www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Muzicutza


Guest Baumwolle

Recommended Posts

Posted (edited)

Este adevarat ca pe o diatonica se aud mai bine doua note alaturate cantate impreuna decat pe cromatica? Pe cromatica mea (in C) cele mai multe note cantate cate doua mi se pare ca se aud in disonanta.

Cred ca ma apropii din ce in ce (si) de o diatonica, desi nu imi displace nici cromatica.

Si mai am o intrebare: cum se canta un sunet prelung "tremurat" fara sa misti muzicuta, eu nu reusesc decat "tremurand" muzicuta, si nici asa nu imi iese cine stie ce.

Edited by crivas
Posted

te salut.

 

ceea ce ai sesizat tu este o problema legata STRICT(!!!) de maniera in care este acordata o CROMATICA fata de o DIATONICA.

 

mai precis... exista niste sisteme de acordare in fractiuni de nota(come - cum le numim noi) sau CENTS(cum le numesc americanii) !

 

o cromatica este acordata in general in asa fel incat , daca verifici fiecare lamela in parte pe un TUNER CROMATIC de CALITATE(!!!), o sa constati ca notele "stau" fix pe "mijloc"(pe marcajul - 0 - al ecranului) sau foarte putin mai sus sau mai jos de 0 !

 

asta pentru ca in general, cu cromatica se presupune ca abordezi partituri predominant SOLISTICE si nu de acompaniament. De aceea, in multe cazuri, se folosesc CROMATICE acordate in alte tonalitati decat DO©, cea mai utilizata de altfel, ca sa poata fi abordate si acorduri cat mai usor de prins si care sa sune bine in context. BLUES-ul este genul care foloseste acest sistem de lucru !

 

de aceea, in anumite cazuri, in contextul unei formatii care are instrumentele acordate egal pe tuner la 440Hz, cat este frecventa standard a unui DIAPAZON(sau a notei LA din octava de mijloc a unui pian), o muzicuta cromatica va suna un pic "OUT OF TUNE"(dezacordata)...

 

Mai exista un aspect EXTREM DE IMPORTANT legat de maniera in care sunt acordate muzicutele, atat cele DIATONICE, cat mai ales cele CROMATICE ! acestea din urma sunt acordate in mod frecvent la 444-445 HZ !!! este o maniera numita BRILLIANT TUNNING, ce are scopul de a face sunetul muzicutei "mai taios" in contextul in care ea este integrata intr-o formatie. aceasta maniera este introdusa de vreo 40 de ani. Cromaticele fabricate pana pe la finele anilor '70 erau acordate STANDARD, la 440Hz.

 

La muzicutele DIATONICE, treaba este si mai complicata ! exista vreo 4 acordaje de baza, din care 3 sunt mai folosite chiar de marii fabricanti(Hohner, Lee Oskar, Suzuki, Seydel, Tombo). acesti fabricanti au ales si in cazul acestor modele diatonice sa le acordeze la peste 440Hz, de obicei la 442-443 Hz.

 

1) acordajul in care toate notele sunt acordate EGAL pe tuner, folosit APROAPE EXCLUSIV pt. muzicutistii care canta doar pasaje SOLISTICE !

 

2) acordajul in care anumite lamele sunt acordate mai sus sau mai jos(in unele cazuri foarte jos !) cu un numar de CENTS(come) fata de - 0 - , lucru extrem de avantajos pt. cei care canta 90% din timp acompaniament(fara pasaje solistice) cu acorduri de 2, 3 sau chiar 4 note, in asa fel incat notele unui acord sa sune bine impreuna si mai ales in contextul unei formatii.

 

3) acordajul de "COMPROMIS" intre cele doua de mai sus, CEL MAI UTILIZAT in prezent de cam toti muzicutistii de blues, folk, country, jazz, rock. Si de mine, fireste. Iti permite sa canti si acorduri si pasaje solistice, fara ca muzicuta sa sune cumva "usor dezacordata" in contextul unei trupe, sau ... anumite instrumente din trupa sa sune dezacordate fata de muzicuta(mai ales chitara solo sau bas)...

 

Asa acordez si eu muzicutele mele, pe langa alte reglaje de finete pe care le fac, pentru a le adapta la maniera mea de a canta !

 

cam asta este ideea. Fireste ca mai trebuie luat in calcul si un alt aspect !!! Orice muzicuta se dezacordeaza dupa un anumit timp si trebuie reacordata si reglata !

 

Unele muzicute, vin mai prost acordate din fabrica ! NU E O GLUMA ! EU AM PATIT ASTA !!!

