Guest _Iustin_ Posted December 26, 2010 Posted December 26, 2010 În topicul acesta voi posta progresul la proiectul meu de stratocaster. Câteva specificații: -corp din mahon cu top spalted maple -gât din mahon cu tastierã din hard maple ºi furnir spalted maple pe headstock. -finisaj Tru Oil sau shellac Din pãcate nu am poze cu începutul lucrãrii, dar nu am fãcut mare lucru pânã acum. Sunt destul de ocupat cu facultatea aºa cã o sã îmi ia mult timp pânã o sã termin. Sper cã proiectul va fi gata la sfârºitul verii lui 2011. Am cumpãrat împreunã cu unchiul meu (care e sculptor) o placã de mahon de vreo 47 mm grosime, lungã de vreo 3 m ºi latã cam cât sã pot tãia corpul ºi gâtul unul lângã altul. Am gãsit pe internet niºte template-uri de Stratocaster, le-am tipãrit pe hârtie groasã ºi le-am decupat. Am ºmirgluit suprafața plãcii pentru cã nu era planã, odatã la 3 cm erau niste tãieturi de câțiva mm de la tãierea buºteanului. Am lipit ºabloanele pe lemn ºi am tãiat gâtul ºi corpul. Am fãcut douã greºeli, de care mi-am dat seama abia mai târziu: prima cã nu am ales placa cu fibrele paralele cu planul ei; a doua cã am aliniat fibrele dupã una din marginile template-ului (care nu sunt paralele) in loc sã le aliniez dupã linia medianã a template-ului. Am tãiat forma gâtului ºi corpului cu un ferãstrãu pendular. Vãzând pe net cât de uºor aduc alții la contur cu acea sculã numitã "oscillating spindle sander" (habar n-am cum se traduce, nu am vazut aºa ceva in România), am încercat sã improvizez aºa ceva. Am dus o barã (plinã) la strungar, ambele capete trebuind subțiate menținând forma cilindricã; unul din capete venea prins în bormaºinã (care era montatã pe un suport pt dat gãuri), al doilea într-o piesã cu o gaurã cilindricã ce urma montatã în masa pe care stãtea suportul (montat ºi el cu ºuruburi). Aº fi putut folosi ºi un rulment, dar pt atât de puținã treabã nu merita investiția. Am fãcut un desen, ca sã mã fac mai bine înțeles; improvizația e la unchiul meu ºi nu mã mai duc pânã acolo sã-l fotografiez. Cu mult chin am reuºit sã lipesc ºmirglul de barã, pt piesã am fãcut o gaurã în masã cu dalta astfel încît piesa sã fie sub nivelul mesei cam cu 1 mm în cazul în care ºuruburile nu intrã complet în gãuri. Nu m-a bãtut capul sã folosesc bandã adezivã pe ambele pãrți, nu aveam aºa ceva ºi poate nici nu ºtiam dacã se gãseºte. Am adus aproape de contur corpul. Improvizația mea nu a mers perfect, fie pentru cã bara ar fi fost strâmbã, fie pentru cã strungarul nu a fãcut o treabã bunã. Bara nu lua chiar drept din lemn din acest motiv, aºa cã am renunțat la idee. Altã barã nu aveam ºi nu am vrut sã investesc foarte mult. Strungarul mi-a luat 10 lei pe treabã acum 1 an ºi jumãtate. Între timp, lemnul pt corp a ajuns la Bujor Hariga, iar gâtul a stat pe un raft pânã acum 2 luni. Urmeazã sã termin gâtul dupã care voi face un corp nou de chitarã. Gâtul, de 45 mm grosime l-am adus aproape la contur cu ajutorul unor dãlți, ºmirglu ºi un Dremel cu 73 lei. (Mai am de lucrat la contur în zona headstockului.) Cum am luat din grosimea lui: Am mãsurat cu 1-2 mm în plus fațã de grosimea lui ºi am marcat cu pixul pe lateral câteva puncte. La gât