www.rgc.ro Web analytics

Jump to content

Procesor Sau Amplificator ?


Recommended Posts

Salutare! As vrea sa imi cumpar cat de curand unul dintre aceste doua obiecte: Procesor Line6 Xt Live si Vox Vt50, dar inca nu m-am decis pe care din ele sa aleg si de aceea as vrea sa va da-ti cu parerea si sa imi spuneti care ar fi mai bun. Pe Vox am avut ocazia sa cant si intr-adevar suna foarte frumos insa, procesorul nu l-am probat. Momentan activez intr-o formatie si cant pe un amplificator Peavey envoy 110. Ar mai fi de mentionat faptul ca, o sa ma folosesc de unul din obiectele alea doua in mare parte pentru cantatul live. Va rog, dati-va cu parerea si spuneti care ar fi mai bun si de ce.

Va multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Salutare! As vrea sa imi cumpar cat de curand unul dintre aceste doua obiecte: Procesor Line6 Xt Live si Vox Vt50, dar inca nu m-am decis pe care din ele sa aleg si de aceea as vrea sa va da-ti cu parerea si sa imi spuneti care ar fi mai bun. Pe Vox am avut ocazia sa cant si intr-adevar suna foarte frumos insa, procesorul nu l-am probat. Momentan activez intr-o formatie si cant pe un amplificator Peavey envoy 110. Ar mai fi de mentionat faptul ca, o sa ma folosesc de unul din obiectele alea doua in mare parte pentru cantatul live. Va rog, dati-va cu parerea si spuneti care ar fi mai bun si de ce.

Va multumesc!

 

CITESTE IN FORUM si i-ti vei face o parere .

 

" Procesor Sau Amplificator ? ar fi corect daca ar fi vorba de studio /inregistrari .

 

Daca canti cu trupa trebuie si amplif bun si un procesor ( analogic sau digital ) ...si aceste lucruri au fot discutate si descrise ..

 

DEoar ca habar nu am cum functioneaza "cautarea" pe rgc.ro /

 

Te iei dupa titlurile topicurilor in subforumuri ...

Romanian Guitarist Community Forums >>>>>>>>>>

 

"despre chitara" , "intrebarile incepatorilor",.."despre instalatii /dispozitive ,"Hardware si Software pentru muzica" , "Recenzii de scule"," Discutii despre echipament "..........

Link to comment
Share on other sites

Salutare! As vrea sa imi cumpar cat de curand unul dintre aceste doua obiecte: Procesor Line6 Xt Live si Vox Vt50, dar inca nu m-am decis pe care din ele sa aleg si de aceea as vrea sa va da-ti cu parerea si sa imi spuneti care ar fi mai bun. Pe Vox am avut ocazia sa cant si intr-adevar suna foarte frumos insa, procesorul nu l-am probat. Momentan activez intr-o formatie si cant pe un amplificator Peavey envoy 110. Ar mai fi de mentionat faptul ca, o sa ma folosesc de unul din obiectele alea doua in mare parte pentru cantatul live. Va rog, dati-va cu parerea si spuneti care ar fi mai bun si de ce.

Va multumesc!

 

poti sa-ti iei line 6 spider iv 120 ,stereo si ai atat amplificator cat si procesorul performant inclus.Tel 0722-630392.

Link to comment
Share on other sites

foarte ciudat, mereu apar colegi de forum care canta de ceva vreme in anumite trupe dar ei nu stiu inca ce procesor, amplificator sau chitara sa-shi cumpere, foarte ciudat, un fel de a fi shaurmar de profesie dar nu sti ce trebuie sa pui in shaurma cand ai de servit un client, bafta mare dar daca tu care cantzi in trupa respectiva nu sti de ce ai nevoie, e mai greu sa stim noi restul care habar nu avem de problemele voastre existentziale ( poate mai multe detalii despre ce cantatzi, la ce nivel, etc ar ajuta pe viitor ) nu de alta dar daca suntetzi trupa din camara ( tu cu mai 2 vecini de 12-13 ani ) atunci chiar nici nu mai cinteaza ce cumperi sau in ce ordine.

Link to comment
Share on other sites

Pe VOX ai 8 preseturi, combinate cate 4 in 2 bank-uri, daca iti ajung atatea, si ai footswitch, e okay VOX-ul. Mie sincer mi-ar ajunge atatea tonuri (de fapt am un VOX Vt30 cu footswitch cu tot), desi mai mult folosesc preseturile pentru efecte. E bine sa ai ampliful tau cu tonurile tale salvate, cand vine vorba de concerte (ca nu stii peste ce amplif dai - daca dai :)).

Pe de alta parte, procesorul are mult mai multe setari si posibilitati de a-ti crea tonul, pedala de expresie, si cantareste cu vreo 20 kg mai putin, si in caz de nevoie poti sa folosesti cabinet simulation si sa il bagi direct in sistemul de sonorizare, daca nu ai amplif la locul unde canti.