 

cam astea-s detaliile pe scurt ! bafta ! Marcian

Posted (edited)

Multumesc mult.

Lucrurile stau mai complicat decat ma asteptam insa ce e clar, la ora asta ma chinui degeaba cu tehnica "doua note" concomitent ca n-am muzicuta adecvata. Poate ca exercitiu pentru cand (si daca) voi avea o muzicuta pentru acompaniament. In paranteza, vad ca se zice acompaniament, desi ce am vazut eu, sunetele scoase cu cate doua note sunt intercalate intre pasajele solo, adica as zice ca sunt tot solo cu cate doua note. In fine.

Ce va mai rugasem, daca nu indraznesc prea mult, cum sta treaba cu generarea sunetului "tremurat" doar din cavitatea bucala, nu tremurand muzicuta.

Si as avea mai multe intrebari ca asa e la inceput, dar ma stradui sa gasesc si singur raspunsuri.

 

Chiar acum l-am vazut pe Buddy Greene in "Nothing but the blood" unde la un moment dat canta pe rand la doua muzicute, un scurt pasaj solo pe una, apoi pe alta acompaniament tot asa un scurt pasaj, si din nou solo etc. Fara explicatia de mai sus n-as fi inteles de ce.

Edited by crivas
Posted

anumiti muzicutisti folosesc chiar mai multe muzicute intr-o singura piesa... NORTON BUFFALO, un mare muzicutist american, a folosit intr-o piesa nu mai putin de 7 sau 8 muzicute diatonice. asta ca sa poata canta anumite combinatii de note fara sa foloseasca bendinguri sau ca sa aiba posibilitatea de a realiza anumite legatouri intre note cu mai mare usurinta !

 

"TREMURATUL" notelor este o treaba foarte greu, daca nu imposibil de explicat in scris ! pot sa-ti spun ca totul pleaca STRICT DE LA RESPIRATIA DIN DIAFRAGMA !!! altfel nu suna deloc bine si nici nu se poate controla !

Posted (edited)

Pana la urma mi-am luat si o Golden Melody. Nu aveau Special 20 in C dar am inteles ca nu e mare diferenta intre ele.

Cateva remarci desi vad ca nu mai intra mai nimeni pe aici care sa fie interesat. Si oricum, nu stiu daca isi are sensul sa compari o diatonica cu o cromatica.

Tousi:

 

Suna mult mai tare la acelasi suflu. Un mic inconvenient aici, notele iesind mult mai usor, nu apuc sa incordez suficient abdomenul si de aceea nu le controlez destul. Chromonica cred ca mai si pierde aer pe undeva, sigur si prin sita schimbatorului ca se aude fasait. E buna la dezvoltarea diafragmei, ca trebuie sa muncesc.

 

Gaurile sunt mai mici si se intind pe o distanta considerabil mai mica, toata muzicuta parca e o jucarie comparativ cu Chromonica. De aceea si single notes merg cam prost la inceput, am tendinta sa deplasez muzicuta mai mult decat trebuie intre note. E si mai subtire, cuprinzi muzicuta mai usor cu gura.

 

Nu am probleme cu nici o gaura din partea de jos, parca gaura 7 e mai lenesa, sau mi se pare.

 

Asa zisele bendinguri care nu prea imi ieseau pe Chromonica si credeam ca e de la muzicuta, nu imi ies ca lumea nici pe Golden M. Trebuie sa mai exersez. Fara bending e frustranta lipsa notei fa (parca) din prima octava. N-am inteles de ce au bagat doua sol si au sarit peste fa.

 

Muzicuta fiind mica si cutia de rezonanta la fel, mica, au mai mare efect tot restul: tinerea mainilor, forma gurii, a limbii etc. E bine intr-un fel, ca ai posibilitati de expresie mai multe, cu conditia evident sa le stapanesti.

 

Tinerea muzicutei e o mare problema si o intrebare. Vad pe net cum recomanda ei, dar la Chromonica, din cauza manevrarii schimbatorului n-am tinut asa ci am facut mainile căuş cu degele mari in lateral (totusi butonul il apasam cu aratatorul) si le mai desfaceam pentru a lasa sunetul sa iasa. Plus ca asa cum zic ei, cu degetul aratator de-a lungul muzicutei deasupra, nu puteam baga muzicuta in gura suficient la tongue blocking din cauza acelui deget. Acum, nemaiavand schimbator, am zis sa incerc mai insistent sa o tin asa cum zic ei, insa muzicuta asta e si mai mica si mi-e si mai greu la tongue blocking. Poate ca nu trebuie bagata in gura atat de mult? Nu stiu unde e adevarul.

