varu' maftei Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Ce putere trebuie sa aiba ca sa sune cat mai tare, dar clar ? Doua de 150W sunt o solutie buna ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ady_w3t Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 pai daca vrei sa se 'auda ca la carte' trebuie sa pui boxe de 3 ori mai mari ca putere adik 450 w merge si de doua ori dar e mult mai bine sa ai boxele mai mari de preferat 3xputerea mixerului bafta Link to comment Share on other sites More sharing options...
varu' maftei Posted May 30, 2006 Author Share Posted May 30, 2006 (edited) Asta-i mixerul http://www.thomann.de/tmix_pm600_powered_m...nfo.html?iwid=2 si asta-i boxa (x2, dupa cum ziceam): http://www.thomann.de/the_box_pa15e_speake...nfo.html?iwid=2 Intr-o sala antifonata ca lumea, daca bag in sistemul asta basul, vocea si o chitara (cealalta chitara are un combo separat de 100W) o sa acopere tobele si o sa se auda decent ? Dar cu sistemul asta ? http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-180740.html Stiu, fiecare instrument ar trebui sa aiba amplificatorul lui si dup-aia sa intre in mixer, dar deocamdata asta e singura solutie... Edited May 30, 2006 by varu' maftei Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest ady_w3t Posted May 30, 2006 Share Posted May 30, 2006 Asta-i mixerul http://www.thomann.de/tmix_pm600_powered_m...nfo.html?iwid=2 si asta-i boxa (x2, dupa cum ziceam): http://www.thomann.de/the_box_pa15e_speake...nfo.html?iwid=2 Intr-o sala antifonata ca lumea, daca bag in sistemul asta basul, vocea si o chitara (cealalta chitara are un combo separat de 100W) o sa acopere tobele si o sa se auda decent ? Dar cu sistemul asta ? http://www.thomann.de/thoiw2_artikel-180740.html Stiu, fiecare instrument ar trebui sa aiba amplificatorul lui si dup-aia sa intre in mixer, dar deocamdata asta e singura solutie... da recomandabil e ca fiecare sa cante pe amplificatorul lui dar faci alta treaba varianta 1 e esec total deoarece basul cu vocea pe aceeasi boxa s-ar auzi foarte prost mai bine varianta a doua si te folosesti de balans pe o boxa pui doar basul si pe cealalta chitara si vocea nu o sa se auda prea bine dar asta e cea mai buna varianta incearca sa iai varianta a 2-a si cu timpul sa ramana vocea singura pe o boxa macar adica basul sau chitara sa isi faca rost de amplificator separat (preferabil chitara ca o sa se auda prost prin mixer, nu ca basul nu s-ar auzi prost prin mixer dar e mai acceptabil) eu as alege var a-2-a bafta Link to comment Share on other sites More sharing options...
varu' maftei Posted May 30, 2006 Author Share Posted May 30, 2006 (edited) Am inteles faza cu balansul, dar cum e mai bine: mixer de 150 si 2 boxe de 100 sau 2 de 150 ? Edited May 30, 2006 by varu' maftei Link to comment Share on other sites More sharing options...
CulBoji Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Nu tre sa pui boxe de 3 ori mai mari ca putere ca ampu ca sa sune bine ) cel mai bine suna cand ii aceasi putere shi pe amp shi pe boxe shi le fortzezi, da asa se cam f*t. Pt ampu ala a tau ar merge shi de 100w shi de 150w, creca 150w totusi ii mai indicat. Da sa nu iei sistemu ala ca sa bagi in el shi voce shi bas shi chitara ca dupa un timp tzi se duc boxele plus ca nu o sa aibe destul volum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elethan Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Ca sa sune cat mai bine nu trebuie nici sa fie putere foarte mare.Din contra se aude mult mai bine la volum mic.Instrumentele se separa mult mai bine.Dar asta n-are legatura cu ce-ai intrebat. Legat de mixer, eu iti recomand sa mergi pe solutii separate: powered mixers nu sunt o solutie buna.Iti recomand mixer + amp separat.Referitor la ce-ai intrebat mai sus, cel mai mult conteaza calitatea difuzoarelor si a ampului.Nu are absolut nici un fel de importanta ca boxele sunt de 3x mai puternice.Este recomandat insa sa fie cam de 2 ori mai puternice decat ampul pentru a le proteja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Razz Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Pai primu mixer e MONO 1*150 in cazul asta nu are cum separa vocea de bass !!