vicsnd Posted Wednesday at 07:17 Posted Wednesday at 07:17 https://www.gpblog.com/en/news/which-engine-has-the-most-horsepower-close-difference-between-honda-and-mercedes.html 1
Mr V. Posted Wednesday at 11:38 Posted Wednesday at 11:38 Să adaug și eu sunetul unui V12 Honda din perioada „romantică” a Formulei 1: 2
vicsnd Posted Wednesday at 17:25 Author Posted Wednesday at 17:25 ...si un Sound de Mercedes din 2022 vs modern : 1
Mr V. Posted 21 hours ago Posted 21 hours ago Cine reușește să facă racing pe circuitul ăsta e pilot… Și o raritate din Muzeul Porsche de la Zuffenhausen: Porsche de Formula 1.
ramurel Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago La 03.12.2025 la 9:17, vicsnd a spus: https://www.gpblog.com/en/news/which-engine-has-the-most-horsepower-close-difference-between-honda-and-mercedes.html Lăsând la o parte faptul că articolul mai are câteva zile și împlinește 4 ani de la data publicării, el nu prea are relevanță în competiția in sine, acolo unde performanța e o combinație între HP, calitatea aero a monopostului și capacitățile pilotului ( de la data publicării articolului până azi, Max Verstappen a adus mai multe puncte pentru Red Bull Racing decât toți coechipierii lui la un loc , just sayin' ) In caz că mi-a scăpat intenția inițială a topicului, îmi cer scuze anticipat. Și, ca preferință personală, că tot veni vorba colateral, motoarele V10 sunt tata lor ca sound și nu e doar o preferință audio, ci e și un mic truc acolo și anume, sunt cele care, comparativ cu V8 și V12, permit cele mai multe RPM și asta le face să sune bestial ( ca o mica aroganță, îmi permit să adaug și " orice fan adevărat F1 știe asta"! ) 1
Mr V. Posted 19 hours ago Posted 19 hours ago Nu suntem toți atât de actuali ca domnia voastră, încât să spunem numai bancuri mai vechi de 25 de cotolani. Și da, v-a scăpat și sensul topicului, care e cu totul altul decât „competiția în sine”, dar nu-i nimic. De la un coleg de nădejde, se acceptă. 1
vicsnd Posted 17 hours ago Author Posted 17 hours ago Evolutia Honda engine > articol de 4 ani > in ultimii 4 ani Honda / Verstappen au fost Cempioni Mondiali F1. Legile motoarelor auto arata ca Turatia ofera Putere - sunetul motorului NU ajuta performantele sale. Apreciez MUNCA si Disciplina Japonezilor de la Honda, au aratat colosului Merceds ca sint un concurent redutabil. 1
ramurel Posted 12 hours ago Posted 12 hours ago (edited) Acum 5 ore, vicsnd a spus: Evolutia Honda engine > articol de 4 ani > in ultimii 4 ani Honda / Verstappen au fost Cempioni Mondiali F1. Legile motoarelor auto arata ca Turatia ofera Putere - sunetul motorului NU ajuta performantele sale. Apreciez MUNCA si Disciplina Japonezilor de la Honda, au aratat colosului Merceds ca sint un concurent redutabil. Ok, dar și în articol scrie "The era of Honda and McLaren was a particularly big failure, but with Red Bull Racing, Honda rose to the occasion." Honda și Mclaren au lucrat in perioada 2015-2017 ( la asta se referă articolul ). Colaborarea cu Red Bull Racing a început după 2018 și pe hârtie s-a încheiat la finalul sezonului 2021. După data la care s-a scris articolul, motoarele au fost produse de Red Bull Powertrain, cu Honda consultant și furnizor de părți, de asta am precizat ceea ce am scris in postare ( fără a minimaliza cu intenție contribuția celor de la Honda in procesul ăsta) Cât despre sunetul motorului, voi l-ați adus în discuție, eu doar mi-am spus preferința... Concluzia mea ar fi că degeaba faci motoare de putere, dacă nu sunt puse în valoare de monopost. Ferrari au tot avut motoare de putere în ultimii 10 ani ( posibil printre cele mai puternice) și sunt pe nicăieri. Cum zice reclama aia, "power is nothing without control" Asta ziceam... Edited 12 hours ago by ramurel
