Guest Thorgrim Posted October 5, 2009 Posted October 5, 2009 Chiar este loc de reply-uri multe pe aici. Sunt metalhead, dar pe langa bas si chitara, studiez si canto clasic la Colegiul de Arta din Iasi. In primul rand, profa mea e solista la opera de 20 de ani, si banuiesc ca stie ce e de stiut si chiar foarte bine, si ca sa o citez, "Vocea unui solist se formeaza in zeci de ani". Lucrezi cu organismul, si nu cu orice alt instrument. Cand spui organism, da... asta inseamna. ORGANISM. Nu folosesti numai gatul cand canti, folosesti si muschii si folosesti si plamanii. In disciplina Bel Canto, nu sustii niciodata cu gatul si numai cu diafragma. Iar tehnica si reflexele se formeaza cu timpul. Nu te poti astepta peste noapte sa ai o voce super. Cat despre clasificarea vocala, in muzica moderna nu te poti baza pe o anumita clasificare din sistemul clasic, deoarece, cand determini un tip de voce nu te iei numai dupa ambitus, ci si dupa timbrul vocal si cum rezoneaza sunetul. Cantatul clasic presupune multa sustinere diafragmatica, dar si o impostatie a sunetului (e mult de vorbit si despre impostatie, asa ca cel mai bine e sa cautati un profesor bun de canto. Si nu doar un pedagog, ci cineva cu multa experienta in domeniu) Respiratia corecta este respiratia costo-diafragmatica. (adica iti tii umerii jos, relaxati, si ti se misca toracele ca un acordeon cand respiri, dar asta nu inseamna ca trebuie sa fii agitat). Prima oara cand m-am apucat de cantat, o luna de zile am fost tinut la respiratie, pentru a prinde tehnica corecta. Ce fac solistii de metal? Nu incercati sa ii imitati, unii din ei au facut canto clasic inainte (Spre exemplu Marco Hietala din Tarot). Ca sa canti metal, trebuie sa stii foarte bine tehnica cantatului frumos (bel canto). Solistii de metal stiu cum sa schimbe impostatia foarte bine in asa fel incat sa nu isi distruga laringele. In ciuda faptului ca am scris ca un cretin tot raspunsul acesta, sugerez ca fiecare dintre voi care doreste sa cante sa inceapa cu canto clasic si sa se axeze pe acesta cel putin patru ani de zile, inainte sa se apuce si de altceva. Asa ca, va rog, fratilor, cautati-va un profesor de canto si incepeti lectiile. Nu ai cum sa inveti canto de pe net, spun asta fiindca am incercat si iti trebuie un mentor care sa te impinga de la spate si sa te corecteze mult. Un profesor bun de canto este un profesor sever si care te face sa transpiri(cei care studiati asa ceva stiti despre ce vorbesc). Cam asta e tot. Cu stima, subsemnatul
Coddy Posted November 13, 2009 Posted November 13, 2009 Nu stiu daca s-a mai specificat acest site , dar sunt cateva exercitii de respiratie : http://www.canto.ro/speteanu.html
Guest roxa Posted February 9, 2010 Posted February 9, 2010 Hai sa incerc sa te lamuresc cat de cat. Daca tu simti ca nu poti sa imiti "chiraitul" ala in nici un fel, nu te forta. Resemneaza-te pentru ca nu vei putea imita perfect niciodata. In schimb gandeste-te cum ai vrea tu sa abordezi melodia in acel loc. Poate ai o varianta mai interesanta pe care o si poti canta. Cat despre mentinerea vocii, primul lucru pe care l-am invatat pe pielea mea: NU FORTA! Nu incerca sa fortezi, in special sa "growl"-uiesti niste chestii. Iti vor strica vocea pe termen lung. Incearca incet incet sa-ti creezi stilul propriu cu care te simti confortabil (si nu te simti fortat in nici un fel), si foloseste-l. De obicei, cand fortezi, lichidul te poate ajuta, dar numai pentru durate scurte. Aveam o vreme in care dupa fiecare strofa mai bagam niste Prigat pe gat si dupa MAXIMUM doua setlist-uri complete eram aproape mut si aveam nevoie de cel putin 2 zile de recuperare. Si ar fi ideal ca lichidele sa nu fie nici prea reci dar nici prea calde. De asmenea, eu prefer sa cant seara. Dimineata pur si simplu ma simt aiurea si oarecum