s0rin Posted June 6, 2011 Posted June 6, 2011 Free backing track , si tab pentru muzicuta ,al piesei "Lollipop Mama" de William Clarke , interpretata in pozitia 2 , ai nevoie doar de o muzicuta in C, link pentru descarcarea backing trackul si tab-ul il gasesti pe pagina de youtube.
Guest Ewan Posted June 21, 2011 Posted June 21, 2011 Astept un Hohner Special 20 Key C din State , daca am talent la cantat o sa imi cumpar si alte muzicute in diferite key-uri. Deabea astept!! Imi ofera cineva cateva tab-uri de cantat?
marcianpetrescu Posted July 25, 2011 Posted July 25, 2011 salut. pana sa ajungi sa canti dupa taburi, poate te intereseaza niste lectii de muzicuta. ca sa inveti corect cum se sufla si se trage aerul ! de acolo se porneste de fapt invatarea muzicutei - de la RESPIRATIA CORECTA. astept un semn daca te intereseaza - 0751 511 846 - Marcian merci mult.
Guest Al3x Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Va salut, am o muzicuta Hohner Special 20 si as vrea sa stiu daca are vreun defect din fabricatie sau asa e ea... problema este urmatoarea: Primele 5 gauri se canta usor, nu trebuie sa sufli puternic...6 si 7 sunt mai dificile... 8 si 9 sunt EXTREM de greu de suflat si sunetul care iese nu e prea placut... in sfarsit, a 10-a gaura e greu de suflat insa sunetul e ok.... Asa sunt construite muzicutele sau am eu o problema cu a mea? Multumesc
marcianpetrescu Posted September 18, 2011 Posted September 18, 2011 Va salut, am o muzicuta Hohner Special 20 si as vrea sa stiu daca are vreun defect din fabricatie sau asa e ea... problema este urmatoarea: Primele 5 gauri se canta usor, nu trebuie sa sufli puternic...6 si 7 sunt mai dificile... 8 si 9 sunt EXTREM de greu de suflat si sunetul care iese nu e prea placut... in sfarsit, a 10-a gaura e greu de suflat insa sunetul e ok.... Asa sunt construite muzicutele sau am eu o problema cu a mea? Multumesc te salut. cu riscul de a te supara, vreau sa-ti spun o chestie foarte direct ! sper ca cele scrise acum sa fie intelese si de alte persoane care vor sa invete CORECT sa cante la muzicuta ! deci, regula de baza !!! A SUFLA intr-o muzicuta NU ESTE EGAL cu A CANTA cu o MUZICUTA ! ca sa faci fiecare nota sa sune, ESTE IMPORTANT SA INVETI SA RESPIRI CORECT PRIN MUZICUTA ! este un concept extrem de complex ! respiratia folosita in cantatul la muzicuta NU ARE NIMIC in comun cu respiratia normala a unui om ! tot ca o regula de baza, o regula ABSOLUTA(pot sa afirm cu tarie asta !) - O RESPIRATIE INCORECTA PRIN MUZICUTA DUCE LA DISTRUGEREA PREMATURA A LAMELELOR !!! trebuie sa folosesti ceea ce se numeste un control al PRESIUNII aerului cu care actionezi pe o lamela ! o presiune controlata a aerului , precum si gestionarea cantitatii de aer care "ataca" o anumita lamela este CEL MAI IMPORTANT ASPECT DE INVATAT atunci cand vrei sa abordezi muzicuta ! Restul de tehnici de "modelare" a sunetului folosind palmele sau tehnicile de modulare(BENDING) ale anumitor lamele sunt aspecte care se pot invata corect DOAR DUPA CE INVETI SA RESPIRI CORECT SI CONTROLAT prin muzicuta ! MUZICUTA TREBUIE SA AJUNGA UN FEL DE PARTE INTEGRANTA A TRACTULUI RESPIRATOR(!!!!) in momentul cand pui gura pe ea ! doar asa o sa poti izola corect notele, modula sunetul pe anumite lamele(care ofera aceasta optiune ! nu toate lamelele pot sa fie modulate !) si cel mai important(!!!) o sa reusesti sa-ti dezvolti TONUL propriu, care este un lucru extrem de complex si care la adevaratii muzicutisti este emanat practic din tot corpul (NU E O GLUMA CE AM SCRIS !). din pacate INTERNETUL NU TE AJUTA CU NIMIC, CU NICI O LECTIE , LA INVATAREA UNEI RESPIRATII CORECTE ! Tot ce poti sa gasesti pe internet sunt unele lectii(putine) corect si complet explicate din care sa inveti tehnicile de baza(modulare, tehnicile de modelare a sunetului cu palmele, efecte speciale, etc...) ! pentru a invata corect cum sa respiri prin muzicuta, iti recomand sa apelezi la serviciile unui profesor care sa te indrume corect in intelegerea tehnicilor de respiratie care se aplica in cazul muzicutei ! eu dau lectii de muzicuta. daca te intereseaza, astept un semn. Merci mult. Marcian Petrescu - 0751 511 846
Draykor Posted November 2, 2011 Posted November 2, 2011 Imi poate recomanda careva o muzicuta pentru incepatori? (sa fie rezonabila ca pret - cam pana in 50 de lei- si relativ de incredere) Multumiri anticipate
marcianpetrescu Posted November 3, 2011 Posted November 3, 2011 te salut. cum am mai spus de nenumarate ori, muzicutele ieftine = sunt muzicute de slaba calitate ! iti recomand sa mergi la magazinul MUZICA de pe Calea Victoriei si sa intrebi de muzicute la ei. Au la vanzare in acest moment muzicute HOHNER ! iti recomand sa-ti cumperi modelul SPECIAL 20 in tonalitatea C(do major) ! costa 90 sau 100 de lei ! cele ieftine sunt facute in China si sunt foarte proaste ! asta daca vrei sa asculti sfatul unui profesionist. bafta !