Edited by crivas
Posted (edited)

sa lamurim un pic niste aspecte, desi este greu de explicat in scris !

 

1) Tehnica de respiratie pe o DIATONICA este total diferita decat cea necesara pentru o CROMATICA ! baza este respiratia din DIAFRAGMA, dar aplicarea ei se face diferit !

 

la cromatica nu se pot aplica schimbari de presiuni de aer mai mari pentru a ataca notele prin bending, pentru ca supapele din interiorul cromaticei blocheaza destul de radical lamelele. doar cu tehnica de mare finete se pot obtine pe o cromatica bendinguri de maximum 1 semiton... si nu pe oricare dintre lamele ! tehnica de bending pe cromatica este folosita in 95% din cazuri pentru a da un pic de feeling bluesy anumitor fraze !

 

ascultati cu atentie aceste piese, cu unul dintre maestrii absoluti ai cromaticei, inegalabilul LARRY ADLER !!! frazarea lui a fost absolut unica ! totul era controlat din respiratie si din mici miscari ale palmelor ! dar respiratia era ESENTIALA si mai ales controlul si dozarea aerului !

 

 

 

2) la o DIATONICA, care nu are supape, tinand cont de faptul ca in fiecare gaura se afla cate doua lamele fara supape, trebuie controlata presiunea aerului in functie de tehnica pe care vrei s-o aplici... foarte important este sa ai reglate lamelele cat mai fin posibil, in asa fel incat cantiiatea de aer care iese pe lamela de pe placa de sus sa fie cat mai mica in momentul in care vrei sa obtii o nota pe o lamela de pe placa de jos(din aceeasi gaura).

 

ca un exemplu... ca sa obtii nota LA(A) pe gaura 3 aspirand aerul, trebuie sa controlezi presiunea si cantitatea aerului cu care ataci lamela intr-un mod extrem de subtil, in asa fel incat sa faci lamela de deasupra sa se inchida partial, in asa fel incat aerul sa se directioneze mai mult pe lamela de jos, care iti permite sa obtii prin bending nota LA(A)... Este doar e chestiune de control, care se rezolva prin exersare.

 

ca sa finalizez aceste detalii...

 

la o DIATONICA acordata in maniera STANDARD intr-o gama majora(exista peste 70 de variante de acordare a muzicutelor in gama majora !), notele sunt pozitionate in asa fel incat sa te folosesti cat mai mult de bendinguri. ideea este urmatoarea ! O muzicuta acordata in gama DO/C, se foloseste de fapt pentru a canta piese in gama SOL(G), adica se canta la cvinta(5 tonuri distanta) - DO, RE, MI, FA , SOL...

 

din acest motiv, notele F(FA) si A(LA), nu sunt disponibile in prima octava(intre gaurile 1-4), decat prin bending ! Iar dublarea notei G(SOL) in prima octava(diponibila atat pe gaura 2 aspirat cat si pe gaura 3 suflat) a fost facuta pentru a usura paternurile de respiratie si de construire a frazelor, in asa fel incat sa alternezi notele suflate cu cele aspirate, fara riscul de a ramane fara aer pe anumite pasaje sau de a avea prea mult aer in plamani pe anumite pasaje.

 

recomand sa cautati una dintre postarile mele anterioare, unde am atasat un link care va trimite catre o "harta" cu asezarea exacta a notelor pe o muzicuta diatonica in gama majora. Daca o sa va uitati cu atentie, o sa intelegeti la ce ma refer.

 

Cu urmatoarea mentiune - in notatia americana, notele sunt trecute asa: DO/C, RE(D), MI(E), FA(F), SOL(G), LA(A), SI/B. #(diez) / b(bemol)...

 

spor la treaba si nu uitati cel mai important lucru, asa cum spune amicul meu Rick Estrin : KEEP IT IN YOUR MOUTH !!!!

Edited by marcianpetrescu
Posted (edited)

Multumesc pentru raspunsuri.

 

Va mai intrebasem referitor la tinerea muzicutei. M-am mai obisnuit si cu tinerea "normala", desi la tongue blocking nu mai pot introduce muzicuta asa mult in gura, iar ca purtator de mustata, mi-o ciufulesc in toate felurile ca se freaca de degetul aratator. Cand voi canta cu asistenta probabil ca se va face oarece haz pe chestia asta.

 

Bendingurile au inceput sa iasa insa sunetul e cam gatuit, ce aud la altii e sunet curat. Am observat ca se benduieste mai usor daca ingustez si orificiul buzelor, nu stiu daca e bine asa.