fortat si restrans intr-un fel. Sunt mai mult ca sigur ca este si o chestie de psihic, pentru ca in timpul zilei acumulezi o anumita cantitate de stres, pe care o poti "da afara" mai pe seara prin cantat. Alta chestie, nu incerca sa compensei faptul ca nu te auzi prin fortarea volumului vocii tale. Incearca sa fortezi un pic efectele, gain-ul si volumul, chiar daca ti se pare exagerat cand te vei auzi singur. In timp ce toata lumea va canta, multe se vor pierde in mix. Asa ca asigura-te ca TU TE AUZI. Atunci vei putea canta normal, la volumul tau, fara a forta. Acum am si eu niste nelamuriri. De ceva vreme incoace, am inceput sa tusesc destul de des. Este adevarat ma deranjeaza ingrozitor praful si tigarile, dar nu cred ca este de la astea. Am mai avut eu "reprize" d-astea de tusit obsesiv in trecut si trec dupa un anumit timp. Insa acum imi puneam problema ca ma vor impiedica sa cant. Culmea, acum ma simt mult mai confortabil in timp ce cant (intre strofe sau melodii mai trag cate doua tusituri, dar nimic in timp ce cant). Poate sa-mi explice si mie din ce cauza se intampla chestia asta? buna vreau si eu id tau,care ai scris mai sus si mult,pupici buna vreau si eu id tau,care ai scris mai sus si mult,pupicial meu este w_roxa93@yahoo.com
Guest roxa Posted February 19, 2010 Posted February 19, 2010 buna am si eu cateva intrebari am de la prietena cateva vocalize si daca mai stie cineva va rog mi le scrie-ti asa cum se pronunta.As dori sa stiu ce inseamana vocea a 2 a ??Cum iti poti da seama daca ai ureche muzicala si este mai importanat urechea decat vocea??Sper sa imi raspundeti
gtrmike Posted March 28, 2010 Posted March 28, 2010 In primul rand vreau sa precizez ca s-au spus foarte multe adevaruri pana acum. Dar si glumite... Vocea este cel mai important instrument "la purtator" sau "din dotare" dar si cand iti bati joc de ea... sau esti indrumat gresit. ATENTIE> Pe Ion Luchian Mihalea l-am cunoscut intr-un spital ORL unde era internat pt. pauza vocala, in urma unor lectii nepotrivite care i-au pricinuit noduli pe corzile vocale!!! In ultima sa perioada, cand se apucase de canto clasic. Daca simtiti probleme opriti IMEDIAT ceea ce facti, ceva nu e OK. vocea a doua este o voce secundara folosita in general ca acompaniament. Desigur in anumite tesaturi melodico-armonice, ea poate deveni voce principala, de multe ori avand o scriitura superioara fata de vocea principoala. In general insa ea se situeaza mai jos decat cea principala. E vorba de grupurile vocale care acompaniaza in general cantaretul principal. Urechea este foarte importanta si mai ales, se poate educa. Dar trebuie timp foarte mult alocat si eforturi zilnice. Fara de ea, nici macar dublaje la desene animate nu se pot face. Iti dai seama rep[roducand o melodie, eventual inregistrand si ascultand dupa. Daca seamana cat de cat, e semn bun. Completez si eu la multele lucruri reale mentionate mai sus: ciocolata, cafeaua si derivatele streseaza si ele vocea, alaturi de gazoase si bauturi foarte reci sau foarte fierbinti. Fularul e un accesoriu foarte util in anotimpul rece sau cele cu schimbari dese de temperatura (anotimpuri de trecere) SPun toate astea pentru ca ma ocup cu asa ceva in cadrul facultatii de teatru. Si am trecut prin multe posibile formul de a-ti pierde vocea dar nu am izbutit decat odata la un exercitiu cu o masca specifica. Deasemenea cantatul cel mai eficient este cel clasic, impostat. Scoala cea mai sigura. Cum zic eu, daca stapanesti tehnica de cant clasic macar 30%, poti canta pop sau chiar rock in masura de peste 70%. Exemplu de voce antrenata in cant clasic si ulterior trecut la new-wave punk si jazz este Nina Hagen, iar discul ei Big Band Explosion spune multe. Mai ales prima piesa, Let Me Entertain You. Ca sa canti trebuie sa sustii sunetul. Impostatia