www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Monitoare Studio


Recommended Posts

Dintre Adam A7, KRK RP8, Event TR8 XL si Yamaha HS80M (ultimele nu stiu de unde ar putea fi achizitionate din tara) ce recomandati? (mentionez ca ma axez in principiu pe mixing pentru clasica si darkwave, desi m-ar interesa pe ce pot sa mixez cel mai bine in general).

 

De asemenea, la cele de mai sus, ce sub s-ar potrivi cel mai bine?

 

PS: de curiozitate, (nu mai e cazul, achizitia a fost facuta de Craciun :) - momentan foarte multumit) dintre Presonus Firebox, TC Electronic Konnekt 8, Focusrite Saffire LE si Echo Audiofire8, care ar fi cea mai bun din pdv al convertorilor si preamplificatoarelor?

Link to comment
Share on other sites

Io as lua Adam.Eventurile nu mi-au placut deloc,KRK-urile so-so.Yamaha astea nu stiu cum suna,doar HS 50,dar alea sunt de toata jena,am ras copios.Asta cu toate ca sunt posesor si fan de NS 10

Link to comment
Share on other sites

Guest costi iorga
prima si prima data invata ceva acustica apoi in paralel invata sa mixezi , dupa acea vei sti ce-ti trebuie .Totu-i relativ.

 

Prima data ia-ti niste casti AKG de studio si invata sa mixezi , dupa ce ai dobandit ceva experienta treci mai departe .

 

Poate ca omul stie ce-i aia acustica si nu are nevoie decat de un mic sfat clar si concis: Yamaha, KRK sau Adam - ca sa poata alege. Castile AKG sunt de foarte multe feluri si tipuri, daca chiar vrei sa faci cuiva un serviciu, ar fi bine sa numesti nu numai firma producatoare ci si numarul sau seria/codul echipamentului, ca de exemplu AKG K701 sau AKG K204. Informatii de ordin general nu sunt foarte utile, cand se cauta ceva specific.

De asemenea, poate ar fi bine sa-i spui omului ca mixatul "in casti" ajuta in primul rand la fine-tuning-ul unor detalii, nicidecum nu poti face un mix bun doar cu casca pe urechi. Ti-o spun asta in calitate de inginer de sunet care a absolvit o scoala in domeniu si are si ceva experienta.

Invata si tu Karpi prima data chestiile de baza! No offense!

 

On Topic acum:

Daca ai posibilitatea, incearca boxele respective in maniera A/B, sa-ti faci o idee despre cum suna. Eventual mergi cu acelasi mix intr-un studio profi si asculta-l pe vestitele Yamaha NS10, mama si tata tuturor near-field monitoarelor. Eu mi-as lua pe acelea care suna cel mai aproape de NS10.

Edited by costi iorga
Link to comment
Share on other sites

Oricare AKG de studio daca se poate cu two layer diafragm

 

inchise sau deschise (open back)

 

 

K240 MK II sau K 271 K 601/701

 

 

http://www.akg.com/site/powerslave,id,2,no...anguage,EN.html

 

Cu monitoare ptr muzica classica , respectiv orchestra simfonica e mai cu cantec .

 

Eu cred ca monitoare HiFi sunt mai adecvate ptr asa ceva decat cele nearfield care-s mai utile in sunete "artificiale".

 

HiFi , neaparat cu crosover electronic pe trei cai , camera de auditie mare si boxele pozitionate judicios ( dupa sfaturile unuia care stie sau experimentand indelung dupa studii si sute de inregistrari mixate ajungi la unle concluzii)

 

O orchestra simfonica trebuie sa sune ( ineregistrarea ) fidel ,HiFi , sa aiba o imagine stereo cat mai naturala , dinamica exceptionala .

 

ar fi nevoie de boxe ce redau dinamica de 100dB .

 

Preamplifuri si amplifuri etc trebuie sa fie "setate" pe instalatie ( microfoane, boxe , incapere de auditie etc etc..)

 

 

raspuns in frecvente casca +urechea externa

 

raspuns in frecvente al unei camere de auditie

 

acestea sunt curbe de raspuns "bune" am vazut si mai rele .( mai neuniforme)

 

se vede ca trebuie o groaza de corectii si linearizari facute din EQ .

 

Iar daca se si inregistreaza cu microfon si la acesta trebuie sa ai preamplif corector ce sa linearizeze raspunsul microfonului.

