www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Acorduri


Recommended Posts

plus sau minus vine de la acord marit sau micsorat, mai departe nu stiu sa explic, dar iti pot urmatorul exemplu: d7+ - xx0222

Adica acord - e acelasi lucru cu acord diminuat si + augumentat sau marit cum ii zice?

Deci acord - insemna tonica si dupa luate tertele?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Exact! Da' nu sunt neaparat trei sunete. De exemplu, in jazz, se folosesc acorduri de patru sunete.

 

De trei ori fundamentala si odata cvinta =4 sunte ?

 

sau de doua ori fundamentala si de doua ori cvinta-4 sunete ?

 

sau de doua ori fundamentala ( la octava ) o cvinta si o cvarta =4 sunete ?

 

Sau explici corect si clar sau mai bine nu explici.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

karpi cred un accord de "jazz" cu 4 sunete ar fi par exemple Sib maj 7 , sau Fa maj7 sau Do maj7. Si nu ai nici o dublura. Cred ca asta este felul normal sau obisnuit de a te gandi la un accord. la un set de sunete care definesc o gama. Un accord format din n fundamentale si cvinte nu defineste o gama, e doar umplutura. Eu asa cred..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"-" inseamna ca terta esta minora (1 b3 5). Diminuat = 1 b3 b5 (bb7)

nu exista terta minora (cel putin nu in romana). terta poate fi mica, mare, marita sau micsorata. in cazul asta este mica.

Exact! Da' nu sunt neaparat trei sunete. De exemplu, in jazz, se folosesc acorduri de patru sunete.

Acordurile la modul general inseamna mai multe sunete; minim 3, maxim infinit.

Edited by Octavian Dan
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

definitia acordului micsorat - =acord de 3 sunete format din 2 terte mici (ex. do-mi bemol-sol bemol -sau fa#)

 

definitia acodului marit + = acord din 3 sunete format din 2 terte mari (ex do-mi-sol#)

in general sunt folosite in muzica jazz sau ma rog de exemplu un acord - suna ca un acord major cu 7mic, adica 7 de dominanta

sa luam spre exemplu gama Do pe care o stim cu totii. In gama do se gaseste un acord micsorat si-re-fa

si-re=terta mica, re-fa=terta mica

daca il canti pe un pian sau pe chitara o sa iti sune ca un SOL major cu 7 de dominanta (sau mica)

maritul are o coloratura aparte. daca asculti Claude Debussy o sa ai o oarecare perspectiva si intelegere a acordului marit. el a facut gama fara semitonuri ceea ce rezulta numai in acorduri marite. sper sa iti fie de folos

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

Poti fi mai explicit, te rog ?

Tot nu inteleg ce vrei sa zici.

De ce la celelalte se respecta 1-3-5-8 si la cea incercuita nu? Eu stiu ca rasturnarea intai inseamna treptele 3-5-7, deci unde este nota Re de la treapta 5?

Intreb fiindca o sa mai vin cu cateva exemple la Sol Major, Re Major si La Major.

Edited by Dragos_007
Link to comment
Share on other sites

Poti fi mai explicit, te rog ?

Tot nu inteleg ce vrei sa zici.

De ce la celelalte se respecta 1-3-5-8 si la cea incercuita nu? Eu stiu ca rasturnarea intai inseamna treptele 3-5-7, deci unde este nota Re de la treapta 5?

Intreb fiindca o sa mai vin cu cateva exemple la Sol Major, Re Major si La Major.

 

Triada = treptele 1 3 5 (8 e octava, deci 8 = 1)

Acorduri de 7 = treptele 1 3 5 7. Deci maj7 = 1 3 5 7. 7 = 1 3 5 b7. m7 = 1 b3 5 b7. m7b5 = 1 b3 b5 b7. (deci peste triada, adaugi inca o terta)

 

Deci o triada poate sa aibe doar 3 rasturnari deoarece are doar 3 note:

1. 1 3 5

2. 3 5 1 sau 3 1 5

3. 5 1 3 sau 5 3 1

 

Acordurile de 7 pot avea 4 rasturnari.

======================================================

 

Armonia diatonica pe 3 voci e asa:

Cmaj Dmin Emin Fmaj Gmaj Amin Bdim

 

Daca mai adaugi inca o terta peste triada iese asta:

Cmaj7 Dmin7 Emin7 Fmaj7 G7 Amin7 Bm7b5

 

Progresia de acolo e 1 4 1 5 1. A ales sa puna G7 in loc de G pt. ca contine tritonul (creaza tensiune) F-B care rezolva in C. F de duce un semiton mai jos la E si B un semiton mai sus la C. Putea sa tina doar triada G? Da. Dece ce a pus G7? Pt. ca suna mai bine.

 

Cat despre lipsa notei Re, motivul e foarte simplu. Daca ai deja tonica n-ai nevoie si de treapta 5. Merge si invers, sa tii treapta 5 si sa scoti tonica. Inca o chestie comuna e sa scoti terta din acorduri de 11.

