Guest ArianeQube Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Ok, am dat un search si singurul topic pe tema asta, pe care l-am gasit, a fost http://forums.rgc.ro/topic/56536-vreau-sa-mi-iau-o-chitara-electro-acustica/ care nu-i chiar ceea ce vreau sa intreb aici, motiv pentru care am pornit un topic nou Am fost atras de doua chitare Takamine: o electro-acustica : http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=37&BrandCategsID=326&BrandProductID=1626 si o electro-clasica : http://www.mcmusic.ro/product_view.php?BrandsID=37&BrandCategsID=327&BrandProductID=2201 Intrebarile ar fi: 1) Avand in vedere ca aceste doua modele au si variante pur acustice, in afara de faptul ca modelele electro-acustice au microfon/doze si ceva electronica, exista diferente intre modelele electro-acustice si cele acustice, atunci cand nu se foloseste amplificator? (sunet, lemn, calitatea ) 2) In cazul folosirii unui amplificator, calitatea sunetului este mai slaba ? PS: Va rog mult, nu dati raspunsuri gen "nu-ti trebuie electro-acustica, nu canti pe scena" si alte lucruri similare.
gadjo Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Daca e asamblata bine, nu ar trebui sa fie afectata in mod sesizabil acustica in cauza adaugarii electronicelor. Daca nu, e posibil sa bazaie cate ceva.. o lipitura, un fir, arcurile de la baterie. Te descurci. Un lucru e clar... daca nu ai chef sa folosesti electronica mai bine iti iei ceva acustic mai scump -> mai bun. Top-ul solid e recomandat daca iti permiti, dar e posibil sa nu fie o mare diferenta in cazul modelelor ieftine, mai ales cand o folosesti amplificat. Aculta cu mare atentie cand testezi. A.. si acustic vs clasic e ca si cum ai alege motoreta vs masina deci gandeste-te ce vrei.
Guest ArianeQube Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 A.. si acustic vs clasic e ca si cum ai alege motoreta vs masina deci gandeste-te ce vrei. Cred ca nu ai citit corect ce am scris. Topicul este ACUSTICA vs. ELECTRO-ACUSTICA. Acustica este si chitara steel-string (ceea ce numim uzual acustica) dar si chitara cu corzi de nylon (ceea ce numim uzual clasica). Am spus ca imi plac acele doua modele, dar comparatia era intre ACUSTICA si ELECTRO-ACUSTICA apoi intre CLASICA si ELECTRO-CLASICA. In esenta fix acelasi model (sau sper ca acelasi model, seria are doar un E in fata, la electro-x) cu sau fara electronice (posibilitate de amplificare).
karpi Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 (edited) Intrebarile ar fi: 1) Avand in vedere ca aceste doua modele au si variante pur acustice, in afara de faptul ca modelele electro-acustice au microfon/doze si ceva electronica, exista diferente intre modelele electro-acustice si cele acustice, atunci cand nu se foloseste amplificator? (sunet, lemn, calitatea ) 2) In cazul folosirii unui amplificator, calitatea sunetului este mai slaba ? PS: Va rog mult, nu dati raspunsuri gen "nu-ti trebuie electro-acustica, nu canti pe scena" si alte lucruri similare. Cele classice se capteaza cu microfon , dar pot fi captate si cu doze piezo .Se proceseaza soundul ca sa se poata canta la volum mare cu scena mare cu PA de putere intre instrumente electrice ce au wattaj mare pe scena . Chitarele electroacustice se pot folosi si la "rece" dar de fapt sunt altfel proiectate ...poti sa vezi filmulete cu lutieri si cu explicatii pe iutub. Alta rezonanta alt material ca sa aiba un ton anume si sa "ocoleasca" anumite frecvente ce intra in rezonanta pe scena. Chitare acustice proiectate sa se canta "la rece" inzestrate cu instalatie de captare sunt in situatia ca si in cazul celor clasice . Uni pun doze electromagnetice pe "electroacustice" , acest lucru te obliga sa folosesti corzi de electrica. Amplificator ptr microfon sau doza piezo ..PA-ul si boxe de control adecvate . Edited April 18, 2011 by karpi
