lefmir Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 (edited) Unii aud si cu stomacul. Dar tot prin urechi trece . nu nu, e ceva metafizic. Auzul...e chiar transcedental. Bullcrap. Zic asta ca e un nonsens sa zici ca toti aud diferit. Da, sunt nuante, dar in general e vorba de preferinte la mijloc. Cat despre electronica privita prin urechi, se gusta mai greu. Edited May 9, 2014 by lefmir
ggg Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 (edited) Cat despre electronica privita prin urechi, se gusta mai greu.Iar le facem varza. Acest domeniu al electronicii este pus in slujba urechii. Amplificatoarele , sau alte aparate care lucreaza in AF , sunt dedicate auzului. Sunt aplicatii electronice dedicate auzului. Asta este tot . Nu ca s-ar face electronica dupa ureche . Nu .Urechea este un simplu beneficiar al acestor aparate. Nu se poate exlude din nicio situatie. Iar in privinta auzului , daca nu exista educatie , nici macar o gama nu se poate recunoaste. Se poate distinge inaltimea sunetelor (frecvente) dar in lipsa educatiei nimeni nu va putea intelege ce se intampla cu acele sunete. Iar unda mecanica(acustica) are proprietati si caracteristici dupa care se poate studia.Acum unii inteleg despre ce este vorba , altii nu. Nu are rost sa filozofam , cand nu este cazul . Edited May 9, 2014 by ggg 1
lefmir Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 (edited) Iar le facem varza. Acest domeniu al electronicii este pus in slujba urechii. Amplificatoarele , sau alte aparate care lucreaza in AF , sunt dedicate auzului. Sunt aplicatii electronice dedicate auzului. Asta este tot . Nu ca s-ar face electronica dupa ureche . Nu . Urechea este un simplu beneficiar al acestor aparate. Nu se poate exlude din nicio situatie. Iar in privinta auzului , daca nu exista educatie , nici macar o gama nu se poate recunoaste. Se poate distinge inaltimea sunetelor (frecvente) dar in lipsa educatiei nimeni nu va putea intelege ce se intampla cu acele sunete. Iar unda mecanica(acustica) are proprietati si caracteristici dupa care se poate studia.Acum unii inteleg despre ce este vorba , altii nu. Nu are rost sa filozofam , cand nu este cazul . N-ai inteles, din pacate, ironia afirmatiei mele. Se poate si fara auz: Vezi Beethoven. Se poate si pe patul de moarte, din imaginatie si memorie, vezi Mozart. Se poate si din osciloscop, sonograme si diagrame ale spectrului de frecventa, vezi ingineri de sunet, electronisti. Urechea te poate pacali, la fel ca logica, nu-i asa? Edited May 9, 2014 by lefmir
ggg Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 Zic asta ca e un nonsens sa zici ca toti aud diferit.Nu am zis ca auzim diferit. Unii sunt atenti la anumite detalii, altii nu. O similitudine o gasesc la o schema electronica la care se uita doi indivizi. Unul stie de legea lui Kirchoff , celalat , nu. Amandoi vad acelasi desen. Unul intelege ce reprezinta , celalalt , nu. Asa si un instrumentist amator va fi incantat de orice scula care o are la indemana. Unul profesionist , care si a format niste deprinderi necesare performantei , nu va fi deloc fericit cu scule care nu i ofera comfortul cu care este obisnuit
karpi Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 (edited) TS9 si TS808 chiar suna diferit, nu doar in anecdotele chitaristilor. Diferentele exista la nivel de circuit, nu doar ca nuanta de culoare a incintei. Ai ales modificarea 100 -> 10 cand stii foarte bine ca cea 470 -> 100 conteaza bine-mersi. E clar si pe hartie, si se aude si in viata reala (am facut conversia, chiar intr-un Ibanez TS9 pe care l-am retras de la vanzare pentru cativa ani dupa modificare). EDIT: Sa nu se spuna ca nu sunt temeinic: http://geofex.com/Article_Folders/TStech/tsxtech.htm#obuffer Off-topic (si mai mult), avem un nou coleg, Alex de la Zachary Guitars (welcome Alex!), probabil aveti ce discuta impreuna. divizorul 470-100000 Ohm si 100-10000 Ohm diferenta ar fi ca ai 10K catre cablu ...deci ar fi mai adaptat decat cu 100K . marimea semnalului pe iiesire este la fel insa inaltele o sa sufere o atenuare mai mica deci o sa avem alta culoare de ton. condensatoare electrolitice chiar cu tantal cu valorile de 0,22 sau 0,47 mi se pare ciudata ...in circuitele de reglaj de ton ,deoarece acestea nu prea sunt de precizie 10% sau 20% ...iar noi chiar cu tonul avem sensibilitatile ..nu stiu cat ce diferente pot sa aiba de la pedala la pedala ,..sau de la serie la serie daca presupunem ca folosesc condensatoare sortate ca sa fie pedalele la fel ca si ton... deci este ciudat daca o fi 10-20% toleranta ...iar noi ne dam de asfalt ptr "transparenta" cablului ... concluzia este ca-i cam multa abureala pe aceasta tema .... de ce nu folosesc C cu teflon ? sau din cele cu "Polystyrene" OK acestea la 0,47uF au un gabarit fata de Tantal .si o fi mai scumpe ?..etc :",,,,Tantalums are good substitutes for Electroilytics but not for mylar, polypropelyne, or polystyrene film caps, or foil caps for that matter. Tantalums are very poor capacitors in terms of Equivalent Series Resistance (ESR) and Dielectric Factor (DF) qualities. The only redeeming quality of tantalums is their low temperature coefficient. In other words, they don't change value much as they heat up. ..." http://archive.ampage.org/threads/1/open/000051/Tantalum_VS_FILM-1.html Edited May 9, 2014 by karpi 2
ggg Posted May 9, 2014 Posted May 9, 2014 Se poate si fara auz: Vezi Beethoven. Beethoven nu s-a nascut surd. Beethoven a fost educat si a performat ca pianist pana la varsta de 28 de ani , varsta la care a inceput sa aiba probleme de acuitate auditiva. La aceea vreme, a fost considerat unul dintre cei mai buni pianisti. . Dupa ce urechea nu a mai functionat s-a folosit ca si multi alti compozitori , de solfegiu . Fara auz , nu se poate.Si daca consideram si "nuantele" , fara un auz educat , iar nu se poate . 1
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now