vicsnd Posted 9 hours ago Author Posted 9 hours ago "degeaba faci motoare de putere, dacă nu sunt puse în valoare de"...Pilot ! - colaborarea Honda - McLaren e mult mai veche si a dat roade - amintiti-va din filmari cum "disparea" Senna din fata lui Mansell in linie dreapta - erau alte seturi de reglementari privind nr de cilindri, putere, greutate, aerodinamica, viteza maxima etc - motorul Renault al lui Mansell, Damon Hill era Mult mai puternic decit Honda. Copiii astia "piloti" cu bani de la Tata sint calificati ca politicienii rromani ce i-am ales - cu citi ani in urma a vorbit Senna deschis de Imixtiunea politicului in F1 ? si... a murit. S-au vexat norris, piastri, (hamilton) cind Verstappen a afirmat ca ar fi lamurit mult mai repede CUI revine Titlul cu masini ca ale lor - politicul si banii au fac sa ne zgîim la F1 pina in ultima cursa a sezonului desi cistigatorul e stabilt demult. Verstapen NU e Senna insă se joaca dezinvolt cu copiii sus-amintiti (hamilton 40+). F1 > o alta murdarie pt bani (vezi becali/sport) la care marsam deliberat - de obsevat cum us se infiltreaza cu acelasi scop SI in F1 (motoare, Apple media....) - DECI : progresul Honda e vizibil pina deranjaza...lumea buna.. 1
ramurel Posted 4 hours ago Posted 4 hours ago Acum 4 ore, vicsnd a spus: DECI : progresul Honda e vizibil pina deranjaza...lumea buna.. Am înțeles ideea, ok, n-am nici un cal in cursa asta a motorizărilor, cinste lor, nu le contest calitățile, doar am o ierarhie ușor diferită în ceea ce privește cei 3 factori importanți din competiția asta, motor, pilot și monopost ( configurație aerodinamică, in special ) , iar motorizarea nu pot sa o pun niciodată pe primul loc. Aduc și argumente în favoarea celorlalți doi factori: - pilot: din 2022 încoace, s-au plimbat la Red Bull un număr de piloți secunzi care n-au ținut pasul cu Verstappen, mergând din ce in ce mai rău pe aceeași motorizare și același șasiu - monopost( construcție, aerodinamică ) : cel mai bun exemplu este sezonul 2022, in care s-a schimbat regulamentul cu privire la configurația/construcția monopostului, iar Mercedes și Hamilton, pe același motor cu care au fost campioni la constructori 8 ani la rând, erau pe nicăieri ( problemele cu acel porpoising/bouncing, dacă îți amintești, care îi omora pe liniile drepte și în virajele de mare viteză ). Din 2026 se schimbă din nou regulamentul tehnic în ceea ce privește configurația monoposturilor și va fi din nou o mare bătaie de cap pentru toate echipele, cum a fost și în 2022, dacă nu și mai mult Cât privește "F1 > o alta murdarie pt bani", aici sunt de acord cu ceea ce spui, din păcate încet-încet se duce naibii F1, va deveni un showbiz irelevant in câțiva ani, va rămâne spectaculos doar pe Netflix in serialul ăla, găsesc ei drame ca să îl facă atractiv.
vicsnd Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago "Mercedes și Hamilton, pe același motor cu care au fost campioni la constructori 8 ani la rând, erau pe nicăieri ( problemele cu acel porpoising/bouncing, dacă îți amintești, care îi omora pe liniile drepte și în virajele de mare viteză )." Sa NU gnoram setarile aerodinamice + regim motor a monopostului controlate prin satelit, si ele la rindul lor subordonate politicului. Aici, in opinia mea, ne confruntam cu Realitatea total diferita vs stiri din Presa > NU vom sti NICIODATA Adevarul Ascuns de politic si marile Interese financiare in F1 si...ucraina (si Halep a fost inlaturata "la timp", si-a luat deja prea mult - idem Hamilton/Mercedes). - Citi ani a "facut legea" Toyota in IndyCar ? - MULTI, s-a incheiat si asta. Nu mai pierd vremea cu vizionarea F1...marele Circ. 1
vicsnd Posted 2 hours ago Author Posted 2 hours ago PS IndyCar engine supplyers : https://autoaction.com.au/2025/02/11/is-indycar-staring-into-the-engine-abyss
Mr V. Posted 2 hours ago Posted 2 hours ago Now we’re talking… Din păcate, nu i se spune „Marele Circ” degeaba. 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now