tudorbog Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 (edited) Ca sa iti raspund la cea de-a doua intrebare,banuiesc ca te referi la o comparatie intre sunetul "la rece" si cel trecut prin amplificator.In general producatorii doresc,prin partea electronica, sa reproduca amplificat si cat mai fidel sunetul "la rece", totusi asta nu prea se intampla.Aproape intotdeauna semnalul preluat de doza/microfon si trecut printr-un lant de amplificare va suna diferit fata de cel original.Diferit nu inseamna neaparat mai prost.Aici intervine mult subiectivismul.Nu este exclus sa iti placa mai mult cum suna amplificat decat la rece.Trebuie sa testezi ca sa iti dai seama. @karpi nu inteleg de ce dozele electromagnetice te obliga sa folosesti corzi de electrica si nu corzi metalice (electrica sau acustica) Edited April 18, 2011 by tudorbog
Guest ArianeQube Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 (edited) @karpi nu inteleg de ce dozele electromagnetice te obliga sa folosesti corzi de electrica si nu corzi metalice (electrica sau acustica) Asta eram si eu curios. Deci pe electro-acustica cu doze de electrica trebuie sa pui obligatoriu corzi de electrica? Nu prea vad motivul, metalice sunt ambele. Edited April 18, 2011 by ArianeQube
FiveseveN Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 E o diferențã între metalic și feros! http://en.wikipedia.org/wiki/Ferromagnetism Dacã sunt de oțel (sau au miez de oțel, în cazul celor înfãșurate) pot fi folosite și cele "de acusticã" cu doze magnetice.
Guest ArianeQube Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 E o diferențã între metalic și feros! http://en.wikipedia..../Ferromagnetism Dacã sunt de oțel (sau au miez de oțel, în cazul celor înfãșurate) pot fi folosite și cele "de acusticã" cu doze magnetice. Cu riscul de a face o remarca stupida, credeam ca toate (si de acustica si de electrica) au miez de otel. Revenind la subiect, sa inteleg, din cele de mai sus, ca pot exista diferente semnificative intre o Takamine EG340C si o Takamine G340C, care e aici http://guitars.musiciansfriend.com/product/Takamine-G340SC-Solid-Top-Cutaway-Dreadnought-Acoustic-Guitar?sku=516423
tudorbog Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 @FiveseveN ... ai perfecta dreptate, doar ca nu am auzit pe nimeni folosind termenul "corzi feroase" sau "corzi din material feros".Oricum cred ca s-a inteles ce vroiam sa punctez. Revenind la subiect... @ArianeQube cred ca ti-a raspuns cineva mai devreme ca nu exista diferente semnificative intre cele doua variante din punct de vedere al sunetului.
Guest ArianeQube Posted April 18, 2011 Posted April 18, 2011 Revenind la subiect... @ArianeQube cred ca ti-a raspuns cineva mai devreme ca nu exista diferente semnificative intre cele doua variante din punct de vedere al sunetului. Chitarele electroacustice se pot folosi si la "rece" dar de fapt sunt altfel proiectate ...poti sa vezi filmulete cu lutieri si cu explicatii pe iutub. Alta rezonanta alt material ca sa aiba un ton anume si sa "ocoleasca" anumite frecvente ce intra in rezonanta pe scena. Din raspunsul lui Karpi nu prea rezulta ca nu exista diferente semnificative. Oricum, nu pot testa decat electro-acustica (eventual electro-clasica) ,pentru ca nu prea gasesc nici la McMusic, nici la eSound variantele non-electrice. Voi mai cauta si la alte magazine. Multumesc pentru raspunsuri.