am folosit liniarul pt a trasa drept. În zona capului, unde suprafața este curbã, am folosit o bucatã de linoleum care avea o margine dreaptã, pe care am ținut-o apãsatã ca sã se curbeze dupã lemn ºi am trasat linia. Am montat lemnul într-o menghinã (de obicei pun douã bucãți de linoleum între menghinã ºi lemn ca sã nu lase urme) ºi am tãiat la 2-3 mm de linie. La tãierea corpului am avut surpriza sã constat cã tãietura nu a fost chiar perpendicularã, aºa cã aici am fost mai atent. La headstock nu m-am putut bãga cu ferãstrãul pendular, partea respectivã am cioplit-o cu dalta ºi ciocanul. Am ºlefuit partea din spate a gâtului ºi am mãsurat ca ambele planuri, din fațã ºi spate sã fie paralele. Mai am de îndreptat puțin dar cam asta este. Urmeazã sã-mi comand piese de la Stewart MacDonald, printre care o tijã "hot rod" cu acțiune în douã sensuri, taste, mecanisme. Tija cu dublã acțiune trebuie pusã sub tastierã; inițial mã gândisem sã fac ºanțuri pentru taste direct în lemnul gâtului, dar dacã îmi pun tijã hot rod o sã fiu nevoit sã-mi iau ºi tastierã. O sã-mi cumpãr tot de la ei, cea din maple e mai ieftinã; tastierele lor au radius compound, care nu ºtiu sã o fac. M-am pus sã dezlipesc template-ul de pe partea unde ar veni tastiera, o sã ºmirgluiesc zona ºi o sã mã duc la cineva sã-mi frezeze canalul pt tijã. O sã mai trebuiascã subțiat din gât cât grosimea tastierei, asta o voi face mai târziu. Pe gât, în partea din spate, înspre headstock am o crãpãturã, de care voi scãpa dupã ce încep sã rotunjesc gâtul. Crãpãtura se datoreazã faptului cã gâtul a fost tãiat din lateralul plãcii. Cam asta am fãcut pânã acum, urmeazã sã comand piesele pt gât, un top din maple pt corp ºi când o sã ajungã o sã mã apuc ºi de el. Vreau sã menționez cã nu sunt mare ºmecher la lucrat în lemn, nici lutier nu sunt; asta e metoda mea prin care îmi construiesc chitara ºi sunt ºanse sã iasã ceva bun. Orice opinii, sugestii sau critici sunt binevenite. Încã o chestie, gâtul în poze se vede strâmb din cauza lentilelor aparatului, nu am fãcut baie cu el.
ggedamed Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 Te-ai inhamat la ceva greu si ai ales cea mai grea cale! E adevarat ca este si calea pe care inveti cele mai multe. Am cateva de-ce-uri (m-am molipsit de la fii-mea): - De ce ai ales forma de Strat? Sunt mai usor de gasit sabloanele sau ai alt motiv? - De ce ai ales mahon? - Cea mai grea parte - d.p. meu d.v. - este realizarea grifului, din cauza ca sunt necesare unelte specializate. De ce nu ai vrut un grif gata facut? Nu poate fi din cauza pretului, prelucrarea te va costa mai mult - fara sa pun pretul lemnului - din cauza uneltelor pe care nu le are unchiul tau. - Inteleg ca griful va fi "bolt-on". Ce bridge vei folosi? Tun-o-matic, tremolo de Strat, Floyd-Rose? Si un sfat, daca nu e cu suparare: inainte de a da orice alta gaura, fa intai "neck pocket", prinde griful de corp si asigura-te ca are unghiul corect fata de corp (la Start cred ca griful e paralel cu suprafata corpului) si inaltimea corecta pentru bridge-ul pe care il vei folosi. Abia dupa ce astea sunt in regula vei avea axa longitudinala a chitarii. Sunt cu ochii pe tine .