e de fapt suma sustinerii, rezonantelor si proiectiei sunetului catre auditoriu. Cu cat canti o nota mai inalta trebuie sustinut mai mult. Cu cat canti o nota ma joasa, trebuie sustinut mai temeinic, altfel pierzi prezenta sunetului si nu se mai aude. In sus, e vorba de frecventa de vibratie, sunetul la cantat la octava superioara presupune o dublare aa frecventei de vibratie pentru corzile vocale. Cine sustine aceasta dublare? Toate procesele musculare si chimice din corpul nostru implicate in aceste tehnici. Poti canta foarte bine si fara probleme, dupa ce cunosti toate aceste tehnici si le uiti. Adica devin refleze. Abia atunci te ajuta, altfel, te vor bloca gtanbdindu-te la ele in loc de mesajulk pe care-l ai de transmis. La UNATC au aparut niste cursuri de exterbnalizare a invatamantului, adica niste workshopuri pentru cei care nu sunt neaparata din facultate. Probabil voi tine si eu asa ceva... In orice caz, nu puteti beneficia la maxim de acuratetea sunetului fara RELAXARE. Si va dati seama ca ea nu apare cat timp sunt emotii sau neclaritati. (scuze pentru litere gresite, dar scriu pe fugsa, si pe acest fprum imi dispare cursorul de cate ori scriu ceva...) Bafte la sunete... neprihanite buna am si eu cateva intrebari am de la prietena cateva vocalize si daca mai stie cineva va rog mi le scrie-ti asa cum se pronunta.As dori sa stiu ce inseamana vocea a 2 a ??Cum iti poti da seama daca ai ureche muzicala si este mai importanat urechea decat vocea??Sper sa imi raspundeti
Guest UnK Posted June 20, 2010 Posted June 20, 2010 Salutare, nu stiu daca am postat bine aici:D, dar am auzit de o tehnica numita 'Scream', sincer nu am gasit nimic despre asa ceva pe net. Exista aceasta tehnica? cred ca se folosesc de ea cantaretii rock. Nu ezitati sa ma contraziceti sau orice alt sfat despre cum se poate realiza e bine venit P.S.: sunt incepator in acest domeniu si as aprecia daca explicatiile ar fi pe intelesul unuia ca maine
Guest Raivotar Posted June 26, 2010 Posted June 26, 2010 Salutare. Interesant topicul, ma bucur sa mai vad si astfel de preocupari si bune intentii...as avea insa o intrebare pentru cunoscatori. M-ar interesa cum se poate obtine zgarietura aceea gen ...ceva intre Bonnie Tyler, mai spre soft...sa zicem gen Pink...cu siguranta trebuie sa existe o anumita tehnica vocala care sa permita unei voci (deja lucrate) sa o poata asimila, implicit reda... Mersi anticipat pentru eventuale raspunsuri concludente. Salutare. Interesant topicul, ma bucur sa mai vad si astfel de preocupari si bune intentii...as avea insa o intrebare pentru cunoscatori. M-ar interesa cum se poate obtine zgarietura aceea gen ...ceva intre Bonnie Tyler, mai spre soft...sa zicem gen Pink...cu siguranta trebuie sa existe o anumita tehnica vocala care sa permita unei voci (deja lucrate) sa o poata asimila, implicit reda... Mersi anticipat pentru eventuale raspunsuri concludente.
andydufresne Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Daca stii cite ceva despre Bonnie Tyler, cu siguranta ca stii ca vocea ei s-a schimbat dupa o operatie la corzile vocale, cind nu a respectat odihna impusa de doctor. Probabil ca nu iti doresti asa ceva.
Guest Raivotar Posted June 28, 2010 Posted June 28, 2010 Daca stii cite ceva despre Bonnie Tyler, cu siguranta ca stii ca vocea ei s-a schimbat dupa o operatie la corzile vocale, cind nu a respectat odihna impusa de doctor. Probabil ca nu iti doresti asa ceva. Evident ca nu. Insa intrebam, pentru ca stiu ca exista o anumita tehnica...cum sunt multe altele > cele de growl, scream etc...asa este si pentru asta o tehnica specifica. Exista cineva care stie cum se numeste macar...? Multam fain.
Guest PopCorn023 Posted August 29, 2010 Posted August 29, 2010 ok poate suna stupid da cum imi dau seama daca respir cu diafragma ?