Draykor Posted November 4, 2011 Posted November 4, 2011 Multumesc foarte mult pentru recomandare; in acest caz o sa iau in considerare sfatul dumneavoastra si o sa mai astept un pic pana mai strang ceva bani.
Guest Marlbor0 Posted November 20, 2011 Posted November 20, 2011 Vreau sa cumpar o muzicuta si nu stiu la care din cele ce am sa le anumar sa ma decid, sper sa ma ajutati voi: -Suzuki Manji m20 -Hohner Marine Band Deluxe -Hohner Special 20 -Hohner Golden Melody Vreau sa va bazati afirmatiile pro sau contra strict pe fiabilitate si eficacitate si nu in functie de valoare. Multumesc anticipat!
marcianpetrescu Posted November 21, 2011 Posted November 21, 2011 Vreau sa cumpar o muzicuta si nu stiu la care din cele ce am sa le anumar sa ma decid, sper sa ma ajutati voi: -Suzuki Manji m20 -Hohner Marine Band Deluxe -Hohner Special 20 -Hohner Golden Melody Vreau sa va bazati afirmatiile pro sau contra strict pe fiabilitate si eficacitate si nu in functie de valoare. Multumesc anticipat! pot sa-ti dau un raspuns extrem de bine documentat in calitatea mea de profesionist, dar trebuie sa stiu un lucru foarte important ! tu la ce nivel de pregatire esti in prezent ? incepator, nivel mediu sau avansat la nivelul studiului muzicutei...? doar asa pot sa-ti dau mai multe detalii despre fiecare muzicuta in parte ! posed toate aceste modele si le cunosc in detaliu performantele...!!! astept un semn. merci.
Guest Marlbor0 Posted November 28, 2011 Posted November 28, 2011 Am si eu o intrebare pt posesorii de muzicute: Au iesit cuiva overblow-urile cu o muzicuta ootb, ca mie mi-au iesit plombele si bendurile tot nu-mi ies?!
marcianpetrescu Posted November 30, 2011 Posted November 30, 2011 (edited) Am si eu o intrebare pt posesorii de muzicute: Au iesit cuiva overblow-urile cu o muzicuta ootb, ca mie mi-au iesit plombele si bendurile tot nu-mi ies?! te rog sa ma luminezi si pe mine ce inseamna muzicuta "ootb"... ? sunt de mult in bransa asta dar nu am auzit de asa ceva... acuma, ca sa incerc sa explic si pentru tine si pentru altii ce este cu overblow-urile... sau mai bine zis cu "OVERBENDINGURILE"... OVERBENDING - este poate cea mai avansata tehnica de obtinere a unor note pe o muzicuta DIATONICA !!! ea se refera la obtinerea unor note in plus acolo unde in mod normal constructia unei muzicute de serie nu permite acest lucru... la o muzicuta diatonica obisnuita - sa luam ca exemplu modelul HOHNER SPECIAL 20 - prin constructia lamelelor, prin modul in care sunt ele reglate(unghiul pe care-l formeaza cu placa de care sunt prinse, curbura/profilul lor) si mai ales prin relationarea care exista intre lamela de pe placa de sus(actionata prin suflarea aerului) in raport cu lamela de pe placa de jos(actionata prin aspirarea aerului) dintr-o anumita gaura a muzicutei, se pot obtine prin tehnica NORMALA de modulare(numita - BENDING) pe anumite lamele cateva semitonuri in plus. ca un exemplu... pe gaura 3 a unei muzicute acordata in C(do major), pe langa nota ce se obtine in mod obisnuit prin aspirarea aerului(adica nota B/Si), se mai pot obtine prin bending inca 3 semitonuri: Bb(si bemol), A(la), Ab(la bemol). pentru mai multe detalii despre harta notelor ce se pot obtine in mod normal si prin bending clasic pe o muzicuta diatonica, este bine sa studiati acest link: http://leeoskar.com/documentation/MajorDiatonic-Notation-Chart.pdf SUBLINIEZ IN MOD DEOSEBIT CA ESTE FOARTE IMPORTANT faptul ca intr-o gaura a unei muzicute vibreaza de fapt atat lamela de pe placa de sus cat si cea de pe placa de jos ! ATENTIE ! cand un muzicutist sufla intr-o gaura a unei muzicute, nota care se va auzi este IN PRIMUL RAND NOTA DATA DE LAMELA ACTIONATA PRIN SUFLAREA AERULUI, dar(!!!) sunetul respectiv contine intr-o anumita proportie si pe cel furnizat de lamela de pe placa de jos(actionata in mod normal prin aspirarea aerului). acest fenomen este posibil tocmai pentru ca ambele lamele au un spatiu comun de miscare(respectiva camera de