 

Probleme am cu gaurile 8, 9 si mai ales 10 cand tin muzicuta "pucker", sunetele abia ies, mai ales gaura 10 suflat. Pe net zicea un incepator ca el deschide gura mai mult la acele gauri. Poate mai degraba se referea la cavitatea gurii dar mie nu mi-a mers asa. Oleaca mai bine merg daca suflu cu obrajii umflati dar am rezerve ca asta e metoda. La tongue block merg simtitor mai bine dar inca nu m-am prins de ce.

 

Per ansamblu sunt multumit de progres, desi ma gandeam ca a invata la un instrument dupa o varsta nu mai merge. Probabil insa ca voi atinge curand niste limite. No problem, nu visez sa ies pe scena. Ca stil, nu ma grabesc, nu sunt nerabdator si multe chestii vin parca de la sine. Asa ca recomand incepatorilor multe rabdare si perseverenta. Chiar daca zile la rand nu observati nici un prgres, el va veni si uneori spectaculos.

Vad ca si trecerea de la o muzicuta la alta nu imi ridica probleme ca una e mai scurta si alta mai lunga, ma temeam de chestia asta. Doar ca Chromonica e criminala la suflat cand trec de la Goldem Melody. Parca trec de la turism la autobuz.

 

Pentru cine e mai la inceput, pun un link cu o fetita unde se vede forte clar cum lucreaza abdomenul cand canta.

 

Apropo de asta, am observat ca nu e bine sa bei apa inainte sa canti la muzicuta.

Edited by crivas
Posted

sa o luam metodic...

 

1) muzicuta se tine perpendicular pe deschiderea buzelor, mai precis pe gura(sa ma exprim mai rudimentar)... nu se tine in nici un caz inclinata spre dreapta sau stanga, nici inclinata in sus sau in jos fata de deschiderea buzelor. daca se intampla asta, de cele mai multe ori se pierde contactul corect dintre muzicuta si gura si nu se mai poate executa corect obtinerea notelor, mai ales in pasajele de viteza

 

tinerea muzicutei in mana nu este o chestie foarte dificila, doar ca exista o metoda foarte clara, pe care eu o predau de cand am inceput sa fac asta si care daca este respectata, nu pune deloc probleme si permite o controlare perfecta a tehnicilor ! este greu de explicat in cuvinte ! trebuie vazuta si exersata si corectata in prezenta cuiva care stie despre ce este vorba....

 

pozitionarea buzelor pentru a izola o singura nota, mai precis o singura gaura a muzicutei, este destul de simpla. pur si simplu se tuguiaza buzele in asa fel incat deschiderea lor sa aiba diametrul aproximativ egal cu al unei gauri de pe muzicuta... este un simplu proces de exersare... enervant, dar necesar ulterior...

 

tehnica de mai sus este valabila pentru sistemul numit "PUCKER"...

 

daca vrei sa folosesti TONGUE BLOCKING(blocarea anumitor gauri cu limba), un procedeu pe care eu nu prea-l folosesc... , atunci trebuie sa deschizi gura mai tare si implicit si buzele... Oricum, controlul deschiderii buzelor este esential pentru a putea canta acorduri de 2, 3 sau chiar 4 note... altfel nu merge... !!!

 

2) tehnica numita BENDING, este bazata in proportie de 95% pe controlul coloanei de aer cu care se actioneaza asupra unei lamele !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! daca pozitionarea buzelor este corecta, daca tinerea muzicutei este corecta, atunci trebuie doar sa controlezi coloana de aer si mai ales PRESIUNEA EI. dupa ce ajungi sa controlezi presiunea si cantitatea aerului directionat pe o anumita lamela, ca sa obtii un bending corect, consistent si cu atacul corespunzator, singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa modifici unghiul de atac al coloanei de aer in interiorul gurii prin miscari si pozitionari subtile ale LIMBII in asa fel incat coloana de aer sa forteze lamela sa vibreze dintr-o anumita portiune a lungimii sale, in asa fel incat sa obtii modulare(bending) de 1, 2 sau chiar 3 semitonuri(acolo unde lamela permite asta)....

 

3) REGULA ABSOLUTA !!!!!

 

INAINTE DE A CANTA LA MUZICUTA ESTE OBLIGATORIU SA TE SPELI BINE PE DINTI SI PE LIMBA si SA TE CLATESTI FOARTE BINE CU APA.