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 tu ai un mixer cu amplificator mono cu putere max. de iesire 150w/4ohmi. boxa pe care ai aratat-o in fotografie este de 150w/8ohmi, deci in cazul in care folosesti doar o singura boxa de 150w/8ohmi, puterea amplificatorului tau va fi limitata la cca 90w in acesti 8ohmi (deci doar iti scade puterea si nu se mai aude asa de tare cum ar trebui, dar nu este nici un pericol). daca vei folosi 2 boxex150w/8ohmi in paralel vei avea in total 300w/4ohmi, ceea ce este suficient ca putere si perfect d.p.d.v. al impedantei. ai grija, niciodata nu trebuie sa cobori sub impedanta de iesire indicata de fabricant, adica 4ohmi iar puterea boxei in aceste conditii sa nu scada sub 150w.(de fapt poti folosi la 4ohmi si o boxa de putere mai mica de 150w, dar va trebui sa ai grija ca si volumul de pe amplificator sa nu-l ridici decat la o valoare max. proportionala cu puterea boxei-dar nu este recomandat). in alta ordine de idei, instrumentele se vor amesteca mai mult sau mai putin deranjant, doar in functie de calitatea si de puterea amplificatorului de pe mixer. cu cat aceste doua elemente vor avea valori mai ridicate, cu atat calitatea sunetului obtinut va fi mai buna. si mai ai grija de ceva: in general, cu astfel de scule, nu este recomandat sa mergi la mai mult de2/3 din volum (implicit si din putere), pentru ca peste aceasta valoare apar distorsiuni deranjante. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diogrey Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 (edited) uite ca ma bag si eu in primul rand nu puterea din statie arde boxele , ci distorsiunile ca daca depasesc o anumita valuare supraincalzesc difuzoarele si puff another one bites the dust sincer mai bine iti iei statie de 2*100 cu boxe de de 100 w si in loc sa dai bani pe boxe mai mari iti cumpri un mic combo pt chitara unu mic de 30w in care 'culegi' sunet cu un mic in felul asta se aude bine chitara dupai pui basu pe canalu stanga (sa jicem) si cele doua microfoane (adica vocea si chitara) pe canalul dreapta asta e parerea mea am cules la o repetitiesunet, pe cand eranm vocal (acuma ma antrenez sa fiu chitarist) dintro statie de 10w fender si suna mult mai bine decat daca chitara direct in mixer a si ar fi de preferabil ca mica statie sa fie asezata in asa fel incat sa nu faca microfonie daca tobarul nu are obisnuinta sa rupa bete nici nu o sa folositi 100w ,si de preferabil ar fi nici sa nui folositi ca nu de alta da nu se mai intelege nimic si sonorizarea la o repetitie e inportanta pt ca asa vedeti ce trebuie modficat ,sau in cazul meu daca mai are rost sa cant aa si cel mai mult conteaza difuzoarele la capitolul volum vezi documenteazate despre spl (sound presure level) pt ca un dif de 100w cu spl 96dB se aude de doua ori mai tare ca unul de 100w spl93dB Edited May 31, 2006 by diogrey Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 uite ca ma bag si eu in primul rand nu puterea din statie arde boxele , ci distorsiunile ca daca depasesc o anumita valuare supraincalzesc difuzoarele si puff another one bites the dust dragul meu, sa stii ca electrotehnica nu se schimba din cauza ca vreau eu sau tu sau altcineva. incearca sa definesti mai intai notiunea de distorsiune in acest caz si dupa aceea emite judecati de valOare! ia pune tu la scula asta, o boxa de doar 50w/4ohmi si da volumul la jumatate si vezi ce se intampla. eu unul nu sunt de loc curios, fiindca stiu deja. sigur ca scula asta, pe care o propune el, daca o va incarca si cu chitara si cu voce si cu bas se va auzi prost, dar astia-s banii! mai tarziu va aparea si cate un combo si se va mai elibera...locul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diogrey Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 dude cred ca mam exprimat gresit hai sa dau un exemplu avem o statie de 100 w cu distorsiuni 0,04%la volum maxim intr-o boxa care suporta 100w ,si dupaia ia o statie cu distorsiuni sa zicem 10% tot de 100w intr-o boxa de 150w si acuma spunem tu care boxa zboara mai repede, eu zic ca aia de 150w si dac nu ma crezi documenteaza-te aa si inca ceva e normal dac pui o statie de 100w la volum maxim pe o boxa de 50 w ,zboara dar daca pui o statie dw 100w pwe o boxa de 50w data la un volum acceptabil(adica destul cat sa te folosesti de boxa ,dar nu destul cat sa zboare) atunci statia nefiind fortata ,distorsiunile sunt mici diful traieste mai mult. imi pare rau ca nu mai am un document pdf care explica toata treaba.