Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 Reînvii acest subiect în speranța cã nu voi mai genera iar tensiuni. Scuze dinainte pentru postul lung, vreau sã ridic trei probleme și cred cã e mai economic sã le pun laolaltã. 1) Așadar, de ceva timp mã bat gîndurile sã trec la o chitarã cu doze active, dar am oarecare temeri mai mult sau mai puțin justificate și sper sã ma ajutați sã clarific. Dat fiind numele subiectului, mã refer strict la chitare cu 7 corzi. Deoarece am observat cã în ultima vreme cînt mai mult metale, cãtre death, doom, metalcore, thrash și celelalte, mã gîndeam dacã nu cumva dozele active ar fi mai utile pentru așa ceva. Temerile principale se leagã de lipsa de viațã pentru care sînt renumite dozele active, adicã faptul cã nu rãspund la fel de bine la dinamica mîinilor ca și cele pasive, cã au un sunet prea omogen, nu scot în evidențã chitaristul și toate cele. Ca exemplu edificator mã gîndeam cã niciun chitarist care a fost vreodatã la un G3 nu folosește doze active, iar de cealaltã parte, emblemele EMG sînt Metallica și Slayer, printre alții. Bineînțeles cã depinde și ce chitarã și ce doze. Mã orientasem la un Schecter Blackjack ATX C-7 sau Schecter Hellraiser C-7. Prima vine cu SD Blackouts AHB1, iar a doua cu EMG 707. Din cîte am citit și auzit, prima sunã mult mai clar, iar a doua are basul prea pronunțat și murdar. De asemenea, am citit și cã Blackouts ar fi mai flexibile puțin, în sensul cã sînt capabile și de ceva clean și un rãspuns mai bun la dinamica mîinilor. m-a surprins destul de tare, adicã mi-a plãcut mult. Deci: - Ținînd cont cã sînt chitarist de dormitor și n-aș investi mai mult de 2000 lei în amp, sînt dozele active o idee bunã pentru un 7 string, sau mai mult o bãtaie de cap, neaducînd îmbunãtãțiri majore? - Sînt acele Blackouts mai cu viațã decît EMG? - Ce pãrere aveți despre cele douã chitare Schecter? 2) Pentru un setup de acasã și un sunet de metal bun (și, eventual, o chitarã cu doze active) nu ar fi suficient de bun și un combo solid state? Am aflat mirat cã Dimebag a folosit Randall solid state și chiar și niște trupe de death metal (e.g. Suffocation, parcã). Știu cã nu au un rãspuns prea bun la dinamica mîinilor, adicã nu redau bine accentele și nu ar fi la fel de expresive ca și cele cu tuburi, dar nu cumva diferența e sensibilã pentru urechi profesioniste și amp-uri peste 1000E, de exemplu? Mai mult, nu cumva chestia asta cu vitalitatea, sã zicem, ar fi valabilã și mai evidentã pentru blues, rock mai lejer și insesizabilã pentru metale dure + doze active? Și mai e ceva: aș folosi și un procesor de efecte. Atunci mai are rost lampa sau e doar cu numele? Mã gîndeam la aceste modele, de exemplu: - de la Laney LX65R, LV100 - Randall RX75 - Marshall MG101 - H&K Edition Blue 60 - Hartke GT100C - Kustom KG100FX - Hiwatt G50 - Peavey Bandit 112 Meritã vreunul, în contextul de mai sus? 3) Procesorul îl folosesc, pe lîngã avantajul cã e compact și cuprinzãtor, și pentru înregistrãri prin USB. Dar existã microfoane la un preț decent (sã zicem, maxim 500 RON noi) care sã înregistreze destul de fidel un amp de 100W, de exemplu, pe care cînt un metal dur? Nu folosesc toate patch-urile din procesor și nici toate funcțiile, așa cã mã gîndeam poate aș rãmîne doar la 1-2-3 pedale și aș înregistra cu un microfon, comparabil, în limitele bunului simț, cu înregistrarea directã prin USB. Dacã da, îmi puteți da exemple de produse, vã rog? Vã mulțumesc pentru rãbdare, atenție și cer scuze încã o datã pentru atîta scris.