A, si sa nu uitam ca nu se exclud unul pe altul. Daca ai deja un amplif, eu zic ca mai bine iti iei procesor, pentru ca e mai usor de carat si mai versatil.

Sunt de acord si cu Tintin, asta e o intrebare la care nu putem da raspuns, pentru ca fiecare foloseste altfel sculele, unii sunt multumiti cu 3 tonuri, altii au nevoie de 20, etc. Trebuie sa cauti TU pe net, sa citesti cat mai mult despre astea, pareri de utilizator (reviews), etc.

Link to comment
Share on other sites

Daca nu esti obisnuit sa lucrezi cu procesoare prima experienta cu un POD X3 Live poate fi destul de frusranta, este un procesor foarte complex care te poate ajuta in foarte mult situatii, doar sa stii ce sa ceri de la el. Eu am avut 2 ani un POD XT Live, varianta ceva mai putin complexa a lui X3 si mi-a luat ceva timp pana sa ma obisnuiesc cu el. Am invatat foarte multe lucruri despre procesoare dupa ce am cantat cu amplificator si pedale si am vazut cum raspunde un amplificator bun pe lampa cu pedale de calitate in fata si cam ce vrea de fapt sa simuleze un procesor. Sfatul meu ar fi ca daca nu ai foarte multa experienta cu un procesor cat de cat ok (ceva gen Korg AX3000G, Boss GT 6, 8, 10, Vox ToneLab) si nu ai nevoie de mai mult de 8 tonuri sa te uiti dupa un Vox VT50 si controllerul aferent, cred ca sunt 1300 RON amplificatorul si 300 RON footswitchul.

Link to comment
Share on other sites

Pe VOX ai 8 preseturi, combinate cate 4 in 2 bank-uri, daca iti ajung atatea, si ai footswitch, e okay VOX-ul. Mie sincer mi-ar ajunge atatea tonuri (de fapt am un VOX Vt30 cu footswitch cu tot), desi mai mult folosesc preseturile pentru efecte. E bine sa ai ampliful tau cu tonurile tale salvate, cand vine vorba de concerte (ca nu stii peste ce amplif dai - daca dai :)).

Pe de alta parte, procesorul are mult mai multe setari si posibilitati de a-ti crea tonul, pedala de expresie, si cantareste cu vreo 20 kg mai putin, si in caz de nevoie poti sa folosesti cabinet simulation si sa il bagi direct in sistemul de sonorizare, daca nu ai amplif la locul unde canti.

A, si sa nu uitam ca nu se exclud unul pe altul. Daca ai deja un amplif, eu zic ca mai bine iti iei procesor, pentru ca e mai usor de carat si mai versatil.

Sunt de acord si cu Tintin, asta e o intrebare la care nu putem da raspuns, pentru ca fiecare foloseste altfel sculele, unii sunt multumiti cu 3 tonuri, altii au nevoie de 20, etc. Trebuie sa cauti TU pe net, sa citesti cat mai mult despre astea, pareri de utilizator (reviews), etc.

 

 

daca e vorba de 20Kg nu este nici o problema le poti cara si cu tramvaiul ,dar nu-i suficient 20Kg peste tot.Trebuiesc mai multe Kg.

 

Inca nu am vazut la noi nici o instalatie care sa aiba "monitor ptr chitara cu doua boxe speciale ptr chitara " care stau in fata chitaristului .Boxele "monitor" de banda larga ( respectiv voce ) suna ca porcu la orice in afara de voce .basul nu suna in ele , chitara nu suna , de chitara distorsionata nici nu mai amintesc , sau doamne fereste de doua chitare si eventual o clapa.

Deci nu ai nici un control ...doar ptr folclor si trupa de muzica foarte usoara sau trupa folk cu instrumente scustice unde este nevoie doar un usor control deoarece nu este pericolul ca SE INTOARCE BASUL din PA !!! caci deobiocei nu ai atat bas ca la genurile de "muzica electrica".

 

LA orice instalatie basul este unda globulara si se aude la fel de tare catre spate (catre scena /instrumentist) ca si in fata catre spectatori. Peste 1000W (miniPA ) ai nevoie de control de putere ptr chitara .....

 

Asa ca idea asta cu numai procesor fara o statie de control pe scena nu poate fi o rezolvare.

 

O statie cu 50W putere cu difuzor cu SPL cat mai mare ,ridicata la inaltimea capului este o rezolvare de nevoie .

Altfel nu se poate vorbi despre muzica in momentul ce nu auzi instrumentul clar si tare in pasajele "pianissimo" cand background-ul bubuie. Nu auzi nici ca e falsa chitara , nu poti nuanta nimic , instinctiv lovesti coarda mai puternic in acest fel ruinand orice fel de ton/sound .

 

Uni folosesc casti ,dar in cazul puterilor mari in PA nu prea este OK , cum am amintit vorbim despre "reprezentatie/concert " de muzica rock unde toate sculele sunt "blana" .