 

In rest dinamica mare (raport semnal/ zgomot cat mai bun )

 

Chiar daca intri pe unul sau mai multe forumuri de acusticieni , mixeristi , greu ajungi la o concluzie clara cu instalatiile.Fiecare o tine pe a lui .Fiecare si-a facut o instalatie proprie ce la el suna bine caci a experimentat si stie limitele aparaturi.cam aici este smecheria , munca multa si experienta.

 

De acea cred ca trebuie inceput cu casti apoi cu timpul cand inveti cate ceva poti sa treci si la alte experimente.

 

La inceput de tot poti incepe cu orice casti stereo de calitate mediocra .Si cu orice monitoare inca nu conteaza .mai incolo se schimba treaba.

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Cu monitoare ptr muzica classica , respectiv orchestra simfonica e mai cu cantec .

 

Eu cred ca monitoare HiFi sunt mai adecvate ptr asa ceva decat cele nearfield care-s mai utile in sunete "artificiale".

 

HiFi , neaparat cu crosover electronic pe trei cai , camera de auditie mare si boxele pozitionate judicios ( dupa sfaturile unuia care stie sau experimentand indelung dupa studii si sute de inregistrari mixate ajungi la unle concluzii)

 

O orchestra simfonica trebuie sa sune ( ineregistrarea ) fidel ,HiFi , sa aiba o imagine stereo cat mai naturala , dinamica exceptionala .

 

ar fi nevoie de boxe ce redau dinamica de 100dB .

 

Cit se poate de adevarat...parerea mea.

 

Chiar daca intri pe unul sau mai multe forumuri de acusticieni , mixeristi , greu ajungi la o concluzie clara cu instalatiile.Fiecare o tine pe a lui .Fiecare si-a facut o instalatie proprie ce la el suna bine caci a experimentat si stie limitele aparaturi.cam aici este smecheria , munca multa si experienta.

 

De acea cred ca trebuie inceput cu casti apoi cu timpul cand inveti cate ceva poti sa treci si la alte experimente.

 

La inceput de tot poti incepe cu orice casti stereo de calitate mediocra .Si cu orice monitoare inca nu conteaza .mai incolo se schimba treaba.

 

Maestrul Karpi scoate azi numai adevaruri din tastatura :) Monitoarele conteaza cel mai putin. Cel mai mult conteaza cit de bine iti cunosti monitoarele :)

 

 

Eventual mergi cu acelasi mix intr-un studio profi si asculta-l pe vestitele Yamaha NS10, mama si tata tuturor near-field monitoarelor. Eu mi-as lua pe acelea care suna cel mai aproape de NS10.

 

Ia mixeaza tu clubbing sau adventure film pe NS10 sa vedem ce sint mai mult, mama sau tata monitoarelor :))

Link to comment
Share on other sites

Guest costi iorga
Ia mixeaza tu clubbing sau adventure film pe NS10 sa vedem ce sint mai mult, mama sau tata monitoarelor :) )

 

Ba mixeaza tu clubbing si adventure film pe NS10, de ce sa mixez io?

(OK, daca-mi dai gajul (300€/zi) iti mixez prietene :) )

 

NS10 sunt cele mai des intalnite monitoare nearfield in studiourile pro, asa ca au devenit un fel de nivel de referinta.

 

NS10 sunt nearfielduri, asta insemnand ca vin in sprijinul auditiei "mari", care e de obicei la 2-3 m in spatele mesei de mixaj (main monitoring) si pe care se face grosul mixajului. Pe neafielduri te ocupi de detalii, de transparenta mediilor, de cross-talking, etc. Poate ai avut ocazia sa asisti la un proces de mixare a unui material complex, si ai observat ca operatorul swap-uie intre main-si nearfield pt a-si da mai bine seama de ce se intampla si de cat de definite sunt chestiile.

Nu vreau acum sa ma apuc sa fac o intreaga teorie a chibritului. Pt a obtine un mix ca lumea e nevoie de echipament cat de cat bun. Daca mixezi numai pe nearfielduri, o poti face in contextul unei productii de casa sau de garaj, poate chiar si a unei productii semiprofesionale. Pericolul mare e ca daca te restrangi doar la nearfielduri, vei avea la inceput tendinta sa boostui basii, care nu sunt bine definiti pe nearfelduri, din motive lesne de inteles. (sper)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspunsuri. Cred ca raman la Adam. (nu prea am cum sa fac test A/B, nu am nici studio unde sa testez pe NS10)

Cu mixatul inca invat, momentan nu am avut ocazia sa aud scule bune. "Mix-ul" la casti il evit (din umila experienta si citite prin alte parti am aflat ca e bine sa evit mixatul pe casti), folosesc niste Sennheiser HD515 (nu sunt liniare, cand o sa am bani mai multi POATE imi iau AKG - eu ma gandisem la K 240).

