Guest azazel737 Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 Care sunteti pasionati de Gary Moore ati reusit sa obtineti acele note f lungi care le tine in parisienne walkways de pilda.In varianta live tine un bend pe tasta 15 timp de 27 de secunde ) Eu am reusit cu v-amp 2 -ul meu cu statia data tare ... dar sincer volumul este mult prea mare pentru a canta in casa
StratMan Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 efectul se obtine cu gain-uri mari si la volume la care chitara intra in reactie cu boxa. eu il obtin relativ usor cu marshall-ul meu in sala de repetitie, dar mi se pare dificil de obtinut cu scule de tip v-amp. daca ai sa privesti atent la mana dreapta a lui gary moore, ai sa vezi cum controleaza in permanenta cu volumul de pe chitara nivelul gain-ului, ducandu-se in permanenta la pragul de microfonie controlata de care e nevoie pentru obtinerea unor astfel de sunete.
Guest hututui Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 believe it or not, eu obtin micofonii cu niste panarame de boxe de astea mici, folosind anumite pozitii ale wah-ului, la volum maxim si intr-o pozitie anume fata de boxe. tind sa cred ca pedalutza e responsabila de fenomen in mare parte, de abia dupa aia volumul. stiam ca sunt foarte importante si dozele si bineinteles, gainul. o mai fac din cand in cand, sa ma "simt" bine si sa ii delectez pe vecini, dar sunt convins ca se pot face si lucruri super misto (vezi cazul vai)
DanJBS Posted May 13, 2006 Posted May 13, 2006 Poti intra in microfoni si folosind numai bara de vibrato sau prin vibrato continu a unei note din mana stanga. Cel mai simplu e pe flagioleti si la volum si gain mai mare.
comanel Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 tind sa-l contrazic putin pe dan.. omu intreaba de microfonii controlate... si ceea ce zici tu e ok, dar doar pe jumatate.. sa presupunem ca tii o nota.. faci vibrato pe ea (sau misti subtil din whammy bar..) nota se prelungeste, dar la un moment dat isi schimba tonalitatea, urcand cam cu o octava (nu fix.. dar pe acolo..).. si incepe sa tiuie.. (efect bestial, combinat cu un dat capu pe spate si ridicand pana spre cer, in timpul unui break luung de tobe.. ) dar cum ajungi la un sustain al unei note, fara ca ea sa-si schimbe tonalitatea??... eu am 2 metode.. 1. Din efect, cu sau fara gain la maxim.. zicem de un distors rezonabil.. compresorul face totul.. : sustain cat mai mare, si un attack mai cumintel (zic pe la jumate asa.. ) ciupesti nota care o vrei si nu-i faci nimic..(adica vibrato and other stuff..) si o tii... Cand are tendinta de a intra in microfonie.. da volumul de la chitara putin mai jos.. apoi il urci la loc (de la 10 -> 7 si inapoi..) 2. gain maxim, fara compresie, te asezi cu chitara sa fie la un unghi perpendicular cu boxele din fata ta.. (monitoare, statie.. etc..) adica axa dozelor sa fie perpendiculara cu axa de iesire a sunetului din boxe.. dai nota din finalul de solo.. sau whatever.. si o tii.. nu te misti.. intri intr-un circuit de rezonanta aproape perfect...(aproape pt ca este imposibil sa stai nemiscat timp de 20 de secunde..) in conditiile de fata, am reusit cu un jackson js30 cu SD la bridge, si un gt6 la picioare pe un amp vechi tare.. (vermona) sa tin un bend pe tasta 7 pe sol timp de 23-24 de secunde.. sper sa te ajute chestia asta.. bafta si bulan ahh.. si era sa uit... chiar va pasa de vecini?? )
Cosu Posted May 14, 2006 Posted May 14, 2006 In general artisitii prefera sa spuna pe ce scule canta pentru ca asta inseamna pana la urma "endorsement" si scot o carca de bani (si) din asta. Lista de endorseri fernandes sustainer : http://www.fernandesguitars.com/sustainer/susartists.html surpriza apare si steve vai. Ce nu prea e divulgat este modul in care sunt conectate toate jucariile si ce setari sunt facute (Si eventual ce modificari). ronniefrown cred ca e irelevant cu cine a cantat mike in trecut sau in prezent. E alegerea lui si e cam lame sa il acuzi de una sau de alta. Pana la urma asta face un muzician de studio. Canta cu cine e platit sa cante. Stai linistit ca nume mai mari au facut-o sau o fac in continuare si nimeni nu arunca cu gunoaie in ei. Cred ca povestea cu chitara de minim 2000$ e si ea putin fortata. Probabil ca cei 2000$ reprezinta calitatea(Vechime / umiditate/ densitate / etc) lemnului si calitatea imbinarilor si finisajelor. Faza asta imi aduce aminte de poanta din spinal tap cand chitaristul isi prezinta colectia de chitare : Nigel: The sustain...listen to it... Marty: I'm not hearing anything. Nigel: You would, though, if it were playing, because it really ... it's famous for its sustain...I mean, you could, just hold it.... Marty: Well I mean so you don't.... Nigel: Aaaaaaaaaaaaaa.... You could go and have a bite an'...aaaaaaaaa...you'd still be hearin' that one. cam asa si noi.
