www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Ati Apelat Vreodata La Opc?


Gorel

Recommended Posts

Salut. Am si eu doua probleme non-chitaristice daca ma intelegeti, dar am ales sa va intreb pe voi fiindca rgc inca imi e comunitatea cea mai draga.

In prima problema sunt implicati doi oameni, unul mi-e best friend si celalalt e reparator de aparate foto. Ideea e ca prietenul s-a dus la reparator cu un aparat pe film defect, si dupa 2 saptamani a primit raspuns ca nu se descurca sa-l repare. Intre timp eu cumparasem de pe ebay un model aproape identic de aparat, dorind sa-l fac cuiva cadou. Fiindca modelul era foarte apropiat de al prietenului meu, am ajuns la intelegerea cu el sa i-l las o vreme reparatorului, ca model dupa care sa ii repare lui camera (atentie ca model demonstrativ si complet functional, nu pentru spare parts). Dupa alte doua saptamani venim sa luam aparatele, si ne loveste o surpriza neplacuta: aparatul prietenului meu era pe butuci, iar la al meu umblase, schimbandu-i o parte din plastic cu alta topita (el a mintit ca a atins-o din greseala cu letconul, dar in primul rand nu avea ce sa caute cu letconul pe un aparat functional, iar in al doilea rand am verificat acasa in pozele pe care thank god ca le facusem inainte sa dau camera, iar piesa veche din plastic avea un semn distinctiv pe care cea actuala nu il are). Sunt convins ca a umblat si in interior, fiindca nu mai merge numaratorul de cadre, iar levierul de armare se simte altfel acum cand e tras, opune mai multa rezistenta. Cand l-am tras la raspundere, a raspuns ca bucata de plastic nu ma deranjeaza, ca e estetica, iar numaratorul de cadre are niste piese de plastic care se strica cu timpul, si oricum pot sa tin minte cate cadre am facut.

I-am mai dat o saptamana sa-mi aduca aparatul la starea initiala, l-am amenintat ca duc aparatul la alt atelier si il pun sa plateasca reparatia, dar nici nu s-a mai atins de el. Saptamana asta, vineri, am cules amandoi aparatele de la el, prietenul meu a primit o chitanta pentru suma pe care o platise la inceput de tot, iar eu am gasit un alt atelier unde mi s-a cerut suma X pentru reparatie. Normal ar fi ca reparatorul sa-mi plateasca banii, dar sunt aproape sigur ca n-o va face. Intr-adevar poate nu am decat 18 ani si sunt privit ca un adolescent fara stapan, dar in general am bun simt, si ma enerveaza foarte tare cand sunt calcat pe coada. Nu pot concepe sa ma calce astfel in picioare un mosulica, primind bani pentru o alta reparatie la care a folosit piese furate de la mine. In ciuda bunului simt de care vorbeam, instictul meu primar spune ca maine sa ma duc si sa bat cu pumnul in masa pana imi fac singur dreptate. Totusi, as vrea sa stiu daca exista si o cale legala, daca OPC sau vreo alta organizatie se pot folosi de chitanta plus pozele mele pentru a-l amenda pe acest mosulica.

 

A doua problema non-chitaristica se refera la firma de telefonie mobila la care sunt abonat, la fel, simt ca am fost calcat in picioare si nu stiu cum sa le cer socoteala. Abonamentul meu a expirat in ianuarie, si s-a prelungit automat, mai putin o extraoptiune cu un numar favorit cu care puteam vorbi nelimitat. Nestiind asta si nefiind anuntat, la sfarsitul lunii am platit 30 de euro in plus la factura. Am tacut din gura, am acceptat explicatia ca firma nu era datoare sa ma anunte, si in februarie mi-am prelungit abonamentul reactivandu-mi numarul favorit. Saptamana trecuta mi-am verificat de curiozitate creditul, si surpriza: 35 euro. Am dat telefoane la asistenta, mi s-a promis ca pana la facturare se va recalcula, dar a trecut o saptamana si inca nimic. As vrea ori sa cer recalcularea si a lunii ianuarie, ori sa rup contractul invocand nerespectarea termenilor, ori sa anunt OPC. Partea proasta e ca nu prea stiu cum se face asta.

 

Daca ati avut rabdare sa cititi atat, dati-mi si voi un sfat, va rog, si, cum zicea Neil Young, "keep on rocking in the free world". Noapte buna!

Link to comment
Share on other sites

Da, eu am apelat si s-a rezolvat misto. Am avut belele cu unu' la care am stat cu chirie si care a inceput sa faca figuri urite. L-am reclamat pentru evaziune fiscala si baietii l-au amendat. Chestia e ca am putut dovedi vinovatia lui, am avut chitanta de mina semnata de el cum ca a primit bani de la mine, am avut un contract de internet cu care am dovedit ca am stat la el in garsoniera si am avut si anuntul din ziar in care scria pretul garsonierei si era trecut si numarul de telefon. In situatia asta era clar ca lumina zilei ca am dreptate si ca el e vinovat.