--tremolo-- Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 faina initiativa.iti doresc multa bafta!nu uita sa pui poze!
Guest _Iustin_ Posted December 27, 2010 Posted December 27, 2010 Te-ai inhamat la ceva greu si ai ales cea mai grea cale! E adevarat ca este si calea pe care inveti cele mai multe. Am cateva de-ce-uri (m-am molipsit de la fii-mea): - De ce ai ales forma de Strat? Sunt mai usor de gasit sabloanele sau ai alt motiv? - De ce ai ales mahon? - Cea mai grea parte - d.p. meu d.v. - este realizarea grifului, din cauza ca sunt necesare unelte specializate. De ce nu ai vrut un grif gata facut? Nu poate fi din cauza pretului, prelucrarea te va costa mai mult - fara sa pun pretul lemnului - din cauza uneltelor pe care nu le are unchiul tau. - Inteleg ca griful va fi "bolt-on". Ce bridge vei folosi? Tun-o-matic, tremolo de Strat, Floyd-Rose? Si un sfat, daca nu e cu suparare: inainte de a da orice alta gaura, fa intai "neck pocket", prinde griful de corp si asigura-te ca are unghiul corect fata de corp (la Start cred ca griful e paralel cu suprafata corpului) si inaltimea corecta pentru bridge-ul pe care il vei folosi. Abia dupa ce astea sunt in regula vei avea axa longitudinala a chitarii. Sunt cu ochii pe tine . Am ales forma de Strat pentru cã am gãsit planurile pe internet; asta mã scuteºte de proiectarea unei chitare ºi prin asta evit eventualele greºeli de proiectare. Alt motiv ar fi cã un Strat este destul de ergonomic (eu cred cã o sã fac corpul mai subțire ºi o sã îl ajustez dupã nevoile mele) ºi e destul de uºor de cântat pe el. Dacã o sã se menținã ºi tonul "twangy" o sã prindã foarte bine, pentru cã mã gândesc sã cânt pe ea dezacordat maxim pânã în do. Am vãzut pe youtube un tip care ºi l-a dezacordat pânã în sol ºi suna foarte bine. Mahonul l-am ales pentru cã: am citit despre el ca fiind "a dream to work with"; unchiul meu voia mahon sau nuc pt sculpturã; rãspunde mai bine la joase ºi medii (mediile le comprimã puțin); voi folosi top din maple pentru cã aratã bine ºi completeazã unele "goluri" pe care le are mahonul în ton, adaugã un atac mai bun al notelor ºi sunã bine în zona de medii-înalte acolo unde mahonul nu rãspunde aºa bine. Mã gândesc cã va suna bine la riffuri dar va avea ºi un ton rotund, plãcut la solouri. Am citit cã lemnul folosit pt top dã atacul notelor ºi cel pt restul corpului dã sunetul de dupã atac. Am menționat cã voi folosi o tastierã din arțar gata fãcutã, cu radius compound de la StewMac. Nu cred cã e incredibil de greu de fãcut o tastierã, dar e o treabã migãloasã de care mai bine mã scutesc la primul proiect. Tare mult mã bate gândul sã folosesc un bridge fix de la GraphTech, probabil un ResoMax sau alt bridge fix cu piezo. Chitara mea principalã e un Manne Ventura cu 7 corzi, are floyd rose ºi în afarã de dive bombs sau alte mici scheme nu prea îl folosesc, de multe ori cânt fãrã whammy-ul montat. Vreau sã folosesc un bridge fix ca sã nu îmi ia jumãtate de orã sã schimb acordajul. Dar cred cã o sã îmi lipseascã faptul cã nu pot sã vibrez acordurile. Pentru acordaje standard vreau sã folosesc chitara Manne, pentru alte acordaje Strat-ul. Cred cã o sã sune puțin a Gibson SG, fiind din mahon ºi având bridge fix. O sã folosesc taste foarte late ºi foarte înalte pânã la tasta 12 iar de la tasta 12 la 22 voi folosi taste la fel de înalte dar nu foarte late, sã încapã degetele mai bine între taste.
ggedamed Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Am menționat cã voi folosi o tastierã din arțar gata fãcutã, cu radius compound de la StewMac. Nu cred cã e incredibil de greu de fãcut o tastierã, dar e o treabã migãloasã de care mai bine mã scutesc la primul proiect. Stii ca tastiera de artar va trebui lacuita, nu? Sunt curios cum va suna si va arata la final, nu am mai vazut combinatia asta.