FiveseveN Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Ești încã în situația în care nu poți analiza critic informația primitã. În post-ul de mai sus se gãsesc cam toate miturile care circulã în rândul chitariștilor: Temerile principale se leagã de lipsa de viațã pentru care sînt renumite dozele active, adicã faptul cã nu rãspund la fel de bine la dinamica mîinilor ca și cele pasive Ce-i aia "viațã" și "dinamica mâinilor"? Dozele active au preamplificatoare liniare. Acestea devin o problemã doar în momentul în care reușești sã lovești corzile atât de tare încât ar încerca sã scoatã un semnal de cca. 7 V p-p. Nu știu ce amplificator de chitarã ar putea face ceva util cu astfel de semnal. În plus, atacul, peak-ul ar fi foarte scurt, deci distorsiunea s-ar putea sã nu fie perceptibilã. În cel mai rãu caz folosești tensiune de alimentare mai mare (e.g. 18 V, cu douã baterii). Asta ți-ar permite și 16 V p-p dar, din nou, ce faci cu asemenea semnal?! În rest caracteristicile țin de partea magneticã a dozelor, care lucreazã dupã aceleași legi ca cele pasive. Deci nu e vorba de nicio dinamicã, de fapt presimt cã e un efect psihoacustic legat de rãspunsul în frecvențã mai larg al acestui tip de doze. Pentru un setup de acasã și un sunet de metal bun (și, eventual, o chitarã cu doze active) nu ar fi suficient de bun și un combo solid state? Care combo?! Faci o mare greșealã dacã crezi cã toate amplificatoarele SS sunt la fel! Nici cele cu lãmpi nu sunt la fel, nu? Și sunt mai multe multe tipologii funcționale de (pre)amplificatoare SS! Uitã-te câte sute de pedale de distorsiune sunt pe piațã, în esențã e cam același lucru. La lãmpi e mai puținã diversitate dpdv. electronic. Știu cã nu au un rãspuns prea bun la dinamica mîinilor, adicã nu redau bine accentele Asta e absolut fals și demonstrabil. De fapt de obicei opusul se întâmplã. Dar din nou, e o generalizare: se pot face la fel de bine amplificatoare cu slew rate mare atât cu lãmpi cât și cu tranzistori. Dar amplificatoarele cu tranzistori sunt de obicei mai ușor de fãcut liniare pentru cã au mai mult gain, deci e mai mult "loc" pt. reacție negativã. existã microfoane la un preț decent (sã zicem, maxim 500 RON noi) care sã înregistreze destul de fidel un amp de 100W, de exemplu, pe care cînt un metal dur? Un electret la 2 lei e mai fidel decât un SM57! Diferența de preț și preferințele vin de altundeva, nu din fidelitate. La fel cum o dozã piezo e mai fidelã decât una magneticã. S-au mai discutat pe larg aceste probleme.
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 Ce-i aia "viațã" și "dinamica mâinilor"? Dozele active au preamplificatoare liniare. Acestea devin o problemã doar în momentul în care reușești sã lovești corzile atât de tare încât ar încerca sã scoatã un semnal de cca. 7 V p-p. Nu știu ce amplificator de chitarã ar putea face ceva util cu astfel de semnal. În plus, atacul, peak-ul ar fi foarte scurt, deci distorsiunea s-ar putea sã nu fie perceptibilã. În cel mai rãu caz folosești tensiune de alimentare mai mare (e.g. 18 V, cu douã baterii). Asta ți-ar permite și 16 V p-p dar, din nou, ce faci cu asemenea semnal?! În rest caracteristicile țin de partea magneticã a dozelor, care lucreazã dupã aceleași legi ca cele pasive. Deci nu e vorba de nicio dinamicã, de fapt presimt cã e un efect psihoacustic legat de rãspunsul în frecvențã mai larg al acestui tip de doze. M-am referit la faptul cã dozele pasive, avînd electromagneții cilindrici puși în dreptul fiecãrei corzi practic fac fiecare notã sã sune diferit în funcție de cum este ciupitã coarda, mai tare, mai încet etc. Apoi, de pildã, la un bend, coarda se descentreazã fațã de cîmpul magnetic creat de electromagnetul aferent ei și iar rãspunde altfel. Vorbesc comparativ cu dozele pasive care creeazã un cîmp magnetic omogen, nu cîte unul corespunzãtor fiecãrei corzi. La asta mã refeream prin "viațã" și "dinamica mîinilor", i.e. la accente de panație și artificii gen bend. Una e ca o vibrațiile unei corzi sã fie preluate de cîteva cîmpuri magnetice separate și alta de unul omogen, pe toatã suprafața dozei. Care combo?! Faci o mare greșealã dacã crezi cã toate amplificatoarele SS sunt la fel! Nici cele cu lãmpi nu sunt la fel, nu? Și sunt mai multe multe tipologii funcționale de (pre)amplificatoare SS! Sigur cã ai dreptate, nu sînt documentat la fel de bine ca și tine. Dar variantele de rãspuns la Care combo?! le-am enumerat.