Guest XLauraX Posted September 6, 2010 Posted September 6, 2010 ok poate suna stupid da cum imi dau seama daca respir cu diafragma ? Hei, buna . Din cate stiu eu pieptul si umeri nu trebuie sa se miste. Profesoara mea de canto mi-a dat un exercitiu foarte bun pentru respiratie si ti-l spun si eu tie. Dar trebuie exersat zilnic! La mine a functionat .. Stai aplecat/a la 90 de grade si respira pe gura cat poti tu de mult, dar ai grija ca umerii si pieptul sa nu se miste. Tii aerul 4 secunde, apoi expiri pe nas incercand sa impingi cu diafragma si ultima farama de aer. Sper sa te ajute exercitiul si eu sa nu fi spus ceva gresit ..
Guest PopCorn023 Posted September 11, 2010 Posted September 11, 2010 Hei, buna . Din cate stiu eu pieptul si umeri nu trebuie sa se miste. Profesoara mea de canto mi-a dat un exercitiu foarte bun pentru respiratie si ti-l spun si eu tie. Dar trebuie exersat zilnic! La mine a functionat .. Stai aplecat/a la 90 de grade si respira pe gura cat poti tu de mult, dar ai grija ca umerii si pieptul sa nu se miste. Tii aerul 4 secunde, apoi expiri pe nas incercand sa impingi cu diafragma si ultima farama de aer. Sper sa te ajute exercitiul si eu sa nu fi spus ceva gresit .. mersi mult
Guest serinia Posted October 24, 2010 Posted October 24, 2010 (edited) Hei, buna . Din cate stiu eu pieptul si umeri nu trebuie sa se miste. Profesoara mea de canto mi-a dat un exercitiu foarte bun pentru respiratie si ti-l spun si eu tie. Dar trebuie exersat zilnic! La mine a functionat .. Stai aplecat/a la 90 de grade si respira pe gura cat poti tu de mult, dar ai grija ca umerii si pieptul sa nu se miste. Tii aerul 4 secunde, apoi expiri pe nas incercand sa impingi cu diafragma si ultima farama de aer. Sper sa te ajute exercitiul si eu sa nu fi spus ceva gresit .. Mie mi se pare un nonsens, cand canti trebuie sa stai drept in picioare, iar pentru a face exercitii de repiratie cel mai bine este sa stai sprijinit/a de un perete drept, sau in pat. Diafragma impinge in jos, deci simti ca si cum ai trage aer in burta, defapt ti se umplu plamanii si ultimele 2 coaste se imping spre laterial, fiind foarte flexibile. Un bun exercitiu, pe care toata lumea il aproba este sa inspiri total iar apoi sa lasi sunetul sa iasa cu un "s". Partea grea este ca "s"-ul sa fie continuu, fara intreruperi, la acelasi volum pe parcurs ce "s"-ai. Astfel vei avea uniformitate in cantat, sustinand diafragmatic. Desigur umerii stau nemiscati.! Asta cu 90 de grade am mai auzit-o, dar intr-un alt context, era vorba sa canti note f sus, ma refer pe la octava 6-7, ca sa iti tii laringele jos si sa nu te incordezi. Pentru asta merge de minune, dar nu e bine sa te inveti asa.. doar pana iti dai drumul. PS: pentru SCREAM-ing metoda era The Zen of Screaming(1 si 2). F buna metoda, pe mine m-a ajutat, desi eu nu prea cant partea asta extrema. Edited October 24, 2010 by serinia
gtrmike Posted October 25, 2010 Posted October 25, 2010 Mie mi se pare un nonsens, cand canti trebuie sa stai drept in picioare, iar pentru a face exercitii de repiratie cel mai bine este sa stai sprijinit/a de un perete drept, sau in pat. Nu e deloc o prostie. Eu recomand studentilor sa stea lungiti pe spate de ex., pana descopera care sunt muschii implicati. Ideea este sa re-inveti organismul sa raspunda la niste comenzi uitate. Noi ne nastem cu respiratie abdominala, o folosim in mod reflex si cand dormim pe spate, in postura bipeda insa, renuntam la ea din comoditate sau din alte motive. Corpul cat si mentalul trebuie antrenate ca sa raspunda la niste stimuli si comenzi in mod REFLEX. Pana invata, niste pozitii ajutatoare nu fac decat sa ajute. Bineinteles ca nu se canta astfel, dar ajuta la identificarea musculaturii necesare pt. a canta corect sau performant. Apoi urmeaza etapa de exercitii necesare pana cand toate acestea devin reflex. Doar nu vrei sa te opresti in mijlocul cantecului ca sa-ti reamintesti cum sa impostezi corect sau sa expiri retinut, pentru a avea aer suficient in cazul unei fraze muzicale mai lungi, nu? Asa ca nu va repeziti cu concluzii transante daca nu stiti despre ce e vorba in mod direct...
