www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Line6 Variax 600


Guest Blooz
 Share

Recommended Posts

Am acasa pentru o saptamina o Variax 600 apartinind unui prieten, inclusive accesorile si programul de programare si customizare (WorkBench). Daca cineva are intrebari concrete referitor la functionarea instrumentului ne putem uita impreuna.

Link to comment
Share on other sites

Am acasa pentru o saptamina o Variax 600 apartinind unui prieten, inclusive accesorile si programul de programare si customizare (WorkBench). Daca cineva are intrebari concrete referitor la functionarea instrumentului ne putem uita impreuna.

 

As avea niste intrebari concrete legate de cum suna chitara asta. Ma uitam peste niste recenzii referitoare la Variax 300 si par destul de ok. Tie ce impresie ti-a lasat V600?

Link to comment
Share on other sites

Partea electronica (chitarile modelizate) est aceiasi ca pe Variax 300. Greu de spus daca 600 suna mult mai bune fara a avea ambele chitari la indemina...este atita electrinica in ele ca dupa parerea mea, caltatea superioara a lemnului folosit in 600 n-are aceaiasi influenta determinanta ca in cazul unei chitari "normale".

Gitul este mai confortabil decit pe 300, dar tot ramine gros. Acum citeva luni am avut ocazia sa pun mina pe un 300, nu mi-a placut de loc...pe 600 devine acceptabil. Oricum, talia si forma gitului fiind o chestie de gust personal, fiecare trebuie sa-si faca singur o parere.

Uimitor pentru o chitara la pretul asta, tija de tremolo are joc. Surubul cu care poti stringe tija elimina jocul, atita timp cind cit n-o folosesti, dupa care revine instantaneu...extrem de deranjant, mai ales ca se aude in amp cind se balangane. Strinsul surubului lasa urme adinci pe tija. Propietarul chitarii va contacta Line6 pentru a vedea daca este vorba de-o greseala de conceptie, sau daca a avut el ghinion...oricum, este inacceptabil din partea lui Line6.

 

Partea cea main interesanta este posibilitatea de a programa sunetul si de a-ti "construi" o chitara noua. Se efectueaza pe PC cu ajutorul programului WorkBench. Alegi corpul chitarii si tipul dozelor pe care le poti combina, plasa si lega (wiring) intre ele unde si cum vrei tu. Realtiv impresionant.

 

Chitara e clar mai mult decit o "jucarie", este un instrument 100%, si interesanta daca cauti o multitudine de sunete fara a dorii (sau a putea) sa investesti in mai multe chitari. E finisata bine si frumos.

Edited by Blooz
Link to comment
Share on other sites

Blooz am vazut Variax600 la un workshop facut de Avaudiosys(importatori line) la Bucuresti anul trecut.

 

Workbench parea foarte intuitiv de folosit insa prezentarea fiind facuta de un profesionist ma gandesc ca el putea masca unele inconsistente . Ai intalnit asa ceva pana acum ?

Ai incercat sa recreezi sunetul unei chitare ce o ai in posesie si sa compari ? Suna convingator ?

Link to comment
Share on other sites

Ai incercat sa recreezi sunetul unei chitare ce o ai in posesie si sa compari ? Suna convingator ?

 

Salutare domnu' Cosu,

 

Hm, interesanta intrebare...ce m-am jucat pina acuma nu am cautat sa recreez un sunet, dar acuma chiar m-ai facut curios. Chitarile mele nu se preteaza foarte bine la test, dar il voi ruga pe proprietarul Variax-ului sa vina in week-end cu un Strat mai modern (are un 50th si un 60th anniversary). Dupa care vom compara Variax-Strat si Strat adevarat in configuratie (amp etc.) 100% identica.

