www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Cum tii ritmul la solouri


Recommended Posts

Posted

Uite o problema mare la chitaristi: Singur poti sa faci mii de solouri perfecte poate dar cand intra toba si metronomul nu mai tine urechea si tre sa numeri timpii, cum te tii dupa ritm? ce te ajua cel mai mult bataia piciorului, miscarea pe tempo a penei sau pur si simplu numararea timpilor in gand. Ce te ajuta sa nu te pierzi??

Posted

Uite o problema mare la chitaristi: Singur poti sa faci mii de solouri perfecte poate dar cand intra toba si metronomul nu mai tine urechea si tre sa numeri timpii, cum te tii dupa ritm? ce te ajua cel mai mult bataia piciorului, miscarea pe tempo a penei sau pur si simplu numararea timpilor in gand. Ce te ajuta sa nu te pierzi??

 

Sa exersezi cu un ritm , foarte lent , cu rabdare ,( vezi ca am pus pe topicul ..cu "ce am nevoie ptr shreding...."(asa ceva) adresa URL , cu un manual sau metoda de exersat in reclaqma ptr aceasta gasesti multe exploicatii .)

 

dar sa exesezi incet si cu rabdare cu metronom sau drummachine ,mai tarziiiiuuu poti incerca sa canti impreuna cu o piesa usoare , dupa ce ai invatat perfect "tema ".Este greu daca nu ai facut de la inceput cum trebuie .

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Posted

frate chestia necesara se numeste ritm :)

 

cum adik sa dai pe alaturi? inseamna ca atunci cind zici ca iti ieseau solourile iti ieseau numa notele :)

Omule una sa canti in ritmul tau si alta e sa auzi o toba care iti bate un ritm mai rapid sau mai lent..

Guest MrJackson
Posted

Nu vad unde ar conta treaba asta... canti la ce ritm ti se da (in limitele normalului) tobaru poate sa o ia mai repede sau mai incet, tu tre sa poti sa canti dupa el... tobaru nu canta dupa chitarist niciodata :)

Posted
tobaru nu canta dupa chitarist niciodata :)

da n-ar fi prea tare? :)

Posted (edited)
cred ca ilun a dat cel mai la obiect raspuns.... fffeellllliiinnggggggg.. tre sa simti muzica..

Cam asa zic si eu. Pai ce muzician mai esti tu daca iti numeri in minte masurile ? Si daca nu stii cand sa intri, si intri gresit. Si iesi gresit. Trebuie sa inveti sa te tii dupa ceilalti, mai ales dupa toba.

Si cum cineva mai experimentat ca mine zicea candva.. multi chitaristi pot sa-ti bage solouri dar cand le-ai pus o toba dupa care sa se tina, s-au pierdut.

Edited by hihi
Posted
Cam asa zic si eu. Pai ce muzician mai esti tu daca iti numeri in minte masurile ? Si daca nu stii cand sa intri, si intri gresit. Si iesi gresit. Trebuie sa inveti sa te tii dupa ceilalti, mai ales dupa toba.

Si cum cineva mai experimentat ca mine zicea candva.. multi chitaristi pot sa-ti bage solouri dar cand le-ai pus o toba dupa care sa se tina, s-au pierdut.

Sincer ma descurc mai bine cand fac melodia dupa ureche dar profu meu de chitara ma chinuie sa numar si ma gandeam la o modalitate mai buna de

a masura. Io prefer pe cea de feeling dar profu meu nu e de acord. Si pana la urma ca sa bagi viteza tre sa ai niste repere si nu cred ca daca numeri

te ajuta cand canti 32-imi mi se pare imposibili.

Posted

Dar totusi e o ideie sa numeri sa bati ritmul si sa canti un solo in acelasi timp(si eventual inposibilul sa canti si din voce) iti dai seama o sa ai trei canalae independente de gandire(sau mai multe :) )

Guest MrJackson
Posted

Zice bine Oftez... si in plus, nu vad ce e rusinos in a-ti numara masurile :)

Posted (edited)
Dar totusi e o ideie sa numeri sa bati ritmul si sa canti un solo in acelasi timp(si eventual inposibilul sa canti si din voce) iti dai seama o sa ai trei canalae independente de gandire(sau mai multe :) )

 

pai de aa-i metronomul ca sa numere , haha , trebuie un om "numarator" in trupa ca si la sport carmaciul care striga si da ritmul

 

daca a-ti vazut filme cu galere su cu corabii lungi se putea vede cum vaslasi trag la rame dupa cum bate unul in tobe ca sa traga simetric si in acelasi timp...

