GuitarTovaras Posted May 20, 2012 Posted May 20, 2012 Acordurile cu + - de unde vin? Cum fac acordurile sa aibe un + ?
Yeletsky Posted May 20, 2012 Posted May 20, 2012 plus sau minus vine de la acord marit sau micsorat, mai departe nu stiu sa explic, dar iti pot urmatorul exemplu: d7+ - xx0222 1
guitar88 Posted May 20, 2012 Posted May 20, 2012 "+" inseamna ca cvinta esta marita. Exemplu: C = C E G; C+ = C E G#; C+7 = C E G# Bb; Singura exceptie este la "+11". In cazul asta acordul este normal dar treapta 11 este marita. Exemplu: C+11 = C E G Bb D F# 1
GuitarTovaras Posted May 20, 2012 Author Posted May 20, 2012 plus sau minus vine de la acord marit sau micsorat, mai departe nu stiu sa explic, dar iti pot urmatorul exemplu: d7+ - xx0222 Adica acord - e acelasi lucru cu acord diminuat si + augumentat sau marit cum ii zice? Deci acord - insemna tonica si dupa luate tertele?
guitar88 Posted May 20, 2012 Posted May 20, 2012 Adica acord - e acelasi lucru cu acord diminuat si + augumentat sau marit cum ii zice? Deci acord - insemna tonica si dupa luate tertele? "-" inseamna ca terta esta minora (1 b3 5). Diminuat = 1 b3 b5 (bb7)
Yeletsky Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 acord inseamna trei sunete cantate simultan. Marit sau micsorat, adica + sau -, inseamna ca un interval nu mai este in stare naturala, adica: do-mi-sol (stare naturala); do-mi bemol- sol bemol incepe sa sune cu totul diferit
whitehorse535 Posted June 5, 2012 Posted June 5, 2012 Exact! Da' nu sunt neaparat trei sunete. De exemplu, in jazz, se folosesc acorduri de patru sunete.
karpi Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 Exact! Da' nu sunt neaparat trei sunete. De exemplu, in jazz, se folosesc acorduri de patru sunete. De trei ori fundamentala si odata cvinta =4 sunte ? sau de doua ori fundamentala si de doua ori cvinta-4 sunete ? sau de doua ori fundamentala ( la octava ) o cvinta si o cvarta =4 sunete ? Sau explici corect si clar sau mai bine nu explici. 1
neverremind Posted June 11, 2012 Posted June 11, 2012 karpi cred un accord de "jazz" cu 4 sunete ar fi par exemple Sib maj 7 , sau Fa maj7 sau Do maj7. Si nu ai nici o dublura. Cred ca asta este felul normal sau obisnuit de a te gandi la un accord. la un set de sunete care definesc o gama. Un accord format din n fundamentale si cvinte nu defineste o gama, e doar umplutura. Eu asa cred..
Octavian Dan Posted July 5, 2012 Posted July 5, 2012 (edited) "-" inseamna ca terta esta minora (1 b3 5). Diminuat = 1 b3 b5 (bb7) nu exista terta minora (cel putin nu in romana). terta poate fi mica, mare, marita sau micsorata. in cazul asta este mica. Exact! Da' nu sunt neaparat trei sunete. De exemplu, in jazz, se folosesc acorduri de patru sunete. Acordurile la modul general inseamna mai multe sunete; minim 3, maxim infinit. Edited July 5, 2012 by Octavian Dan
ady sticea Posted January 14, 2013 Posted January 14, 2013 definitia acordului micsorat - =acord de 3 sunete format din 2 terte mici (ex. do-mi bemol-sol bemol -sau fa#) definitia acodului marit + = acord din 3 sunete format din 2 terte mari (ex do-mi-sol#) in general sunt folosite in muzica jazz sau ma rog de exemplu un acord - suna ca un acord major cu 7mic, adica 7 de dominanta sa luam spre exemplu gama Do pe care o stim cu totii. In gama do se gaseste un acord micsorat si-re-fa si-re=terta mica, re-fa=terta mica daca il canti pe un pian sau pe chitara o sa iti sune ca un SOL major cu 7 de dominanta (sau mica) maritul are o coloratura aparte. daca asculti Claude Debussy o sa ai o oarecare perspectiva si intelegere a acordului marit. el a facut gama fara semitonuri ceea ce rezulta numai in acorduri marite. sper sa iti fie de folos
Stefan OPREA Posted October 22, 2014 Posted October 22, 2014 Acord marit : tertza mare PLUS terta mare; acord micsorat : terma mica plus terta mica (terta inseamna distanta de 3 trepte dintre doua sunete) www.facebook.com/stefanoprea.official
Dragos_007 Posted January 17, 2015 Posted January 17, 2015 (edited) Salut. Va rog sa-mi spuneti in ce gama si in ce stare/rasturnare este acordul incercuit de mine. Pe celelalte le stiu dar asta nu respecta regula de 1-3-5-8. Multumesc. Edited January 17, 2015 by Dragos_007
guitar88 Posted January 17, 2015 Posted January 17, 2015 Salut. Va rog sa-mi spuneti in ce gama si in ce stare/rasturnare este acordul incercuit de mine. Pe celelalte le stiu dar asta nu respecta regula de 1-3-5-8. Multumesc. Este un G7. Foruma acordurilor de dominanta este 1 3 5 b7. Prima rasturnare ... tonica in bass.