rezonanta a muzicutei - numita in mod obisnuit "GAURA")... acest aspect se poate verifica simplu ! daca dam jos capacele unei muzicute putem sa blocam pe rand lamela de pe placa de jos pe gaura 1 si sa suflam pentru a actiona lamela de pe placa de sus. se va auzi o nota clara fara nici un fel de alta "coloratura" sonora data de lamela de pe placa de jos, blocata cu degetul. daca luam degetul de pe lamela de pe placa de jos si suflam din nou in gaura 1, o sa constatam ca se obtine aceeasi nota, dar care va avea o usoara "coloratura" data de lamela de pe placa de jos, care vibreaza in acelasi timp, dar la o intensitate mai mica(producand un usor "zgomot rezidual" , fara ca acesta sa altereze tonalitatea notei data de lamela actionata prin suflare !!!). fenomenul acustic este extrem de complex si destul de putin studiat din punct de vedere stintific ! acuma, daca discutam despre tehnica numita " BENDING " ... In cazul acestei tehnici se aplica tot fenomenul descris mai sus, cu urmatoarele observatii: 1) fara o presiune perfect controlata a aerului care actioneaza asupra lamelei ce urmeaza sa fie supusa tehnicii de BENDING, NU SE POATE OBTINE O NOTA CLARA, PERFECT CONTURATA. tehnica de respiratie din diafragma este ESENTIALA pentru a obtine o nota corecta prin BENDING. de altfel si restul notelor corecte si bine intonate se obtin tot prin respiratia controlata prin diafragma !!! ALTFEL NU MERGE !!! notele vor fi neclare si intonatia inexistenta ! MAI ALES CA IN ANUMITE PASAJE TREBUIE SA ATINGI NOTELE POSIBILE PRIN BENDING IN MOD DIRECT , FARA SA TRECI PRIN NOTELE INTERMEDIARE... exemplu: nota A(la) disponibila prin bending pe lamela de pe gaura 3 aspirat(la o muzicuta acordata in C/Do). este una dintre cele mai importante si mai dificil de controlat note. atingerea ei direct trebuie sa se faca in anumite cazuri fara a se trece prin B si Bb... altfel anumite pasaje muzicale risca sa sune total aiurea ! aici este EXTREM de importanta respiratia din diafragma si mai ales tehnica de pozitionare a buzelor, obrajilor si a limbii pentru directionarea aerului in asa fel incat acesta sa forteze lamela sa vibreze exact in pozitia in care va reda nota dorita... in cazul descris aici - A(LA). O melodie test pentru exersarea si intonarea corecta a notei LA(A) de pe gaura 3 aspirat pe o muzicuta in C(do major) este AZUL PARA AMPARO, compusa de catre celebrul muzicutist american CHARLIE MUSSELWHITE ! link direct: este o piesa instrumentala in tonalitatea LA MINOR(A natural minor), cantata in ceea ce se numeste "FOURTH POSITION" pe o muzicuta in C(do major) ! O muzicuta in C Major contine notele gamei DO MAJOR(logic): DO, RE, MI, FA, SOL, LA, SI, DO. Gama LA MINOR NATURAL are urmatoarele note: LA, SI, DO, RE, MI, FA, SOL, LA. Prin urmare, se poate canta o piesa in LA MINOR pe o muzicuta acordata in DO MAJOR, folosind anumite tehnici de bending si atingand astfel notele specifice gamei LA MINOR ! de aceea piesa AZUL PARA AMPARO este in opinia mea o piesa ESENTIALA pentru invatarea BENDING-ului corect pe gaura 3 aspirat si obtinerea notei A(LA) !!! 2) daca vorbim de interdependenta dintre cele doua lamele dintr-o anumita gaura a muzicutei, important este ca cele doua lamele sa fie cat mai corect reglate in ceea ce priveste profilul lor si curbura specifica... daca o lamela formeaza un unghi prea mare cu placa de care este prinsa, va scapa prea mult aer atat atunci cand va fi direct actionata prin suflarea sau aspirarea aerului, dar si in momentul in care lamela opusa ei este actionata prin bending, datorita scaparilor de aer... DIN ACEST MOTIV, MUZICUTELE CROMATICE(cele popular numite "cu schimbator") au montate niste supape(valve) care impiedica in proportie de 90%-100% iesirea aerului... tot datorita acestor supape NU SE POT REALIZA BENDINGURI decat de maximum 1 semiton si nici acele bendiguri nu se pot face cu o acuratete prea mare din cauza ca supapele blocheaza lamela sa vibreze liber peste capacitatea ei