 

la orchestra simfonica este un dirijor

 

in trupele rock cantaretul sau chitaristul impune ritmul , bateristul ar trebui sa tina acest ritm .

 

daca un baterist nu tine ritmul este dat afara nu-i bun de baterist si nici nu va fi niciodata , simtul ritmului nu se invata..

in cele mai multe cazuri bateristi incepatori vor sa bata ca si Ginger Backer sau Cozy Powel si normal ca nu poate asa ca va bate pe langa .acestia daca totusi au simtul ritmului in 2-3 ani s-ar putea recupera. dar trebuie sa aiba si intelectul dezvoltat caci altfel nu vrea si te chinui si pierzi timpul degeaba !!! mai ales cu prieteni un asemenea "prieten" a-ti distruge cariera si inca degeaba...

 

la chitaristi este acelasi fenomen , chitaristul incepator ( primi 10 ani)vrea sa "demonstreze" si se baga in toate prostiile si nu-i iese nimic, intarzie , iese din ritm iese din gama .Daca nu asi da seama de acest lucru este grav , acel chitarist nu are simtul ritmului ... ,cea ce nu se poate invata....

 

in schimb se poate strica un om talentat daca nu invata metodic.

 

Sa nu canti niciodata pentru a impresiona alt muzicant , nu se canta ptr muzicanti ! publicul nu este compus din muzicanti si muzicieni.publicul asculta muzica muzicantul se asculta doar pe sine ( hehe ) ..exceptie face cand dai o vizionare ptr un post intr-o trupa...

 

problema este cu " comunitatile " de incepatori care asi inventeaza niste "valori" si metode care le impun celorlalti si de cele mai multe ori sunt cai gresite ....de ex mania de a canta arpegii ca si Malmsteen , cand nici nu stii sa tii pana in mana...si dai si toti freaca arpegii , taping si alte "efecte" ce nu sunt prea folositoare la cantatul "adevarat"...se uita de muzica .

 

Exerseaza incet , rar , structuri de melodii , blues , rock, muzica usoara , populara etc...dupa un timp o sa simti masura nfara sa mai numeri ,simti fraza , simti la cea mai ametitoare improvizatie unde esti in "timp.".. sunt mai multe canale decat 3 !!! dar trebuie exersate aceste canale, lucrate ca sa le poti folosi.

Edited by karpi
Posted
pai de aa-i metronomul ca sa numere , haha , trebuie un om "numarator" in trupa ca si la sport carmaciul care striga si da ritmul

 

daca a-ti vazut filme cu galere su cu corabii lungi se putea vede cum vaslasi trag la rame dupa cum bate unul in tobe ca sa traga simetric si in acelasi timp...

 

la orchestra simfonica este un dirijor

 

in trupele rock cantaretul sau chitaristul impune ritmul , bateristul ar trebui sa tina acest ritm .

 

daca un baterist nu tine ritmul este dat afara nu-i bun de baterist si nici nu va fi niciodata , simtul ritmului nu se invata..

in cele mai multe cazuri bateristi incepatori vor sa bata ca si Ginger Backer sau Cozy Powel si normal ca nu poate asa ca va bate pe langa .acestia daca totusi au simtul ritmului in 2-3 ani s-ar putea recupera. dar trebuie sa aiba si intelectul dezvoltat caci altfel nu vrea si te chinui si pierzi timpul degeaba !!! mai ales cu prieteni un asemenea "prieten" a-ti distruge cariera si inca degeaba...

 

la chitaristi este acelasi fenomen , chitaristul incepator ( primi 10 ani)vrea sa "demonstreze" si se baga in toate prostiile si nu-i iese nimic, intarzie , iese din ritm iese din gama .Daca nu asi da seama de acest lucru este grav , acel chitarist nu are simtul ritmului ... ,cea ce nu se poate invata....

 

in schimb se poate strica un om talentat daca nu invata metodic.

 

Sa nu canti niciodata pentru a impresiona alt muzicant , nu se canta ptr muzicanti ! publicul nu este compus din muzicanti si muzicieni.publicul asculta muzica muzicantul se asculta doar pe sine ( hehe ) ..exceptie face cand dai o vizionare ptr un post intr-o trupa...

 

problema este cu " comunitatile " de incepatori care asi inventeaza niste "valori" si metode care le impun celorlalti si de cele mai multe ori sunt cai gresite ....de ex mania de a canta arpegii ca si Malmsteen , cand nici nu stii sa tii pana in mana...si dai si toti freaca arpegii , taping si alte "efecte" ce nu sunt prea folositoare la cantatul "adevarat"...se uita de muzica .

 

Exerseaza incet , rar , structuri de melodii , blues , rock, muzica usoara , populara etc...dupa un timp o sa simti masura nfara sa mai numeri ,simti fraza , simti la cea mai ametitoare improvizatie unde esti in "timp.".. sunt mai multe canale decat 3 !!! dar trebuie exersate aceste canale, lucrate ca sa le poti folosi.

 

deep words you said my friend... deep...

Mersi e chiar o lectie pentru toti incepatorii. Eu am invatat-o pe calea grea, m-am facut de rusine cand am iesit cu chitar dupa 2 luni de studiu in care tot ce stiam erau cateva bucatele din niste melodii de chitara classica pe care le faceam cu proful meu de chitara si tipul nu neaparat ca era zeu(canta folk f frumos) dar a reusit sa atraga lume. Am stat in seara aceea cred ca pana la 12 noapte cantand 15 oameni sau cati erau. Lucru ce ma deranja era ca nu eram eu acela. Dar acum(de vreo 3 luni) am inceput sa ma concentrez asupra sunetului ci nu asupra acrobatiilor. Restu vine prin studiu: viteza, siguranta(odata cu ea si topaitul pe scena si fazele neortodoxe pe chitara :) ), si respectul.

Posted (edited)
pai de aa-i metronomul ca sa numere , haha , trebuie un om "numarator" in trupa ca si la sport carmaciul care striga si da ritmul

 

daca a-ti vazut filme cu galere su cu corabii lungi se putea vede cum vaslasi trag la rame dupa cum bate unul in tobe ca sa traga simetric si in acelasi timp...

 

la orchestra simfonica este un dirijor

 

in trupele rock cantaretul sau chitaristul impune ritmul , bateristul ar trebui sa tina acest ritm .

 

daca un baterist nu tine ritmul este dat afara nu-i bun de baterist si nici nu va fi niciodata , simtul ritmului nu se invata..

in cele mai multe cazuri bateristi incepatori vor sa bata ca si Ginger Backer sau Cozy Powel si normal ca nu poate asa ca va bate pe langa .acestia daca totusi au simtul ritmului in 2-3 ani s-ar putea recupera. dar trebuie sa aiba si intelectul dezvoltat caci altfel nu vrea si te chinui si pierzi timpul degeaba !!! mai ales cu prieteni un asemenea "prieten" a-ti distruge cariera si inca degeaba...

 

la chitaristi este acelasi fenomen , chitaristul incepator ( primi 10 ani)vrea sa "demonstreze" si se baga in toate prostiile si nu-i iese nimic, intarzie , iese din ritm iese din gama .Daca nu asi da seama de acest lucru este grav , acel chitarist nu are simtul ritmului ... ,cea ce nu se poate invata....

 

in schimb se poate strica un om talentat daca nu invata metodic.

 

Sa nu canti niciodata pentru a impresiona alt muzicant , nu se canta ptr muzicanti ! publicul nu este compus din muzicanti si muzicieni.publicul asculta muzica muzicantul se asculta doar pe sine ( hehe ) ..exceptie face cand dai o vizionare ptr un post intr-o trupa...

 

problema este cu " comunitatile " de incepatori care asi inventeaza niste "valori" si metode care le impun celorlalti si de cele mai multe ori sunt cai gresite ....de ex mania de a canta arpegii ca si Malmsteen , cand nici nu stii sa tii pana in mana...si dai si toti freaca arpegii , taping si alte "efecte" ce nu sunt prea folositoare la cantatul "adevarat"...se uita de muzica .

 

Exerseaza incet , rar , structuri de melodii , blues , rock, muzica usoara , populara etc...dupa un timp o sa simti masura nfara sa mai numeri ,simti fraza , simti la cea mai ametitoare improvizatie unde esti in "timp.".. sunt mai multe canale decat 3 !!! dar trebuie exersate aceste canale, lucrate ca sa le poti folosi.

 

 

Nu vreau sa te contrazic...exista si oameni aritmici din fire, dar simtul ritmicii se educa...si la un nivel biologic toti il avem, pornim de la acesta si il dezvoltam...

 

 

:) :) :)

Edited by EADGBE
Guest MrJackson
Posted

+1... sunt destul de putini cei aritmici, si marea parte sufera de vreo afectiune :)

Posted
Cam asa zic si eu. Pai ce muzician mai esti tu daca iti numeri in minte masurile ? Si daca nu stii cand sa intri, si intri gresit. Si iesi gresit. Trebuie sa inveti sa te tii dupa ceilalti, mai ales dupa toba.

Si cum cineva mai experimentat ca mine zicea candva.. multi chitaristi pot sa-ti bage solouri dar cand le-ai pus o toba dupa care sa se tina, s-au pierdut.

Pai ce muzician mai esti tu daca iti numeri in minte masurile ?

Pai ia sa-ncerci matale sa canti ceva progresiv sa zicem ca exemplu DT sau altceva...pe vreo melodie de vreo 14 minute si tare curios sunt daca ti-ar iesi fara sa-ti numeri masurile... :)

Posted

Ciao obogz, nu te grabi, dai metronomu mai incet sau i zici tobaru sa merga mai incet (daca exersati impreuna...sper ca tobaru tine ritmul: daca tobarul este incepator..folosesti metronomu pentru a canta o pieza.)

Impartesti timpurile, si canta mereu cu gura ce canti cu guitara, daca vezi ca este prea rapid, fao mai incet. O sa vine de la sine, important (de fapt fondamental)este studiu cu metronomu.

In rest sa stii ca exista stiluri de cantat inainte (peste timpul) si inapoi (inainte timpului) dar acest este destul de complicat (pentru cine vrea sal faca intentionat). Numai bine si nu te grabi ca nu are rost.

Numai bine

Posted

Va multumesc tuturor. Cred ca m-am lamurit. Oricum pana acum io mi-am dezvoltat viteza degetelor acum trebuie sa le invat sa si cante frumos :)

Posted

Salut, uitasem, techina musicala nu se poate invata in cateva ani, si sincer nu are rost. Esplicatia este foarte simpla, pentru a ajunge la acuratete (curatenie) trebuie sa canti in fiecare zii (cel putin 4 ore pe zii). Daca de pilda nu poti sa canti o septimana o sa vezi (cu metronomul si cu urechia) ca ai pierdut deja ceva din elasticitate, viteza si curatenie.

(pentru acest te am zis sa nu te grabesti sa fortezi etapele). De altfel, te zic ce ramane daca ai lucrat la asa ceva? Limbajul tou musical, acest, nu poate sa til ia nimeni (limbajul musical o sa evolueze in timp cu stapanirea techicii, la inceput poate sa fie mai simplut, si cu acest nu insemna ca trebuie sa fie urut, dimpotriva). Este destul de greut de esplicat prin o tastatura. Dar un iceput poate sa fie acel de a copia (punct de plecare al oricare chitarist impatimit) piesele de musica referate, sa le canti in toate tonalitate pe care cunosti si cu timpul sa le si schimbi cum crezi tu ca suna mai bine si sa incerci sa le folosesti cu backing tracurile (fiind atent la timp). Incet incet formezi un limbajul tou. PS. aceasta este o cale, exista si cea numai methodica dar aceasta este alta discutia

Nu te grabi si mult inainte!!

Posted
Salut, uitasem, techina musicala nu se poate invata in cateva ani, si sincer nu are rost. Esplicatia este foarte simpla, pentru a ajunge la acuratete (curatenie) trebuie sa canti in fiecare zii (cel putin 4 ore pe zii). Daca de pilda nu poti sa canti o septimana o sa vezi (cu metronomul si cu urechia) ca ai pierdut deja ceva din elasticitate, viteza si curatenie.

(pentru acest te am zis sa nu te grabesti sa fortezi etapele). De altfel, te zic ce ramane daca ai lucrat la asa ceva? Limbajul tou musical, acest, nu poate sa til ia nimeni (limbajul musical o sa evolueze in timp cu stapanirea techicii, la inceput poate sa fie mai simplut, si cu acest nu insemna ca trebuie sa fie urut, dimpotriva). Este destul de greut de esplicat prin o tastatura. Dar un iceput poate sa fie acel de a copia (punct de plecare al oricare chitarist impatimit) piesele de musica referate, sa le canti in toate tonalitate pe care cunosti si cu timpul sa le si schimbi cum crezi tu ca suna mai bine si sa incerci sa le folosesti cu backing tracurile (fiind atent la timp). Incet incet formezi un limbajul tou. PS. aceasta este o cale, exista si cea numai methodica dar aceasta este alta discutia

Nu te grabi si mult inainte!!

Ai mare dreptate si in afara de asta chiar esti simpatic.A>mi amintesti de personajul Yoda din Starwars :)

P.S. Dupa o vreme ar trebui renuntat la numarat mai ales daca e vb de chesti simple.Si ritmul se invata.