TB_TM Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 Legat de cei 2000euro... eu am facut inregistrarea cu scule de 2 lei... la volum destul de mic... microfonia aiurea intra in cele din urma ca ma plictiseam si am inceput sa ma joc cu tremolo-ul btw... ce-am facut eu acolo e corect sau alfel trebuie sa sune? daca e corect as putea s-o tin asa si jumatate de ora probabil... TB_microfonie_controlata_sau_nu.mp3
karpi Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 Efect "LARSEN" se cheama , sunetul din difuzoare misca aerul si acesta misca corpul chitarei , pe anumite frecvente de rezonanta va intra in oscilatia o coarda sau alta .In functie de gain , pozitie fata de difuzor , reglaj de ton , etc.. Cand folosesti Wah-ul unele frecvente sunt mai accentuate si poti gasi care intra in oscilatie. Cu vibratorul faci cam tot asa ceva , cauti frecventa la care oscileaza . Odata intrata in oscilatie ea se poate mentine practic fara limita si miscand din vibrator sau invartindute in jurul boxei diferite frecvente vor suna . In legatura ca nu se poate canta acasa ...hehe nici in birt sau club daca ai statie de 200W ca numai tu te auzi. Adica astai problema ca si la "tonul" ideal obtinut "overdrive" , o statie overdrive scuate putere cel putin 30-80 % mai mult decat in regim clean.Si la efectul larsen cam ajungi la 180% din puterea "clean" , numai etajul de alimentare a statiei te limiteaza. Pentru acasa ca sa am ton de "live" am pus odata un difuzor de 4W lipit de corpul chitarei si i-am dat semnal din ampliful de casti am reglat EQ si intra in LARSEN la multe tonuri , dar si asta este tare acasa. AU baieti efect LARSEN electrumagnetic , o bobina legata la iesirea unui amplif mai mic care se apropie de corzi de asupra dozelor si face cam acelasi lucru si se poate canta cu control perfect.Orice ton intra in oscilatie. Cand cantam pe scena cu 200W in spatele meu daca ma apropiam de statie la sub 2 m nu mai stiam cum sa estompez corzile , toate sunau cand vroiau. Din aceasta cauza s-a inventat chit electrica fara cutie de rezonanta , sa nu rezoneze la volum mare ca nu mai poti canta. Jazzisti folosesc chitare cu cutie de rezonanta ca sa aiba "ton" si la volum mic cand cnta in cluburi mici.