 

Inconsistente nu mi-au sarit la ochi pina acum...ma uit si la asta simbata. Te tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

Am Variax 700 electric (ca cel din avatarul meu). Testul e destul de greu de facut. Line 6 precizeaza pe undeva ca au incercat sa imite exact acele chitari care apar in manual. E cam greu sa gasesti un model identic. Sunt vintage-uri. Daca faci testul cu un Strat sau Les Paul asemanator nu e foarte relevant. Oricum, este destul de aproape. Mai sunt astfel de teste si pe youtube.

 

Chitara este foarte misto. M-a salvat de multe batai de cap, atat in studio, dar mai ales in concert. Avand in vedere ca nu am chitarile alea sa le testez, pe mine ma intereseaza in special sa sune foarte bine, nu neaparat sa sune ca acele chitari. Si suna. Nu stiu cum e 600 sau 300, dar 700 este foarte comoda. I-am gasit si ceva minusuri, dar sunt destul de neimportante.

Link to comment
Share on other sites

M-am uitat adineauri un pic mai de aproape pe Workbench si posibilitatile de customizare.

 

Pentru a fii mai clar am facut screenshots.

 

 

 

 

Body.jpg

 

Aici alegi corpul chitarii. In meniul derulant modelele disponibile. T-Model = Telecaster, Spank = Strat, Lester = Gibson etc…

 

 

Doze.jpg

 

Alegi dozele, in meniul derulant modelele disponibile. Posibilitatile de reglaj se vad in poza. Ceea ce nu se vede este ca poti plasa orice doza in orice pozitie (pe orizontala) si ca le poti invirtii (unghi) cu mousul cum vrei tu. Accepta maximum 2 doze (deci 3 humbucker legate in serie si alte fantazme asemanatoare nu merge).

 

 

Controls.jpg

 

Caracteristici reglabile ale potentiometrelor.

 

 

Ac12.jpg

 

Posibilitati de reglaj (acordaj) al unei 12-string. Poti allege si pune ce coarda unde vrei. Ai deasemenea acces la caracteristicile potentiometrelor (vezi controls.jpg)

 

 

Tunings.jpg

 

Preseturi de open- si alte acordaje. Poti acorda cum vrei tu deplasind cu mousul punctele rosii pe griff.

 

 

Tone_locker.jpg

 

Interfata de impins sunetele in dreapta si in stinga (pe chitara “roata” are 2 pozitii “custom” – cu selectorul de doze 5 pozitii da un total de 10 sunete de-ale tale – sau alese din preseturi pentru a evita de-a invirtii la roti ca la balamuc sau programate dupa gustul propriu)

 

 

 

Limitari generale:

 

Maximum 2 doze active / preset

 

Lipsa de posibilitati de reglaj de sunet la acustice (tip si plasare doze - nu poti pune sau plimba doze pe corp de acustica…optiunea e probabil rezervata modelelor Variax Acustic)

 

Nu poti pune 12 corzi pe modele electrice

 

 

 

Chifle:

 

Programul se “agata” cind il inchizi, trebuie omorit in task manager (in rest e rapid si merge bine, fara alte bug-uri).

 

 

 

Concluzie in raspuns la intrebarea ta: multitudinea de posibilitati ma face sa cred ca te poti apropiria de sunetul dorit atita timp cit sunetul cautat este cel al unei chitari “clasice” si daca investesti timpul necesar, singura metoda de a parvenii fiind try & error. Programul (sunetul) raspunde bine si imediat la ficare schimbare de parametru (ca de exemplu deplasat doza 2-3mm intr-o parte sau alta...ma interb daca in realitate sunetul e la fel de sensibil, dar n-am cum sa testez).

Edited by Blooz
Link to comment
Share on other sites

@Cosu

 

Am facut ieri testul cu un Strat 50th anniversary. E cam greu de explicat ce s-a intimplat, dar voi incerca...

 

S-a gasit ca din prima unul din sunetele programate in Variax era foarte asemanator (cu diferentele descrise mai jos) cu sunetul Strat-ului. Deci faptul ca modelizarea este reusita este dovedit, amicul (batrin chitarist pro si proprietarul ambelor chitari) sustinea chiar (rizind) ca Variax suna mai mult a Strat decit Strat-ul...