 

Ce am vazut chitaristi cu procesorul in PA era un fel de surogat de cantat la chitara , canta chitaristul din amintiri

foarte mecanic si prost din toate punctele de vedere .

 

Unde mai pui problema ca si ceilalti membri din trupa ar trebui sa auda ce canta chitaristul ( daca este vorba de solist chitara) , dar si daca e vorba de acompaniament /ritm cum se sincronizeaza fara sa se auda unul pe celalalt ?

Am cantat cateva concerte pe scena cu PA mare , nu auzeam basul pe scena !!! numai un mormait vuiet /pulsatie ce venea din fata ,care bineinteles vine cu milisecunde bune mai tarziu !!! asa ca se duce si groove-ul.Nu se auzea basul clar si cu definitie nici pe scena de blues ,ce sa mai votrbim de hardrock/metale in forta.

 

Pe sonorizator nu te poti baza numai daca este membrul trupei ,altfel nu cunoaste piesele nu cunoaste mai nimic face un reglaj de baza de compromis si cam atat poate si cel mai bun sonorizator din lume .

 

Daca canti singur singurel poti sa canti cam pe orice instalatie cu un reglaj mai atent si cu ceva compromisuri .Bineinteles dupa ce ai si oarecare experienta.

 

Daca va uitati la Steve Vai cu playback la Brasov ,sta intre 6 (sase !!!) boxe si nu se misca de acolo .Oare de ce nu a cantat numai cu procesor ??????

 

nbaiatul sa-si cumpwere statie cat mai buna si cu randament/putere cat mai mare ,eventual si portabila /usoara .cu un distorsionator adecvat .

 

Nu stiu la ce-i trebuie "procesarea" sunetului .. poate vrea sa cante ceva muzica electronica...

Edited by karpi
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu la ce-i trebuie "procesarea" sunetului ..

Iete aici calci în strãchini. Doar ºi tu foloseºti procesor ºi nu doar pentru modulație, reverb º.a.m.d.

 

Evident, fãrã monitorizare degeaba ai procesor.

Pe multe scene am observat monitorizare insuficientã. Pe unele gãseºti ºi amplificatoare de chitarã, sau îl poți lua pe al tãu, ºi cu procesorul poți trimite semnal ºi în mixer ºi în amplificator, de exemplu. Depinde ce ºi unde cânți.

Link to comment
Share on other sites

Iete aici calci în strãchini. Doar ºi tu foloseºti procesor ºi nu doar pentru modulație, reverb º.a.m.d.

 

Evident, fãrã monitorizare degeaba ai procesor.

Pe multe scene am observat monitorizare insuficientã. Pe unele gãseºti ºi amplificatoare de chitarã, sau îl poți lua pe al tãu, ºi cu procesorul poți trimite semnal ºi în mixer ºi în amplificator, de exemplu. Depinde ce ºi unde cânți.

 

Pai eu ce am scris ....

 

Chitaristi au nevoie de un "formator de ton " nu de "efecte " .

Efectele ambientale / filtrele sunt interesante dar nu poti sa le folosesti exagerat ca devine monoton si plictisitor repetitiv din punct de vedere al ascultatorului deoarece umbreste si domina de cele ami multe ori esenta ....cantatul la chitara. Ptr efecte ambientale trebuie sa ai un simt al formei si al bunului gust dezvoltat ,exersat ..experienta ...este adevarat ca si acest lucru trebuie incercat si invatat si cere mult timp dar sa nu se negkijeze cantatul la chitara si tehnicile de expresivitate pe instrument .Efectele daca se folosesc doar sa mai coloreze ici colo.

 

Toti in tinerete cumparam sau construiam efecte deoarece ne placea cate o piesa mare hit si eram in focurile imitatiei ca sa demonstram ca si noi putem sa cantam exact ca si vedeta mondiala....hehe ...apoi venea alta vedeta alt efect ...alti bani ..alta distractie....

 

Daca este incepator vrea "efecte" ca sa le aiba si cauta ce si cum .

 

Daca e o trupa de bairam ce canta cover-uri trebuie efecte garla atat ambientale cat si formator de ton ca sa imiti sonoritatea pieselor ...dar ... nu merita doar daca ies banii garla si nu ai alta alternativa.

 

Cred ca ai vazut Steve Vai la Brasov ..intre patru monitoare din fata si din spate doua boxe Marshall plus statie doar ca sa aiba control ...singur singurel.

 

Ca sa fim rezonabili cred ca o statie de 50W cu un dif cu SPL mare este OK si minimal ptr un chitarist .Ideal este sa se poata cupla inca un dif/boxa la aceiasi statie in acest mod sa creasca SPL-ul cu +3dB .Daca cupland inca o boxa creste si puterea electrica ( in functie de constructia statieai) avem +6 dB castig lucru util ca sa poti alege configuratia in functie de scena/locatie. iar daca cuplam o boxa cu patru difuzoare avem inca +3 dB ...ajungem aprox la +9dB lucru ce este de luat in seama cand observam ca este vorvba de o singura statie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

"This site uses cookies. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies.