www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Les Paul Vs Ibanez


Recommended Posts

Guest Gady_paul
Posted

Stiu ca se potrivea mai bine in topicul "ce chitara sa imi iau" dar cred ca sunt mai multi care u aceasta dilema si nu e neaparat un sfat de cumparare.

Se iau 2 chitare...medii sa le zic asa. un ibanez (sa zicem un rg) si un les paul (sa zicem vintage sau epiphone din aceeasi gama de pret). E destul de evident ca nu pre pot ganta chestii gen vai/satriani pe les paul. intrebarea e...ibanezul intr-o anumita configuratie poate face ce face les paul? Adica...ce ma intereseaza pe mine, pot scoate din ibanez un ton gen slash?

Guest Gady_paul
Posted

Am luat ca exemplu un rg :D stiu ca sunt si ibanez les paul dar....nu asta era ideea

Posted (edited)

Da , poti scoate un astfel de sunet insa depinde foarte mult si de ce scule ai , pedale , amp etc.Unii se chinuie si cu un Les Paul sa obtina tonul lui Slash dar nu prea reusesc.

 

Unul dintre motivele pt care eu prefer un Gibson/Epiphone este sustain-ul unic pe care Ibanez-urile , Fender-urile etc. nu-l prea au.Sustain-ul zic eu este unul dintre factorii care contribuie la frumusetea tonului lui Slash , Gary Moore , etc.Daca vrei sa canti Steve Vai sau Satriani , iti cam trebuie tremolo-bar-ul .Depinde de stilul preferat si de "idoli" ca sa spun asa.

Edited by Dam
Posted

Stiu ca se potrivea mai bine in topicul "ce chitara sa imi iau" dar cred ca sunt mai multi care u aceasta dilema si nu e neaparat un sfat de cumparare.

Se iau 2 chitare...medii sa le zic asa. un ibanez (sa zicem un rg) si un les paul (sa zicem vintage sau epiphone din aceeasi gama de pret). E destul de evident ca nu pre pot ganta chestii gen vai/satriani pe les paul. intrebarea e...ibanezul intr-o anumita configuratie poate face ce face les paul? Adica...ce ma intereseaza pe mine, pot scoate din ibanez un ton gen slash?

 

Daca nu poti cinta chestii gen Vai/Satriani cu Les Paul, ce te face sa crezi ca vei putea cu Ibanez RG? Orice "configuratie" ai avea, Ibanezul nu stie sa faca nimic. Tre' sa-i arati tu ce si cum, altfel...

Si ca sa-ti raspund la intrebare, da, poti obtine tonul lui Slash cu Ibanez RG in aceeasi masura in care Slash foloseste Ibanez RG.

Guest Gady_paul
Posted

aici m-am referit strict la ton.

Deci, una peste alta, strict intre epi lp studio, vintage v100 si ibanez rg350dx, ce ati recomanda?

Posted

Seriile ieftine cu tremolod e la Ibanez nu sunt grozave, cel putin din experienta mea cu Ibanez concluzia asta am tras-o. Din cele 3 chitari amintite de tine as merge clar pe Vintage V100. Diferente mari de sunet nu sunt intre Epi si Vintage, dar sunt de pret in favoarea Vintage-ului. Mie personal imi plac mai mult dozele de pe Vintagte decat cele de pe Epi pentru ca sunt ceva mai clare, dar aici e vorba de gustul fiecaruia.

Guest Gady_paul
Posted (edited)

Seriile ieftine de la ibanez cu tremolo nu sunt bune in ce sens? Cu ce e mai bun V100 ca rg350? Am mai spus, si ma repet, vreau sa cant chestii gen vai, satriani, metallica, guns'n roses, clapton, blues/jazz. Pot face asta pe un lp?

 

E vreo diferenta intre griful de ibanez si cel de les paul?

Edited by Gady_paul
Posted

Seriile ieftine de la ibanez cu tremolo nu sunt bune in ce sens? Cu ce e mai bun V100 ca rg350? Am mai spus, si ma repet, vreau sa cant chestii gen vai, satriani, metallica, guns'n roses, clapton, blues/jazz. Pot face asta pe un lp?

 

E vreo diferenta intre griful de ibanez si cel de les paul?

 

Da, poti cinta linistit pe LP. Singurul inconvenient ar fi ca nu ai floyd si nu poti sa faci divebombs si chestii d-astea. In rest, pentru Metallica, Guns, Clapton e probabil cea mai buna alegere.