Guest _Iustin_ Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Stii ca tastiera de artar va trebui lacuita, nu? Sunt curios cum va suna si va arata la final, nu am mai vazut combinatia asta. Mã gândesc sã-i dau un oil finish. Nu ºtiu dacã Tru Oil e rezistent la apã, ar trebui, dar ãsta cicã e: http://www.parchetpeviata.ro/produse/materiale-profesionale/finisaje-ulei/ Cineva a postat linkul ãsta în topicul "Oil Finish", cred cã o sã-i dau eu o încercare. Poate au în cantitãți mai mici, cã nu meritã sã iau 5 litri pt o tastierã. Restul chitarei va fi finisatã tot cu ulei, am vãzut persoane care au reuºit sã dea un aspect de gloss dupã vreo 12 straturi. Presupun cã finishul îl dau dupã ce pun tastele, nu?
ggedamed Posted December 28, 2010 Posted December 28, 2010 Presupun cã finishul îl dau dupã ce pun tastele, nu? Parerile sunt impartite: http://www.tdpri.com...tml#post2930082 http://www.tdpri.com...ard-finish.html http://www.talkbass....ad.php?t=435466 http://www.talkbass....ad.php?t=298744 http://www.warmoth.c...NeckFinish.aspx ...Unii au finisat cu Super-Glue.
Guest _Iustin_ Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Am încercat sã dau jos hârtia de pe lemn ºi sã fac suprafața planã acolo unde vine lipitã tastiera dar a mers cam prost. Bancul de lucru cu gâtul montat pe el: Bucãțile de linoleum: Deoarece bucãțile de plastic care servesc la montarea lemnului pe banc sunt mai înalte ca lemnul, pun douã creioane sub lemn dupã care îl strâng pe banc. Cu ajutorul lateralului dãlții (care e drept) ºi o daltã pt sculpturã în lemn am marcat linia unde va veni capãtul fretboardului. Cu bandã dublu adezivã am lipit ºmirglu pe o bucatã de plexiglas sperând cã voi putea face suprafața planã. Am sacrificat alt ºmirglu pt îndepãrtarea hârtiei pt cã hârtia se adunã pe ºmirglu ºi trebuie schimbat. Ca sã iau resturile am folosit spatele lamei unui fierãstrãu, merge bine ºi pt a lua din lemn, ia foarte fin, în principal stratul ºmirgluit, lãsând sã se vadã mai bine porii ºi fãcând suprafața mai finã. Locurile unde a mai rãmas hârtie sunt mai adâncite, voi lucra ºi acolo. Locurile unde a rãmas hârtie încep sã disparã, dupã ºlefuire se vãd unele zone mai întunecate care sunt adâncituri. Dupã puțin ºmirgluit se duc ºi ele. Ideea cu ºmirglul ºi plexiglasul nu a mers foarte bine, din pãcate a luat cu 1 mm mai mult dintr-o parte, ºi abia mai târziu mi-am dat seama. Am reuºit sã corectez puțin asta cu lama de fierãstrãu ºi ºmirglu, în final o sã lipesc cu bandã dublu adezivã ºmirglu pe o bucatã mai groasã de sticlã ºi o sã frec lemnul de ea pânã suprafața devine perfect planã. Situația asta m-a stresat destul de mult, sper cã aºa o sã se rezolve ºi o sã am o suprafațã planã pe care sã lipesc tastiera. Am cumpãrat un top bookmatched din spalted maple, urmeazã sã îl plãtesc ºi vine în douã luni cu vaporul. În continuare o sã finisez lateralul capului ca sã mã pot scãpa ºi de hârtia de acolo ºi apoi voi ºmirglui toatã fața gâtului pânã devine perfect planã. Dupã aceea voi face acelaºi lucru ºi în partea din spate, ca sã obțin douã fețe paralele.