 

Cat timp exersezi la muzicuta este absolut necesar sa-ti clatesti gura cat de des simti ca este necesar, ca sa elimini saliva care apare in abundenta, cel putin in cazul incepatorilor ! Organismul uman reactioneaza printr-o salivare in exces pentru ca percepe muzicuta ca pe un corp strain... dupa ce se adapteaza, salivarea nu va mai fi atat de abundenta si va putea fi controlata, mai ales in concert ! si eu am patit acelasi lucru in primele luni de invatare...

 

IN NICI UN CAZ NU SE VOR CONSUMA BAUTURI CARBOGAZOASE, BERE, SUCURI DULCI, etc... Produc salivare in exces, iar toata saliva risca sa intre in muzicuta, murdarind-o si blocand lamelele !

 

cam astea-s detaliile in cazul de fata...

Posted

La baut apa ma referisem la faptul ca sufland in muzicuta din abdomen, apa va clipoci in stomac.

 

Referitor la pozitia in gura a muzicutei, unele site-uri cu lectii de muzicuta recomanda tinerea ei sub sloganul "deep relax mouth position", adica nu ca la fluierat, si in plus muzicuta ridicata din spate intr-o oarecare masura. Aici imi era nedumerirea. Cum sa o tii adanc in gura si sa mai si faci orificiu din buze.

 

Azi cred ca am prins si spilul la bendinguri: tocmai buzele erau problema la mine; trebuiesc tinute ca atunci cand fluieri, deci chestia cu "deep relax ...." e cam vrajeala, n-ai cum sa "fluieri" din buze bagand muzicuta mult in gura. Cu limba si gatul ma prinsesem.

 

Chestia cu ridicatul din spate a muzicutei ma gandeam ca e buna si ca nu se mai prelinge saliva asa repede in muzicuta. Aici trebuie sa fac observatia ca in Chromonica nu intra saliva asa usor la lamele din cauza grosimii mecanismului de schimbare. La diatonica, prin metoda tongue blocking, deja dupa 2 minute apar primele lamele care nu mai canta bine, pe cand la Chromonica aproape ca nu am problema asta.

 

Deci se poate performa si doar prin pucker, ca pe net recomanda cu tarie sa stii ambele metode, si pucker si t.b., ba inca t.b. si pe stanga. M-am luat si eu dupa ei si am exersat cateva zile t.b. si pe stanga si de atunci cand si cand il mai exersez, ca sa mentin deprinderea, desi la cantat nu folosesc trecerea rapida de la t.b. dreapta la stanga si invers. Diatonica e si mai "scurta", ajungi usor la cateva gauri distanta, nu vad utila trecerea t.b. dreapta-stanga. De fapt nici nu sunt foarte convins ca la blues ai nevoie de t.b., mai ales ca nu cred ca poti face bending asa, ci doar prin pucker, dar daca pe net recomanda sa stii si t.b., am luat de buna. T.b. cred ca e bun mai mult la cromatice, unde poti atinge genuri de muzica unde e ai nevoie sa bati ritmul cu limba ca acompaniament.

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
Posted

Pana la urma am gasit muzicuta, pe alt site...parca ceva cu DJ... In 3 zile mi-a venit muzicuta. Am urmarit tutorialele free ale lui J.P Allen. Ideea este urmatoarea...as vrea sa cant melodii care se gasesc pe Youtube, dar nu stiu ce technici se folosesc. Imi puteti spune va rog care sunt technicile principale?

 

p.s. Am incercat sa fac bending, dar nu reusesc. Imi puteti indica un tutorial bun va rog?

Posted

Sa nu cazi in plasa crezand ca muzicuta, fiind un instrument mic, este si usor de invatat. Nu stiu prin comparatie cu alte instrumente ca sa-l incadrez intr-o categorie greu/usor, insa necesita muuulte ore de exersat, incercari, corectii, redescoperiri etc. Daca vrei sa iesi pe scena intr-o luna, vinde-o. Si poate nici intr-un an. Depinde cat dedici studiului si de talent. Cititul cartilor, descifratul exercitiilor din ele, urmaritul tutorialelor de pe net mananca si ele destul timp, mie cam o treime din timpul dedicat.

Din fericire in zilele de azi avem materiale destule pe net si progresul e mult mai rapid ca in trecut. Urmareste deci ce este pe net, filmulete didactice chiar de neprofesionisti, si din toate vei prinde cate ceva, cat de putin. Cu linguroiul insa nu te va invata nimeni, de cele mai multe ori pentru ca nu are cum sa se substituie exersarii proprii. Asta e.