 

Cat despre monitoare midfield... cand o sa am o camera cu acustica decenta, tratata si mai ales banii necesari, atunci se va pune problema de astfel de monitoare... momentan strang sa iau nearfield (si un sub, ca sa nu fac boost la basi).

 

@george: pe forumuri am gasit ca recomandari tot NS10

 

@karpi: din cartea lui Bob Katz (si nu numai) am invatat destule lucruri utile, printre care sa folosesc monitoare liniare, nu Hi-Fi (sau care sa coloreze sunetul sa sune bine)

 

@costi.iorga: mersi mult pentru sfaturi, o sa incerc sa le ascult; am o intrebare... imi poti spune ce ai absolvit SAU ce ar trebui sa invat (unde) pentru a deveni mai bun in domeniul acesta?

 

Si... inca astept raspuns la acel PS. De asemenea, in Romania se gaseste SPL Meter?

Link to comment
Share on other sites

Ba mixeaza tu clubbing si adventure film pe NS10, de ce sa mixez io?

(OK, daca-mi dai gajul (300€/zi) iti mixez prietene :) )

 

NS10 sunt cele mai des intalnite monitoare nearfield in studiourile pro, asa ca au devenit un fel de nivel de referinta.

 

NS10 sunt nearfielduri, asta insemnand ca vin in sprijinul auditiei "mari", care e de obicei la 2-3 m in spatele mesei de mixaj (main monitoring) si pe care se face grosul mixajului. Pe neafielduri te ocupi de detalii, de transparenta mediilor, de cross-talking, etc. Poate ai avut ocazia sa asisti la un proces de mixare a unui material complex, si ai observat ca operatorul swap-uie intre main-si nearfield pt a-si da mai bine seama de ce se intampla si de cat de definite sunt chestiile.

Nu vreau acum sa ma apuc sa fac o intreaga teorie a chibritului. Pt a obtine un mix ca lumea e nevoie de echipament cat de cat bun. Daca mixezi numai pe nearfielduri, o poti face in contextul unei productii de casa sau de garaj, poate chiar si a unei productii semiprofesionale. Pericolul mare e ca daca te restrangi doar la nearfielduri, vei avea la inceput tendinta sa boostui basii, care nu sunt bine definiti pe nearfelduri, din motive lesne de inteles. (sper)

 

la nearfield eu zic ca poti face un pas mai mult ca si spatialitate decat cu castile .Este prea aproape de tine boxa si nu prea exista dispersia necesara ce dupa acea apara la om acasa pe boxe;e super HiFi si PRO pozitionate dupa resitele HIFI-Mgazin si ce mai sfatuiesc mai marii in acustica "home".Tot "nearfield" se preteaza la un material sonor comprimat si "normalizat cu loudnes" ca sa aiba energia incontinu la fel de mare , pasajele de dinamica muzicala se pierd.

 

Muzica devine ca si o pictura cu flori luminoase si viu colorate privita prin ochelari de soare intunecati. Niste nuante de griuri .Oricum asta este trendul mai ales cu mp3 la 128 kbps /16 bit .produsul final de larg consum.

 

PlusLa nearfield te loveste atacul si instinctiv il musamalizezi ( ceva mai putin decat la casti) , nu poate trece mai nici un artist peste sunetul ce-l aude , oricat de constient este de rezultatele finale el va "corecta" materialul .Vorbesc de o productie la mare arta si nu una de rutina la care este destul sa sune decent .

 

Trebuie neaparat sa finalizezi o anumita productie pe sculele pe care probabil le va folosi audiofilul .

 

Auditori casnici nu au scule de studio , numai cativa audiofili dau orice ptr scule super .

 

Pana si standardele de nivel si constantele de timp sunt date ptr o camera de dimensiuni normale , sau o sala de cinema si in ficare caz ar trebui o scula de reproducere adecvata marimilor fizice ale spatiului de sonorizat .

 

( ca si exemplu un reglaj electronic de "laudnes" intr-un spatiu mai mare sau mai mic decat acela unde de exemplu statia poate produce SPL 85 dB nu o sa mai aibe efectul dorit .)