  • 4 weeks later...
Posted

Ritmul CLAR se invata, ca si orice altceva........ spun din experienta, cand m-am apucat de chitara eram varza si la ritm si la ureche, insa de-a lungul timpului am progresat si acu le am incat sa ma descurc onorabil in majoritatea situatiilor muzicale. Un exemplu asemanator, dar mult mai ilustru, este Robert Fripp, care a zis in mai multe randuri ca atunci cand a inceput cu muzica era complet afon si n-avea pic de ritm.

 

Daca le ai pe astea de la inceput, ai avantajul ca progresezi mai repede, nemaipierzand timp cu formarea urechii si simtului ritmic, insa daca nu, nu-i nici o problema... totul se invata.

Posted
Ritmul CLAR se invata, ca si orice altceva........ spun din experienta, cand m-am apucat de chitara eram varza si la ritm si la ureche, insa de-a lungul timpului am progresat si acu le am incat sa ma descurc onorabil in majoritatea situatiilor muzicale. Un exemplu asemanator, dar mult mai ilustru, este Robert Fripp, care a zis in mai multe randuri ca atunci cand a inceput cu muzica era complet afon si n-avea pic de ritm.

 

Daca le ai pe astea de la inceput, ai avantajul ca progresezi mai repede, nemaipierzand timp cu formarea urechii si simtului ritmic, insa daca nu, nu-i nici o problema... totul se invata.

 

 

te contrazic...era vorba de simtul ritmicii...intra-adevar se invata ritmul, avansezi, poti sa tii ritmuri mai complexe, diferite masuri etc...dar sunt persoane care nici dupa studiu indelungat nu poata sa tina un ritm...asta inseamna persoane aritmice din fire si exista cazuri...

 

 

:) :) :)

Guest MrJackson
Posted
te contrazic...era vorba de simtul ritmicii...intra-adevar se invata ritmul, avansezi, poti sa tii ritmuri mai complexe, diferite masuri etc...dar sunt persoane care nici dupa studiu indelungat nu poata sa tina un ritm...asta inseamna persoane aritmice din fire si exista cazuri...

:) :) :)

 

Sunt foarte putine persoane aritmice... problema la majoritatea vine de la lipsa unui studiu adevat.

Posted

eu am acompaniat , de nevoie , multi "septari" , poti sa-l spanzuri nu intelege , nu aude , nu simte cu toate metodele posibile si cautat tot felul de repere , precum servind-ui repere prin adaugarea in plus a unor semnala ( patru batai discrete pe cinel , la o oprire "umpland pauza cu doua lovituri pe ritm la toba mare si muulte altele ) , deci cu tot felul de metode nu se poate aduce in "piesa".

 

Rezolvarea = saream toata trupa pe sapte ca sa nu se opreasca piesa....

 

Am avut baterist care tot pe sapte o lua dupa o trecere , cantam la mare si organistul ai spune : "...incepe tu ca sa nu intri pe sdapte.." ...si era vorba de inceputul piesei "Johny B.Good".

 

Asa ca nu am gasit inca septari "recuperati " sau reeducati ...habar nu au ca gresesc , nu asi dau seama, asa ca nici nu ai deranjeaza si nu cauta sa corecteze caci dupa cum "simte" el totul este OK.

Septarul poate fi invatat sa bata drept si tot felul de scheme ritmice , dar , nu le va putea folosi , doar cele invatate pe de rost cu multa pierdere de timp , cine sta dupa el sa piarda timp , si cand te urci pe scena te da peste cap ...

 

Cealalta poveste cu incepatorul care greseste , el greseste din lipsa de experienta , de speriat ce e ,dar a-si revine si incet se acomodeaza .Se incurca la frazare sau la executia unui pasaj mai dificil dar dupa exersat rezolva si tine ritmul,In plus daca nu esti septar si simti ca esti pe langa dupa un timp din rutina te redresezi .Poti sa revii fara sa se observe din orice "iesire " de din ritm cand simti balansul piesei , simti fraza care se intinde pe doua masuri si are o multitudine de fitze poliritmice .

 

Deci nu numeri nimic ci simti ca e prea mult sau ca mai "incape ceva " , hehe , si rezolvi cu un ton lung , un bomb dive , un taping ...orice nedefinit ritmic si cazi cu urmatoarea nota pe timp......daca esti "septar" nu simti acest lucru si nu redresezi .

 

de gresit mai gresesc si cei mai vestiti chitaristi dar se redreseaza, daca nu-i o greseala grosolana , nu iese urat din gama , nici nu se observa .

 

Nu voirbesc de melodie , sau pasaje "obligatorii" acestea trebuie executate corect .

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.