rocker_no Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 (edited) Legat de cei 2000euro... eu am facut inregistrarea cu scule de 2 lei... la volum destul de mic... microfonia aiurea intra in cele din urma ca ma plictiseam si am inceput sa ma joc cu tremolo-ul btw... ce-am facut eu acolo e corect sau alfel trebuie sa sune? daca e corect as putea s-o tin asa si jumatate de ora probabil... Dupa parerea mea, ce e pe inregistrare, nu este o microfonie. Este doar un sustain indelungat al drive-ului din efect. Abea spre sfarsit sunt cateva tentative de microfonie incercate de sculele tale. Asa ca de asta ai avut impresia ca ai putea tine si 30 de min asa. Karpi, n-am inteles exact ideea "Cand cantam pe scena cu 200W in spatele meu daca ma apropiam de statie la sub 2 m nu mai stiam cum sa estompez corzile , toate sunau cand vroiau."... scz dar n-am avut ocazia sa cant printr-un club pana acuma, dar orice sfat e binevenit ptr momentul in care voi canta ptr prima oara! Edited May 15, 2006 by rocker_no
karpi Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 Dupa parerea mea, ce e pe inregistrare, nu este o microfonie. Este doar un sustain indelungat al drive-ului din efect. Abea spre sfarsit sunt cateva tentative de microfonie incercate de sculele tale. Asa ca de asta ai avut impresia ca ai putea tine si 30 de min asa. Karpi, n-am inteles exact ideea "Cand cantam pe scena cu 200W in spatele meu daca ma apropiam de statie la sub 2 m nu mai stiam cum sa estompez corzile , toate sunau cand vroiau."... scz dar n-am avut ocazia sa cant printr-un club pana acuma, dar orice sfat e binevenit ptr momentul in care voi canta ptr prima oara! cum iei mana de pe corzi incepe oscilatia pe careva coarde , poti sa vezi la Vai si Satriani pe video cum fac pull&hammer cu mana stanga si cu cea dreapta estompeaza corzile prinzand griful "jos" , sa nu intre in rezonanta si sa inceapa sa sune ce nu vor , sau canta pe primele corzi ( subtiri ceva mai lent ( cu feeling) si pun degetul aratator de la mana dreapta pe restul de corzi .
ebola Posted May 15, 2006 Posted May 15, 2006 (edited) Eu stiam ca exista un efect special pt asta, feedback ii zice, care face/simuleaza efectul Larsen. Stiam ca si Santana il folosea, deci s-ar putea ca omul sa aiba o pedala special pt chestia aia de endless sustain. Nu neg ca se poate obtine asa cum ziceti si voi ... dar eu am o vaga impresie ca e mai simplu cu pedala. PS: eu tin minte ca exista si anti-feedback (tot efect), tocmai sa impiedice microfonia aia ... Edited May 15, 2006 by ebola
karpi Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 Acoustic feedback .named after the Danish physicist Søren Larsen ... ..efectul Larsen caci feedback poate fi de tot felul. Pedala de sustain este altceva , un fel de compresor. L efectul Larsen intra in oscilatie , fundamentala sau unele armonice , cvinta, octava etc in functie de conditiile de feedback , de filtre de rezonante...
ebola Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 Acoustic feedback .named after the Danish physicist Søren Larsen ... ..efectul Larsen caci feedback poate fi de tot felul. Pedala de sustain este altceva , un fel de compresor. L efectul Larsen intra in oscilatie , fundamentala sau unele armonice , cvinta, octava etc in functie de conditiile de feedback , de filtre de rezonante... Eu ma refeream la o pedala de feedback care se refera strict la Larsen. Iarasi exista anti-feedback care face exact anti-larsen, sau cel putin tin minte ca erau optiuni pe niste scule care le-am vizionat mai demult.
Guest mircea Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 M-am chinuit vreo 5-10 min pana sa-mi iasa pacat ca s-a terminat negativul tocmai atunci Damn, dar chiar trebuie volum pt asta ... Sper sa nu fiu offtopic si sa fie vorba de altfel de microfonie controlata. microfonie_controlata_reusita1.mp3
ebola Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 M-am chinuit vreo 5-10 min pana sa-mi iasa pacat ca s-a terminat negativul tocmai atunci Damn, dar chiar trebuie volum pt asta ... Sper sa nu fiu offtopic si sa fie vorba de altfel de microfonie controlata. microfonie_controlata_reusita1.mp3 Imi place cum a iesit
TB_TM Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 M-am chinuit vreo 5-10 min pana sa-mi iasa pacat ca s-a terminat negativul tocmai atunci Damn, dar chiar trebuie volum pt asta ... Sper sa nu fiu offtopic si sa fie vorba de altfel de microfonie controlata. microfonie_controlata_reusita1.mp3 Ai folosit pedala facuta de tine...?