M-am tot gandit la contradictiile ce apar peste tot in audio .Vin audiofili si construiesc sau cumpara difuzoare Ecrane Electrostatice care fiind plane nu creaza diferentele de faza introduse de difurile cu con .Si sunt in al saptelea cer ce sunet au , ce transparenta etc ...cu un material sonor masterizat pe "conuri" si nearfield daca se poate , hehehe .

 

De mania cu subwoofer-e nici nu mai amintesc ....am facut si eu ca doar daca sunt mare goanga trebuie sa am si sa ma laud si eu ...rezultat: auzeam toate camioanele grele sau alte zgomote subsonice ce s-au inregistrat si pana atuncea nu le-am auzit nefiind redate .Nu stiu de ce nu a fost limitata banda din studio sau era vre-un DJ care credea ca asta trebuie....

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Guest doftorul
Multumesc mult pentru raspunsuri. Cred ca raman la Adam. (nu prea am cum sa fac test A/B, nu am nici studio unde sa testez pe NS10)

Cu mixatul inca invat, momentan nu am avut ocazia sa aud scule bune. "Mix-ul" la casti il evit (din umila experienta si citite prin alte parti am aflat ca e bine sa evit mixatul pe casti), folosesc niste Sennheiser HD515 (nu sunt liniare, cand o sa am bani mai multi POATE imi iau AKG - eu ma gandisem la K 240).

 

Cat despre monitoare midfield... cand o sa am o camera cu acustica decenta, tratata si mai ales banii necesari, atunci se va pune problema de astfel de monitoare... momentan strang sa iau nearfield (si un sub, ca sa nu fac boost la basi).

 

@george: pe forumuri am gasit ca recomandari tot NS10

 

@karpi: din cartea lui Bob Katz (si nu numai) am invatat destule lucruri utile, printre care sa folosesc monitoare liniare, nu Hi-Fi (sau care sa coloreze sunetul sa sune bine)

 

@costi.iorga: mersi mult pentru sfaturi, o sa incerc sa le ascult; am o intrebare... imi poti spune ce ai absolvit SAU ce ar trebui sa invat (unde) pentru a deveni mai bun in domeniul acesta?

 

Si... inca astept raspuns la acel PS. De asemenea, in Romania se gaseste SPL Meter?

 

 

Salutam !

 

Pentru teste comparative, da-mi un PM si iti pot pune la dispozitie doua control-room-uri dotate cu NS-10M cateva ore, ca sa iti faci o idee A/B.

 

Mai este impamantenita o practica ajutatoare ca pe langa monitoarele de mix e bine sa tii si niste incinte de referinta comerciala pe care sa incerci sa redai mixul in toate etapele de procesare, astfel te obisnuiesti mai usor, prin comparatie, cu liniaritatea unor monitoare referinta ca NS-10, ori altele.

 

Exista foarte multe opinii vis a vis de mixatul in casti, insa oricat de liniare ar fi ele, au o "hiba" ... care pana la urma tine de fiziologie, mai precis nu pot excita in acelasi fel doua perechi de aparate auditive diferite (urechi) pe cand open-air-ul "serveste" intotdeauna acelasi continut oricarui alt ascultator aflat in Control Room. In general castile sunt un No No No data fiind complexitatea materialului, eventual poti pune o casca in ureche ca sa tweak-ui panoramari si "frisca" dupa ce te-ai cam lamurit pe niste monitoare.

Karpi are dreptate vis a vis de experimentari, am ascultat productii facute pe genelec-uri ori N alte monitoare, unele dintre ele fiind modele cunoscute ca favorizand un anumit spectru de frecvente si totusi "urechiasul" le cunostea foarte bine si stia cum sa evite capcanele lor.

 

Monitoarele tale ar trebui sa fie "suited" si dupa control room-ul in care ai sa lucrezi pentru ca poti avea "za best monitors" si sa auzi reflectii din pereti, care sa te faca sa pui mana pe EQ-uri si delay-uri cand nu e cazul. In general, o practica buna ar fi sa iti faci rost de un backing-track multitrack si sa-l mixezi pana suna cu o copie referinta in punctele esentiale, dar si asta are niste probleme, cel putin cand mixerul pe care faci treaba nu e neaparat "de-acolo". Grija mare si la amp-urile pe care le folosesti daca iti iei monitoare pasive, o gramada de belele provin si de la ampurile care "musca" sau pun in spectru accenti pe anumite benzi.