Edited by guitar88
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns. E foarte greu sa inteleg.

In poza de mai jos (acordul incercuit Do-La-Do-Sol) incerc sa aplic teoria ta dar tot nu sunt lamurit in ce gama, stare/rasturnare este.

 

Acordul incercuit este un C6. Progresia de acolo este 1 4 1 5.

 

C, C6, Cmaj7, Cmaj9, Cadd9, C6/9, Cmaj13, toate astea de aici pot inlocui acordul incercuit de tine deoarece toate sunt acorduri majore. Pe treapta a 4a, dupa cum am explicat in postul de mai sus, ai acord major. C este treapta a 4a in gama G, deci orice fel de C major merge in situatia aia.

Link to comment
Share on other sites

Eu am 10 ani si sunt anul 3 de studiu chitara clasica, merg 1 data/saptamana la Palatul copiilor, as vrea sa invat mai multe dar profesorul imi da cu picatura.Initial, el mi-a explicat ca formula este 1-3-5-8 (1-3-5-7), dar observ ca sunt cu mult mai multe situatii decat mi-au fost prezentate. Initial profesorul mi-a dat ca tema sa descopear in ce gama sunt acordurile de pe Do major, Sol Major, Re major si La Major iar eu am aplicat teoria lui, am reusit sa descopar mai multe acorduri insa unele nu respecta regula si nu stiu cum sa le analizez pe cele neintelese.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Eu am 10 ani si sunt anul 3 de studiu chitara clasica, merg 1 data/saptamana la Palatul copiilor, as vrea sa invat mai multe dar profesorul imi da cu picatura.Initial, el mi-a explicat ca formula este 1-3-5-8 (1-3-5-7), dar observ ca sunt cu mult mai multe situatii decat mi-au fost prezentate. Initial profesorul mi-a dat ca tema sa descopear in ce gama sunt acordurile de pe Do major, Sol Major, Re major si La Major iar eu am aplicat teoria lui, am reusit sa descopar mai multe acorduri insa unele nu respecta regula si nu stiu cum sa le analizez pe cele neintelese.

 

Daca dupa 3 ani nu stii cum se formeaza acordurile, iti recomand sa-ti gasesti alt profesor. Sunt profesori buni si sunt si o gramada care-ti iau banii si-ti pierd timpul. Daca dai peste unul foarte prost, poate sa te faca sa nu-ti placa instrumentul.

 

1 3 5 8 e ca si cum ai zice "apa-i uda". 8 = 1, 1 = 8. N-are rost sa scrii de doua ori.

 

Inca o chestie, acelasi acord poate fi gasit in mai mult game. Dm7 de exemplu este ii in gama C, iii in gama Bb si vi in gama F. Deci cand intrebi in ce gama se afla un anumit acord, depinde de context.

 

Du-te la biblioteca si vezi poate gasesti vreo carte de teorie.

Edited by guitar88
Link to comment
Share on other sites

Despre ce carte ar fi vorba?

Eu nu as vrea sa invat acordurile ca pe poezii, as vrea sa inteleg logica lor, ca pe o formula si sa o aplic in general. Se poate asa ?

Din cele 2 poze puse de mine mai sus am inteles toate acordurile, mai putin cele incercuite si nu stiu cum sa le pricep.

iti multumesc mult pentru ajutor dar poate imi mai dai vreun sfat.

Link to comment
Share on other sites

Despre ce carte ar fi vorba?

Eu nu as vrea sa invat acordurile ca pe poezii, as vrea sa inteleg logica lor, ca pe o formula si sa o aplic in general. Se poate asa ?

Din cele 2 poze puse de mine mai sus am inteles toate acordurile, mai putin cele incercuite si nu stiu cum sa le pricep.

iti multumesc mult pentru ajutor dar poate imi mai dai vreun sfat.

 

O carte foarte buna este "Jazzmaster Cookbook" de Jim Grantham.

Da, toate acordurile au o formula. Fa rost de Ted Greene - Chord Chemistry. Iti explica acolo tot ce trebuie sa stii.

 

Din cate am auzit, sunt cateva diferente intre teoria clasica si teoria jazz. Invat-o pe aia jazz!!!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Este un G7. Foruma acordurilor de dominanta este 1 3 5 b7. Prima rasturnare ... tonica in bass.

Ar fi corect, daca n-ar fi gresit :) 1-3-5 NU este prima rasturnare, ci este "stare directa" (rasturnarea zero, daca vrei sa pastrezi o logica, desi nu am auzit-o sa fie numita asa). Rasturnarea 1 este terta in bas, rasturnarea 2 este cvinta in bas s.a.m.d., dupa cum bine a spus colegul guitar88 pentru acorduri complexe.

 

Pentru mine, acordul este un G7, chiar daca incomplet - fara cvinta. Poti sa il prinzi la chitara sub forma 3xx001 si sa vezi cum iti suna, mie imi suna a G7.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.