dalv Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 M-am chinuit vreo 5-10 min pana sa-mi iasa pacat ca s-a terminat negativul tocmai atunci Damn, dar chiar trebuie volum pt asta ... Sper sa nu fiu offtopic si sa fie vorba de altfel de microfonie controlata. microfonie_controlata_reusita1.mp3 wow, ala e feedback? suna f curat, parca nu s-ar mai fi terminat feedbackul, la mine e un tziuit "groaznic" in sensul bun, dar nicidecum o nota atat de inteligibila, trebuie sa incerc sa urmez sfaturile lui karpi
Guest mircea Posted May 16, 2006 Posted May 16, 2006 (edited) Ai folosit pedala facuta de tine...? Nu, am folosit Guitar FX Box cu volumul pe intrare dat undeva spre maxim si distorsul la fel. Cred ca depinde si de chitara(si de doze). Inregistrarea am facut-o cu Adam's-ul unui prieten (sa traiesti Dane!). Am incercat si cu chitara mea, dar n-am avut nici o sansa. Chitaia in ultimul hal si cand eram cu mana pe corzi. Trebuie stopat restul corzilor pentru a le impiedia sa intre in rezonanta. Si trebuie volum. Edited May 16, 2006 by mircea
rocker_no Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 M-am chinuit vreo 5-10 min pana sa-mi iasa pacat ca s-a terminat negativul tocmai atunci Damn, dar chiar trebuie volum pt asta ... Sper sa nu fiu offtopic si sa fie vorba de altfel de microfonie controlata. microfonie_controlata_reusita1.mp3 Misto inregistrarea, ti-a iesit marfa! Mircea de la Zenith reusise intr-unul din concertele din raposatul Viking. Ii iesise misto tare! Aaaa... si eu si chitaristu/chitaristii din trupa ne mai jucam pe la el pe la sala ca intra accidental in microfonie...
ebola Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 Pana la urma am vazut o pedala din aia cu feedback, apesi pe ea si tine sunetul pana ti se acreste. Nici nu mai trebuie sa ti apasate corzile, lasi chitara jos si tot suna Asa ca sunt din ce in ce mai convins ca Moore foloseste o chestia din asta decat microfonii controlate.
karpi Posted May 17, 2006 Posted May 17, 2006 instalatia de scena a lui EV Halen se vad 12 head-uri Marshall deci cel putin 1200W eventual ai nevoie de pedala "antilarsen". mai multe despre instalatiile chitaristilor gasitri pe siteul lui "mibu " The Rackdoktor , el se ocupa de instalatii de scena profi , macar ca informatie este bine de vazut cum fac "grei" , mibu are linkuri postate pe siteul sau , mi-am permis sa postez o poza de la el doar ca sa vedeti cam despre ce este vorba. http://mibu.16.forumer.com/ Pana la urma am vazut o pedala din aia cu feedback, apesi pe ea si tine sunetul pana ti se acreste. Nici nu mai trebuie sa ti apasate corzile, lasi chitara jos si tot suna Asa ca sunt din ce in ce mai convins ca Moore foloseste o chestia din asta decat microfonii controlate. pedala sustain , dar nu suna ca chit <-> boxa , se bazeaza pe compresie si feedback electronic . A nu se confunda cu efecte denumite impropriu sustain dar practic sunt distorsionatoare si limiteaza semnalul foarte tare amplificat cu doua diode , asa ca ai sunet de aceiasi amplitudine cat nu scade semnalul sub pragul diodelor . Pedala sustain " adevarata" tine lung si tonul "clean" practic este un compresor/expandor reglat pentru acest efect. Dar ati strica atacul tonului.Ai atac artificial.Dar daca al folosesti numai la unele tonuri lungi si al decuplezi este OK mai ales in locatii mici unde nu poti sa fdai putere mare. Nu vad de ce ar trebui sa foloseasca G.More sau alti TARI ai chitarei cand au 1000W in spatele lor si au un "rack" cu compresoare /expansoare +harmoniser .In plus o statie de 100W cu overdrive la maxim folosita cu difuzor sub putere ca sa aiba sustainul si overdriveul tube original acest semnal se amplifica cu microfon si prin line apoi printr un mixer de linie se trimite la cei 1000W