 

Am mai vazut un post mai sus care lua un pic peste picior NS-10 urile si e de inteles ca nu toti pot face diferenta intre niste boxe si niste NS-10.

 

Am facut si eu o scoala pe aceasta tema, 4 ani in Bangkok la SAE si in toate studiourile din lume in care am intrat (nu putine) erau cel putin o pereche de NS-10. Nu mai zic ca nu am vazut nici macar un master-center care sa nu aibe NS-10.

 

Best regards

Link to comment
Share on other sites

fidelitate , aici incape totul ce tine de o reproducere de calitate

 

Chiar daca un incepator face rost de materiale sonore de referinta "NU AUDE" ce sa faca cu ele.

 

Tot experienta lipseste , de ex. degeaba mi-se pune o inregistrare cu un pian de concert neavand

 

"modelul original" nu stiu la ce sa fiu atent , si o sa-mi placa toate reproducerile si una sau doua care-s pe gustul meu o se le consider super ...deci e cam relativa treaba.

 

Apoi cand mi-se pune sa ascult ceva foarte aproape de original sau chiar se face o auditie "live" nu-mi place deoarece mi-am creat o sonoritate artificiala drept referinta .

 

Am citit cum la un studio de testari specialisti si-au inregistrat ei diferite materiale sonore , de la orchestra simfonica, orchestra de camera,fanfare,pana la folclor din diferite locuri geografice , toate cu diferit continut tonal si dinamic .Cu aceste inregistrari Super HiFi si conoscute de ei , cunoscand diferentele intre inregistrare sui originalul live , testeaza instalatiile si a-si fac o idee despre cum reda un lant de amplificare.

 

In plus pretul si firma influenteaza psihic pe cel care cumpara ( se fac studii cum "omul daca DA UN BAN CA LUMEA" devine "FERICIT" !!! plin de sine , satisfacut i se elibereza dopamina in creier si se simte foarte bine .De aici "febra de cumparaturi , de cat mai scump, cat mai mare cat mai tare ...cat mai HiFi cu subwoofere ce coboara la 0,1Hz ...lol ( poti sa-l folosesti pe post de leagan pui copilu mic in conul difului si adoarme al mic in plutirea pe sub- basii )

 

Sau facut multe "Blind Test" si nu odata au iesit pe locul #1 scule de 10 ori mai ieftine !!!

 

S-au facut "Blind Test" la o alta firma ...si ...cele mai bune instalati au iesit cele portocalii si rosi !!!

 

Asa ca daca creezi si atmosfera ambientala corespunzatoare aceasta influenteaza perceptia psiho-auditiva ,

 

Se poate vedea la concerte mamut , unde instalatia daca functioneaza intre 100HZ si 12 KHz ( max) este super , de dinamica ce sa mai zicem e la pamant daca ai 10dB headroom ptr dinamica muzicala este deja un vis .Dar showul , reflectoarele , ecranele , miscarea scenica , coregrafia ,prezenta live al carismaticului artist face ca totul sa sune SUPER...

 

OK este o intreaga filozofie si studii fara numar in domeniu ,poti sa citesti non stop pe internet cateva luni si nu termini cu cat material exista..

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

S-au facut "Blind Test" la o alta firma ...si ...cele mai bune instalati au iesit cele portocalii si rosi

Si cine a facut testul asta? cumva acest producer?

post-690-1202558165_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Susceptor, daca ai citit cartea lui bob katz stii parerea omului despre ns10, chiar daca el vorbeste de masterering in particular si nu de mixing. Pe de alta parte, daca ai intrebat si pe alte forumuri si ti s-a raspuns tot ns10 nu inteleg la ce mai vrei raspunsuri pe un forum de chitaristi. Intra pe gearslutz si ai material de citit 6 luni.

Uite cum vad eu treaba: Ne-ai dat backgroud-ul tau si scopul pe care il urmaresti: "mentionez ca ma axez in principiu pe mixing pentru clasica si darkwave" Primele raspunsuri au fost de la Rares si Arpi, care dupa parerea mea au fost si cele mai bune si mai utile. Dar nu uita ca internetul are chestia aia care se numeste libera exprimare, la care au dreptul toti. Asa ca teoria numerelor mari nu se mai aplica, adica se poate intimpla ca cel mai des sfat sa nu fie si cel bun. Parerea mea e ca asta ai patit si tu pe RGC. S-a repezit toata lumea sa-ti recomande ns10 pentru ca marea majoritate sint roboti si nu gindesc global. Rares are o circa de ani in spate de experenta in muzica si o ureche de invidiat. Si totusi el nu ti-a recomandat ns10, cu toate ca e posesor si fan (vorbele lui). El prefera ns10 pentru ca asta a folosit ani de zile si le cunoaste ca pe propriul buzunar. Le prefera pentru ca rock-ul, blues-ul si alte genuri asemanatoare translateaza bine pe foarte multe sisteme cind mixezi cu referinta pe ns10.