karpi Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 (edited) [/size][/color] Din raspunsul lui Karpi nu prea rezulta ca nu exista diferente semnificative. Oricum, nu pot testa decat electro-acustica (eventual electro-clasica) ,pentru ca nu prea gasesc nici la McMusic, nici la eSound variantele non-electrice. Voi mai cauta si la alte magazine. Multumesc pentru raspunsuri. Am vazut un video in serii cu un lutier si exact se explica si se construieste o electroacustica . Dupa cum tin minte placa de rezonnta nu era din molid ci ??? artar sau paltin .. ,in orice caz era mai gros peretele placii deci alta rezonanta ,, deschiderea ( gaura) este altfel dimensionata .. De ex numai "F" uri , sau decupaje traforate de ex la unele Ovation ..., chitare electroacustice proiectate sa aiba sinet cu caracter de acustic dar sa se si poata canta la volum mare .. Cu o acustica buna cu captata cu microfon nu stiu daca es poate face solo intr-o trupa "zgomotoasa" . Chitara electrica sa inventat exact din acest motiv ...reste foarte greu sa amplifici chitarele acustice clasice sau de country .. Corzi de otel cu matisaj ...de Cupru , Bronz ..sau .Aluminiu dau semnal mult mai mic decat corzile ce au si matisajul din material feros .. ca nu ai "balans" intre volumul sunetului produs de corzile groase ( matisate) si cele subtiri .Efectiv daca canti acorduri nu se aud numai cele trei corzi nematisate , cele matisate au volum mult mai mic abea le distingi . De altfel toate chitarele sunt acustice modul de captare al sunetului fiind diferit . Captarea acustica microfon , piezomicrofon de contact , captarea cu traductor electromagnetic ce "culege" direct oscilatia corzilor feromagnetice in acest fel nemai avand nevoie de rezonator . Corpul solid al chitarei electrice rezoneaza departe de frecventele sunetelor emise de instrument ..in acest fel poti amplifica puternic semnalul dat de corzi fara sa intre in rezonanta pe frecventele joase .Cine a incercat sa amplifice chitara captata cu microfon intr-o trupa de pop / rock precis a avut probleme cu oscilatiile pe joasa frecventa ( vuieste toata instalatia cand vrei sa dai volum mai mare ca chitara sa se auda , intra in rezonanta cutia ).etc... Edited April 19, 2011 by karpi
karpi Posted April 19, 2011 Posted April 19, 2011 (edited) Am vazut un video in serii cu un lutier si exact se explica si se construieste o electroacustica . Dupa cum tin minte placa de rezonnta nu era din molid ci ??? artar sau paltin .. ,in orice caz era mai gros peretele placii deci alta rezonanta ,, deschiderea ( gaura) este altfel dimensionata .. De ex numai "F" uri , sau decupaje traforate de ex la unele Ovation ..., chitare electroacustice proiectate sa aiba sinet cu caracter de acustic dar sa se si poata canta la volum mare .. Cu o acustica buna cu captata cu microfon nu stiu daca es poate face solo intr-o trupa "zgomotoasa" . Chitara electrica sa inventat exact din acest motiv ...reste foarte greu sa amplifici chitarele acustice clasice sau de country .. Corzi de otel cu matisaj ...de Cupru , Bronz ..sau .Aluminiu dau semnal mult mai mic decat corzile ce au si matisajul din material feros .. ca nu ai "balans" intre volumul sunetului produs de corzile groase ( matisate) si cele subtiri .Efectiv daca canti acorduri nu se aud numai cele trei corzi nematisate , cele matisate au volum mult mai mic abea le distingi . De altfel toate chitarele sunt acustice modul de captare al sunetului fiind diferit . Captarea acustica microfon , piezomicrofon de contact , captarea cu traductor electromagnetic ce "culege" direct oscilatia corzilor feromagnetice in acest fel nemai avand nevoie de rezonator . Corpul solid al chitarei electrice rezoneaza departe de frecventele sunetelor emise de instrument ..in acest fel poti amplifica puternic semnalul dat de corzi fara sa intre in rezonanta pe frecventele joase .Cine a incercat sa amplifice chitara captata cu microfon intr-o trupa de pop / rock precis a avut probleme cu oscilatiile pe joasa frecventa ( vuieste toata instalatia cand vrei sa dai volum mai mare ca chitara sa se auda , intra in rezonanta cutia ).etc... Intre aceste videouri despre Archtop Guitars si Accoustic Guitars etc ...undeva am auzit vazut explicatii in legatura cu sunet/placa de rezonanta , materiale etc etc... Edited April 19, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now