ebola Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 instalatia de scena a lui EV Halen se vad 12 head-uri Marshall deci cel putin 1200W eventual ai nevoie de pedala "antilarsen". mai multe despre instalatiile chitaristilor gasitri pe siteul lui "mibu " The Rackdoktor , el se ocupa de instalatii de scena profi , macar ca informatie este bine de vazut cum fac "grei" , mibu are linkuri postate pe siteul sau , mi-am permis sa postez o poza de la el doar ca sa vedeti cam despre ce este vorba. http://mibu.16.forumer.com/ pedala sustain , dar nu suna ca chit <-> boxa , se bazeaza pe compresie si feedback electronic . A nu se confunda cu efecte denumite impropriu sustain dar practic sunt distorsionatoare si limiteaza semnalul foarte tare amplificat cu doua diode , asa ca ai sunet de aceiasi amplitudine cat nu scade semnalul sub pragul diodelor . Pedala sustain " adevarata" tine lung si tonul "clean" practic este un compresor/expandor reglat pentru acest efect. Dar ati strica atacul tonului.Ai atac artificial.Dar daca al folosesti numai la unele tonuri lungi si al decuplezi este OK mai ales in locatii mici unde nu poti sa fdai putere mare. Nu vad de ce ar trebui sa foloseasca G.More sau alti TARI ai chitarei cand au 1000W in spatele lor si au un "rack" cu compresoare /expansoare +harmoniser .In plus o statie de 100W cu overdrive la maxim folosita cu difuzor sub putere ca sa aiba sustainul si overdriveul tube original acest semnal se amplifica cu microfon si prin line apoi printr un mixer de linie se trimite la cei 1000W Asa sa fie cum zici tu Eu tind intotdeauna sa dau gir solutiilor mai simple .... oricum este interesanta o pedala mai ales - cum zici si tu - nu ai jdemii de rackuri si watti in spate. Mie mi-a placut cum suna efectul (pe care scria explicit "Feedback") ca d'aia am remarcat-o si avea sunetul f bun. In general, la microfoniile mele cel putin, sunetul nu isi mentine timbrul pana la capat, adica se simte o distorsionare, la feedbackul asta sunetul este pur si simplu constant de la un capat la altul. Adevarul este ca cam (sic) salivez cand ma uit la sculele alea ....
rocker_no Posted May 18, 2006 Posted May 18, 2006 Parerea mea e ca nici o pedala nu se va putea compara cu o succesiune de efecte de pe scule de varf, pe care marii artisti si le permit...
Cosu Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Am citit un scurt inteviu in guitar player cu Gary Moore si il intrebau cum face efectul asta dement live. Omu zicea ca inainte de concert se plimba pe toata scena si cauta punctul unde ampul intra in feedback fix pe nota respectiva. Memoreaza locul si cand canta bucata cu pricina se deplaseaza acolo
Guest MrJackson Posted June 9, 2006 Posted June 9, 2006 Asta e o faza de genu: prea simplu ca sa fie adevarat.
Guest azazel737 Posted June 10, 2006 Posted June 10, 2006 mda deci cam asha suna la mine microfonia controlata moore_sustain.mp3
rocker_no Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Asta e o faza de genu: prea simplu ca sa fie adevarat. Recent am schimbat locul unde repetam si acolo au o statie Yamaha cu 2 intrari (nu mai stiu modelu) destul de mare. Efectele din procesor au volumul aproape la maxim, iar statia este putin peste un sfert din volum. Eu stau langa statie si de fiecare data cand prelungesc mult acordurile distorsionate, intra in microfonie!
Guest MrJackson Posted June 11, 2006 Posted June 11, 2006 Recent am schimbat locul unde repetam si acolo au o statie Yamaha cu 2 intrari (nu mai stiu modelu) destul de mare. Efectele din procesor au volumul aproape la maxim, iar statia este putin peste un sfert din volum. Eu stau langa statie si de fiecare data cand prelungesc mult acordurile distorsionate, intra in microfonie! Pai sunt convins ca asa face si Moore. Ideea era ca e o solutie atat de simpla, incat nu iti vine sa crezi. Toata lumea se chinuia cu treburi din mana, cu nush ce scule etc
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now