Guest _Iustin_ Posted December 31, 2010 Posted December 31, 2010 Aºa aratã topul pe care l-am cumpãrat: S-ar putea sã mai cumpãr unul ºi sã mã decid pe care îl folosesc ºi pe al doilea fie sã îl țin fie îl vând. Îmi vine la 61 dolari transport inclus, în schimb mã enerveazã cei 25% care o sã mi-i punã vama. Oricum nu cred cã gãsesc lemn aºa ieftin în Europa. Am auzit cã un top de flamed maple de la Reghin 5A grade ar costa în jur de 200 euro.
Guest LooSeR Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 ce ai mai facut cu chitara ? Ce lemn ai tu acolo in poza ? Din cate stiu flamed maple e mai scump decat maple normal, datorita taieturilor, iar daca te gandesti ca pt o acustic spatele si lateralele ( 3 - 4 mm ) poti spune ca 200e e ok.
ggg Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 In sfarsit,vad si eu un individ care se intereseaza de toate detaliile si nu lasa nimic la voia intamplarii. Din partea mea ai tot suportul iar daca ai nevoie de ceva hardware,pickups,conductori pt instalatia electrica si componente pasive pt aceasta chitara, da-mi un PM. Nu te costa nimic. Felicitari !!! Ma inclin
Guest LooSeR Posted January 5, 2011 Posted January 5, 2011 scuzati greselile Acum m-am trezit si am vazut ce am scris vroiam sa zic ca spatele si lateralele pt o acoustica din flame maple, costa in jur de 160euro calitate AAA. Succes mult, ce finisaj folosesti ?
Guest _Iustin_ Posted January 7, 2011 Posted January 7, 2011 ce ai mai facut cu chitara ? Ce lemn ai tu acolo in poza ? Din cate stiu flamed maple e mai scump decat maple normal, datorita taieturilor, iar daca te gandesti ca pt o acustic spatele si lateralele ( 3 - 4 mm ) poti spune ca 200e e ok. Lemnul e spalted maple dar eu voi folosi flamed maple pt acest proiect. In sfarsit,vad si eu un individ care se intereseaza de toate detaliile si nu lasa nimic la voia intamplarii. Din partea mea ai tot suportul iar daca ai nevoie de ceva hardware,pickups,conductori pt instalatia electrica si componente pasive pt aceasta chitara, da-mi un PM. Nu te costa nimic. Felicitari !!! Ma inclin Mulțumesc mult pentru suport. O sã vã anunț dacã îmi trebuie ceva. scuzati greselile Acum m-am trezit si am vazut ce am scris vroiam sa zic ca spatele si lateralele pt o acoustica din flame maple, costa in jur de 160euro calitate AAA. Succes mult, ce finisaj folosesti ? Mersi. Folosesc Tru Oil. Dacã dai vreo 12 straturi obții chiar efect de gloss. E uºor de aplicat ºi de reparat.
Guest _Iustin_ Posted February 23, 2011 Posted February 23, 2011 Azi am ridicat coletul cu lemnele de la poºtã. Aratã superb, spalted maple-ul aratã mai bine decât în poze, bucata de flamed maple nu are o nuanțã atât de roºiaticã cum credeam. Spalted maple-ul e cam moale în unele zone, chiar mai moale decât lemnul de brad. Va trebui sã îl întãresc cumva, mã gândeam sã folosesc Super Glue subțire de la StewMac dar acolo zice cã se întãreºte în 5 secunde, nu ºtiu dacã e de ajuns pt ca sã pãtrundã. Plus cã o sã mã coste o avere, cu toate cã au 20 ml la 5 dolari. O alternativã ar fi sã folosesc wood stabilizer; nu cred cã e mai rezistent decât super glue. Altã alternativã ar fi sã folosesc ulei care sã polimerizeze, nu ºtiu nici ãla cât e de rezistent. Dacã aveți pãreri în privința asta, sunt bucuros sã le aud.
