui in loop sa fasaie ,O casca de walkman in care sune zgomotul alb ,o apropii de doza .cu chitara cuplata pe LineIn .Inregistrezi pe un canal din mixer,( care vcanta si zgomotul) exact ca si cand inregistrezi o piesa. Dupa ce ai wav-ul cu agomotul captat de doza .Iei wav-ul si-l analizezi cu Analizorul de Spectru. Se va vedea clar unde este varful de amplitudine , respectiv frecventa de rezonanta a dozei de pe chitara . Apoi se poate analiza si numai doza .Evaluarea diferenrtelor esete conditionata de pozitia capsulei walkman fata de doza .( amplitudine ).Dar se pot face compratii .Dupa un timp cand ai incercat si masurat si cantat cu mai multe doze vei stii si doar din masurari cum va suna o doza , fara sa-o mai montezi . Edited April 8, 2008 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now