Reciteste cu atentie tot ce a postat Karpi, incercind sa treci peste usoara incoerenta cauzata de faptul ca el nu e nativ in romana. (El, spre deosebire de marea marea majoritate a membrilor RGC, nu se gindeste automat la rock sau metal cind se gindeste la muzica) Tot ce ti-a recomandat este de f mult bun simt, si te ajuta foarte tare. Ti-a recomandat sa incepi de jos si sa faci tot posibilul sa iti folosesti cit mai mult urechea si sa ajungi sa iti cunosti foarte bine monitoarele. Pentru ca oricum castile si monitoarele near-field sunt un compromis. Ideal e, asa cum ti-a sugerat Karpi, un sistem de ultra-fidelitate si extrem de drept si dinamic. Dar astea sunt f scumpe, si le ai oricum degeaba daca nu stii ce sa faci cu ele. Asa ca, precum in orice alta meserie, cel mai bun lucru pentru viitorul tau, daca esti serios, este sa incepi de jos si sa muncesti extrem de mult, caci doar asa ai o sansa in meseria asta care e oricum extrem de aglomerata. Munca serioasa e prietenul tau :) , pentru ca domeniul muzicii clasice e EXTREM de exigent.

Povestea monitoarelor NS-10 e destul de controversata pe net, cu zeci de mituri. Ceea ce s-a impamintenit totusi, mai ales pe net, e ca nu exista nimic mai bun decat ele pe domeniul near-field, si ca cea mai mare tragedie a foat cind Yamaha a oprit productia. Iar argumentul suprem e ca toate marile studiouri le au. E foarte adevarat ca sunt prezente peste tot pentru ca toata suflarea inginerilor profesionisti le cunosc si ele sunt numitorul comun cind schimbi locatia impreuna cu artistul. Si binenteles ca sunt si cei care le-au folosit f mult si s-au obisnuit cu ele. Dar asta nu le face cele mai bune monitoare din lume, nici mama sau tata monitoarelor. Dealtfel daca ii dai ns10 unui inginer profesionist ca sa lucreze muzica clasica exista riscul sa fii luat la bataie :)

Faptul ca un absolvent de SAE ti-a recomandat ns-10 nu inseamna de fapt nimic. SAE e o scoala particulara ca oricare alta. Daca esti consecvent ai sansa sa inveti foarte multe lucruri tari, de la profesori misto. Dar poti absolvi tot atat de usor fara sa intelegi nimic, si sa iesi mai confuz decit ai intrat. Pe de alta parte experienta si urechea antrenata nu se cumpara. Ele vin doar dupa multa munca. E usor sa arunci vorbe pe net despre cite scoli ai facut, dar vorba inteleapta vine de la cei experimentati. De aia Rares si Arpi nu ti-au recomandat ceva specific ci au fost mai rezervati si au punctat mai mult directia pe care ar trebui s-o apuci.

 

 

Faza asta cu tariful practicat anuntat pompos pe forum mi se pare de prost gust. Probabil ar fi mai bine sa lasi productiile proprii sa vorbeasca pentru tine. Idem si pentru declaratia studiilor :)

 

 

Faptul ca exista un set de NS10 in salile serioase de mastering mi se pare scoasa din burta, sau daca e adevarat parerea mea e ca sunt acolo doar ca sa linisteasca clientul cu prezenta lor. De multe ori e mai importanta starea psihica a clientului decat calitatea materialului. Dar sunt complet inutile la mastering.

 

 

Daca colegul de mai sus e destul de dragut sa te lase macar citeva ore cu o pereche de ns10 iti recomand sa nu piezi oportunitatea. Si nu uita sa-ti aduci cu tine toate mixurile cu care esti foarte familiar, si pe care le-ai auzit pe f multe alte sisteme.

Link to comment
Share on other sites

Si cine a facut testul asta? cumva acest producer?