Guest _Iustin_ Posted April 17, 2011 Posted April 17, 2011 (edited) Am mai lucrat ceva, dar deocamdatã am rãmas fãrã buget pentru cã mi-am luat douã pedale, una foarte rarã ºi un Blackstar HT Dual. Am adus capul la contur în partea cu tastiera ca sã pot scãpa de hârtie. Am montat gâtul pe bancul de lucru ºi am dat jos hârtia cu ºmirglu. Am cãutat prin pivnițã ºi am gãsit niºte bucãți de sticlã pe care sã lipesc ºmirglu (cu toate cã cel mai bine ar fi fost dacã fãceam comandã la o bucatã de sticlã groasã). Am pus sticla pe covor, pt cã dacã o puneam pe parchet s-ar fi curbat puțin dupã forma parchetului care nu e perfect plan ºi asta ar fi influențat negativ ºlefuirea. Pe covor e mai ok, sticla se "aºeazã" astfel încât sã stea planã. Peste prima bucatã de sticlã am mai pus încã una, pe care am lipit bandã dublu adezivã. Am constatat cã aceasta prinde mult mai bine pe sticlã decât pe plexiglas. Prima bucatã de sticlã: A doua bucatã de sticlã: Am lipit banda ºi ºmirglul pe sticlã apoi am tãiat ºmirglul. Am ºlefuit gâtul pe ambele pãrți; în ultima pozã se vede cã ºmirglul a luat numai din lemnul de la capetele gâtului, adicã lemnul era concav. Procedura va continua pânã când lemnul e perfect plan. Urmeazã sã comand de pe StewMac o tastierã de arțar, tijã cu acțiune dublã, mecanisme Sperzel locking, tastele pânã la tasta a 12-a vor fi ceva gen Dunlop 6100 iar cele de la tasta 13 la 22 vor fi 6105 pt cã sunt mai subțiri ºi degetele vor încãpea mai uºor între taste, plus cã uzura va fi destul de uniformã pt cã majoritatea riffurilor, acordurilor etc se cântã mai jos pe gât ºi solourile mai sus pe gât. În ultimul timp începe tot mai mult sã mã batã gândul de a face totuºi chitara cu 24 taste. Probabil cã aceastã paginã m-a convins (plus cã eu cânt pe o chitarã cu 24 taste): http://www.edroman.c...cles/22vs24.htm Edited April 17, 2011 by _Iustin_
Guest ReBemol Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 De unde ai facut rost de placa de mahon? Au si artar cumva?
gadjo Posted May 10, 2011 Posted May 10, 2011 Interesant linkul despre freturi si frumos explicat. Succes cu proiectul!