normala de a reda nota in care este acordata... sa continuam... cine a studiat tabelul al carui link l-am postat mai sus a vazut cum sunt asezate notele pe o muzicuta si mai ales ce note se pot obtine prin tehnicile obisnuite de BENDING. tehnica OVERBENDING sau OVERBLOW(cum este ea numita in multe cazuri) a fost descoperita si perfectionata(conform surselor de informatii existente) de catre un ultra talentat muzician de jazz, pianistul HOWAR LEVY. acesta a descoperit ACCIDENTAL aceste note "in plus" fata de cele ce se pot obtine prin tehnica normala de BENDING, undeva prin 1971 ! Initial nu a stiut ce anume descoperise... dar printr-un proces de exersare destul de lung, de peste 3 ani, a reusit sa descopere si sa obtina toate aceste note care se pot obtine in plus pe gaurile unde (conform tabelului de la linkul postat de mine mai sus) in mod normal pe langa nota de baza nu se mai pot obtine alte note in plus. Nu stiu cat este adevar sau cat este legenda in cazul lui HOWARD LEVY, dar el a declarat ca singurul model de muzicuta pe care el a reusit sa obtina aceste OVERBENDING-uri a fost modelul GOLDEN MELODY fabricat de HOHNER. din ce am observat si eu, acest model, atat variantele lui de la finele anilor '70, inceputul anilor '80, cat si cele din prezent, are niste caracteristici de constructie care-l fac mai indicat pentru acest tip de tehnica numit OVERBENDING. sa explic pe scurt, desi sunt niste detalii mai mult rezervate profesionistilor...: a) lamelele sunt mai lungi decat la alte modele diatonice din aceeasi categorie de pret si calitate a constructiei(comparativ cu modelul Hohner SPECIAL 20 - de exemplu) si sunt mult mai elastice... se pare ca reteta aliajului de bronz ajuta la acest aspect ! unghiul pe care lamelele il formeaza cu placa pe care sunt prinse este mai mic si curbura fiecarei lamele este mult mai fin ajustata fata de alte modele. c) tolerantele , dintre latimea lamelei si fanta in care vibreaza pe placa pe care sunt prinse, sunt mult mai mici decat la alte modele si prin urmare, cantitatea de aer care poate sa scape pe langa lamele este mult mai mica, iar cantitatea de aer UTILA actionarii lamelei este mult mai mare. prin urmare, se pot aplica tehnici de respiratie de mult mai mare finete si mai ales tehnici de pozitionare a buzelor si limbii de mult mai mare acuratete(si cu "tolerante" mult mai mici) pentru a obtine aceste note in plus !!! d) conform spuselor anumitor instrumentisti care au folosit acest model de muzicuta(GOLDEN MELODY), constructia interna a corpului muzicutei precum si cea a capacelor, favorizeaza cumva intr-o masura mai mica sau mai mare directionarea mai buna a aerului catre lamele... Oricum, CEL MAI IMPORTANT ASPECT IN FINAL ESTE RESPIRATIA SI CONTROLUL EI CAT MAI PERFECT POSIBIL ! fara acest aspect, NU SE POT OBTINE SUNETE DE CALITATE DINTR-O MUZICUTA ! UN ALT ASPECT EXTREM DE IMPORTANT ! AS PUTEA SPUNE ESENTIAL IN TOATA ACEASTA ECUATIE a obtinerii OVERBEDING-urilor... : FARA O SETARE SPECIALA A UNEI MUZICUTE PENTRU ACEASTA MANIERA DE A CANTA - folosind OVERBENDING-uri - NU SE POT OBTINE ACESTE NOTE IN PLUS IN MOD CONSTANT, CORECT SI FARA EFORTURI ! Tehnica respiratiei este ESENTIALA, dar modul de reglare a unei muzicute este esential pentru a obtine aceste note care NU AU FOST PREVAZUTE SA FIE OBTINUTE prin modul in care este contruita in mod normal o muzicuta diatonica ! TOTI MUZICUTISTII CARE FOLOSESC ACEASTA TEHNICA de OVERBENDING, fie au muzicute modificate de catre niste specialisti in domeniu numiti CUSTOMIZERI(caz in care o asemenea muzicuta ajunge sa coste uneori peste 150 de $ dolari USA !), fie isi modifica singuri muzicutele(in fuctie de maniera lor de a canta) prin tehnici specifice... prea complicate pentru a fi explicate aici !!! CA O CONCLUZIE !!! 