www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Va place? Fratele meu l-a facut (are 10 ani si mult timp liber :) )

post-11256-1284487000_thumb.png

 

Si inca o traznaie la care ma gandeam:

Corpurile de Squier Affinity (chitara mea) sunt mai subtiri decat cele de Fender cu in jur de 0.5-1 cm (am uitat exact cat). As putea profita de aceasta diferenta pentru a o completa cu un furnir de grosimea respectiva. Scopul nu ar fi neaparat estetic, ci mai degraba ca sa transform chitara din top-route in back-route si sa scap de pickguard. Ce parere aveti? Se poate lipi usor furnirul? Va fi rezistent la gaurire? (pentru suruburile ramelor de doze, gaurile pentru potentiometre, pentru bridge etc.

 

A da, hai sa va zic si ce-am mai facut. Ziceam ca am dat lacul jos de pe grif cu un cutit si un spray cu acetona. Am cateva poze.

post-11256-1284489894_thumb.jpg

post-11256-1284490012_thumb.jpg

post-11256-1284490224_thumb.jpg

post-11256-1284490308_thumb.jpg

Edited by Gorel
Posted
Corpurile de Squier Affinity (chitara mea) sunt mai subtiri decat cele de Fender cu in jur de 0.5-1 cm (am uitat exact cat). As putea profita de aceasta diferenta pentru a o completa cu un furnir de grosimea respectiva

 

Aș spune cã de la 3—5mm încolo nu mai vorbim de furnir ci placaj sau placã solidã.

 

Scopul nu ar fi neaparat estetic, ci mai degraba ca sa transform chitara din top-route in back-route si sa scap de pickguard.

 

Scapi de pickguard dar trebuie sã faci niște gãuri semnificative în corp și trebuie sã adaugi capacele din spatele corpului. Deci ce-ai rezolvat?

Posted (edited)

Grosimea corpului de Stratocaster: 1.75" (44.45mm).

Grosimea corpului de Squire Affinity: 1.5" (38.1mm). Affinity era, nu?

 

Deci diferenta e de 6.35mm. Bineinteles, e vorba de lemn, asa ca astea sunt valori teoretice. In acelasi timp, nu scrie nicaieri ca nu ai voie sa faci corpul de 48.1mm (daca pui o foaie de 10mm).

 

Cred ca pe ansamblu va fi mai mult lemn dupa modificare. Recunosc ca eu urasc pickguardurile, as pune totul din spate, inclusiv dozele. Uite aici unul care nu se teme sa scobeasca in chitara:post-10306-1284538962_thumb.jpg (pagina e asta).

 

Numai ca ar fi bine ca foia de lemn de deasupra sa fie de cat mai buna calitate. Plus ca ii va modifica sunetul.

 

OFF-TOPIC: Uitati aici un motiv pentru nu cred ca-i asa rau la americani: The Gift.

Edited by Masta Gi
Posted (edited)

ebmm axis si majoritatea chitarilor cu top real de maple, flat, au grosimea lui de aprox 5-7mm. deci nu mai vorbim de furnir clar, ci de top in toata regula.

problema e ca aceste chitari au corpul solid, iar daca tu ai corpul routat in fata, s-ar putea ca topul sa fie prea subtire si sa vibreze - ai probleme gen feedback etc.

Edited by barbarossa
Posted

Masta Gi, multumesc pentru valori.

Legat de scaloparea grifului, daca nu o fac trebuie sa insemne ca nu-mi place. As vrea totusi niste taste mai inalte, inteleg ca efectul e acelasi, si arata si mai estetic.

Vi se pare o solutie practica asta cu placa in loc de top? Daca inalt topul chitarei, inalt si bridge-ul, si atunci vor sta si corzile la alt unghi fata de grif. E rezolvabila din truss rod treaba, sau trebuie sa bag o pana de aceeasi grosime si in neck pocket? Exista risc sa pierd din sustain daca nu sta bine fixata?

Inca ceva, mai ziceti-mi de lacuirea fretboardului si/sau de produse de ingrijire (am auzit ca se foloseste "ulei mineral", dar nu stiu nici ce e, nici ce efect are)

Posted (edited)
Vi se pare o solutie practica asta cu placa in loc de top? Daca inalt topul chitarei, inalt si bridge-ul, si atunci vor sta si corzile la alt unghi fata de grif. E rezolvabila din truss rod treaba, sau trebuie sa bag o pana de aceeasi grosime si in neck pocket? Exista risc sa pierd din sustain daca nu sta bine fixata?