 

V100

+ Set neck. Cica ar avea mai mult sustain

+ Ton de Les Paul (Slash/Clapton/Gary Moore).

+ Punte fixa. Tine acordajul mai bine, e mai usor sa-i schimbi coardele si e mai usor de setat.

+ Posibilitatea de upgrade: dintr-o chitara buna poti face una si mai buna, mult mai buna.

- Grif destul de gros. Unii nu se impaca deloc cu el.

- Accesul greoi la tastele 17-22.

 

Ibanez RG350

+ Floating bridge. Poti sa faci divebombs si tot felul de chestii d-astea.

+ 24 de freturi.

+ Acces mult mai bun la ultimele taste.

- Ton de Ibanez. N-am auzit de cineva care sa si-l doreasca. LOL.

- Bridgeul cica ar fi cam penal. Multi se pling de ele.

 

Cam asa vad eu situatia.

Guest Baumwolle
Posted

V100 are grif cu profil '60s, mult mai subțire în comparație cu "bâtele de baseball" ale anilor '50; mie mi se pare mult mai comfortabil decât scândurica aia de Wizard II.

 

@ Gady_paul: din ce oraș ești? Gãsești ambele modele în magazin, cred cã ar fi o idee bunã sã cânți un pic pe ele și sã îți formezi o idee personalã.

Posted

Da, poti cinta linistit pe LP. Singurul inconvenient ar fi ca nu ai floyd si nu poti sa faci divebombs si chestii d-astea. In rest, pentru Metallica, Guns, Clapton e probabil cea mai buna alegere.

 

V100

+ Set neck. Cica ar avea mai mult sustain

+ Ton de Les Paul (Slash/Clapton/Gary Moore).

+ Punte fixa. Tine acordajul mai bine, e mai usor sa-i schimbi coardele si e mai usor de setat.

+ Posibilitatea de upgrade: dintr-o chitara buna poti face una si mai buna, mult mai buna.

- Grif destul de gros. Unii nu se impaca deloc cu el.

- Accesul greoi la tastele 17-22.

 

Ibanez RG350

+ Floating bridge. Poti sa faci divebombs si tot felul de chestii d-astea.

+ 24 de freturi.

+ Acces mult mai bun la ultimele taste.

- Ton de Ibanez. N-am auzit de cineva care sa si-l doreasca. LOL.

- Bridgeul cica ar fi cam penal. Multi se pling de ele.

 

Cam asa vad eu situatia.

 in principiu de acord, cu urmatoarea mentiune: punze fixa nu inseamna ca tine acordajul mai bine. aia tine de tehnica de infasurare a corzilor la chei si mai ales de nut.

 

 

 

 

 

o alta diferenta, destul de importanta intre chitarile de acest tip este grosimea corpului, si totodata acel belly cut pe spate si ergo cut sau cum i-o zice, pe fata. pe unii-i-ajuta, pe altii nu.

 

 

Posted

in principiu de acord, cu urmatoarea mentiune: punze fixa nu inseamna ca tine acordajul mai bine. aia tine de tehnica de infasurare a corzilor la chei si mai ales de nut.

 

 

 

 

 

o alta diferenta, destul de importanta intre chitarile de acest tip este grosimea corpului, si totodata acel belly cut pe spate si ergo cut sau cum i-o zice, pe fata. pe unii-i-ajuta, pe altii nu.

 

 

 

Ai dreptate, my bad.

Posted (edited)

in principiu de acord, cu urmatoarea mentiune: punze fixa nu inseamna ca tine acordajul mai bine. aia tine de tehnica de infasurare a corzilor la chei si mai ales de nut.

 

 

 

 

 

o alta diferenta, destul de importanta intre chitarile de acest tip este grosimea corpului, si totodata acel belly cut pe spate si ergo cut sau cum i-o zice, pe fata. pe unii-i-ajuta, pe altii nu.

 

Ce infasurare ,,,????????? Ibanez RG 350 are "menghina" dupa "nut" nu ai nimic cu infasuratul corzilor ..

 

Chitarele iesftine NU TIN ACORDAJUL din cauza materialului din care este confectionat gatul ( adica ieftin si de la prost catre foarte prost )Dar daca te mai pricepi poti sa pescuiesti cate un exemplar care se poate folosi.Ptr acasa sunt OK mai toate ,daca stau in conditii" meteo" constante in camera.