 

Acum la diferente: comparat suna de parca ai lua acelasi doze, potentiometrii etc si le-ai monta pe doua chitari identice dar cu corpul din lemnuri diferite. Strat-ul suna mult mai cald, in comparatie directa as zice mult mai "moale"...daca-ti imaginezi o egalizare in forma de smile vezi ce vreau sa zic...

 

Concluzie: te poti apropria tare de sunetul unei chitari cu conditia ca chitara pe care vrei s-o copiezi sa utilizeze doze etc. "clasice" de Fender, Gibson sau Gretsch, dar mai ales de a folosii un equalizer de calitate. Cu Variax singur nu ajungi foarte departe la copiat 100%...insa, cum a scris deja amicul Siw, important este ca obtii intr-adevar sunete de calitate fara sa dai mii de Euroi pe originale.

Link to comment
Share on other sites

Wow super feedback. Multumesc mult !

 

Acum se ridica alta dilema. Cat de mult influenteaza lemnul si forma chitarei variax sunetul obtinut ? Vazusem acum ceva vreme niste proiecte de chitare unde indivizii cumparau circuitul variax de pe ebay si il montau intr-o chitara facuta la comanda. Sa fi fost doar pentru pentru confortul lor sau si asta este un factor important?

Link to comment
Share on other sites

Cat de mult influenteaza lemnul si forma chitarei variax sunetul obtinut ? Vazusem acum ceva vreme niste proiecte de chitare unde indivizii cumparau circuitul variax de pe ebay si il montau intr-o chitara facuta la comanda. Sa fi fost doar pentru pentru confortul lor sau si asta este un factor important?

 

Cred ca mai scrisesem mai sus, dupa parerea mea influenta lemnului este mica vazind partea de electronica bagata in chitara (mai ales faptul ca lemnul "virtual" tu il alegi - deci automatic, lemnul adevarat nu poate influenta tare). Daca as avea nevoie d-un Variax as face asemanator cu bairetii din cauza gitului care este prea gros si deci inconfortabil pentru gustul meu. Zic "asemanator" caci ne gindisem la posibilitatea de-a schimba numai gitul chitarii, si nu toata chitara. Cred ca putin dupa ce au iesit primele Variax se si specializasera citva baieti in fabricat si vindut gituri compatibile mai confortabile...gasisem pe google, nu stiu daca au supravietuit.

Link to comment
Share on other sites

Lemnul nu influenteaza sunetul aproape deloc. Exista totusi diferente, zic eu destul de mari, intre Variaxuri. In principal tara de provenienta: China, Indonezia sau Japonia (variax 700 e japonez). De aici pleaca si felul in care sunt lucrate chitarile. Am reusit sa pun mana pe un 300 la rece (deci nu stiu cum suna) si diferenta e enorma. 700 are un grif si o forma foarte comode, e o placere, pe cand 300 e o jucarie. Nu stiu cum e la 600. Cred ca 300 e facut in indonezia si 600 in china, dar nu sunt sigur. Poate Blooz ne poate lamuri.

 

Am cantat si pe un 700 acustic si e foarte misto.

Link to comment
Share on other sites

Chestia cu griff comod , este foarte relativa .De exemplu eu pot canta pe orice tip de gat.Pana si pe cele subtiri dupa 5 minute de acomodare.Gatul vintage , gros si in forma de U a-mi intra cel mai perfect in mana .

Asa ca acest lucru nu este un criteriu de evaluare .

 

 

Personal sunt convins ca trebuie sa existe mai multe tipuri de griff doar nimeni nu are interes sa faca chitare numai ptr pitici sau numai pentru uriasi ci vor sa vanda de la mic la mare pentru toata lumea.