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 @ Adi M : 1) nu (avand in vedere intrebarile tale) 2) ba da , oricare din cele enumerate , probeaza mai multe si vezi care iti place 3) acelasi raspuns ca la intrebarea 2 in linii mari
FiveseveN Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Fenomenul care face "fiecare notã sã sune diferit în funcție de cum este ciupitã coarda, mai tare, mai încet" nu are legãturã cu faptul cã doza are poli individuali sau e de tip blade. Nivelul semnalului e direct proporțional cu accelerația corzii, indiferent ce geometrie are câmpul magnetic. În schimb al doilea fenomen (în cazul bend-urilor) e adevãrat, asta e o diferențã funcționalã. Totuși mã întreb dacã n-or exista și doze active cu poli individuali. variantele de rãspuns la Care combo?! le-am enumerat. Așa-i, m-am grãbit. Seria Ibanez ToneBlaster (și echivalentul de la Crate) e mai aproape de ce folosesc (foloseau?) Suffocation și Dying Fetus ( ) în sensul cã folosesc aceeași tehnologie. Cab-ul e desigur foarte important, poate mai important decât modul în care obții distorsiunea, având în vedere nivelul de saturație despre care vorbim. Al lui Dimebag era bazat pe altã tehnologie și nu știu ce echivalent se poate gãsi pe piațã, dacã vrei sã compari.Totuși ai posibilitatea de a construi unul dupã propriile preferințe, pe lampã, hibrid sau SS, cu ajutorul lui Gabi sau altcuiva. Asta dacã vrei neapãrat sã ai preamplificator analogic. Dacã vrei sã folosești procesorul în acest scop ai alte opțiuni despre care am discutat la momentul potrivit.
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 (edited) sau (exceptand cele enumerate de 57) Peavey solid state (de ex. Bandit-ul din cele enumerate de tine) (folosite de foarte multi) . am scris de ele in ideea ca ai deja un amplificator Peavey (de care e posibil sa fi f. multumit) si continuitatea de orice fel e un lucru f. bun cand e vorba de cantatul la chitara . Edited July 3, 2011 by korko
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 @ Adi M : 1) nu (avand in vedere intrebarile tale) Deci dai un Nu categoric, atît acelor chitare Schecter, cît și trecerii la dozele active? Eu asta am înțeles Totuși ai posibilitatea de a construi unul dupã propriile preferințe, pe lampã, hibrid sau SS, cu ajutorul lui Gabi sau altcuiva. Asta dacã vrei neapãrat sã ai preamplificator analogic. Dacã vrei sã folosești procesorul în acest scop ai alte opțiuni despre care am discutat la momentul potrivit. Îți dai seama dupã posturile mele de pînã acum cã mai am destul de citit pînã sã afirm cã înțeleg fenomenele în totalitate și abia apoi sã construiesc ceva Oricum, știu ca DIY este o variantã, dar aș pune-o ultima, dat fiind talentul meu nativ sau (exceptand cele enumerate de 57) Peavey solid state (de ex. Bandit-ul din cele enumerate de tine) (folosite de foarte multi) . am scris de ele in ideea ca ai deja un amplificator Peavey (de care e posibil sa fi f. multumit) si continuitatea de orice fel e un lucru f. bun cand e vorba de cantatul la chitara . Da, auzisem cã Peavey se preteazã bine pentru genurile moderne (am auzit și pãreri, și amp-uri). Și cred cã e bine sã fii consecvent, însã nu, nu sînt mulțumit de amp-ul meu. Mai mult, am constatat cã n-aș fi mulțumit de seria ValveKing, fiind mai vintage la sunet, fãrã prea mult bas. Poate cã mã grãbesc vorbind despre toatã seria, dar e bine de reținut aprecierea pentru firmã. ___________________________________ Și acum, una peste alta, sã înțeleg cã dozele active au un output mai mare, rãspund mai bine, i.e. au pierderi de semnal mai mici, datoritã preamp-urilor integrate, care funcționeazã într-un fel și ca un compresor. Deci sînt folosite de metaliști în principal pentru output? sau...de ce n-o sã vedem prea mulți chitariști de blues sau din G3 cu EMG-uri? Știu, mai am de studiat destul, dar, în linii mari și vulgar vorbind, de ce s-a creat aceastã diferențiere clarã conform cãreia utilizatorii de doze active sînt în majoritate copleșitoare metaliști (și chiar duri)?