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diogrey Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 dude cred ca mam exprimat gresit hai sa dau un exemplu avem o statie de 100 w cu distorsiuni 0,04%la volum maxim intr-o boxa care suporta 100w ,si dupaia ia o statie cu distorsiuni sa zicem 10% tot de 100w intr-o boxa de 150w si acuma spunem tu care boxa zboara mai repede, eu zic ca aia de 150w si dac nu ma crezi documenteaza-te aa si inca ceva e normal dac pui o statie de 100w la volum maxim pe o boxa de 50 w ,zboara dar daca pui o statie dw 100w pwe o boxa de 50w data la un volum acceptabil(adica destul cat sa te folosesti de boxa ,dar nu destul cat sa zboare) atunci statia nefiind fortata ,distorsiunile sunt mici diful traieste mai mult. imi pare rau ca nu mai am un document pdf care explica toata treaba.. o corectie citez eu 'nu cat sa zoare ' soory ma grabeam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosu Posted May 31, 2006 Share Posted May 31, 2006 Diogrey, tu te referi la THD ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
karpi Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 (edited) Diogrey, tu te referi la THD ? Nu prea stie la ce se refera , nu-i rau dar daca a auzit de aici de acolo dar sa se si documenteze. StratMan are dreaptate . (punct) nu mai repet ca a spus corect si bine. In legatura cu distorsiunile , am mai scris pe undeva la ceva topic cu Tuburi etc... der eu nu gasesc niciodata pe ce topic am scris trebuie sa-mi notez in notepad. La puterea maxima fara distorsiuni ( in regim sinus) de exemplu avem 10V tensiunea de iesire. La puterea maxima cu distorsiuni "maxime" avem tensiunea de iesire 14,2 V Puterea pe sarcine = {Uiesire ^2} / Z ( sa luam Z = 4 ohmi ) 10*10=100..........100/4 = 25 deci 25 Watt 14,2*14,2 =201....201/4 = 50 deci 50W ...!!!! wattaj dublu .. Aceasta este una din cauzele pentru care este bine sa avem difuzor cu puterea ( reala) minimum dubla fata de cea a statiei. este vorba de valoarea efectiva a puteri , in cazul unui overdrive serios creste umplerea semnalului ( semnalul va deveni "rectangular" ) si implicit creste valoarea efectiva la maxim cu ( radical din 2 , adica 1,42 ). Acest varf apare cand intri in oscilatie , accidental ( microfonul intra in oscilatie)sau cahiar voit ( cu chitara Larsen effect). Am un coleg care a ars toate difuzoarele la o staie de voce ce o folosea pe post de statie de chitara. Cum spune si StratMan , se considera ( de firmele producatoare )la statiile de voce ,in cazul microfonului ca oricum nu poti trece de max 2/3 din putere caci intra in microfonie asa ca nu merita sa pui difuzoare mai puternice, Asa ca este mai ieftin sa pui difuzoare la limita inferioara , daca le arzi e treaba ta caci ei au construit sistemul ptr statie de voce. Asa ca este sub semnul intrebari si etajul de alimentare , este acesta proiectat sa reziste la putere dubla ? In legatura cu impedanta difurilor: daca Creste Z puterea scade si difuzorul si statia functioneaza lejer , dar nu ai puterea maxima. Daca scade Z puterea creste si daca statia nu a fost proiectata la putere mai mare se va arde. ... P=(U^2)/Z ... tot aicea se vede ca daca scad pe Z va creste puterea , daca cresc Z va scadea puterea. Acuma daca mai vrem ca sa avem si "claritate "( intermodulatii cat mai mici ) este buine sa avem de trei ori puterea statiei in difuzoare. Trebuie sa pui boxe de randament mare daca vrei sa "sune tare" . SPL cat mai mare. De ex. un difuzor cu SPL de 100 dB pe aceiasi statie suna de doua ori mai tare decat un difuzor cu SPL= 91dB. +9 dB diferenta inseamna senzatia de tarie dubla ( puterea radiata crescuta de aprox.10 ori !!!) Sau alt exemplu:, un difuzor cu SPL 100dB cu o statie data , va suna la fel de tare ca si doua statii de aceiasi putere cu doua difuzoare cu SPL=97 dB . +3 dB este o dublare a puteri radiate si este cam la limita unei diferente sesizabila de schinbare a tariei sunetului. In legatura cu folosirea ptr a amplifica o trupa intraga . Merge. Dar trebuie sa se mixeze corect , tonul ptr chitare trebuie format cu ceva pedale. Eu cred ca este chiar bine la repetitii sa se cante mai controlat pe o singura scula , si bateristul sa invete sa bata incet dar corect. Edited June 1, 2006 by karpi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest diogrey Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 Nu prea stie la ce se refera , nu-i rau dar daca