FiveseveN Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Da, aparent la acea orã îmi scãpase principiul de funcționare a chitarei acustice. Și mã refeream la intonație în primul rând, dar cred cã e la fel de importantã înãlțimea. Brian Yarosh a dezvoltat un sistem care cred cã împacã varza cu capra: http://www.luth.org/backissues/al81-84/82yarosh.jpg
alexyz Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Daca cel original nu e de foarte mare calitate, merita din plin schimbarea, cat timp ti-l face o persoana priceputa ca Dl. Eugen. Eu am si nut si saddle facute de dansul, si pe langa un sunet mai definit, se si canta mai usor pe chitara (hora W12204 electro-acustica). Nu stiu cum e la clasica, daca vei observa vreo diferenta de sunet, dar daca ii dai chitara si ii spui sa iti faca saddle, poti avea o surpriza foarte placuta in privinta usurintei de a canta dupa ce o iei inapoi. La mine de ex se canta mai usor acum pe ea acordata standard decat se canta inainte de upgrade acordata cu un semiton mai jos, pe aceleasi corzi!
Guest catalindinuion Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Chiar ma uitam pe net si am gasit cateva modele de chitare clasice cu saddle din os. Producatorii care vand chitare cu saddle de os direct din fabrica sustin: "Bone has long been considered the best choice for nuts and saddles. We believe our nut and saddle blanks (made from cow pelvis and femur) are the best available, non-porous and cut square and even. In addition to our standard white bone pieces, we now offer unbleached bone which, according to Frank Ford, is even harder and has a warm 'vintage -like' appearance. Also listed here are Corian nut and saddle blanks and bone tie block inlay pieces for classical guitar bridges." Well nu stiu daca este tactica de marketing sau pur si simplu o astfel de chitara suna mai bine, cert este faptul daca se merita schimbarea sau nu. Sambata o sa pun unul din os si o sa-mi postez opiniile legate de subiect. Intrebarea care a prins forma in capsorul meu este: Daca intradevar se demonstreaza o diferenta audibila (in bine) de ce se zgarcesc producatorii de chitare si toti folosesc saddle din plastic? Iar aici nu ma refer neaparat la chitara clasice. Probabil unul din plastic este mai ieftin decat unul din os dar come on ca am vazut chitare acustice premium cu saddle din plastic mai moale. da, dar daca citesti topicul de la inceput, sa vezi ca omu` vrea sa-si puna si bridge de os pe strat... Cred ca nu te referi la mine, nu-i asa? Am specificat clar: chitara clasica
FiveseveN Posted April 5, 2011 Posted April 5, 2011 Sambata o sa pun unul din os si o sa-mi postez opiniile legate de subiect. Încearcã sã faci comparația blind.
karpi Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) Ia-ți neapărat! Și trebuie să întreb: la acustice de ce n-ar fi la fel de bune din metal? De fapt chiar vorbeam cu cineva despre posibilitatea unui bridge metalic reglabil pt. acustică. Exista de mult . Nu se fabrica cu asemenea calusuri deoarece mareste pretul de cost si amatorii nu au nevoie ..ei nu aud ca-i falsa chitara incontinuu ...(poate o scurta perioada este buna "intonatia " in rest totul este fals) dar daca nu aude lumea nu se monteaza ceva mai scumnp ... asa ca ..nu merita . Încearcã sã faci comparația blind. Mai bine Deaf Test Edited April 6, 2011 by karpi
karpi Posted April 6, 2011 Posted April 6, 2011 (edited) ....Chitaristii astia nu au saddle metalic cu supraintonatie. Deci... astia sunt amatori......etc. Cred ca am scris mai sus ...O perioada de timp corzile noi dupa ce s-au "asezat" suna pe "acolo". Chitaristi mari isi ingrijesc chitara si schimba corzile la timp ptr. ca pana la concert sa ajunga "rodate" . Toata lumea inainte de un concert cu doua trei zile isi schimba corzile ..schimbata cu cateva ore inainte de concert poti avea surpeiza ca sa se tot dezacordeze in timpul concertului corzile "nerodate". In plus cine stie ce pozitii de montare a tastelor ..compensari ..are o chitara mai pretentioasa . Cred ca daca canti singur la o chitara classica nu deranjeaza mici diferente de pitch intre pozitiile departate ( de ex. 1 <---> 8 ) ..deoarece in "focul" auditiei ascultatorul "pierde" centrul sonor .si micile diferente le accepta ca si modulare cu schimbarea pozitiei la octava..... Chitaristul isi acordeaza chitara pe pozitia principala unde canta ! ca sa fie cat mai OK. Dar daca canti intr-o trupa unde este nevoie de un acordaj cat mai perfect ca sa canti impreuna cu un alt instrumentist sau instrumentisti este nasol . (plus corzi foarte groase => deci nici la solo nu poti corecta din "bending " de acorduri nici nu mai vorbim..) Cei care canta solouri fara bend-uri si fara vibrator sau vibrato din deget ( dat fiind corzile foarte groase ce nu poti sa le intinzi ) au nevoie de o chitara ce produce tonuri cat mai corecte ca si inaltime .Altfel suna GROAZNIC. Se pot auzi multi chitaristi de classica si de jazz care au trecut la electrice cu distors etc ...este un film de groaza ce fac acestia nunumai cu estomparea ci si cu intonatia ..nu prea pot sa stapaneasca corzile subtiri ... Bineinteles uni se invata se obisnuiesc dar alti "Never" si au nevoie de chitara l a care exact ca si la o orga unde pune degetul sa sune intonatia cat mai perfecta . Edited April 6, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now