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 (edited) Poti fi mai explicit, te rog ? Tot nu inteleg ce vrei sa zici. De ce la celelalte se respecta 1-3-5-8 si la cea incercuita nu? Eu stiu ca rasturnarea intai inseamna treptele 3-5-7, deci unde este nota Re de la treapta 5? Intreb fiindca o sa mai vin cu cateva exemple la Sol Major, Re Major si La Major. Edited January 18, 2015 by Dragos_007
guitar88 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 (edited) Poti fi mai explicit, te rog ? Tot nu inteleg ce vrei sa zici. De ce la celelalte se respecta 1-3-5-8 si la cea incercuita nu? Eu stiu ca rasturnarea intai inseamna treptele 3-5-7, deci unde este nota Re de la treapta 5? Intreb fiindca o sa mai vin cu cateva exemple la Sol Major, Re Major si La Major. Triada = treptele 1 3 5 (8 e octava, deci 8 = 1) Acorduri de 7 = treptele 1 3 5 7. Deci maj7 = 1 3 5 7. 7 = 1 3 5 b7. m7 = 1 b3 5 b7. m7b5 = 1 b3 b5 b7. (deci peste triada, adaugi inca o terta) Deci o triada poate sa aibe doar 3 rasturnari deoarece are doar 3 note: 1. 1 3 5 2. 3 5 1 sau 3 1 5 3. 5 1 3 sau 5 3 1 Acordurile de 7 pot avea 4 rasturnari. ====================================================== Armonia diatonica pe 3 voci e asa: Cmaj Dmin Emin Fmaj Gmaj Amin Bdim Daca mai adaugi inca o terta peste triada iese asta: Cmaj7 Dmin7 Emin7 Fmaj7 G7 Amin7 Bm7b5 Progresia de acolo e 1 4 1 5 1. A ales sa puna G7 in loc de G pt. ca contine tritonul (creaza tensiune) F-B care rezolva in C. F de duce un semiton mai jos la E si B un semiton mai sus la C. Putea sa tina doar triada G? Da. Dece ce a pus G7? Pt. ca suna mai bine. Cat despre lipsa notei Re, motivul e foarte simplu. Daca ai deja tonica n-ai nevoie si de treapta 5. Merge si invers, sa tii treapta 5 si sa scoti tonica. Inca o chestie comuna e sa scoti terta din acorduri de 11. Edited January 18, 2015 by guitar88 1
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Multumesc mult pentru raspuns. E foarte greu sa inteleg. In poza de mai jos (acordul incercuit Do-La-Do-Sol) incerc sa aplic teoria ta dar tot nu sunt lamurit in ce gama, stare/rasturnare este.
guitar88 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Multumesc mult pentru raspuns. E foarte greu sa inteleg. In poza de mai jos (acordul incercuit Do-La-Do-Sol) incerc sa aplic teoria ta dar tot nu sunt lamurit in ce gama, stare/rasturnare este. Acordul incercuit este un C6. Progresia de acolo este 1 4 1 5. C, C6, Cmaj7, Cmaj9, Cadd9, C6/9, Cmaj13, toate astea de aici pot inlocui acordul incercuit de tine deoarece toate sunt acorduri majore. Pe treapta a 4a, dupa cum am explicat in postul de mai sus, ai acord major. C este treapta a 4a in gama G, deci orice fel de C major merge in situatia aia.
