MihaiSouca Posted January 3, 2016 Posted January 3, 2016 Un prieten vrea sa isi cumpere microfoane de tobe. Nu stim care ar fi o alegere mai inteleapta si ma gandeam ca poate ne ajuta cineva. 1. Un set de t.bone-uri ( de exemplu DC 1500 ) ar putea face o treaba decenta? 2. Cam care e clasamentul factorilor care conteaza cel mai mult? ( conteaza sa ai mixer/tobe/microfoane/tobosar/alte periferice(egalizator, compresor, efecte)/etc ) Are un set de tobe bun dupa mine (DDrum, Zildjian K). Mai revin cu cateva intrebari dupa ce aflu raspuns la astea. Merci anticipat! P.S. Nu vrem nici sa ne dam filme, ca nu ne pricepem la partea ce urmeaza dupa instrumente, dar asa de o repetitie inregistrata sa vedem unde gresim, sau repetitie in casti sau un mic demo. Mai am o intrebare. Daca pastrez mixerul ala Mackie din semnatura si iau un multicore de genu asta pot sa folosesc microfoane si pe canalele stereo la fel? Nu mai am reglaj de gain si HPF-ul ala dar in rest, preampul e acelasi, nu?
marcianpetrescu Posted January 4, 2016 Posted January 4, 2016 ca sa nu dai gres... mergi pe reteta asta, probata de mine in zeci de concerte si care a dat rezultate foarte bune si pe inregistrarile mele... toba mare - AKG D112 Premier - SHURE SM 57 sau BETA 57 TOMURI - SHURE SM57 CAZAN - SHURE SM57 sau AUDIX FIREBALL FUS - un condenser decent... AKG, SENNHEISER, AUDIO TECHNICA, BEYER DYNAMIC... atmosfera/cinele - 1 sau 2 condensere decente...
FiveseveN Posted January 5, 2016 Posted January 5, 2016 Haoleu, o sacosa de SM57 e putin diferita de un set t.bone si nu cred ca-i solutia optima pentru "o repetitie inregistrata". conteaza sa ai mixer/tobe/microfoane/tobosar/alte periferice(egalizator, compresor, efecte)/etc Da. "Clasamentul" as zice ca-i tobosar > tobe > EQ (semiparametric) > gate > compresor (sau preferabil procesor de dinamica cu ambele) > microfoane. Asta nu inseamna ca e mai important sa ai compresor decat sa ai microfoane, desigur. Ca n-ai avea ce comprima. Inseamna ca nu e o aplicatie cu foarte mari pretentii. Dar chiar daca-s ieftine microfoanele individuale, tot e o investitie pentru ca-s multe elemente. pot sa folosesc microfoane si pe canalele stereo la fel? Nu mai am reglaj de gain si HPF-ul ala dar in rest, preampul e acelasi, nu? Nu si nu e acelasi.
MihaiSouca Posted January 5, 2016 Author Posted January 5, 2016 (edited) Mersi de raspunsuri! Varianta cu microfoanele de top nu prea e o optiune.. O sa mergem pe t.bone-uri si un mixer mai mare probabil si sa vedem ce iese. O sa revin dupa ce imi fac o impresie Edited January 5, 2016 by MihaiSouca
marcianpetrescu Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Mersi de raspunsuri! Varianta cu microfoanele de top nu prea e o optiune.. O sa mergem pe t.bone-uri si un mixer mai mare probabil si sa vedem ce iese. O sa revin dupa ce imi fac o impresie faci cum vrei... dar gandeste-te un pic la ce calitate au niste microfoane care au pretul de 150 euro(700 lei) pt. un set de 7 bucati hai sa fim seriosi... ahhh... daca nu ai nici un fel de pretentie legata de calitatea sunetului... atunci T.Bone este o solutie... in nici un caz fericita... !!! eu am fost pus in vreo doua ocazii in situatia de a folosi asemenea microfoane... si am stat sa lucram la sunetul de tobe mai mult de o ora... ca nu ne ajuta nici mixerul... s-a intamplat sa nu avem la noi mixerul cu care mergeam de obicei(lipsa de spatiu in masina) si nici microfoanele mele nu erau disponibile pt. ca erau montate in studio... si pot sa-ti mai spun o chestie foarte clara, bazata pe experienta personala si nu pe chestii auzite ! cu cat un mixer are preampurile mai de slaba calitate, cu atat mai greu o sa fie sa faci o captare de calitate, indiferent de microfoanele folosite. niste microfoane de foarte buna calitate mai salveaza treaba... dar daca ai niste ieftinaciuni facute cine stie pe unde... e si mai greu ! la fel sta treaba si daca ai un mixer cu preampuri bune dar ai microfoane slabe ca performante... preampurile pot sa ajute intr-o oarecare masura... dar nu prea mult. un alt aspect care poate sa ajute si sa salveze o captare cu microfoane de slaba calitate este EQ-ul de pe canalul unui mixer... ideal este sa ai un mixer cu cel putin(!!!) o medie parametrica ! in cele mai multe cazuri este necesar sa fie dotat cu doua medii parametrice, ca sa poti compensa, atenua sau chiar elimina anumite frecvente care pot sa creeze probleme atat la inregistrare cat si in situatii de live. foarte importanta la o captare de tobe