drblues Posted November 9, 2010 Posted November 9, 2010 pe mine m-a ajutat foarte mult : Singing Voice Lessons - Learn to sing like a star se gaseste pe torrente, e un program pentru incepatori, dar poate fi folosit si pentru incalzirea vocii inainte de repe sau concert.
Guest bogdi_metal Posted November 14, 2010 Posted November 14, 2010 salut. discutia din acest topic este atat de interesanta pe cat e de utila. ma bucur ca "fratii de breasla" mai mari sunt dispusi sa ne ajute pe astia mai mici, asa ca as vrea si eu sa profit si sa pun o intrebare : am inceput sa cant cu vocea aproape un an. toate bune si frumoase.... la inceput piese usoare, mai tarziu piese grele la care deja nu ma mai tinea vocea. dupa cateva repetitii am decis sa ne acordam din E standard, in E bemol. Se simtea diferenta uluitoare, tot nu era destul dar parca nu mai era asa rau :-?? totusi, fratele meu mai mare m-a pus sa fac niste exercitii care le-a facut si el (la el a mers exceptional) pentru a ma ajuta. am inceput sa le fac asta primavara.... pana cand incepuse vara deja vocea urcase cateva semitonuri bune (vocea de piept era mai mare, lafel si ntele de pe falseto erau din ce in ce mai sus...chiar daca suna groaznic) si eu eram fericit, trupa era fericita, publicu era fericit. buuuun.... am inregistrat 2 coveruri http://forums.rgc.ro/index.php?/topic/48450-galeria-trupei-revolution/page__p__471694#entry471694 cum am putut si noi. asta fiind prin vara. exercitile le-am continuat mereu fara pauze. am incercat niste tehnici mai avansate gen heat. merge destul de bine, doar ca range-u vocal e putin cam mic deci nui prea am ce canta ))) acum vine intrebarea mea : de vreo 3 luni nu mi-a mai urcat vocea mai deloc.... simt asta. nu cant deloc mai bine ca inainte (ca atunci cand am inregistrat ultima piesa). stiti cumva niste exercitii care sa ma ajute sa mai urce vocea ?
chris_27 Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 Pai... am luat si lectii de canto clasic eventually, cand am vazut ca nu merge nicicum pe voce de cap. M-am gandit ca decat pop fara forta, mai bine clasica. Dar nu era pe sufletul meu... tot la pop-rock m-am intors Mi-am postat cateva inregistrari mai vechi aici: http://forums.rgc.ro/index.php?showtopic=8679 Ma rog, am fost la mai multi profesori, majoritatea mi-au spus sa nu incerc sa fac altceva din vocea mea, sa o las asa, ca are farmecul ei. Dar asta ar merge mai mult pe piese gen Enya Momentan fac canto la Sc. Populara de Arta cu dna. Mirela Vlad si mi se pare ca am mai castigat un pic de volum... Mai mult m-ar interesa sa aud daca mai are cineva astfel de "probleme". Daca faci canto sunt sigur ca profesoara te poate indruma.Voce de piept sigur ai dar sunt sigur ca nu ai lucrat cu ea.Spun asta ca atunci cand vorbesti,nu cred ca vorbesti cu voce de cap.Incearca sa-ti folosesti vocea cu care vorbesti in prima faza.Nu sunt in masura sa-ti dau detalii tehnice referitor la cantat asa cum o face un prof de canto dar poate asa babeste, te poate ajuta faza cu vocea ta vorbita:) Eu nu puteam canta cu voce de cap mai nimic pana acum 2 ani dar asta din cauza ca nu aveam grija de voce(tigari ,alcool,nopti pierdute)M-am lasat de tigari,am observat ca incep sa pot sa folosesc vocea de cap si mi se pare interesant ca ,m-am reapucat de tigari dar vocea de cap odata ce am inceput sa o stapanesc putintel nu m-a lasat reapucanduma de fumat.O folosesc mai greu dar totusi e acolo.Am postat si eu aici un cover ,Tears in Heaven(Clapton)melodie care am cantato in mare parte cu voce de cap. Sunt sigur ca vei putea canta cu voce de piept cand ai sa vrei sa faci asta:)
Guest Hawk666 Posted January 4, 2011 Posted January 4, 2011 Salut. Eu vreau sa'mi fac o formatie de Melodic Black Metal/ Doom / Gothic , undeva pe aici, si ma intereseaza vocea, cateva sfaturi etc , pana acuma cel mai bine imi iese vocea de grind ...
