www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted

Am tot auzit termenul "binding" si pe Internet am gasit urmatoarea definitie:

 

the frequently decorative strips of plastic, wood, fiber, or other flexible materials used to strengthen the edges of the guitar, where the top and back meet the sides; also "purfling" or "edging".

 

Intrebarea mea se refera la modelele Gibson Les Paul mai ieftine (pentru standardele Gibson), de ex. Les Paul Special Faded. Am inteles ca printre altele la aceste modele s-a renuntat la "binding" si din acest motiv ar fi mai ieftine. Le ce se refera de fapt acest "binding" in cazul modelelor precizate mai sus si de ce este atat de scump?

 

Multumesc.

Posted

a pus @Cosu link de la fabrica de Gibson , unde se vede cum se pun aceste, terminale , muchii de protectie ,,,

 

si la vopsire /lacuire cum se sterg de la c si culoare manual , deci mai cateva salarii cresc pretul chitarei plus material .

 

E si un pic de exagerare dar asta e .Ast aca sa mentina preturile ridicate la unele modele de lux , altfel n-ar mai fi diferenta vizibila.

Posted
Am tot auzit termenul "binding" si pe Internet am gasit urmatoarea definitie:

 

the frequently decorative strips of plastic, wood, fiber, or other flexible materials used to strengthen the edges of the guitar, where the top and back meet the sides; also "purfling" or "edging".

 

Intrebarea mea se refera la modelele Gibson Les Paul mai ieftine (pentru standardele Gibson), de ex. Les Paul Special Faded. Am inteles ca printre altele la aceste modele s-a renuntat la "binding" si din acest motiv ar fi mai ieftine. Le ce se refera de fapt acest "binding" in cazul modelelor precizate mai sus si de ce este atat de scump?

 

Multumesc.

 

Este destul de costisitor:

- la un corp brut (de fapt o scandura taiata si frezata) trebuie sapat unul sau mai multe santuri foarte fine de jur imrejur

- acolo se lipeste ornamentul respectiv (de cele mai multe ori manual)

- se refiniseaza

- materialul poate fi plastic, dar poate fi lemn de esenta scumpa, sau chiar materiale mai rare, precum abalone, fildes (ivory), bucatele de scoica (mother of pearl), etc...

 

implica un consum suplimentar de timp, materiale si manopera in procesul de fabricatie, ducand nu de multe ori la dublarea pretului.

Posted
Este destul de costisitor:

- la un corp brut (de fapt o scandura taiata si frezata) trebuie sapat unul sau mai multe santuri foarte fine de jur imrejur

- acolo se lipeste ornamentul respectiv (de cele mai multe ori manual)

- se refiniseaza

- materialul poate fi plastic, dar poate fi lemn de esenta scumpa, sau chiar materiale mai rare, precum abalone, fildes (ivory), bucatele de scoica (mother of pearl), etc...

 

implica un consum suplimentar de timp, materiale si manopera in procesul de fabricatie, ducand nu de multe ori la dublarea pretului.

 

Sa inteleg ca la Epiphone nu e binding-ul la fel de bun sau sunt doar salariile mai mici? Sau nu e nici un fel de binding?

Posted
Sa inteleg ca la Epiphone nu e binding-ul la fel de bun sau sunt doar salariile mai mici? Sau nu e nici un fel de binding?

 

Poate fi o diferenta de material si de calitate a finisajului. Oricum nu numai bindingul face diferenta de pret intre Epiphone si Gibson.

 

Iar Gibson LesPaul Faded chiar nu are binding si se poate lua cu 700-800 de USD-ei de la MusiciansFriends (daca nu ma insel) ceea ce pentru un Gibson orighinal este ceva.

Posted (edited)
Poate fi o diferenta de material si de calitate a finisajului. Oricum nu numai bindingul face diferenta de pret intre Epiphone si Gibson.

 

Iar Gibson LesPaul Faded chiar nu are binding si se poate lua cu 700-800 de USD-ei de la MusiciansFriends (daca nu ma insel) ceea ce pentru un Gibson orighinal este ceva.

 

Gibson Les Paul Standard Faded ARE binding...pretul lui este mai mic din cauza finisajului ca nu trece prin atatea etape ca si un finisaj "high gloss" specific celorlalte modele... si nu costa 700-800 de dolari pe musiciansfriend, ci peste 1500$ ...

Edited by zzz
Posted

Hai sa fim mai sobri ,macar un pic

 

iata ceva fara "binding" dar de calitate :

 

 

 

 

 

:::: MASA DINING cu 6 scaune tapitate pentru sufragerie.

 

Set sufragerie. Masa Europa. Este o masa extensibila de sufragerie disponibila la cerere si in varianta fiaxa caz in care poate fi utila ca masa de consiliu,de protocol sau conferinte. Dimensiuni blat masa L x l L totala deschisa= 2600 mm L totala inchisa = 1600 mm latime = 1000mm Este o masa extensibila pentru maxim 12 persoane ( 3 extensii) ,executata din lemn masiv de fag cu blat din MDF furniruit cu furnir de stejar. Culoare si finisaj conform cerintelor clientului. Scaune MD108 Sunt executate din lemn masiv de fag, in stil tamplaresc. Sezutul si spatarul sunt tapitate . Finisaj si culoare conform cerintelor clientului.