 

Referitor la bendiguri, ca si la alte tehnici mai avansate, nu te repezi in ele. Nu le vei reusi, te vei enerva, incapatina si te vei descuraja. Incearca-le tangential mai mult ca pe o curiozitate din cand in cand, fara ambitia de a le reusi rapid. Vei vedea ca la un moment dat reusita va veni oarecum de la sine, si te vei mira ce simplu e. E simplu pentru ca au avut pe ce sa se cladeasca. De la simplu la complex e un principiu al invatarii peste care nu poti trece.

Spor.

  • 1 month later...
Guest CosminG
Posted

Salut!

Primul meu post pe acest forum..(nu aruncati cu pietre daca am gresit cu ceva).De curand am auzit pe cineva cantand la muzicuta si am ramas..WOW, trebuie sa fac si eu asta.Vreau sa-mi cumpar si eu una pentru blues...pana in 50-55 ron.Nu am habar de gama, de note,suflat,tras,inspirat si alti termeni de genul dar sunt..dornic sa invat.Tot ce vreau eu este sa nu dau banii pe ceva si sa regret dupa.

Vreau sa ma ajutati sa gasesc/aleg un model(in limita pretului disponibil) cu care pot sa cant piese mai variate(si diferite game daca e posibil) da in principiu sa fie blues(stiu ca se foloseste gama G din ce am vazut pe youtube).Daca aveit idee si pe unde gasesc in Constanta..mai bine.

 

Multumesc si o seara buna!

 

 

 

 

CosminG.

Posted

Salut!

Primul meu post pe acest forum..(nu aruncati cu pietre daca am gresit cu ceva).De curand am auzit pe cineva cantand la muzicuta si am ramas..WOW, trebuie sa fac si eu asta.Vreau sa-mi cumpar si eu una pentru blues...pana in 50-55 ron.Nu am habar de gama, de note,suflat,tras,inspirat si alti termeni de genul dar sunt..dornic sa invat.Tot ce vreau eu este sa nu dau banii pe ceva si sa regret dupa.

Vreau sa ma ajutati sa gasesc/aleg un model(in limita pretului disponibil) cu care pot sa cant piese mai variate(si diferite game daca e posibil) da in principiu sa fie blues(stiu ca se foloseste gama G din ce am vazut pe youtube).Daca aveit idee si pe unde gasesc in Constanta..mai bine.

 

Multumesc si o seara buna!

 

 

 

 

CosminG.

 

te salut. vezi ca am postat la acest topic o serie de detalii mai mult decat pertinente, bazate pe experienta mea de profesionist cu o activitate de 12 ani in domeniu.

 

ca idee clara... o muzicuta buna costa cca. 90-110 lei ! la 55 de lei nu prea ai ce sa gasesti si sa fie de calitate. te rog sa ma crezi ! stiu exact ce spun !

 

cauta postarile mele unde am recomandat modelele cele mai bune de la Hohner !

 

in Constanta nu cred ca o sa gasesti la vreun magazin... dar poate ma insel... in Bucuresti exista sau in cateva magazine din tara(Timisoara sau Suceava).

 

daca nu te descurci sa cumperi, da-mi un semn aici. bafta. Marcian

Posted (edited)

Am vazut ca se vorbeste mai mult despre Special 20 si este recomandata.Am vazut pe muzikia.ro ca este 88 lei(ajustam putin bugetul), nu e mult pentru ceva bun, doar ca sunt in diferite game.Care este gama in care se poate canta blues dar si alte genuri?

Sunt Ab,F,D,G,E,F#..etc. si nu prea am idee pentru ce este fiecare.

Care este diferenta dintre Special 20 si Golden Melody?

 

Multumesc pentru raspuns!

 

 

CosminG.

Edited by CosminG
Posted

ok... hai sa-ti raspund pe scurt... foarte pe scurt... pt. ca vad ca tot nu ai analizat cu atentie postarile mele anterioare... care sunt pline de detalii.

 

SPECIAL 20 si GOLDEN MELODY sunt doua modele de calitate de la firma Hohner.

 

Oricare dintre ele este buna... Cumpara una acordata in gama DO(C major - in notatia americana)... este mult mai usor sa inveti pe ea sa canti la inceput pt. ca ai gama DO, care este mai familiara auzului si apoi in maniera de blues canti in gama SOL... care la fel, este mult mai usor de invatat...

 

restul tonalitatilor - A, B, F#, etc.... reprezinta muzicute acordate in alte game cu care poti canta melodii in alte game decat in DO sau SOL...