1) folosirea OVERBEDING-urilor este demna de luat in calcul ! NU ESTE INSA ESENTIALA PENTRU A PUTEA CANTA IN MOD EXPRESIV LA MUZICUTA ! au existat si exista mari muzicutisti care nu au folosit niciodata aceasta tehnica si care au lasat in urma solouri de o maiestrie uluitoare. ca un exemplu: SUGAR BLUE, bunul meu prieten, NU FOLOSESTE ACEASTA TEHNICA ! si puteti sa costatati ascultandu-i albumele ca cea ce poate face pe o muzicuta depaseste uneori puterea de intelegere a omului obisnuit ! 2) PANA SA AJUNGETI SA VA GANDITI MACAR LA OVERBEDING-uri, ESENTIAL ESTE SA INVATATI CORECT SA CANTATI CU INTONATIE notele normale si MAI ALES sa fiti in stare sa cantati corect si fara probleme BENDING-urile obisnuite, disponibile in mod normal pe o muzicuta diatonica(conform tabelului de la link-ul postat de mine) ! pentru asta este ESENTIALA o RESPIRATIE CORECTA DIN DIAFRAGMA, repetarea CONSTANTA SI ZILNICA A GAMELOR PE MUZICUTA(in urcare si in coborare) si folosirea ca o importanta unealta de control a unui TUNER CROMATIC(un aparat fizic sau un program de computer), care sa va arate exact ce nota cantati si cat de bine este ea intonata ! 3) INTELEGETI CA ESTE EXTREM DE IMPORTANT SA INVATATI SA CANTATI PE O MUZICUTA DE CALITATE ! nu pe tot felul de mizerii ieftine ! prin urmare, cumparati doar modele de calitate si nu tot felul de aiureli care costa 20, 30, 40, 50 sau chiar 60 de lei. O muzicuta de calitate costa in general in prezent de la 100 de lei in sus ! personal recomand de la Hohner(fara sa am vreun interes ascuns sa le fac reclama !) modelele: SPECIAL 20, GOLDEN MELODY sau MARINE BAND DELUXE ! 4) Daca vreti sa incepeti sa studiati muzicuta, incepeti cu una acordata in gama C (DO Major) ! este mult mai familiara gama DO MAJOR de invatat decat alta gama ! din ce am observat eu, in urma lectiilor pe care le-am dat in ultimii 7 ani diverselor persoane, cine a reusit sa invete corect sa cante pe o muzicuta in gama C, cu toate bending-urile executate corect, a fost in stare pe urma sa cante pe orice alta muzicuta ! TOTUL DEPINDE DE CAT DE CONSTANTI SUNTETI IN A EXERSA ! NU VA ASTEPTATI LA MINUNI DUPA O SAPTAMANA SAU A LUNA ! din experienta mea, cine reuseste sa inteleaga respiratia corecta din diafragma si sa o aplice corect pe muzicuta, daca exerseaza cel putin (1) o ora pe zi, este in stare sa cante cat de cat fluent toate notele simple si majoritatea bandingurilor dupa cca. o luna ! cu si mai mult studiu, rezultate mai bune si mai rapide pot sa apara mai repede(logic...)... pana la urma depinde de fiecare cat este de dedicat ! CAM ASTA AM AVUT DE SPUS DESPRE ACEST SUBIECT. IMI ESTE GREU SA DETALIEZ IN SCRIS CEEA CE IN MOD NORMAL POT SA EXPLIC SI SA EXEMPLIFIC MULT MAI CLAR INTR-O DISCUTIE LIBERA ! Daca v-au fost de folos cele scrise ma bucur. spor la invatat muzicuta ! Edited November 30, 2011 by marcianpetrescu
Guest Marlbor0 Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 CAM ASTA AM AVUT DE SPUS DESPRE ACEST SUBIECT. IMI ESTE GREU SA DETALIEZ IN SCRIS CEEA CE IN MOD NORMAL POT SA EXPLIC SI SA EXEMPLIFIC MULT MAI CLAR INTR-O DISCUTIE LIBERA ! Daca v-au fost de folos cele scrise ma bucur. spor la invatat muzicuta ! D-le Petrescu, in primul rand trebuie sa va multumesc pt acest raspuns elaborat si concludent in acelasi timp! Cat despre "ootb" din ce am vazut si eu pe net este o prescurtare folosita de americani la expresia "out of the box". Am o intrebare pt d-voastra. Ati declarat ca detineti modelul Suzuki Manji care mi-a ajuns si mie zilele trecute; Vreau sa va intreb daca d-voastra ati reusit sa realizati bendingurile cu aceasta muzicuta ootb sau ati facut acele ajustari la lamele de care spuneati mai sus?
marcianpetrescu Posted December 1, 2011 Posted December 1, 2011 te salut. sincer, sunt vorbitor de engleza dar nu am dat atentie la aceste prescurtari... am inteles despre ce era vorba. MANJI suna foarte bine OUT OF THE BOX, dar eu ajustez orice muzicuta de serie dupa cum imi este maniera mea de a canta ! MANJI este o muzicuta foarte buna si pe ea merg facute bendinguri foarte bune, doar ca trebuie un control foarte bun al coloanei de aer ! NU ESTE O MUZICUTA pt. incepatori !