pt. recording(indiferent daca e vorba doar de un demo sau de o inregistrare profi) este si acustica salii in care se face asta. ca sa nu mai vorbesc de cat de bine suna toba la rece, cat de bine este acordata si cat de bune sunt fetele de bataie si de rezonanta ale tobei... este un cumul de factori. spun asta in deplina cunostiinta de cauza pt. ca atunci cand am inregistrat ultimul meu album, am avut niste probleme(minore ce-i drept) cu anumite frecvente nedorite datorate camerei din studio unde era montata toba... daca nu este o sala trata si calibrata corect din punct de vedere acustic, poti sa ai surpriza neplacuta sa constati ca exista anumite unde stationare pe anumite frecvente... unele dintre aceste unde stationare pot sa creeze probleme, mai ales daca ai "bleed" in anumite microfoane... de exemplu: microfonul de la premier capteaza si frecvente din tomul 1 al tobei... si daca exista si unde stationare, este foarte posibil ca bleed-ul din tomuri sa contina in plus si frecventele nedorite ale camerei... de asta ajuta un mixer cu preampuri bune si EQ cu doua medii parametrice... altfel... o sa ai multa bataie de cap... acuma... daca bugetul nu permite... ghinion... ar fi interesant sa faceti rost si de niste microfoane profi(din cele recomandate de mine) si sa incercati sa inregistrati si cu ele in comparatie cu T.Bone-urile... o sa fie interesant ! bafta multa.
MihaiSouca Posted January 7, 2016 Author Posted January 7, 2016 Inteleg perfect si sunt constient de toate problemele pe care le pot rezolva sculele profi (am citit si am vazut multe), insa santem o trupa cu abia o urma de inceput de compozitii proprii, care repeta in subsolul unui liceu, fara venituri din muzica, dar mai ales fara niciun alt venit semnificativ ( studenti si liceeni). Ce avem e un amarat de hobby Pe viitor o sa ne permitem poate jucarii mai sofisticate, insa, pentru acum, facem ce putem din alocatii si burse, sau ce ramane din ele dupa un film si o pizza. Multumes de sfaturi, d-nul Petrescu! Cand aveti concert in Cluj o sa trec pe acolo sa mai fur cateva. Numai bine!
marcianpetrescu Posted January 7, 2016 Posted January 7, 2016 Inteleg perfect si sunt constient de toate problemele pe care le pot rezolva sculele profi (am citit si am vazut multe), insa santem o trupa cu abia o urma de inceput de compozitii proprii, care repeta in subsolul unui liceu, fara venituri din muzica, dar mai ales fara niciun alt venit semnificativ ( studenti si liceeni). Ce avem e un amarat de hobby Pe viitor o sa ne permitem poate jucarii mai sofisticate, insa, pentru acum, facem ce putem din alocatii si burse, sau ce ramane din ele dupa un film si o pizza. Multumes de sfaturi, d-nul Petrescu! Cand aveti concert in Cluj o sa trec pe acolo sa mai fur cateva. Numai bine! cu mare placere... impart si eu din experienta din concerte si din studio. daca aveti cunostiinte prin Cluj care au microfoane mai bune si pot sa le imprumute... faceti un test si cu niste scule mai pricopsite bafta multa.
karpi Posted January 8, 2016 Posted January 8, 2016 (edited) Este nevoie de microfoane ce "duc" dinamica foarte mare al loviturilor de toba" ,plus preampul la fel . aici ar fi problema ...microfoanele trebuiesc montate "aproape " in consecinta ai atac enorm co o dinamica mare ce duce in limitare microfonul si preampul ,asa ca esti nevoit sa indepartezi microfoanele si sa dai gain maimare => ce duce la diafonie adica se vor auzi tare celelalte sunete de la alte piese din garnitura plus reflexiile se vor amplifica ,,asta ar fi problema ce mai mare .cu dinamica ..plus gain mai mare inseamna si nevoia de preamp cu zgomot foarte mic .. cu sala si cu undele stationare trebuie rezolvata o antifonare ,eventual si niste panoui "ecran" sa izoleze cat se poate reflexiile nedorite , Gate,compresor EQ ajuta ceva dar denatureaza atat atacul cat si soundul , dar daca e muzica rock merge .caci de obicei se comprima si se "''gate"-uie puternic , O sa aveti foarte mult de experimentat pana o sa reusiti un sound ca lumea . Multi trag tobele pe care apoi le "transforma" in semnal trigger MIDI si apoi folosesc un sequencer/drummachine si aleg soundurile frumoase si corespunzatoare gata inregistrate de profesionisti in conditii profi . Oricum ar trebui un recorder multicanal macar 8 canale ca sa trageti separat fiecare piesa din ganitura , sa nu fie cu "unda stationara " cat mai curat ca apoi la mixaj sa comprimi/EQ etc .. Edited January 8, 2016 by karpi 2
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now