 

de aceea iti recomand sa citesti cu atentie postarile mele... ai sa gasesti acolo cam toate raspunsurile. ok ? bafta

 

P.S. in nici un caz nu-ti recomand ca din spirit de economie sa cumperi o muzicuta mai ieftina ! o sa arunci banii la gunoi. cumpara modelele recomandate de mine, chiar daca-s mai scumpe... si nu o sa dai gres !

  • Like 1
Posted

In Constanta poti incerca la Teocta. Eu am luat mai de mult o Hohner Special 20 de la ei din Bucuresti, nu aveau cand am cautat, am lasat un nr. de telefon si au fost draguti, m-au anuntat cand au venit, spunand ca "celelalte pleaca la Constanta". Cauta pe site-ul lor magazinul din Constanta si da un telefon. Bafta!

Posted

Salut,

Mi-am luat si eu un Special 20 din Franta ( in Iasi nu gasesc de fel, iar de pe net calculat si cu taxe curier, ajunge la mai mult de suma urmatoare ) pe care am dat 28 euro. Un golden melody era 29/30 euro. Fata de cea de 30 ron, ce se numeste " The blues", suna mult mai bine.... raportat la cat stiu sa cant ( love me do si piano man :D ).

Deci, adunati banutii si luati una "consacrata".

Spor!

Posted

ca fapt divers... va informez pe toti cei interesati, ca in acest moment in Bucuresti, exista la magazinul firmei SENIA, din cadrul Magazinului MUZICA din Bucuresti(calea Victoriei) si/sau la sediul lor de pe strada Ion Campineanu, muzicute Hohner din urmatoarele modele si tonalitati...

 

SPECIAL 20 - D , E - pret = 92-94 lei

GOLDEN MELODY - C , E, G - pret = 98-100 lei

 

cine are nevoie de asemenea tonalitati, mai ales in C major, va recomand sa va grabiti sa va cumparati ! stocul este limitat din ce mi s-a spus !

 

ambele modele sunt foarte bune !

 

bafta !

Posted

Salutare,

Stie cineva cum se poate curata o muzicuta?

Mersi.

 

Daca e de lemn e nasol. Daca e de plastic, ce pot sa spun e ca simpla imersie in apa nu rezolva. Trebuiesc date jos capacele si cu o carpa care nu lasa scame muianta in...., nu stiu, eu folosesc alcool tehnic, se sterge partea exterioara. Pentru interior folosesc betisoare de ureche tot asa muiate in alcool tehnic, finutz si cu atentie sa nu se agate pe acolo, insa doar de vreo doua ori am curatat-o ca n-a fost nevoie. Cand mi se umple gura de saliva ma opresc si o inghit "sugand" gura bine, sau daca nu ma opresc imediat, inclin capul pe spate ca sa nu se scurga in muzicuta. Uneori mai exersez culcat in pat si atunci chiar ca nu mai e nici un risc de "inundare".

 

In ce priveste achizitia degraba de muzicute, mai e si chestia de criza si calitatea din ce in ce mai slaba, ca sa fie ieftine si accesibile, parerea mea. De ex la o chromonica 270, deja dupa 2 luni i s-a oxidat partea exterioara a gratarului in partea stanga, unde lucrez cu limba mai mult, si putin din capace. Si nici nu pot sa spun ca am cantat de dimineata pana seara. Am incercat sa o frec cu o carpa dar nu se mai lustruieste, pare ca s-a luat cromul. Celalata mizicuta, o golden melody, e in regula insa comparatia isi are limitele ei, ca e diferenta de constructie, plus ca la ea cant prin pucker, deci nu ia contact cu saliva asa mult.

Posted

dragii mei... fac un apel la cei care mai intra pe aici si care citesc postarile facute pana acum de toti cei care au lasat ceva impresii sau postarile mele in special...

 

vin cu o sugestie... poate ma ajutati ca sa va ajut... :D;)

 

daca este printre voi cineva care poseda o camera de filmat mai performanta, de preferat din aceea cu inregistrare pe SD CARD sau cu HARD DISK... de preferat celor cu caseta mini dv... sau chiar un aparat foto cu functie de filmare... , ma ofer sa realizez niste tutoriale de baza despre cantatul la muzicuta, despre principalele modelel de muzicute care exista pa piata si pe care le posed si eu, despre constructia muzicutei, despre cum se curata o muzicuta si despre cateva tehnici de baza pentru cei care vor sa inceapa sa cante la muzicuta...

 

eu nu posed dispozitive de filmat, iar ca sa fac asta cu un telefon mobil sau cu vreo camera web... mai bine NU... as vrea sa va ofer niste materiale care sa se vada si sa se auda bine...