Tu poti dovedi ca i-ai dat mosului aparatul in stare functionala si ca el ti l-a stricat? Sa stii ca pozele alea n-au nicio valoare. E cuvintul tau impotriva cuvintului mosului si sint sigur ca mosul va sti cum sa puna problema astfel incit tu sa iesi naspa. Dar poti sa incerci totusi.

Link to comment
Share on other sites

da. eu am apelat.

am reclamat un service auto, care mi-a tinut masina in reparatie vreo luna, din cauza unei comenzi gresit facturate in Amsterdam.

faza e ca au venit in control la service-ul respectiv, iar ei mi-au dat un logan sa-l folosesc atat timp cat masina mea era la ei in reparatie.

deci...se misca.

reclamatia am facut-o pe net.

si ce a fost "nasol", nu au dat niciun semn ca ar fi primit reclamatia mea, eu afland de la service ca au fost in control in momentul in care m-au chemat sa preiau loganul.

apeleaza cu incredere.

 

la faza cu contractul de telefonie nu stiu daca ai succes.

orice contract se prelungeste de la sine dupa expirarea perioadei pe care s-a intocmit contractul, daca nu se specifica alte conditii de incetare/prelungire.

Edited by maur
Link to comment
Share on other sites

Guest OratioMentis

Apelat, vizavi de un telefon lasat intr-un service.

Rezolvarea a fost in avantajul meu, aveam dreptatea de partea mea, dar na, a trebuit sa fac un drum la OPC pentru asta.

Acum, in privinta primei probleme, va fi cam greu sa te descurci, dar merita incercat. Singurele probe sunt fotografiile si acelea nu prea sunt probe.

La partea a doua, e rost de un drum clar la OPC si eu cred ca problema se va rezolva.

Link to comment
Share on other sites

Contractul de telefon s-a prelungit fara acea optiune

 

la mine a fost mai rau, am activat o hiper-optiune pe net si se pare ca s-a intimplat asta : "creierul" central al firmei de telefonie, dintr-un motiv sau altul, n-a "luat" activarea mea. N-am primit mesaj si nu scria nicaieri ca ar fi trebuit sa primesc. Factura urmatoare : 250_si_ceva de lei. Mers, certat cu ei, o gramada de lume are problema asta, in fine. De fapt problema se rezolva simplu, in functie de cit de aerian este angajatul cu care ai norocul sa te intilnesti. Deci am platit acei bani pe loc, dar urmatoarea jumatate de an n-a mai trebuit sa platesc nimic. Vezi daca se poate rezolva asa.

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa ai probe in momentul in care depui plangerea la opc. cred ca pot fi anexate si ulterior, dar cert este ca trebuie sa ai si inscrisuri de unde sa rezulte raportul juridic nascut intre parti (obligatiile si drepturile partilor, obligatii  ulterior neexecutate si/sau drepturi incalcate). fara inscrisuri nu prea cred ca ai ce face. eu am apelat o data la opc si am fost profund dezamagit, de aceea ma mira cand vad ca pt unii a fost cu succes, in conditiile in care, in cazul meu, am avut toate probele necesare, totul era evident, insa raspunsul lor a fost de forma, cum ca s-a constatat exact ce era cuprins in contract, fara sa se faca vreo referire la modul in care s-au indeplinit ulterior obligatiile. probabil au cotizat la inspector cei de la firma, ca altfel nu imi explic. am fost astfel indrumat sa-i actionez in instanta, faza cu opc-ul fiind o procedura preliminara... adica pe principiul noi ne spalam pe maini, suntem acoperiti, tu da in judecata, daca ai bani, timp si nervi. evident, am renuntat, si de atunci sincer nu prea mai am incredere in institutia asta. depinde cine ti-e adversar si cat de departe esti dispus sa mergi.

Link to comment
Share on other sites

Mda. N-am avut ce-i face. "Mi-a tras-o mosul" cum s-ar zice. Am avut de ales intre a mai tine o luna aparatul la el, timp in care se straduie sa-l repare, ori sa il repar altundeva, sa ma intorc la el cu bonul, din care el imi va plati DOAR 30 lei. Sunt sigur ca va fi cam de 5 ori mai mult, dar chiar nu am ce face. Asta e, ma bazez ca imi voi recupera cei 30 de euro de la telefon :lol:

Link to comment
Share on other sites

In legatura cu abonamentul , in mod normal ar trebui sa iti continue abonamentul cu toate extra optiunile tale pana cand optezi sa renunti la el.Uitate in contract daca scrie ca dupa expirarea celor doi ani sau pe cati ani ai abomanemtul iti raman optiunile active sau nu.Daca nu scrie este avantajul tau deoarece nu ai primit nici un telefon sa te informeze si nici nu scria in contract si ai castig de cauza , desi cei din acest domeniu sunt foarte descurcareti.

Oricum succes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.