 

Nu mai tin minte firma , am citit o groaza de magazine HiFi , la un show din acesta HIFI , cu multe standuri .Poporul carcotas complecta formulare ,in mai multe locuri din "expozitie" era perfect aceiasi instalatie cu acelasi material sonor la sfarsit au adunat toate formularele si asa au ajuns la culorile cele mai bune caci instalatiile cum am spus era perfect identice.Daca mai tii minte dupa acea au si aparut pe piata multe scule viu colorate si se vindeau .

Era vizat audiofilul mai nepretentios .

 

 

Ieri am vazut DVD player cu "tomona si cap de mort " hehhe , masina din film de groaza pe o anvelopa mp3 player...haha

 

Da gagiul din poza poate sa faca teste orbeste .

Link to comment
Share on other sites

Din ce am ascultat eu pana acum si am ascultat destul de multe monitoare. Cel mai bun raport calitate pret il au Event ASP8A sau Mackie HR824. Am ascultat multe mixuri de clasic orchestral symphonic facute pe event si mi-au placut. Atentie e o mare mare diferenta intr TR8 si ASP8. ASP8 au un raspuns foarte bun pana in 35 HZ practic nu prea ai avea nevoie de sub. Daca ai Bani ia-ti Dynaudio BM8 sau Adam de peste 2000 E perechea.

Ca si placa audio as recomanda E-mu 1616m accesibila si cu covertoare de protools. Preampurile placii sunt destul de bune nu sunt insa de liga 1. Dupa parerea mea nici o placa audio nu are preampuri bune. Preampul ti-l iei separat alti bani.

 

Despre Ns-10 ce pot sa spun. Eu le-as folosi ca boxe aditionale. Vezi ca iti trebuie si un amplificator bun pentru ele. Ns-10 nu au liniaritatea boxelor de acum dar au un raspuns bogat in medii si poti separa si mixa foarte bine pe ele instrumente din domeniul mediilor in special voci. Ns-10 sunt f utile si au devenit un standard important in muzica dar consider ca pentru muzica moderna nu sunt ce trebuie. E si destul de greu de mixat pe ele pentru un incepator nu spun ca ai fi tu acela. Cu Ns-10 tre sa petreci timp si sa mixezi mult ca sa le intelegi. Toate bune.

Link to comment
Share on other sites

De sub bass nu ai necoie daca nu mixezi -produci muzica sau efecte ptr filme sau jocuri.

 

Cu sub-bass mai poti face muzica electronica e nu poate fi ascultata numai pe instalatie la fel ca si in studio daca are studioul instalatie adevarata ptr asa ceva.

 

Sub frecventa de rezonanta al unui dif caracteristica "Bode" ( putere radiata/frecventa ) scade cu 6-12dB/octava .Un subwoofer artrebui sa redea 20 Hz ,daca are frecventa de rezonanta de 35-40 Hz acest lucru inseana ca reda cu cel putin 6 dB mai slab sub-basul decat puterea medie in gama bas.

 

Deci ca sa il facem sa functioneze ca si "sub" ar trebui sa urcam puterea electrica cu 6 db , acest lucru inseamna de 4xPuterea .Asa ca la un sistem de 100W am avea nevoie de 400W ca sa avem sub-bas .Problema este daca difuzorul rezista la cei 400W ????

 

Lucrurile stai si mai rau cu un dif ce are rezonanta mai sus pe la 45 Hz crest necesitatea de putere de pana la peste zece ori .!! 1000W

 

La difuzoarele din zilele noastre puterea unui dif este mult supraevaluata ( de 10 pana la 20 de ori ) din considerente pur comerciale.

 

In legatura cu preamplifuri .Preamplif de studio si stereo pe deasupra este scump .

 

Un amplif de studio stereo ptr monitor costa aprox de 4-5 ori mai scump decat doua mono ce le poti folosi eventual ptr ambeofonie.

 

Nu are rost sa ne luam dupa calitatea de studio profi , nimeni nu investeste sute de mii de $ ca sa faca un studio nici daca vrea sa faca bani cu el .

Link to comment
Share on other sites

Cu voia voastra parazitez threadul asta cu o intrebare simpla pt ca imi iau si eu boxe acum.

 

Problema mea e ca am vecini aproape si boxele mele de 40w stau cam la 1/3 cu volumul (sa nu ne incalcim in termeni.. e ce stiu despre ele).

In ideea asta m-am gandit sa-mi iau nista AV40-uri m-audio. http://www.m-audio.com/products/en_us/Stud...eAV40-main.html 40w.. aceeasi treaba.