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Deci dai un Nu categoric, atît acelor chitare Schecter, cît și trecerii la dozele active? Eu asta am înțeles la dozele active ma refeream . David Gilmour de exemplu foloseste doze active . eu doar spuneam ca in urma argumentelor prezentate de tine nu iti recomand sa treci la doze active (genul muzical nu e neaparat un argument pentru aceasta alegere) , mai ales ca ai niste "nemultumiri" privind acest tip de doze .
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 la dozele active ma refeream . David Gilmour de exemplu foloseste doze active . eu doar spuneam ca in urma argumentelor prezentate de tine nu iti recomand sa treci la doze active (genul muzical nu e neaparat un argument pentru aceasta alegere) , mai ales ca ai niste "nemultumiri" privind acest tip de doze . Probabil cã ai constatat cã așa-zisele mele nemulțumiri și temeri sînt, de fapt, "teama" și reținerea fațã de necunoscut. Nu știu dacã sînt nemulțumiri justificate, tocmai de aceea am creat subiectul, pentru a afla de la utilizatori mai experimentați. Mã rog, într-o frazã, mã tem doar, pe de o parte, de faptul cã ar fi hipersensibile la modelul de corzi utilizat, la tehnica de cîntat, poate și la tipul de panã, iar pe de alta, cã nu ar putea produce un sunet decent pentru genuri mai ușoare, utilizînd un amp + pedale, eventual, de maxim 2000 RON. Asta ar fi ideea. Acuma nu știu dacã sînt temeri adevãrate sau le aud/simt doar profesioniștii.
FiveseveN Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Existã doze pasive cu semnal (în voltaj) mai mare decât al unora active. Preamplificatoarele integrate dupã cum am spus sunt liniare, nu funcționeazã ca compresoare. Vezi thread-ul ãsta. http://forums.rgc.ro/topic/34020-passive-vs-active/ Și despre doze în general la http://forums.rgc.ro/topic/32298-effect-mythbusting/page__p__311818#entry311818
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Probabil cã ai constatat cã așa-zisele mele nemulțumiri și temeri sînt, de fapt, "teama" și reținerea fațã de necunoscut. Nu știu dacã sînt nemulțumiri justificate, tocmai de aceea am creat subiectul, pentru a afla de la utilizatori mai experimentați. Mã rog, într-o frazã, mã tem doar, pe de o parte, de faptul cã ar fi hipersensibile la modelul de corzi utilizat, la tehnica de cîntat, poate și la tipul de panã, iar pe de alta, cã nu ar putea produce un sunet decent pentru genuri mai ușoare, utilizînd un amp + pedale, eventual, de maxim 2000 RON. Asta ar fi ideea. Acuma nu știu dacã sînt temeri adevãrate sau le aud/simt doar profesioniștii. (ma refeream la partea cu "sunetul steril")....incearca in cazul asta .