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Eu am 10 ani si sunt anul 3 de studiu chitara clasica, merg 1 data/saptamana la Palatul copiilor, as vrea sa invat mai multe dar profesorul imi da cu picatura.Initial, el mi-a explicat ca formula este 1-3-5-8 (1-3-5-7), dar observ ca sunt cu mult mai multe situatii decat mi-au fost prezentate. Initial profesorul mi-a dat ca tema sa descopear in ce gama sunt acordurile de pe Do major, Sol Major, Re major si La Major iar eu am aplicat teoria lui, am reusit sa descopar mai multe acorduri insa unele nu respecta regula si nu stiu cum sa le analizez pe cele neintelese. 2
guitar88 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 (edited) Eu am 10 ani si sunt anul 3 de studiu chitara clasica, merg 1 data/saptamana la Palatul copiilor, as vrea sa invat mai multe dar profesorul imi da cu picatura.Initial, el mi-a explicat ca formula este 1-3-5-8 (1-3-5-7), dar observ ca sunt cu mult mai multe situatii decat mi-au fost prezentate. Initial profesorul mi-a dat ca tema sa descopear in ce gama sunt acordurile de pe Do major, Sol Major, Re major si La Major iar eu am aplicat teoria lui, am reusit sa descopar mai multe acorduri insa unele nu respecta regula si nu stiu cum sa le analizez pe cele neintelese. Daca dupa 3 ani nu stii cum se formeaza acordurile, iti recomand sa-ti gasesti alt profesor. Sunt profesori buni si sunt si o gramada care-ti iau banii si-ti pierd timpul. Daca dai peste unul foarte prost, poate sa te faca sa nu-ti placa instrumentul. 1 3 5 8 e ca si cum ai zice "apa-i uda". 8 = 1, 1 = 8. N-are rost sa scrii de doua ori. Inca o chestie, acelasi acord poate fi gasit in mai mult game. Dm7 de exemplu este ii in gama C, iii in gama Bb si vi in gama F. Deci cand intrebi in ce gama se afla un anumit acord, depinde de context. Du-te la biblioteca si vezi poate gasesti vreo carte de teorie. Edited January 18, 2015 by guitar88
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Despre ce carte ar fi vorba? Eu nu as vrea sa invat acordurile ca pe poezii, as vrea sa inteleg logica lor, ca pe o formula si sa o aplic in general. Se poate asa ? Din cele 2 poze puse de mine mai sus am inteles toate acordurile, mai putin cele incercuite si nu stiu cum sa le pricep. iti multumesc mult pentru ajutor dar poate imi mai dai vreun sfat.
guitar88 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Despre ce carte ar fi vorba? Eu nu as vrea sa invat acordurile ca pe poezii, as vrea sa inteleg logica lor, ca pe o formula si sa o aplic in general. Se poate asa ? Din cele 2 poze puse de mine mai sus am inteles toate acordurile, mai putin cele incercuite si nu stiu cum sa le pricep. iti multumesc mult pentru ajutor dar poate imi mai dai vreun sfat. O carte foarte buna este "Jazzmaster Cookbook" de Jim Grantham. Da, toate acordurile au o formula. Fa rost de Ted Greene - Chord Chemistry. Iti explica acolo tot ce trebuie sa stii. Din cate am auzit, sunt cateva diferente intre teoria clasica si teoria jazz. Invat-o pe aia jazz!!! 1
andydufresne Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Este un G7. Foruma acordurilor de dominanta este 1 3 5 b7. Prima rasturnare ... tonica in bass. Ar fi corect, daca n-ar fi gresit 1-3-5 NU este prima rasturnare, ci este "stare directa" (rasturnarea zero, daca vrei sa pastrezi o logica, desi nu am auzit-o sa fie numita asa). Rasturnarea 1 este terta in bas, rasturnarea 2 este cvinta in bas s.a.m.d., dupa cum bine a spus colegul guitar88 pentru acorduri complexe. Pentru mine, acordul este un G7, chiar daca incomplet - fara cvinta. Poti sa il prinzi la chitara sub forma 3xx001 si sa vezi cum iti suna, mie imi suna a G7. 1
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 As prefera o carte in limba romana, exista asa ceva?
guitar88 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 (edited) As prefera o carte in limba romana, exista asa ceva? Nu stiu domle ... daca-i nevoie, invata engleza. Stiu ca-i un sfat de *****, dar e realitatea. Materialele didactice cele mai bune, sunt cam toate in engleza. Edited January 18, 2015 by guitar88 1
Dragos_007 Posted January 18, 2015 Posted January 18, 2015 Am vazut pe net cartea Ted Greene - Chord Chemistry. Acolo sunt explicatii pentru tabulaturi, iar eu nu fac asa ceva la cursuri.
Dragos_007 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Tot mai sper poate ma face cineva sa inteleg logica acelor acorduri incercuite de mine...
guitar88 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Tot mai sper poate ma face cineva sa inteleg logica acelor acorduri incercuite de mine... Pai ti-am explicat, ce anume nu intelegi?
Dragos_007 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Prima poza am inteles-o...sa zicem. La a doua poza nu inteleg, de ce 1-4-1-5 ?
guitar88 Posted January 19, 2015 Posted January 19, 2015 Prima poza am inteles-o...sa zicem. La a doua poza nu inteleg, de ce 1-4-1-5 ? Acordurile sunt G C G D. G = 1. C=4. G=1. D=5.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now