crivas Posted February 24, 2012 Posted February 24, 2012 Acum cand am descoperit si eu forumul asta, nu mai zice nimeni nimic. Eu mi-am luat o cromatica, la sfatul dlui Marcian, un hohner chromonica 260, dar sh, de la Muzica. Nasol sa fii incapator si sa iei sh, ca nu stii daca unele gauri merg nasol ca asa e normal sau are muzicuta ceva. Cred ca are si ceva probleme de etansare, se aude fasaind, mai ales la gaurile unde trebuie sa sufli tare ca sa se auda cat de cat ceva. I-am scos capacele si o lamela se vede ca are surubel, toate celelalte au nituri, deci a fost reparata. Dar una noua era rupere la pret. Poate la un moment dat sa o dau la un "doctor" sa se uite nitel la ea. Interesant pentru mine e ca nimeni din casa nu stie ca mi-am luat muzicuta si ma "antrenez" in secret. Cand voi considera ca "le am" suficient de bine, le voi face o surpriza, dar mai e ceva pana atunci. Deocamdata merg binisor single notes, bat si ritmul cu limba (eu cant mai ritmate) ca merg pe tongue blocking. In copilarie am avut un Hero si mai momaiam la ea, atunci m-a invatat cineva sa bag muzicuta adanc in gura si sa ma folosesc de limba si acum m-a ajutat oleaca. Invers mi-e mai greu, s-o scot si sa suflu printre buze. Nu stiu de ce mi-ar trebui asa, poate pentru primele doua gauri, ca abia asa mai scot ceva sunet din ele si ala vai de el, cu tongue blocking nici pomeneala. Poate mai e cineva cu cromatica sa mai schimbam ceva idei.
marcianpetrescu Posted February 25, 2012 Posted February 25, 2012 Acum cand am descoperit si eu forumul asta, nu mai zice nimeni nimic. Eu mi-am luat o cromatica, la sfatul dlui Marcian, un hohner chromonica 260, dar sh, de la Muzica. Nasol sa fii incapator si sa iei sh, ca nu stii daca unele gauri merg nasol ca asa e normal sau are muzicuta ceva. Cred ca are si ceva probleme de etansare, se aude fasaind, mai ales la gaurile unde trebuie sa sufli tare ca sa se auda cat de cat ceva. I-am scos capacele si o lamela se vede ca are surubel, toate celelalte au nituri, deci a fost reparata. Dar una noua era rupere la pret. Poate la un moment dat sa o dau la un "doctor" sa se uite nitel la ea. Interesant pentru mine e ca nimeni din casa nu stie ca mi-am luat muzicuta si ma "antrenez" in secret. Cand voi considera ca "le am" suficient de bine, le voi face o surpriza, dar mai e ceva pana atunci. Deocamdata merg binisor single notes, bat si ritmul cu limba (eu cant mai ritmate) ca merg pe tongue blocking. In copilarie am avut un Hero si mai momaiam la ea, atunci m-a invatat cineva sa bag muzicuta adanc in gura si sa ma folosesc de limba si acum m-a ajutat oleaca. Invers mi-e mai greu, s-o scot si sa suflu printre buze. Nu stiu de ce mi-ar trebui asa, poate pentru primele doua gauri, ca abia asa mai scot ceva sunet din ele si ala vai de el, cu tongue blocking nici pomeneala. Poate mai e cineva cu cromatica sa mai schimbam ceva idei. te salut. astept de la tine niste intrebari cat se poate de clare si la obiect ! in functie de asta o sa stiu ce anume sa-ti raspund, fara sa pierd vremea "batand campiile" pot sa-ti spun din propria experienta(care este destul de vasta si cat se poate de serioasa !) ca orice muzicuta se poate repara si imbunatati daca problema nu este grava. da-mi un semn. merci. bafta la exersat. Marcian
crivas Posted February 25, 2012 Posted February 25, 2012 te salut. astept de la tine niste intrebari cat se poate de clare si la obiect ! in functie de asta o sa stiu ce anume sa-ti raspund, fara sa pierd vremea "batand campiile" pot sa-ti spun din propria experienta(care este destul de vasta si cat se poate de serioasa !) ca orice muzicuta se poate repara si imbunatati daca problema nu este grava. da-mi un semn. merci. bafta la exersat. Marcian Multumesc, In legatura cu muzicuta, ce observ acum, aceeasi gaura cu butonul afara scoate sunete mai anevoie decat cu butonul inauntru, si asta valabil pentru majoritatea gaurilor. Aproape ca imi e mai bine sa cant cu un diez mai sus, adica cu botonul permanent apasat. Iar la inceputul "sedintei" de exersat se aud ceva "plesnituri" usoare la vreo doua gauri, probabil e ceva in neregula cu supapele respective, curios ca dupa cateva minute de suflat isi revin. Sa se mai usureze putin circulatia si cel mai probabil ca o sa va contactez sa ii faceti o revizie, eventual ceva reglaje daca e cazul.