Edited by karpi
Guest Baumwolle
Posted

Ce infasurare ,,,????????? Ibanez RG 350 are "menghina" dupa "nut" nu ai nimic cu infasuratul corzilor ..

 

Chitarele iesftine NU TIN ACORDAJUL din cauza materialului din care este confectionat gatul ( adica ieftin si de la prost catre foarte prost )Dar daca te mai pricepi poti sa pescuiesti cate un exemplar care se poate folosi.Ptr acasa sunt OK mai toate ,daca stau in conditii" meteo" constante in camera.

 

Barbarossa se referea la chitarele cu punte fixã - nu se pune problema de menghinã la ele.

Guest Gady_paul
Posted

Chtarele nu le pot vedea/compara, nu am reprezentanta mc in oras. M-am tot uitat pe net si...sa ma corecteze cineva daca gresesc...cu vintage-ul pot face cam tot ce fac cu ibanez-ul, singurele diferentele fiind tonul si lipsa floydului.

Intrebarea este....pe lp pot face chestii gen sweep picking (asta cred ca nu are ce sa influenteze fapul ca e lp sau strat), tapping (nu am vazut nicaieri) si tehnici de genul? si pot pune corzi de .009?

Posted

karpi, vorbeam la modul general, si chiar si asa, daca e sa o luam la analizat, am zis ca tine mai ales de nut, care daca e locking, e clar.

 

gady: poti pune corzi mai subtiri, dar e recomandabil ca pt a evita resetari, sa pastrezi acelasi calibru la corzi. suna mai bine si oricum, sunt mai moi pe lp decat pe ibanez. tapping poti sa faci pe orice gen de chitara electrica. sweep de asemenea. vezi marius pop. desi e probabil mai usor si mai comod pe ibanez. o diferenta iar intre alea doua e ca una are volum pt fiecare doza, ceea ce o face mai versatila, alta (ibanez) nu.

 

 

Posted (edited)

Este Ok sa ai din fiecare tip de chitara macar cate una...dar daca nu esti Keith Richards si nu cara cineva dulapul cu colectia de chitare dupa tine la concerte . este cel mai bine sa ai un Ibanez bun ...sau un PRS ...Humbucker +floyd ..si splitabil...asa ai cam toate soundurile chiar daca nu 100% dar esti pe acolo plus canti pe o chitara ultra moderna si comoda.

 

Dar sa fie Ibanez ca lumea .

 

Nu mai tot aburiti lumea cu sustain-ul , reclama si textele sunt despre soundul "clean" nu cel in overdrive sau si cu distors ..de toate felurile..etc etc ..dar pana si la sustain-ul pe clean esti pacalit la inregistrari cu un reverb destept..nici nu-ti dai seama ce suna.

Deci un sustain bun ai nevoie daca se canta clean 100% sa sune aproape ca si acustic la asemenea sunet ai nevoie si de o statie super ..dar si aceasta reglata perfect ( bias ., filtra , adaptare impedanta ... etc etc )

Foarte putine statii am incercat care la volum minim suna bine ...cele mai multe nu pot reda dinamica chitarei ...atat la volum minim unde se ineaca sunetul cat si la pasajele de fortissimo la care sunetul se blocheaza limiteaza si distorsioneaza urat .Numa clean nu suna.

Cu ce ma ajuta sa am o chitara perfecta cand pe o statie de 200W cant cu aprox 25W ..cu biasul dereglat care functioneaza ca si un noise gate...(sound gate)ma obliga sa lovesc tare cu pana...daca dau volum mare pun si noise gate din pedale ca sa sune mai cu definitie daca cuplez distors/overdrive ( un crunch) si mai cant si solo cu acest ton ...si este suficient de mult "sustain" ptr orice cant...mai pun si ecou si reverb dupa caz..si etse OK...

 

Coarda sa nu se atinga de o tasta si sa nu moara tonul in rest suna ...

Pe clean ar fi nevoie de scule de 10 ori mai performante lucru ec la noi nu prea merita...cred ca si afara numa vedetele care primesc sculele pe gratis reglate perfect bibilite etc etc isi permit.

Noi o pacalim cu compresorul +reverb+ecou...si ciupim mai usor sa nu ajungem la fretbuzz prea exagerat...hehe...( mai marim "actiunea"..si am rezolvat mai ieftin)

Edited by karpi

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.