 

 

PRET: 2393 LEI (tva inclus)

 

DATA INREGISTRARE: 2008-01-11

 

numai daca punem la Kg eset mai rentabil decat toate chitarele cu preturile bazate p efraieri care le cumpara .

Posted (edited)

Karpi esti chiar cel mai tare :)

 

Si ca sa fiu ontopic hai sa lamurim odata si pentru totdeauna treaba asta cu bindingul...bindingul este un element in principal decorativ dar care are rol si de protectie.El se poate aplica pe corp(pe partea superioara,inferioara sau pe ambele),pe gat (mai exact pe fingerboard) si pe headstock...el consta dintr-una sau mai multe "fasii",in majoritate confectionate din plastic sau de lemn...ele se aseaza intr-un sant frezat pe muchia corpului sau headstock-ului si pe laterele fingerboardului...cel mai dificil de instalat este bindingul pe fingerboard pentru ca ori trebuie "trimate" marginile partii inferioare ale fretwire-ului (tehnica frets over binding) sau trebuie pilit bindingul ca sa ia forma fret-urilor (ex Gibson Les Paul Custom- tehnica binding over frets)...ambele sunt mari consumatoare de timp si necesita o munca foarte migaloasa...de aceea chitarile care au binding pe fingerboard sunt de obicei cu cateva sute de dolari mai scumpe decat sorele lor care nu au...bindingul pe corp si pe headstock este mai usor de instalat (a se face o vizita pe www.stew-mac.com)...sunt chitari de foarte buna calitate care nu au binding (a se vedea 99% dintre Stratocastere, foarte multe "PowerStrat-uri" (Jackson, Ibanez, Kramer),multe dintre chitarile PRS,etc)...bindigul este asa cum am spus mai sus un element in mare parte decorativ si depinde de gusturile fiecaruia daca ii place sau nu...

Edited by zzz
Posted
Karpi esti chiar cel mai tare :)

 

Si ca sa fiu ontopic hai sa lamurim odata si pentru totdeauna treaba asta cu bindingul...bindingul este un element in principal decorativ dar care are rol si de protectie.El se poate aplica pe corp(pe partea superioara,inferioara sau pe ambele),pe gat (mai exact pe fingerboard) si pe headstock...el consta dintr-una sau mai multe "fasii",in majoritate confectionate din plastic sau de lemn...ele se aseaza intr-un sant frezat pe muchia corpului sau headstock-ului si pe laterele fingerboardului...cel mai dificil de instalat este bindingul pe fingerboard pentru ca ori trebuie "trimate" marginile partii inferioare ale fretwire-ului (tehnica frets over binding) sau trebuie pilit bindingul ca sa ia forma fret-urilor (ex Gibson Les Paul Custom- tehnica binding over frets)...ambele sunt mari consumatoare de timp si necesita o munca foarte migaloasa...de aceea chitarile care au binding pe fingerboard sunt de obicei cu cateva sute de dolari mai scumpe decat sorele lor care nu au...bindingul pe corp si pe headstock este mai usor de instalat (a se face o vizita pe www.stew-mac.com)...sunt chitari de foarte buna calitate care nu au binding (a se vedea 99% dintre Stratocastere, foarte multe "PowerStrat-uri" (Jackson, Ibanez, Kramer),multe dintre chitarile PRS,etc)...bindigul este asa cum am spus mai sus un element in mare parte decorativ si depinde de gusturile fiecaruia daca ii place sau nu...

 

asa este DAR nu este pur decorativ , ci elementul de "rezistenta" impotriva "tociri" lacului si chiar al lemnului pe muchi ( exact ca si in cazul cutiilor, boxelor cu coltare si alte elemente de protectie impotriva "juliri")

 

Apoi acest element de protectie la obiectele de lux s-a inglobat in estetica generala dorita .Adica si frumos si util .

 

La chitarele ce au binding starea estetica ramane mult mai mult timp buna.

 

In legatura cu "HandMade" ...hai sa fim seriosi , este vorba de un atelier unde se fac nu chiar pe banda dar aproape .

 

Se folosesc sabloane , scule dedicate la scara de automatizare/mecanizare mai redusa .

 

Daca fac eu o chitara fara dotarea acelui atelier cu de toate ma tine 2 ani de munca foarte multa si migaloasa in timpul liber .Pe langa acest lucru eu trebuie sa a-mi construiesc si toate sabloanele si sculele ajutatoare pentru a face un instrument bun estetic si fiabil ( si poate si din punct de vedere acustic ,reusit)

Eu am facut chitara cu binding over fret fara scule ajutatoare doar asa manual pe masa de lucru ,m fara freeza cu sablon etc ..cu dalta si cu un firiz mic .Trebuie rabdare si indemanare ....Acum n-as mai face doar daca as reconditiona din hobby o scule veche..

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.