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 (edited) Există doze pasive cu semnal (în voltaj) mai mare decât al unora active. Preamplificatoarele integrate după cum am spus sunt liniare, nu funcționează ca compresoare. Vezi thread-ul ăsta. http://forums.rgc.ro...sive-vs-active/ Și despre doze în general la http://forums.rgc.ro...818#entry311818 Știi ce e interesant? (Și nu mă înțelege greșit, oi fi ceva leneș, dar chiar vreau să învăț și îmi dau silința. Nu postez aici înainte de a citi cu atenție pe net, sincer, chiar dacă nu pare - mă adresez ție, că mi-ai mai urmărit activitatea din ultima vreme) Am citit în foarte multe locuri respectabile, adică forumuri de chitară și toate cele exact ce am încercat să explic: anume că dozele active au un output mai mare (cum se zice în jargonul profesional, îs mai hot), că se străduiesc să dea un semnal cît mai liniar, dar care le face și să sune steril, că sună asemănător în chitare diferite, că nu pun în valoare lemnul și că te ajută să maximizezi distorsiunea fără feedback și alte neplăceri. Și chestia cu dinamica, respectiv faptul că așa cum un amplificator cu lampă face o diferență clară între o notă accentuată și una cîntată ușor (și nu mă refer doar la diferența de volum), așa și dozele active nu sînt în stare să facă e.g. bend-urile expresive, deoarece ele se chinuie să facă semnalul liniar și să mărească sustain-ul. Acuma ce citesc de la tine, în subiectul ăsta și în cele recomandate, este că diferențele sînt extrem de subtile, că unul ca mine, i.e. neexperimentat și neprofesionist, nu ar fi în stare să le dibuiască. Mai mult, chiar și profesioniștii ar putea să te păcălească, să nu poți deosebi activele de pasive, pentru că majoritatea tonului este dat de ce pui după chitară și, desigur, de mînă. Singura diferență cu adevărat notabilă este aceea că activele vor să minimizeze pierderile de semnal și paraziții, mărind randamentul (electric), dar astea nu prea se văd aud în cîntat din motivul precedent. Asta e derutant, de-aia scriu afirmații contradictorii, că mi-ai dat cunoștințele peste cap . Ce am scris la început = ce știam dinainte și am rezumat în paragrafele de mai sus sînt lucruri pe care le-am citit și auzit foarte des, încît părea o opinie majoritară - să nu zic unanimă. Edit: Și acuma na, ce a afirmat @korko mai sus nu vine să-mi dea dreptate la ce pălăvrăgeam eu cu dinamica și viața? Așa că sînt chiar derutat și m-aș grăbi să afirm că poți face cam orice cu orice echipament, concluziile se trag subiectiv și totul depinde de factorul uman, la naiba cu atîta varietate - cumperi ce vrei, înțelegi ce ai și îl poți face ce vrei tu. Exagerez, desigur, dar e o părere extremistă către care am mai alunecat cînd și cînd Nu o băga în seamă, sper să ai dioptriile mari Edited July 3, 2011 by Adi M
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 Așa cã sînt chiar derutat și m-aș grãbi sã afirm cã poți face cam orice cu orice echipament, concluziile se trag subiectiv și totul depinde de factorul uman, la naiba cu atîta varietate - cumperi ce vrei, înțelegi ce ai și îl poți face ce vrei tu. Exagerez, desigur, dar e o pãrere extremistã cãtre care am mai alunecat cînd și cînd Corect ! (de exemplu Van Halen pe un album a folosit o chitara Steinberger cu doze active si cu toate astea stilul si maniera lui sunt foarte usor de recunoscut imediat)