 

prin urmare... daca exista cineva dispus sa ma ajute... ASTEPT NISTE PROPUNERI SERIOASE ! DOAR PROPUNERI SERIOASE !

 

multumesc.

Posted

in curand, cu ajutorul unui amic de aici de pe RGC(care a raspuns ofertei mele), o sa realizez primele mele tutoriale video dedicate muzicutei !

 

nu stiu exact cate anume o sa iasa in final... dar o sa vorbesc despre urmatoarele aspecte:

 

- cele mai utilizate modele de muzicute diatonice, cei mai importanti fabricanti, materiale utilizate, partile componente ale unei muzicute

 

- scurta introducere in principiul de functionare al unei muzicute diatonice

 

 

- dezasamblarea, curatarea si reasamblarea unei muzicute

 

- notiunile de baza despre tinerea corecta a unei muzicute, tehnicile de modelare a sunetului cu ajutorul palmelor(wah-wah si tremolo), principiul respiratiei corecte prin muzicuta.

 

- scurta introducere in tehnica BENDINGURILOR

 

- scule si dispozitive ce ajuta la invatarea corecta a cantatului la muzicuta.

 

sper sa va fie de folos. o sa va dau de veste cand sunt gata ! toate cele bune !

  • Like 1
  • 2 weeks later...
Posted

mai am un singur tutorial de aranjat din punct de vedere al editarii video... si sper in cateva zile sa fie disponibile toate pe youtube...

 

nu am facut cine stie ce editare... si nici nu am tras cu cine stie ce super camera video... in cine stie ce decor deosebit... totul este filmat la mine in bucatarie, pe masa care-mi tine loc de "laborator" de lucru... dar cred ca sunt destul de clare imagini

le si mai ales explicatiile, ca sa fie intelese instructiunile de catre toti cei care sunt interesati sa afle cat de cat ce mare minune este acest instrument numit MUZICUTA !

 

poate ca intr-un viitor cat de cat apropiat o sa reusesc sa fac aceleasi tutoriale cu ajutorul unor scule cu adevarat profesionale... cu lumini de calitate, intr-un decor mai "tehnic"... eventual cu imagini luate cu macar 2 camere profesionale... o sa ma gandesc...

 

oricum... parerea mea este ca pt. incepatori materialele fac destula lumina in destul de multe aspecte legate de MUZICUTA !

 

In aceasta serie de tutoriale, o sa aflati notiunile de baza despre:

CE ESTE O MUZICUTA

CUM ESTE CONSTRUITA

PRINCIPIUL DE FUNCTIONARE

PRINCIPALII FABRICANTI si CELE MAI INTALNITE MODELE

MODELELE RECOMANDATE PRIN RAPORTUL CALITATE/PRET

CUM SE DEMONTEAZA/REASAMBLEAZA O MUZICUTA

CUM SE CURATA O MUZICUTA

CATEVA NOTIUNI DE BAZA DESPRE CANTATUL LA MUZICUTA

 

STATI PE RECEPTIE ! MAI MULTE DETALII CURAND, FOARTE CURAND ! Merci !

Posted

Acum vreo doua saptamani am iesit la masa si am trecut pe langa niste tarabe unde se vindeau cate prostii din lemn si alte nimicuri. Printre ele, prietenul cu care eram a gasit intr-o tava niste muzicute la 10 lei si s-a apucat de lalait la ea, desi nu prea se pricepe. Instant am simtit asa un imbold sa-mi iau si eu una, dar m-am razgandit. Prietenul meu a fost oricum nemultumit de ea si pe drum inapoi i-a dat-o pe a lui unui puradel. Dar senzatia a ramas asa in background, si m-am trezit citind pe net tot felul de informatii despre muzicute. Acum, dupa doua saptamani mi-a venit comanda, un Hohner Blues Harp C. Din pacate abia astazi am dat peste acest forum si am aflat ca o optiune mai buna era un Special 20 din plastic (al meu este din lemn). Anyway, acum imi voi croi calea cu ce am ca am dat cam multisori bani pe ea. Am gasit doua carti si vreo doua CD-uri cu tutoriale. Deocamdata incerc sa controlez cat mai bine suflatul intr-o singura gaura, lucru care nu prea imi iese, in special cand fac slide de la o gaura la alta.

De vreun an chinui si o chitara electrica si mi-e tare draga. Mi-ar placea ca la un moment dat sa le pot imperechea, chitara si muzicuta. Ce vroiam sa zic este ca ma bucur ca exista si o comunitate formata din muzicutisti. ^_^

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.