marcianpetrescu Posted February 29, 2012 Posted February 29, 2012 INCEPAND cu data de 1 MARTIE 2012 !!! Apare pe piata NOUL ALBUM !!!! disponibil pe - www.mycd.ro MARCIAN PETRESCU & Trenul De Noapte “desCANTECE DE BLUES” – Soft Records 2012 1) ZI DE ZI CU PRIETENII CANT BLUES(featuring Charlie Musselwhite) - 5:49 2) CICALEALA EI M-A INNEBUNIT - 5:12 3) SUNT SARAC SI MI-E FOAME - 5:24 4) VECINUL DE LA DOI - 3:29 5) DEPENDENT DE POKER(featuring Charlie Musselwhite) - 5:59 6) NU MA MAI STRESA - 4:38 7) DIN ACEST ORAS EU AM SA PLEC - 7:41 8) NESFARSITE DRUMURI - 4:50 9) MA INTORC ACASA - 6:12 10) PE ACELEASI STRAZI - 10:28 Distributia a fost urmatoarea: Marcian Petrescu – muzicuta acustica & amplificata, voce, texte Rares Totu – chitara, mandolin, orga Hammond Robert Ardeleanu – bas Constatin Barbaselu – baterie Invitati: Cosmin Farcas – orga hammond Adrian Tetrade – baterie, congas, timbales, shaker, chimes Joo Sandor Sebestyen(Sheby) – bas Cu participarea extraordinara a legendarului bluesman american CHARLIE MUSSELWHITE - muzicuta acustica & amplificata Producator muzical: RARES TOTU Aranjamente orchestrale: Rares Totu & Marcian Petrescu Inregistrari efectuate in perioada august-octombrie 2011, la STUDIO ATTIC Bucuresti. Inginer inregistrari - Valeriu Serban Mixaj - Rares Totu & Valeriu Serban Masterizat de Cristian Varga la MASTERVARGAS New York AM POSTAT PIESELE, PENTRU A VA FACE O IDEE, pe MYSPACE(http://www.myspace.com/trenuldenoapte), REVERBNATION( ) si pe www.youtube.com(http://www.youtube.com/marcianpetrescu) Stati pe receptie pentru noutati !!!
tatic_distrat Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 Salut, De curand mi-am cumparat o muzicuta diatonica in C ( 30 Ron, deci ieftina, deci .. nu chiar buna banui, dar pt inceputul meu .. inclin sa cred ca e suficient ). Sunt incepator, termen care e destul de mare pt mine... Am intrat pe harptabs, de unde am cautat tabulaturi cat mai simple posibil pentru a incerca sa incropesc cate un mic cantecel. Am cateva intrebari pentru persoanele ce cunosc a canta la muzicuta : Ce inseama : b or ' = halfstep bend bb or '' = two halfstep bend bbb or ''' = three halfstep bends ? sau 4 draw note on hole 3 : 3=B, -3'=Bb,-3''=A, -3'''=Ab ? In plus nu stiu exact cam care ar fi notele si cum se expune pe harmonica mea: blow -> C E G C E G C E G C 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 draw -> D G B D F A B D F A Do Re Mi Fa Sol La Si Do , cum sunt arondate numerelor sau literelor ? Cu scuzele de rigoare pentru necunostintele mele si poate pentru deranjul pricinuit, Multumesc!
marcianpetrescu Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 te salut ! te rog sa te uiti cu atentie la una dintre postarile mele anterioare. am detaliat acolo foarte multe aspecte si undeva exista si un atasament(sau un link direct) cu harta asezarii notelor pe o muzicuta ! acele notatii despre care vorbesti se refera la numarul de semitonuri care se pot obtine prin modulare pe anumite gauri ale muzicutei. daca esti din Bucuresti, poate iei in calcul niste lectii de muzicuta ! cea mai importanta tehnica este RESPIRATIA !!!! astept un semn. merci. Marcian
tatic_distrat Posted March 12, 2012 Posted March 12, 2012 Multumesc de raspuns ! Si mai ales ca este atat de promt. Am luat in calcul varianta lectiilor de muzicuta, dar in Iasi nu cred ca voi gasi pe cineva - daca poti recomanda o persoana din Iasi, cu mare placere ( dar la un pret rezonabil ) Postarea ta anterioara am si salvat-o pe comp. Ce doream sa stiu era : Cum revin notele muzicale Do, Re, Mi, Fa, Sol, La, Si, Do muzicutei ?Este corect asa : Do=C / Re=D / Mi=E / Fa=F / Sol=G / La=A / Si=B ( pt diatonica mea in C ) ? Multumesc pentru amabilitate si rabdare ! Voi continua cu tabulaturi de pe harptabs ( nu vreau sa fac reclama/ in plus daca mai stie cineva adrese cu tabulaturi, in special pt incepatori.. ) pt nivelul beginner, cu precizarea ca voi incerca sa-mi reglez respiratia ... dar fara un ajutor live .. e cam dificil, mai ales ca nu prea pot folosi youtube-ul atata timp cat trezesc lumea in casa cu sonorul dupa o anumita ora la care am timp de exersat. Multumesc!