Guest serinia Posted March 26, 2011 Posted March 26, 2011 Stie cineva exercitii pt agilitatea vocii/ coloratura? Sunt o soprana lirica f inalta, deci mama natura nu m-a inzestrat cu coloratura "naturala", adica nu pot sa fac trill-uri, run-uri f clare... pot sa fac staccato destul de ok, in schimb am putere in regiunea de flageolet. Ma gandesc ca fiind asa tanara, vocea nu s-a format si ca daca fac exercitii de coloratura as putea deveni o coloratura lirica., pt ca inalte am dar nu am agilitatea necesara. Ar fi fain daca nu ar fi doar text, am citit si eu prin manuale de bel canto, totusi e greu sa iti dai seama daca faci bine de unul singur. Vreau sa ma conving de una singura ca nu pot fi coloratura, inainte de a ma antrena ca lirica (pentru ca ar trebui sa renunt la super-inaltele si sa-mi antrenez vocea un pic mai jos) . So, sugestii? Timbru de coloratura as avea, dar profa mi-a spus ca nu am "lejeritatile", deci deaia intreb.
Guest unclesamfatg Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Vad ca au vorbit mai multi despre exercitii pentru diafragma care implica suprapunerea cartiilor pe abdomen si tot felul de pozitii intortocheate. Dar exercitiul cu sunetul "sss" sau "shh" ce impresie vi-a facut? Sunetul asta contracta diafragma si dupa ce faci vreo 15 SHHH!!!-uri ca atunci cand ii zici unuia sa taca o sa vedeti ca va merge vocea mult mai bine! Puteti face si varianta sustinuta cu un ssssssss cat mai lung(va cronometrati pe ceas) sa va bateti in fiecare zi recordul. Poate la inceput 25 de secunde si asa dupa 1 luna ajungeti la 45 sec...
buhu Posted August 8, 2011 Posted August 8, 2011 Dati search pe un tracker la: Vocal Coach.com - Voice Singing Lessons [Complete mp3]. Sunt destul de interesante la prima ascultare. Mah, meh, me, moh, mu si alte chestii. Eu o sa ma apuc de ele. PM daca le vreti.
infynit Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 salut, Daniel ma numesc si cum tot ma invart in domeniul voce... am citit pe acilea si am vazut si informatii folositoare dar si bullshit la greu cu note de seriozitate si incredere maxima. acum ridic o problema si anume: daca informatia pe care o aveti la dispozitie dragi cantareti si viitori cantareti.. este formata din ceva folositor si bullshit... cum faceti distinctia intre ele? propun pentru aflarea raspunsului la aceasta intrebare o intrunire intr-un cadru mai mult sau mai putin apropiat de ceva didactic... (caci urasc termenul de profesor de canto.. there is no such bullshit.. si voi explica de ce daca este cazul) unde sa impartim niste pareri fara nota de certitudine si cu argumente atat verbale dar mai ales practice. acum unde si cand... las cumva la decizia celor interesati insa tematica este complexa (si asta spun foarte subestimat) si discutia se poate intinde. de asemenea, daca doreste cineva sfaturi pentru voce va stau la dispozitie, insa am o precizare: cand vine vorba de folosirea acestui instrument complex numit voce... sfaturile se dau cel mai bine face2face, pentru ca e nevoie atat de auz cat si de simturi pentru a intelege majoritatea procedeelor legate de cantat. exista riscul sa fiu perceput negativ (cam des pentru ca is cam dificil de felul meu) dar sper ca cine este interesat sa posteze pe aici numa bine si cantat placut!!!
infynit Posted November 10, 2011 Posted November 10, 2011 Salut din nou, Imi vine greu sa cred ca nu mai este nimeni interesat de modalitati de a canta, chiar nimeni?