 

Intrebarea vine : castig sensibil de la niste ESI near05 / BX5 sau mai mari in calitatea sunetului pe langa basi ? adica renteaza diferenta de bani (minim 30%) daca nu voi folosi niciodata boxele la capacitatea lor de face zgomot?

 

Vreau sa invat pe ele, nu am pretentii mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Cu voia voastra parazitez threadul asta cu o intrebare simpla pt ca imi iau si eu boxe acum.

 

Problema mea e ca am vecini aproape si boxele mele de 40w stau cam la 1/3 cu volumul (sa nu ne incalcim in termeni.. e ce stiu despre ele).

In ideea asta m-am gandit sa-mi iau nista AV40-uri m-audio. http://www.m-audio.com/products/en_us/Stud...eAV40-main.html 40w.. aceeasi treaba.

 

Intrebarea vine : castig sensibil de la niste ESI near05 / BX5 sau mai mari in calitatea sunetului pe langa basi ? adica renteaza diferenta de bani (minim 30%) daca nu voi folosi niciodata boxele la capacitatea lor de face zgomot?

 

Vreau sa invat pe ele, nu am pretentii mai mari.

 

dinamica muzicala ( slabuta !!)ar trebui sa fie cel putin de 21dB

 

acest lucru inseamna un raport de puteri de 1:100 ( raportul de exemplu intre 1W si 100W este de 20 dB , intre 0,5W si 50W raportul este tot de 20 dB)

 

pentru o dinamica de 30dB ar trebui un raoport de 1:1000 !!! ( 1W <->1000W)

 

http://www.ringbell.co.uk/info/dbw.htm ....linkul de la un calculator W ->dB

 

 

daca asculti la puterea de 0,5W ca sa ai headroom de 20dB teoretic ar fi suficienti cei 40W .DAR in varfuri esti in in domeniul de distorsionare rau de tot.Plus compresia de putere a difuzorului de -3dB .practic nu-ti ramane decat 10dB dinamica muzicala cea ce este de absolut nici un fel pentru ca automat vei mai ridica volumul si numai distorsiunilw vor creste .

 

Nu s-a luat in calcul (ipotetic) zgomotul de fond din spatiul unde asculti muzica , daca ai si zgomot nu ai facut nimic , ramai cu o dinamica de 6dB cu care nu se poate face nici o auditie mediocra dar mai monitorizare si masterizare.

 

 

 

dinamica muzicala :

 

The degrees of volume (loudness and softness) in music. Also the words, abbreviations, and symbols used to indicate degrees of volume. ...

www.azopera.com/learn.php

 

Varying degrees of loud and soft.

www.classic99.com/terms1b.htm

 

The loudness or softness of sounds.

www.bsokids.com/kids/sound_off/music_dictionary.asp

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult. :)

 

am inteles care e problema si fac un mic efort si iau esi-urile.. 70w una am impresia deci mult peste nivelul admis :)

 

nu stiu ce sa zic cu zgomotul de fond.. nu stau in oras dar am calculatorul langa birou deci ceva bazaiala exista mereu.

 

castile ar rezolva o parte din probleme (nu am ascultat nicodata un setup bun de casti deci nu am idee ce se poate face cu ele) dar prefer sa nu-mi iau pt ca pe termen lung strica totusi urechile

Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult. :)

 

am inteles care e problema si fac un mic efort si iau esi-urile.. 70w una am impresia deci mult peste nivelul admis :)

 

nu stiu ce sa zic cu zgomotul de fond.. nu stau in oras dar am calculatorul langa birou deci ceva bazaiala exista mereu.

 

castile ar rezolva o parte din probleme (nu am ascultat nicodata un setup bun de casti deci nu am idee ce se poate face cu ele) dar prefer sa nu-mi iau pt ca pe termen lung strica totusi urechile

 

in medie asculti cu 1W , doar varfurile urca la 70W , cate un atac .Este imperios necesar sa auzi corect aceasta dinamica altfel nu va suna bine.

 

Nu-i voie sa asculti mai tare de un nivel de 76 dB deoarece curba de raspuns al urechi umane se schimba odata cu taria sunetului perceput .( cauta curbele de "laudnes" )am mai pus si aici pe rgc. diagrame .

In link-ul de mai jos ajungi la tot felul de calculatoare in domeniul audio si scurte explicatii articole etc...

 

http://www.mhsoft.nl/Reference.asp

 

trebuie studate si mai intrebi ..

.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.