marcianpetrescu Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 (edited) e corect ce ai intuit ! C=do, D=re, E=mi, F=fa, G=sol, A=la, B=si, Bb= si bemol. aici ai harta asezarii notelor pe toate muzicutele in acordaj MAJOR . foarte important ! intre gaurile 4-7 pe orice muzicuta acordata in MAJOR DIATONIC, se obtine gama in care este acordata muzicuta. daca ai o muzicuta in C, intre gaurile 4-7 se obtine gama C... asta trebuie sa urmaresti prima data ! sa poti canta acea gama corect, fluent, izoland fiecare nota perfect, atat in urcare cat si in coborare... din pacate in Iasi nu stiu pe nimeni care sa poata preda muzicuta asa cum predau eu... mai ales respiratia ! poate daca ajungi prin Bucuresti facem o lectie intensiva... BAFTA ! Edited March 13, 2012 by marcianpetrescu
crivas Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 In ce priveste respiratia, ca zici ca o reglezi, din cate mi-am dat seama citind si exersand, ca foarte incepator si eu (am o cromatica de doua luni), treaba e cam asa. In primul rand se trage si se sufla aer pompand din abdomen, partea de jos a lui, si mai putin din gura. Poate uneori din gat, in special la benduri. Apoi trebuie sa inveti sa folosesti omusorul din gat. De exemplu sa poti sa sufli si sa tragi atat pe gura, ca sa scoti notele, cat si pe nas, ca sa umfli si sa dezumfli plamanii prea plini sau prea goi, concomitent pe nas si pe gura. Asta in anumite momente, cand e cazul si cand cantecul o permite, adica pe notele ceva mai lungi. La cantecele exersate indeajuns, deja stii pasajele care genereaza sufocarea si iti iei masurile dinainte. Cu omusorul mai e chesitia sa-l actioneazi uneori ca pe un dop, cam ca atunci cand tusesti, ca sa tai sau dai drumul la aer brusc la anumite note. Aici problema e sa nu se auda nimic din gat si parearea mea e ca in timp vei renunta la metoda asta, pe masura ce vei stapani folosirea abdomenului. Daca am spus si prostii scuze si rog sa fiu corectat. Ma intereseaza si pe mine o chestie, printre altele, daca pentru benduit trebuie tras aer ceva mai tare. Din explicatile de pe net nu am inteles asta, insa o deduc din atentionarea ca poti strica muzicuta prin benduit. Altfel nu vad cum poti sa o strici. Imi place cum se aude benduitul si am incercat asa, firav, normal ca fara succes. Chiar mi-as lua si o diatonica pentru chestia asta, daca nu mi-ar fi frica sa nu ma incurc in ele si sa nu mai pot progresa normal.
marcianpetrescu Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Ma intereseaza si pe mine o chestie, printre altele, daca pentru benduit trebuie tras aer ceva mai tare. Din explicatile de pe net nu am inteles asta, insa o deduc din atentionarea ca poti strica muzicuta prin benduit. Altfel nu vad cum poti sa o strici. Imi place cum se aude benduitul si am incercat asa, firav, normal ca fara succes. Chiar mi-as lua si o diatonica pentru chestia asta, daca nu mi-ar fi frica sa nu ma incurc in ele si sa nu mai pot progresa normal. in cazul unei respiratii cu adevarat corecte, din DIAFRAGMA(!!!), bendurile se pot face si daca tragi aerul "in soapta", foarte incet. este vorba de fapt de un control al presiunii aerului si a cantitatii de aer pe care o folosesti ! e foarte complicat de explicat in cuvinte... este ceva ce trebuie auzit pe viu si exemplificat de cineva care stie exact cum se face corect. eu nu am nici cea mai mica problema in a face un bend la volum sonor mic... la fel si in cazul vibratoului din gat... care se poate executa si la volum sonor mic si in pasajele in forta, doar daca este respiratia corecta si tehnica bine stapanaita... BAFTA !
tatic_distrat Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Multumes de indrumari, ajutor si de propunerea unui curs intensiv. Imi puteti recomanda o harmonica cromatica pana in 130 ron ( de pe un site dedicat daca cunoasteti )?( nu pentru mine, cadou ) Si daca la fel e de mai multe tipuri, chei, una pentru incepatori m-ar interesa ( precizez inca odata ca nu pt mine ) Multumesc!
crivas Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Din ce se zice, muzicutele ieftine trebuie evitate chiar si de incepatori. Pe langa modul de comportare la utilizare si fiabilitate, au si un sunet nasol. Decat sa iei o cromatica in 130 ron, adica una ieftina pentru o cromatica, mai bine iei o diatonica buna in pretul asta sau chiar mai ieftina. Hohner special 20, recomandata mult pe aici, e pe la 90ron. Depinde si ce vrea sa cante persoana. Cea mai ieftina cromatica pe care as lua-o e Swan in varianta cu 12 gauri, pe la 200ron, desi review-urile sunt cam amestecate. Mai depinde si de noroc, ce exemplar prinzi. Un site de unde iau multi e muzikia.ro. Cauta si pe google.
marcianpetrescu Posted March 13, 2012 Posted March 13, 2012 Multumes de indrumari, ajutor si de propunerea unui curs intensiv. Imi puteti recomanda o harmonica cromatica pana in 130 ron ( de pe un site dedicat daca cunoasteti )?( nu pentru mine, cadou ) Si daca la fel e de mai multe tipuri, chei, una pentru incepatori m-ar interesa ( precizez inca odata ca nu pt mine ) Multumesc! cromaticele de pana in 130 de lei nu sunt in nici un caza de calitate ! din pacate ! cele mai ieftine din categoria celor bune, costa cel putin 250 de lei ! din pacate nu se gasesc la noi... ar fi vorba de modelele CHROMETA, de la Hohner... IN NICI UN CAZ SA NU LUATI muzicute THOMANN sau SWAN sau HERO ! sunt niste GUNOAIE !!! chinezarii sinistre de cea mai joasa calitate.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now