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 (edited) Corect ! (de exemplu Van Halen pe un album a folosit o chitara Steinberger cu doze active si cu toate astea stilul si maniera lui sunt foarte usor de recunoscut imediat) Ha-ha! Nu trebuia să primesc un asemenea răspuns, că asta duce la o lipsă de respect și interes totală pentru toate discuțiile și forumurile. E drept că mîna (și mintea) sînt sfinte și că lumea vorbește prea mult și face puțin, dar atunci...ce atîtea discuții tehnice, cărți, păreri de specialitate? Nu, nu, hai să abandonăm pista asta și nu să facem din datul cu părerea sport național, dar să-i apreciem valoarea constructivă. În altă ordine de idei, sper să-mi înțeleagă deruta Mihai și să mă ajute să mă îndrept, că parcă văd că nu dorm la noapte Edited July 3, 2011 by Adi M
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 (edited) ...marketing... Bine, să extrag esențialul și utilul din răspunsurile tale și să mai las astfel de discuții, punînd mîinile pe chitară, urechile în difuzor și să le țin acolo, pînă la loc comanda (Făcînd ce trebuie în timpul ăsta, nu ca ăia care iau ad litteram expresii gen a pune burta pe carte ). Apoi mai discutăm . Edited July 3, 2011 by Adi M
FiveseveN Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 E drept cã mîna (și mintea) sînt sfinte și cã lumea vorbește prea mult și face puțin, dar atunci...ce atîtea discuții tehnice, cãrți, pãreri de specialitate? Au rost și discuțiile tehnice. De exemplu eu am rãspuns la întrebarea "care e diferența dintre dozele active și cele pasive?". Ele existã și sunt importante, dar nu pentru "dinamicã", "organisme", "viețuitoare" și alte invenții. Fãrã îndoialã "mâna" e importantã: un interpret lipsit de subtilitate și control va suna "inexpresiv" atât cu EMG-uri prin POD cât și cu doze de-ale doamnei Ybarra printr-un Trainwreck. Ceea ce se poate spune despre dozele active e cã: Au bobine cu mai puțin înfãșurãri și magneți mai slabi. Asta duce la A. Rãspuns în frecvențã extins1. B. Mai puținã frânare a corzilor de cãtre câmpul magnetic, deci (potențial) mai mult sustain. C. Bobinele având mai puține înfãșurãri au zgomot termic mai mic și sunt (nițel) mai puțin sensibile la interferențe. Au preamplificator integrat. Acesta ia semnalul slab al bobinelor de mai sus și îl amplificã2 pânã la un nivel comparabil cu al unui humbucker pasiv (sau mai mare). Prezența acestui element activ reduce și impedanța de ieșire, deci capacitatea cablurilor (și alte asemenea efecte parazite) are impact redus. Dupã cum se poate observa toate consecințele sunt lucruri în general dorite de chitariști din zona metalelor (dar nu numai). Mai existã o opțiune pe care n-am vãzut-o aplicatã foarte des: poți obține unele3 dintre aceste efecte și cu o dozã pasivã, prin adãugarea unui buffer sau preamplificator. Și dacã tot faci asta ai ocazia de a modifica suplimentar rãspunsul în frecvențã al instrumentului cu efort minim: de exemplu sã reduci din joase, cum am fãcut eu. 1: Se eliminã într-o mãsurã filtrarea caracteristicã dozelor pasive, deci sunetul devine mai aproape de rãspunsul în frecvențã acustic al instrumentului. Așa cã dimpotrivã, se pune mai mult "în valoare lemnul", dacã într-adevãr ar avea sens aceastã idee. 2: În cazul EMG81 gain-ul preamplificatorului e de cca. 12 dB, deci nu foarte mare. 3: Namely 1A, dar într-o mãsurã redusã și cele de la 2. PS: Jesus Francis Christ, sper cã e utima datã când trebuie sã repet caracteristicile unei doze active.