a auzit de aici de acolo dar sa se si documenteze. StratMan are dreaptate . (punct) nu mai repet ca a spus corect si bine. In legatura cu distorsiunile , am mai scris pe undeva la ceva topic cu Tuburi etc... der eu nu gasesc niciodata pe ce topic am scris trebuie sa-mi notez in notepad. La puterea maxima fara distorsiuni ( in regim sinus) de exemplu avem 10V tensiunea de iesire. La puterea maxima cu distorsiuni "maxime" avem tensiunea de iesire 14,2 V Puterea pe sarcine = {Uiesire ^2} / Z ( sa luam Z = 4 ohmi ) 10*10=100..........100/4 = 25 deci 25 Watt 14,2*14,2 =201....201/4 = 50 deci 50W ...!!!! wattaj dublu .. ... P=(U^2)/Z ... tot aicea se vede ca daca scad pe Z va creste puterea , daca cresc Z va scadea puterea. Aceasta este una din cauzele pentru care este bine sa avem difuzor cu puterea ( reala) minimum dubla fata de cea a statiei. Acuma daca mai vrem ca sa avem si "claritate "( intermodulatii cat mai mici ) este buine sa avem de trei ori puterea statiei in difuzoare. Trebuie sa pui boxe de randament mare daca vrei sa "sune tare" . SPL cat mai mare. De ex. un difuzor cu SPL de 100 dB pe aceiasi statie suna de doua ori mai tare decat un difuzor cu SPL= 91dB. +9 dB diferenta inseamna senzatia de tarie dubla ( puterea radiata crescuta de aprox.10 ori !!!) Sau alt exemplu:, un difuzor cu SPL 100dB cu o statie data , va suna la fel de tare ca si doua statii de aceiasi putere cu doua difuzoare cu SPL=97 dB . +3 dB este o dublare a puteri radiate si este cam la limita unei diferente sesizabila de schinbare a tariei sunetului. stiu ce e thd(total harmonic distorsion ) si nu am spus ca nu are dreptate m-am corectat pt ca nu trebuie sa fii foarte destept sa te prinzi ca daca pui o statie de 100w pe o boxa de 50 w (nu e uin lucru bun) de fapt corect ee sa pui o statie pe boxe cu 50%mai mari ca statia adica in cazul de fata la statie de 100w sa pui boxe de 150w eu vroiam sa subliniez efectul distorsiunilor asupra boxei par example :vezi calitatea amplificari pt ca iti limiteaza timpul de folosire a boxelor in momentul cand distorsiunile sunt mari, unda sinusoidala isi modifica forma la capete ,,si conul difuzorului sta ridicat mai mult si se incalzeste (si cred ca e usor de dedus ca asta nui bine) si inca o data subliniez importanta spl-ului la difuzoare (pt ca in difuri mai bune bagi mai putin semnal pt aceiasi volum si se incalzesc mai putin(sau mai bine zis transforma puterea in zgomot mai degraba decat in caldura) si nu am vrut sa ma cert cu nimeni si daca cineva a inteles asta imi cer scuze Link to comment Share on other sites More sharing options...
StratMan Posted June 1, 2006 Share Posted June 1, 2006 stiu ce e thd(total harmonic distorsion ) si nu am spus ca nu are dreptate m-am corectat pt ca nu trebuie sa fii foarte destept sa te prinzi ca daca pui o statie de 100w pe o boxa de 50 w (nu e uin lucru bun) de fapt corect ee sa pui o statie pe boxe cu 50%mai mari ca statia adica in cazul de fata la statie de 100w sa pui boxe de 150w eu vroiam sa subliniez efectul distorsiunilor asupra boxei par example :vezi calitatea amplificari pt ca iti limiteaza timpul de folosire a boxelor in momentul cand distorsiunile sunt mari, unda sinusoidala isi modifica forma la capete ,,si conul difuzorului sta ridicat mai mult si se incalzeste (si cred ca e usor de dedus ca asta nui bine) si inca o data subliniez importanta spl-ului la difuzoare (pt ca in difuri mai bune bagi mai putin semnal pt aceiasi volum si se incalzesc mai putin(sau mai bine zis transforma puterea in zgomot mai degraba decat in caldura) si nu am vrut sa ma cert cu nimeni si daca cineva a inteles asta imi cer scuze nu este vorba de nici o cearta. cel care a lansat discutia avea nevoie de niste lamuriri si trebuia sa i le dam cat mai clar. plus ca el se referea la un subiect concret. aia si nu alta era marfa ca de-atata avea bani omul! sigur ca putem intra in amanunte tehnico-matematice, nu-i asta problema, la un moment dat chiar am vrut sa indic post-ul mai vechi al lui karpi pe tema asta (exceptional argumentat!), dar bagam omul inutil in ceata. cresterea spl-ului inseamna si o crestere de pret, ori banii sunt doar pentru marfa asta sau cel putin asa am inteles eu. in rest, nici o problema si ma bucur ca mai exista oameni care intra in astfel de amanunte. numai de bine! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now