Inca ceva, mai ziceti-mi de lacuirea fretboardului si/sau de produse de ingrijire (am auzit ca se foloseste "ulei mineral", dar nu stiu nici ce e, nici ce efect are)

Daca nu inalti si griful, trebuie sa compensezi din bridge (inaltimea corzilor) si inaltimea dozelor. Era bine sa fi masurat inainte cat ieseau dozele din corp si cat din cursa reglajului pentru inaltimea corzilor mai putea fi folosita.

Sau poti sa lasi spatiu in jurul bridge-ului (decupezi in top forma bridge-ului), dar ramane porblema dozelor.

Calcaiul grifului nu-si va schimba pozitia umbland la truss-rod, plus ca vei afecta rau confortul.

 

Poate e mai bine sa faci alt corp, sa ai unul de rezerva :) .

 

Also, uite niste planuri aici poate iti folosesc:

post-10306-1284543932_thumb.jpg post-10306-1284543945_thumb.jpg

Edited by Masta Gi
Posted (edited)

da.

 

vei avea problema de confort, bridge-ul probabil trebuie sa il lasi asa cum e, deci va fi adancit in top. asta, impreuna cu gaurile din corp si grosimea topului cred ca o sa duca la un ton plescait, destul de cacao. cu truss rod-ul nu ai treaba, dar s-ar putea sa trebuiasca sa folosesti un neck shim, in functie de cum rezolvi cu bridge-ul. multe calcule, multa bataie de cap...nu prea are rost. despre neckshim multi spun ca nu afecteaza tonul. depinde de material. din experienta mea cu lemn (maple, baswood, alder) parca este afectat tonul, devine mai moale. depinde si de grosime si de cat aer o sa ramana inre gat si neck pocket). la plastic nici nu vreau sa ma gandesc. desi ebmm folosesc cu succes plastic. iar daca gatul nu e prins calumea de corp va fi afectat sustainul.

 

nu uita ca trebuie sa rezolvi cu barginile top-ului, sa le rotunjesti. de binding presupun ca nu e cazul sa vorbim

Edited by barbarossa
Posted

N-ati fost atenti, NU pot sa decupez in jurul bridge-ului, pentru ca tocmai asta e principala cauza pentru care vreau sa adaug topul: sa nu iasa blocul de sustain pe partea ailalta.

P.S. De ce sa nu vorbim de binding? Cred ca va fi mai usor decat sa reproduc cu mana contururile rotunjite.

Posted

daca vrei sa-ti usurezi munca iei o bucata de hartie calc mare cat chitara o lipesti cumva de fata chitarei si cu un creion copiezi contururile de la doze si partile care le vrei gaurite si conturul chitare, poti face conturul chitarei cu 2, 3 mm mai in interior ca sa aiba loc bindingul in cazul in care vrei sa pui, apoi iei hartia si transpui desenul pe bucata de placaj cu indigo si traforezi cu multa grija la urma lipesti noua fata dupa ce ti-ai luat niste puncte de reper jumatatea, pe corpul chitarei tragi o linie care imparte in jumatate corpul de la neck pocket pana la strap lock aceiasi linie si pe noul top liniile trebuie sa corespunda cand suprapui lipesti cu cateva cleme sau menghine avand iarasi grija sa nu alunece bucatile una pe alta datorita adezivului lasi 24 ore sa se intareasca adezivul si apoi finisezi succes

Posted
N-ati fost atenti,

Nu fii taran cu oameni care vor sa te ajute.

 

NU pot sa decupez in jurul bridge-ului, pentru ca tocmai asta e principala cauza pentru care vreau sa adaug topul: sa nu iasa blocul de sustain pe partea ailalta.

Asta ai masurat-o sau e o temere a ta?

 

P.S. De ce sa nu vorbim de binding? Cred ca va fi mai usor decat sa reproduc cu mana contururile rotunjite.

Sunt tare curios cum o sa pui binding la un corp rotunjit. Eu vad doua variante: fie tai partea rotunjita, fie adaugi material (nu stiu ce) ca sa faci marginea dreapta.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.