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 (edited) Au rost și discuțiile tehnice. De exemplu eu am răspuns la întrebarea "care e diferența dintre dozele active și cele pasive?". Ele există și sunt importante, dar nu pentru "dinamică", "organisme", "viețuitoare" și alte invenții. Sigur că au. Dacă n-aș fi crezut asta, nu aș fi început atîtea în ultima vreme, nu? Prin acea replică doar am vrut să răspund oarecum (ironic, sarcastic, extremist) lui @korko, care mi-a băgat în seamă impulsurile scrise mic Legat de termenii mei neortodocși, scuza oficială e că sînt foarte des vehiculați, atît de cunoscători, cît și de profani. Aia neoficială e că mă străduiesc să ies din a doua categorie Iar în ceea ce privește dinamica, încă mi se pare un termen potrivit, deoarece, în accepțiunea mea, cuprinde toate tipurile de mișcări ale celor două mîini pe chitară (accentele de pană, efectele gen vibrato, bend, muting-ul cu oricare dintre cele două mîini ș.a.). Și, cel puțin a priori, cred că am fost îndreptățit să presupun că există diferențe și din acest punct de vedere. Dar nu revenim, ai clarificat de ajuns. După cum se poate observa toate consecințele sunt lucruri în general dorite de chitariști din zona metalelor (dar nu numai). Din punctul meu de vedere, cel puțin, acea paranteză e foarte importantă. Adică, din avantajele (sau consecințele) enumerate de tine, poate doar aceea de reducere a interferențelor se adresează direct metaliștilor, feedback-ului fiind proporțional și cu gain-ul, cu distorsiunea (nu?). De-aia întrebarea rămîne: De ce nu și-ar dori Vai, Satriani, Clapton, Bonamassa și mulți alții doze active? Dar luați-o ca fiind retorică. Serios. Mulțumesc din nou pentru atenție. P.S. Am citit și topicul dedicat Active vs Pasive și n-ai repetat diferențele Le-ai reformulat, într-o manieră mult mai ușor de digerat și mai detaliat, cel puțin pentru mine. Edited July 3, 2011 by Adi M
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 @FiveseveN : dinamica interpretarii este o notiune care exista , in general presupune ca atunci cand ciupesti coarda mai incet obtii un sunet clean , iar cand ciupesti mai puternic obtii un sunet distorsionat , lucru care e favorizat de folosirea anumitor tipuri de amplificatoare , doze , efecte .
Adi M Posted July 3, 2011 Author Posted July 3, 2011 (edited) @FiveseveN : dinamica interpretarii este o notiune care exista , in general presupune ca atunci cand ciupesti coarda mai incet obtii un sunet clean , iar cand ciupesti mai puternic obtii un sunet distorsionat , lucru care e favorizat de folosirea anumitor tipuri de amplificatoare , doze , efecte . N-aș fi putut-o spune mai bine... Edited July 3, 2011 by Adi M
FiveseveN Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 dinamica interpretarii este o notiune care exista N-am zis cã nu existã ci cã nu are impact asupra ei faptul cã e activã sau pasivã doza. În audio când spunem dinamicã ne referim la modul în care variazã amplitudinea sunetului, fie ca semnal electronic fie ca undã sonorã (variații de presiune-SPL): http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range#Audio În muzicã existã conceptul similar (volumul notei), pe care l-ai descris și tu, dar putem considera și definiția extinsã a termenului (i.e. orice parametru care evolueazã în timp): http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_dynamics Faptul cã saturația e dependentã de nivelul semnalului ar trebui sã fie evident pentru toatã lumea Modul în care saturația (cu diversele sale aspecte) variazã în funcție de dinamica interpretãrii ține de ambele concepte de mai sus, și e o caracteristicã a echipamentului care produce neliniaritatea. Deci, repet, nu are legãturã cu tipul de dozã.
korko Posted July 3, 2011 Posted July 3, 2011 (edited) edit : @ 57: Tu ai scris asta : "Ele există și sunt importante, dar nu pentru "dinamică", "organisme", "viețuitoare" și alte invenții." . In ideea asta te-am apostrofat . Comunicarea e mai dificila pe un forum , pentru simplul motiv ca in general raspunzi la ce a scris altcineva . Eu nu am de unde sa stiu daca stii sau nu , tu sau altcineva ce inseamna anumiti termeni , dar din punctul meu de vedere se discuta prea mult despre "variatia amplitudinii sunetului" , sau mai bine zis cand cineva se refera la dinamica interpretarii , chiar daca poate se exprima mai stangaci , e atentionat automat de cineva ca dinamica nu inseamna ce spune el . Edited July 3, 2011 by korko
karpi Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 N-am zis cã nu existã ci cã nu are impact asupra ei faptul cã e activã sau pasivã doza. În audio când spunem dinamicã ne referim la modul în care variazã amplitudinea sunetului, fie ca semnal electronic fie ca undã sonorã (variații de presiune-SPL): http://en.wikipedia.org/wiki/Dynamic_range#Audio În muzicã existã conceptul similar (volumul notei), pe care l-ai descris și tu, dar putem considera și definiția extinsã a termenului (i.e. orice parametru care evolueazã în timp): http://en.wikipedia.org/wiki/Musical_dynamics Faptul cã saturația e dependentã de nivelul semnalului ar trebui sã fie evident pentru toatã lumea Modul în care saturația (cu diversele sale aspecte) variazã în funcție de dinamica interpretãrii ține de ambele concepte de mai sus, și e o caracteristicã a echipamentului care produce neliniaritatea. Deci, repet, nu are legãturã cu tipul de dozã. Exact !Asa este . Dar in "jargonul " chitaristilor neelectronisti se percepe doza puternica ca si sursa de distorsiune /limitare .Alimentata si de firmele producatoare ..de ex:.Super Distortion Pickup. In cazul unui anumit tip de amplificator cu sensibilitatea si plaje dinamica data nivelul semnalului din doza este important in privinta "overdrive"-ului fara distorsionator separat. Daca statia nu "duce" dinamica intra in limitare la semnalele prea mari pentru ea. De aici e faza cu "doza puternica" ce poate "draivui" ampliful la distorsiune cat mai mare ( dorita) fara a utiliza distorsionator. In cazul dozellor cu semnal mai mic este nevoie de un preamp care sa ridice semnalul ca ataca ampliful in acest mod ajungi la distorsul dorit..