karpi Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Am mai lucrat ceva, dar deocamdatã am rãmas fãrã buget pentru cã mi-am luat douã pedale, una foarte rarã ºi un Blackstar HT Dual. Am adus capul la contur în partea cu tastiera ca sã pot scãpa de hârtie. Am montat gâtul pe bancul de lucru ºi am dat jos hârtia cu ºmirglu. Am cãutat prin pivnițã ºi am gãsit niºte bucãți de sticlã pe care sã lipesc ºmirglu (cu toate cã cel mai bine ar fi fost dacã fãceam comandã la o bucatã de sticlã groasã). Am pus sticla pe covor, pt cã dacã o puneam pe parchet s-ar fi curbat puțin dupã forma parchetului care nu e perfect plan ºi asta ar fi influențat negativ ºlefuirea. Pe covor e mai ok, sticla se "aºeazã" astfel încât sã stea planã. Peste prima bucatã de sticlã am mai pus încã una, pe care am lipit bandã dublu adezivã. Am constatat cã aceasta prinde mult mai bine pe sticlã decât pe plexiglas. Prima bucatã de sticlã: A doua bucatã de sticlã: Am lipit banda ºi ºmirglul pe sticlã apoi am tãiat ºmirglul. Am ºlefuit gâtul pe ambele pãrți; în ultima pozã se vede cã ºmirglul a luat numai din lemnul de la capetele gâtului, adicã lemnul era concav. Procedura va continua pânã când lemnul e perfect plan. Urmeazã sã comand de pe StewMac o tastierã de arțar, tijã cu acțiune dublã, mecanisme Sperzel locking, tastele pânã la tasta a 12-a vor fi ceva gen Dunlop 6100 iar cele de la tasta 13 la 22 vor fi 6105 pt cã sunt mai subțiri ºi degetele vor încãpea mai uºor între taste, plus cã uzura va fi destul de uniformã pt cã majoritatea riffurilor, acordurilor etc se cântã mai jos pe gât ºi solourile mai sus pe gât. În ultimul timp începe tot mai mult sã mã batã gândul de a face totuºi chitara cu 24 taste. Probabil cã aceastã paginã m-a convins (plus cã eu cânt pe o chitarã cu 24 taste): http://www.edroman.c...cles/22vs24.htm Curios de cum o sa iasa pana l aurma ..Spor la munca ... Apropos...hartia lipita se da jos usor cam la fel ca si in cazul timbrelor de pe plicuri ... aburi sau usor umezita suprafata cu apa calda ...apoi se decojeste sau se rade usor ca si in cazul "abtzibild"-elor..
Guest _Iustin_ Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 Curios de cum o sa iasa pana l aurma ..Spor la munca ... Apropos...hartia lipita se da jos usor cam la fel ca si in cazul timbrelor de pe plicuri ... aburi sau usor umezita suprafata cu apa calda ...apoi se decojeste sau se rade usor ca si in cazul "abtzibild"-elor.. Multumesc pentru sfat, dar eu nu am pus deloc apã pe lemn ºi nici nu o sã o fac decât dacã e absolut necesar. Poate cã nu influențeazã prea mult umiditatea lemnului, dar aºa vreau eu sã fac.
Guest _Iustin_ Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 De unde ai facut rost de placa de mahon? Au si artar cumva? Mahon am luat de la un furnizor de lemn pt mobilã dar trebuie sã ai firmã ca sã poți cumpãra de la ei. Partea proastã e cã lemnul mai are crãpãturi pe alocuri din cauzã cã e uscat artificial. Rãmâne de vãzut cum o sã sune. Arțar nu ºtiu sã aibã, doar stejar.
karpi Posted May 11, 2011 Posted May 11, 2011 (edited) Multumesc pentru sfat, dar eu nu am pus deloc apă pe lemn şi nici nu o să o fac decât dacă e absolut necesar. Poate că nu influenţează prea mult umiditatea lemnului, dar aşa vreau eu să fac. Adica ??? Cand trebuie sa slefuiesti cu hartie abraziva fina esti nevoit sa ungi cu apa lemnul ca sa se ridice fibrele !!Apoi dai cu smirglu ..iar umezesti ..si tot asa pana ajunge lemnul "oglinda" .daca nu faci in acest fel se ridica fibrele de la ulei sau de la diluantul vopselii sau al lacului. Apa nu se infiltreaza numai putin pe suprafata ..apoi se usca pana ajungi sa lipesti "limba ". Si la betele de toba slefuiam in acest fel , apoi erau date cu "ulei de in fiert" si iarasi slefuiam cu o panza pana ajungeau odglinda. Tot asa am mai ajutat la fabricarea unor andrele din lemn ( andrele cu diametru mare ptr colegele de la lucru ) . Edited May 11, 2011 by karpi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now