Guest serinia Posted December 4, 2011 Posted December 4, 2011 salut, Daniel ma numesc si cum tot ma invart in domeniul voce... am citit pe acilea si am vazut si informatii folositoare dar si bullshit la greu cu note de seriozitate si incredere maxima. acum ridic o problema si anume: daca informatia pe care o aveti la dispozitie dragi cantareti si viitori cantareti.. este formata din ceva folositor si bullshit... cum faceti distinctia intre ele? propun pentru aflarea raspunsului la aceasta intrebare o intrunire intr-un cadru mai mult sau mai putin apropiat de ceva didactic... (caci urasc termenul de profesor de canto.. there is no such bullshit.. si voi explica de ce daca este cazul) unde sa impartim niste pareri fara nota de certitudine si cu argumente atat verbale dar mai ales practice. acum unde si cand... las cumva la decizia celor interesati insa tematica este complexa (si asta spun foarte subestimat) si discutia se poate intinde. de asemenea, daca doreste cineva sfaturi pentru voce va stau la dispozitie, insa am o precizare: cand vine vorba de folosirea acestui instrument complex numit voce... sfaturile se dau cel mai bine face2face, pentru ca e nevoie atat de auz cat si de simturi pentru a intelege majoritatea procedeelor legate de cantat. exista riscul sa fiu perceput negativ (cam des pentru ca is cam dificil de felul meu) dar sper ca cine este interesat sa posteze pe aici numa bine si cantat placut!!! Cum faci distinctia? Depinde, in muzica usoara publicul iti zice ce e bulshit, in opera e un standard... destul de clar. Sau care mie cel putin imi este destul de clar pentru nivelul meu actual. Probabil ai si tu niste argumente solide pentru ce zici, dar cumva cred ca nu esti in aria de canto clasic? Nu de alta dar fara, mai intai de prof de canto si apoi de tehnica nu razbati in opera. Cu profesorul care lucreaza cu tine si cu vocea ta, ajungi sa iti fii propiul profesor dupa niste ani fffoarte seriosi de munca:P Deci, sfaturi de coloratura? Plz help [am si mai sus ceva mai detaliat postat]
infynit Posted December 11, 2011 Posted December 11, 2011 Buna, imi cer scuze pentru un raspuns tarziu dar stau cam prost cu timpul lejeritatea se dobandeste prin studiu corect din punct de vedere tehnic (gandeste-te ca e o munca asemanatoare fitness-ului - antrenament muscular -> control si elasticitate a tesuturilor-> lejeritate) acum.. ca ai 21 de ani... da vocea ta nu este complet formata si nu este neaparat necesar sa iti fie lejer orice. este de asemenea posibil ca ceea ce ai invatat pana acum (dpdv al executiei) sa nu fie ok, asta avand ca rezultat stari si configuratii fiziologice... nenaturale. ca sa iti pot spune mai multe (mai precis si exact pentru vocea ta fara nota generala) ar trebui sa si aud cum emiti sunetele. cate despre profesori de cantat... nu este necesar sa fii cantaret ca sa poti invata pe altii si ca sa fii propriul profesor... e nevoie in primul rand de brainwork foarte ordonat si profund, nimic mai mult. Multa bafta si ne auzim cu sample de voce
UrsulBrun Posted February 23, 2012 Posted February 23, 2012 Este adevarat ca poti invata o limba straina si de la televizor sau fiind printre straini care vorbesc numai limba aia. Dar IN CAT TIMP. Garantat mult mai mult decat daca ai face-o cu un profesor bun. Si oricum nu vei stii subtilitatile si DE CE intr-o maniera organizata. De exemplu Romana, (unii isi mai amintesc lectiile chinuitoare de analiza a frazelor si impartirile cu partea de vorbire - adjectiv, substativ, adverb, etc si partea de propozitie Subiect, Predicat, Atribut, etc), cati o stiam vorbi inainte de clasa a V-a. Toti. Dar dupa clasa a VIII-a este adevarat ca aveam un cu totul alt nivel de intelegare sau nu? (Si daca am facut greseli inseamana doar ca nici dupa atatia ani nu o stapanesc perfect.) Eu am facut canto cu unii si cu altii si pot spune ca Dumnezeu mi-a dat destul si eu am muncit (destul de putin pentru cat mi-a dat). Unii profi m-au ajutat, altii erau impostori. Oricum veti simti daca sunteti trasi in piept de profesor pentru ca NU VETI EVOLUA. Daca voi faceti vocalieze 2 ore pe zi aplicand tehnicile invatate de la profesor si nu evoluati VIZIBIL intr-o luna, spuneti la revedere si cautati altul. Mai ales in Bucuresti exista destui profi buni.