karpi Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 (edited) Ce au in comun tractoristii cu chitara cu 7 corzi ? Chitara cu 7 corzi este inventata de foarte mult timp pe vreamea cand nu erau tractoare. iata un TPAKTOPNCT de la колхоз Edited July 8, 2011 by karpi
Adi M Posted July 8, 2011 Author Posted July 8, 2011 Ce au in comun tractoristii cu chitara cu 7 corzi ? Am mai primit întrebarea asta ºi am mai ºi rãspuns: 1. Termenul nu îmi aparține, l-am preluat de pe un alt topic. Mie nici nu-mi place ºi nici nu-l ºtiam pînã sã-l vãd acolo, sincer. L-am preluat pentru a fi "în trend" 2. ªtiu cã exista ºi utilizatori de clasicã sau chitarã de jazz cu 7 corzi, cu low B sau high A. Eu am creat subiectul pentru a discuta de-ale rock-ului, cu riff-urile grele pe low B. Ãsta, sã zicem, ar fi un motiv în plus sã preiau termenul de "tractoriºti" Atît. P.S. Îl ºtiu pe nenea...bagã bine...bine bine.
karpi Posted July 8, 2011 Posted July 8, 2011 (edited) Am mai primit întrebarea asta şi am mai şi răspuns: 1. Termenul nu îmi aparţine, l-am preluat de pe un alt topic. Mie nici nu-mi place şi nici nu-l ştiam pînă să-l văd acolo, sincer. L-am preluat pentru a fi "în trend" 2. Ştiu că exista şi utilizatori de clasică sau chitară de jazz cu 7 corzi, cu low B sau high A. Eu am creat subiectul pentru a discuta de-ale rock-ului, cu riff-urile grele pe low B. Ăsta, să zicem, ar fi un motiv în plus să preiau termenul de "tractorişti" Atît. P.S. Îl ştiu pe nenea...bagă bine...bine bine. Iata baietasul de la Winger ce mai zice el despre 7 corzi.. Nu-i nici o problema cu ('tractoristi')dar mi-se pare tzaranista apropierea fata de hardrock si Metale ... BULDOZER insa este ceva !!....ceva asemanator cu Spargatorul de Gheata ceva ce matura totul din calea sa. Tractoristul o fi modelul unui baietas de la tara ptr care tractorul a fost cea mai mare si infricosatoare aparitie din viata sa...hehe .. Plus i-mi amintesc din clasa a II-a sau a III-a ceva poezie ...KOLHO3 -istica ,,, "Duduie tractoarele ....." "............. Prin care duduie-n vibrare Tractoare-n cantec cadentat" face tractoru :" du du du du du "..._nimic greu .inaltator ..sau impresionant ( citatul este din alta poezie nu am gasit cea pe care o stiam ) Un tractor cu o lama este o ceva jalnic fata de un BULDOZER ..pe senile . Deci "Cavaleria GREA " daca e sa alegi ceva ..sau "Industria Grea " Edited July 8, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now