comanel Posted April 23, 2012 Posted April 23, 2012 Demult vroiam sa incerc experimentul asta, si in weekend am avut ocazia. Aveam un strat care statea pe post de back-up, dar dintr-o dorinta de a umple un track de chitara pe o piesa, m-am gandit sa fac urmatoarea treaba: Luat un set de Elixir nanoweb 7 string si pus pe una bucata chitara 6 string pe sistemul B-E-A-D-G-b Acest strat, single-coil, bagat intr-un Fender Bandmaster de 40w, captat cu un Shure sm58 pe centru trecut printr-un preamp si apoi in placa de sunet a scos rezultatul atasat, o simpla progresie Do-Re-Mi pe un refren. Mai e un track cu un alt 58 care da in con, pentru low-end dar as trisa punandu-le pe amandoua. Eu unul gasesc chestia asta amazing, dar nu e ca si cum am reinventat roata. E denumit "baritone" ca sa-mi fie mai simplu la mixaj, ignorati titlul, concentrati-va pe sound. Dati si voi o parere. E pus .rar ca se pare ca nu ma lasa sa atasez wav-uri P.S. am mai descoperit o brutalitate "pop-rock-ica" pentru umplerea sunetului. Track-ul cu optimile pe bass pe pasajul amintit, au fost dublate si trecute printr-un mild Overdrive. Blend-ul 80% bass curat, 20% bass cu OD impreuna cu Do-ul luat mai "a' la 7string" rezulta un zid de sunet, armonios, gras si sexy. Baritone Center NEVE_15.rar 2
comanel Posted April 23, 2012 Author Posted April 23, 2012 Iete exemplu cu el in context. E subtil, dar e mai mult decat meserie. Dar, hai, pareri fratilor.. cand e vorba de scandal tube vs. digital toata lumea are pareri... 7negrimititei.mp3 1
dani Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Hehe... Frumos. Mi-s fan acordaje joase asa ca place la mine:) pt rezultate mai carnoase ar trebui si chitara bas sa coboare o octava pe notele alea:)
karpi Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 (edited) Suna fain mixajul. De comentat nu prea e ce sa comentez . Edited April 24, 2012 by karpi
FiveseveN Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Dar, hai, pareri fratilor Păi e frumos dar, vorba ta, n-ai reinventat roata. Mulți din tabăra "brutalităților" folosim seturi de 7 pe chitare cu 6; GFR (și nu numai) are acordaj de 8 pe 6, deși nu știu ce combinație de corzi e. Am acordat o chitară și în E1. Deci... welcome to the club?
comanel Posted April 24, 2012 Author Posted April 24, 2012 Nice to be here. Voi cum aveti eq-u pe brutalitati dinastea? Ca ma mananca palmele sa scoop teh midz
FiveseveN Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 Înainte sau după distorsiune? Depinde desigur de ce vrei să faci: de reperele stilistice și restul mixajului. Iar mediile "e complexă și are multe aspecte", una e să tai sau să amplifici la 300 Hz și alta la 2500 Hz. Aici e foarte precisă urechea, un filtru relativ subtil poate deveni caracteristica principală a "tonului". Bufetul tonal din zona metaliferă e foarte divers astăzi, de la la Line 6-urile gâtuite la începuturile Slipknot-ului.
karpi Posted April 24, 2012 Posted April 24, 2012 (edited) Nice to be here. Voi cum aveti eq-u pe brutalitati dinastea? Ca ma mananca palmele sa scoop teh midz scoop the midz = soft !! Un fel de sunet D&B la chitara ..sound utilizat la chitara ritm ,ceva ce nu acopera soloul fie voce fie alt instrument . Intradevar este brutal necesarul de amplificare in bas fata de o statie clasica de "chitara solo " deoarece amplifici sound in domeniul unde auzul uman este redus .daca amplifici in plus doar cu 10dB la bas este deja o problema serioasa. Scula suna decent la sa zicem 50W apoi ridici basii cu 10 dB ..ai avea nevoie de 500W ca sa poata reda basii fara distorsiune . ( daca basul este distorsionat nu mai suna a bas adanc deoarece apar armonice ce deschid timbrul cam din aceasta cauza nu suna o statie de 10W ptr metale de fapt la aprox 0,5-1w se poate sa sune perfect captat cu un microfon dar direct intr-o camera este prea mica puterea / presiunea sonora si auzul uman percepe alt timbru din aceasta cauza) Statia trebuie sa poata sa redea aproape fara distorsiune joasele respective altfel acestea nu mai suna a joase.Statiile normale ce erau ptr chitara au limitate joasele din aceasta cauza este nevoie de altele cu joase mai multe. Rezultate bune ptr a filtra un sound convenabil se pot atinge cu un "combfilter" ,bineinteles unul calitativ combinat cu un EQ parametric. Dar mai au baietii un rack intreg pe acolo si daca nu au ei pe scena cine stie ce atunci are mixeristul intre microfoane..si PA . Edited April 24, 2012 by karpi
comanel Posted April 24, 2012 Author Posted April 24, 2012 Ideea e ca ma orientam pe sound coios fara sa ridic gain prea mult. Ce am postat acolo e cu gain la 4-5 din 10 si volum pe la jumatate. Vreau totusi sa raman in sfera pop(o)-rock-ului Ca e vorba de un apogeu in piesa - gen iesire din solou si ultimele doua refrene, e altceva. Observasem ca cu prea mult gain, isi pierde din definitie, devine muddy si inecat de supra-armonice ce rezulta din distorsiune. Cu un altfel de amp, specializat pe suparaciuni deastea, poate ca rezultatul ar fi altul. Dar, si noi.. lucram cu ce avem. Acu, ori schimb chitara in piesa, ori transpun tot ce era in BEADGb, ca de strat nu ma las Desi am vaga idee ca in live s-ar putea sa fiu dezamagit.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now