Guest bogdan16 Posted April 28, 2012 Posted April 28, 2012 Am si eu o problema zic eu destul de serioasa, daca imi puteti da niste sfaturi ceva NU vreau sa ma plang prea mult, dar de aproximativ 6 luni am o problema destul de majora cu vcea care avanseaza pe zii ce trece....am ajuns sa nu mai pot canta nici macar 5 minute , dupa o piesa incepe sa ma usture gatul foarte tare am impresia ca am ceva in gat pe care nu il pot inghiti si inghit incontinuu pur si simplu mi se inclesteaza gatul. Inainte era totul perfect..Am fost la doctor de vreo 6 7 ori , mi-am scos si amigdalele, am facut si tratament de reflux gastro-faringian, nu am noduli pe corzi nu am polipi pe corzi.....nu stiu ce sa fac......... si am nevoie sa cant am facut si pauza 2 luni si ceva degeaba .....
Guest tigger Posted June 23, 2012 Posted June 23, 2012 Am si eu o problema zic eu destul de serioasa, daca imi puteti da niste sfaturi ceva NU vreau sa ma plang prea mult, dar de aproximativ 6 luni am o problema destul de majora cu vcea care avanseaza pe zii ce trece....am ajuns sa nu mai pot canta nici macar 5 minute , dupa o piesa incepe sa ma usture gatul foarte tare am impresia ca am ceva in gat pe care nu il pot inghiti si inghit incontinuu pur si simplu mi se inclesteaza gatul. Inainte era totul perfect..Am fost la doctor de vreo 6 7 ori , mi-am scos si amigdalele, am facut si tratament de reflux gastro-faringian, nu am noduli pe corzi nu am polipi pe corzi.....nu stiu ce sa fac......... si am nevoie sa cant am facut si pauza 2 luni si ceva degeaba ..... nu stiu cum cantai inainte, dar asta suna a eroare de tehnica. gat inclestat si usturime in gat, astea apar atunci cand nu aplici o tehnica corecta. mai exact, nu tii gatul relaxat, nu lucrezi cu diafragma deloc, si in loc sa canti lejer, practic, "te scremi". nu stiu ce gen muzical canti, dar ti-as sugera niste ore de canto. Bafta!
Guest Max Cartof Posted September 3, 2012 Posted September 3, 2012 (edited) Salut , sunt nou pe forum. Am si eu o problema.M-am apucat sa cant screamo , la inceput ma durea gatul apoi dupa cate zile de exersat nu ma mai doare gatul deloc , dar acuma am inceput sa ragusesc inainte nu raguseam doar ma durea gatul....De ce am inceput sa ragusesc??? Sper sa fie cineva ca sa stie... Edited September 3, 2012 by Max Cartof
evelin Posted October 24, 2012 Posted October 24, 2012 Hei! Sunt f multe exercitii de respiratie.. Ideea de baza ar fi ca atunci cand cantam sa sustinem cu ajutorul muschiului diafragm si sa simtim sunetul in rezonatori, fara sa ridicam laringele sau sa simtim vreo modificare la nivelul gatului (vene inflamate de exemplu, gat incordat..). Aparatul nostru vocal este format din 3 segmente> respirator(cutie toracica, plamani, bronhii, bronhiole, muschi respiratori-diafragma), vibrator(cu glota, epiglota si laringe-cel mai important organ al fonatiei, in are gasim coardele vocale) si rezonator(faringe,sinusuri, cavitate bucala, nazala, etc). Iar atunci cand cantam nu trebuie sa simtim presiune la nivelul vibrator, ci sa controlam vocea cu ajutorul segmentului respirator, si aici ma refer la controlul din muschiul diafragm in special.. Daca nu sustinem, ori suntem sub ton- cantam fals, ori conducem cu gatul si asta poate duce la probleme ale corzilor vocale.. Deci grija mare cu cantatul.. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now