 

de altfel o asemenea chitara este ptr un instrumentist de cover-uri care canta live sa nu care cu el 100 de chitare .Sa aiba un ton acceptabil la o multitudine de piese.Nu este nevoie sa fie 100% copiat un sunet , daca vrea poate sa-si cumpere trei patru chitare ca are bani , problema cum am scris este se nu transporte si sa intretina cate-o chitara ptr fiecare piesa din repertoriu.

 

Nu va-ti pus problema de ce ar cumpara de exemplu Malmsteen un Variax ce imita chitara Strat Malmsteen Signature ?

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Dupa cum am spus, pe 600 nu am pus mana, dar sigur 300 nu a fost facut pt a satisface anumite gusturi in materie de griffuri, ci pt cei care nu sunt dispusi sa investeasca prea mult. Nu e construita cu simt de raspundere. Mie nu-mi inspira incredere, pare o jucarioara. Diferentele de pret sunt mari intre chitari, desi cei de la line 6 se lauda ca au aceeasi electronica, deci acelasi sunet.

 

Preturile pe thomann sunt:

Variax 300: 429 eur

variax 600: 729 eur

variax 700: 1299 eur.

 

In ceea ce priveste coverurile, este adevarat. Pt asa ceva este ideala, dar nu as fi atat de radical. Am testat-o in studio si isi face treaba foarte bine. De altfel mai sunt cativa artisti romani care folosesc variaxuri si in studio.

 

Fraza cu Malmsteen e haioasa. Totusi, afara sunt destul de multi artisti care folosesc asa ceva.(ex. U2, Yes, Tony Iommi etc.)

Link to comment
Share on other sites

ptr un chitarist de studio ambulant daca nu i-se cere ceva anume la fel este util ca sa auibe de toate.

 

Numai daca studioul are colectie de chitare sau daca esti in studioul personal unde tii chitarele tale pte tot felu de stiluri genuri , viteze si altele.

 

E o jucarioara ca si celelalte padale si FX-uri , se mai joaca omul .Cateodfata pierd zile cu efecte si pedale si procesoare , intotdeauna ajung l aconcluza ca a fost timp pierdut sau sa-i zicem o pauza de cantat .Asa se deconecteaza chitaristul.

 

Daca ma apuca cantatul pai nici corzi nu svhimb , se rupe o coarda iau alta chitara caci trebuie sa cant nu sa schimb corzi .Ce sa mai zic de tonuri , ton sa fie sa se auda caci daca canti este bun orice ton.

 

Cand imiti anume pasaj din anume piesa ptr un cover este altceva ( dar doar daca-i foarte musai, altfel dati-o dracului de imitatie .Sa ramana doar ca si studiu .

 

Ca altul no-sa poti canta niciodata , trebuie sa canti ca tine si sa te folosesti de cele "furate" dar cu gust cu simt si usurel.

 

Altfel ajungi " Inca un Elvis " intre sutele de imitatori.

Link to comment
Share on other sites

Nu pot sa te contrazic. Ai dreptate, dar trebuie sa ma repet. Chitara asta trebuie perceputa ca un instrument de sine statator. Care are un sound foarte bun. Nu va ganditi la ea ca o imitatie. Este extrem de versatila. Cand am luat-o nu am cautat sunetul fender, gibson etc. Am vrut sa sune foarte bine, sa ma simt bine cand o cant si mai are si acustice si doublesix (un bonus bine venit). Inainte sa o cumpar, eu am fost primul sceptic. in prima faza nici nu am vrut sa aud de asa ceva. Era dubioasa. Dupa mai multe teste si dupa ceva documentare m-a convis.

 

Una din cele mai misto faze este ca nu are zgomot de fond. Nimic. Indiferent in ce conditii canti.

 

Adevarul e ca momentan chitara rosie nu a ajuns inca in posesia mea. Pana vine o am pe cea care a fost la worshopul Line6 (cea neagra).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.